Zobacz wątek - Długość łańcucha.
NAS Analytics TAG

Długość łańcucha.

i inne małe pojemności
_________

Długość łańcucha.

Postprzez hardkorowykoksik » 4/1/2014, 21:52

Witam, w motorku Yamaha xt 125 X standardowe zębatki mają po 14 i 48 zębów a łańcuch 126 ogniw. W tym samym motocyklu ale wersji R zębatki mają po 14 i 50 zębów a łańcuch jest dłużysz o 2 ogniwa, toteż jest ich 128.
Chciałbym wprowadzić pewne zmiany w przełożeniach zmieniając przednią zębatkę na 12 a tylną na 52 - ewentualnie większą. Tu się rodzi moje pytanie do Was - jaki dobrać do tego łańcuch?
Sprawdziłem na http://www.gearingcommander.com/ ale komputer nie wykazał żadnych zmian w długości.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. :)
Pozdrawiam.
hardkorowykoksik
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4/1/2014, 21:02


Postprzez melvin » 4/1/2014, 22:08

co chcesz osiągnąć takim przełożeniem?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Postprzez hardkorowykoksik » 4/1/2014, 22:16

żeby lepiej szedł na koło :D
hardkorowykoksik
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4/1/2014, 21:02

Postprzez melvin » 4/1/2014, 22:24

z tego co słyszałem to -1 z przodu ≈ +3 z tyłu


jak odejmujesz ząb z przodu a dodajesz z tyłu to ilość ogniw się nie zmienia, więc skoro
chcesz odjąć 2 z przodu i dodać 4 z tyłu to tak jakbyś dodał 2 czyli jeżeli wersja R ma przełożenie o 2 zęby większe i przypada na to +2 ogniwa to dodaj do swojej 2 ogniwa i 128ogniw powinno starczyć...
jak się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
W ogóle to da się z zębatki zdawczej zdjąć 2 zęby?

btw to w końcowym rachunku daje +10 z tyłu. Nie wiem jak to jeździ na co dzień ale Vmax ci spadnie tragicznie i biegi będą dużo krótsze...
nie znam się na zmienianiu przełożeń jakoś specjalnie, wiem że w większości motocykli daje się -1przód lub +2lub3 z tyłu ale mówię tu o sportach na ulicę.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez hardkorowykoksik » 4/1/2014, 22:42

Też już liczyłem w podobny sposób jak Ty. I doszedłem do wniosku, że jak te zmiany nie będą zbyt wielkie to standardowy łańcuch wystarczy. Jednak jest to 125 prędkości dużych nie osiąga, więc te straty nie będą aż tak znaczne.

Można po prostu zamontuję o 2 ząbki mniejszą.

To jest enduro, więc zależy mi na zrywności. Chcę żeby się żwawiej bujał w terenie.
hardkorowykoksik
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4/1/2014, 21:02

Postprzez melvin » 4/1/2014, 23:11

Wg mnie sporo stracisz, ja dodałbym 3 max 4 zęby albo odjął 1.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez motopiotr-1998 » 13/2/2014, 22:49

Jeśli zwiększasz sumę zębów na obu zębatkach o 4 zęby, łańcuch musi mieć 2 ogniwa więcej, o 8 zębów to łańcuch musi być dłuższy o 4 ogniwa itd
Avatar użytkownika
motopiotr-1998
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/2/2014, 21:56
Lokalizacja: Za górami, za lasami.



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na gr