Zobacz wątek - Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy
NAS Analytics TAG

Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy

Postprzez bartek1x » 26/6/2007, 20:03

Czy warto założyć w ścigaczu filtr stożkowy
bartek1x
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/6/2007, 21:21


Postprzez GrzeÅ› » 26/6/2007, 20:50

1: podobno dodaje mocy

2: napewno zwiększa zużycie paliwa

3: przy zakładaniu stożka trza zrobić synchro gaźników

ja wiem tyle
GrzeÅ›
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 27/8/2006, 11:48
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki


Postprzez rosa » 26/6/2007, 23:22

mam w fz stozki i chce wrocic do air boxu wyglada fajnie ale nie da sie wyregulowc gaznikow
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez kulfon na kawasaki » 27/6/2007, 13:30

Moim skromnym zdaniem nie warto
kulfon na kawasaki
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/10/2006, 18:34

Postprzez musieli » 27/6/2007, 14:16

Warto, o ile chcesz poprawić osiągi motocykla. Jednak nie szedł bym w kierunku stożków a w kierunku wysokoprzepustowej wkładki, np K&N robi takowe lub dedykowane układy "stożkowych" filtrów dla danej aplikacji. Po takiej wymianie powinno się przeregulować gaźniki. A no i moto będzie więcej paliło.
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez falconiforme » 27/6/2007, 20:17

Jak napisali w pewnej mądrej książce - w silnikach benzynowych następuje spalanie stechiometryczne (przynajmniej do tego się dąży). Stąd stosunek paliwa do powietrza w mieszance powinien być stały.
Rowanie jest proste:
wiecej powietrza -> wiecej paliwa -> wieksze spalanie -> o ile wszystko gra ze sobą większa moc :)

Pozdrawiam
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez tomekd » 28/6/2007, 02:05

Stozkowy ? To zalezy,generalnie w moto sportowych nowszych generacji,tz koniec lat 80-ych,stozkowy filtr jest bez sensu i powoduje utrate osiagow .Moze byc lepiej w waskim zakresie obrotow,ale silnik padnie na pysk gdzie indziej.



Generalnie o ile to jest cbr,fzr/yzf, r1/r6 ,zx,gzxr,itd zalozenie filtra stozkowego swiadczy o totalnym uposledzeniu mechanicznym jego wlasciciela.

To jak "oddycha" silnik jest bardzo skomplikowane,,,,,,,,,,,czy ktos widzial Moto Gp lub Superbike bez puszki powietrznej ?,,,,,,,,raczej nie.

Zainteresowanych odsylam do dobrej ksiazki tunningowej.

O jakie moto chodzi ?
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez Ryjek » 28/6/2007, 12:47

tomekd widze że coś kojarzysz temat.
Jest taka sprawa: FZR wloty normalnie lecą od czachy przez rame i pod obudowe baku. pod obudową jest ten cały airbox. miejsce gdzie dochodzą wloty jest na puszcze ślepe (nie ma wlotu) zassanie powietrza jest na samej górze i to nie od przodu tylko zwrócone do tyłu dokładnie na wlew paliwa. rozumiem że skośno okie napewno obliczały doloty do wydechów i w Yamaha nie powstał airbox z przypadku. ale czy tak ma to wyglądać?
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bartek1x » 28/6/2007, 17:12

o aprilia rs 125
bartek1x
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/6/2007, 21:21

Postprzez bartek1x » 28/6/2007, 17:13

to jest ta najmocniejsza wersja 42 km
bartek1x
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/6/2007, 21:21

Postprzez spazz » 28/6/2007, 17:21

a w tak starej konstrukcji jak v max? ma to jakis sens? tam jest 4 cylndrowy V. moj ziom se kupil kastarta bez v boosta i teraz ubolewa jak to rozkrecuc
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez tomekd » 30/6/2007, 16:44

Ryjek napisał(a):tomekd widze że coś kojarzysz temat.
Jest taka sprawa: FZR wloty normalnie lecą od czachy przez rame i pod obudowe baku. pod obudową jest ten cały airbox. miejsce gdzie dochodzą wloty jest na puszcze ślepe (nie ma wlotu) zassanie powietrza jest na samej górze i to nie od przodu tylko zwrócone do tyłu dokładnie na wlew paliwa. rozumiem że skośno okie napewno obliczały doloty do wydechów i w Yamaha nie powstał airbox z przypadku. ale czy tak ma to wyglądać?


Ta wloty nie dochodza do puszki,tylko koncza sie na ramie ?? Tak ?? Za bardzo nie pamietam,zadaniem tych "wezy" jest doprowadzenie zimnego powietrza w okolice puszki,nie koniecznie bezposrednio do puszki.Tzw Cold Air.

Pierwszy model yamahy z doladowaniem atmosferycznym to byl chyba 99 R6,,,,,,,,,,
tomekd
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
Lokalizacja: chicago

Postprzez Ryjek » 30/6/2007, 17:54

dzięki wielkie tomekd
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê