Odpalanie cross 2t i inne pytania
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Odpalanie cross 2t i inne pytania
1Czesc mam parę pytan odnośnie odpalania crossa 2t?(Z ciekawości zapytam)jak ma to wyglądac odpalam maszynę na ssaniu ,wyłączam ssanie i pozostawiam motocykl mniej więcej na ile min?sprawdza się dotykając chłodnic czy są juz ciepłe (bo chyba później się nagrzewają niż silnik...)czy wystarczy dotknąć dekla silnika?, i czy nie powinno się ruszać manetką zaraz po włączeniu ?(moj kolega załączy moto i odrazu kręci manetką co 3sec) i czy nalezy po rozgrzaniu silnika trzymać cały gaz przez kilka sekund żeby przepalić (jeżeli tak to dlaczego trzeba przepalać)
Ja osobiście odpalam go włanczam ssanie chodzi z 7min dotknę dekla ciepły i jade w swiat(też nie wiem czy odrazu moge go wysoko kręcic czy na początku spokojnie) pytam bo interesują mnie szczegóły:)
2.Czy dobra iskra w swiecy oznacza że jest ona dobra czy niekoniecznie(przykład mam swiece juz 2 lata dobra iskra motor na niej dobrze chodzi nie wiem czy wymieniac)
3 czy kiwke wahacza sprawdza się tak że(przypuscmy ze motor jest na podstawce)chwyta sie za koniec wahacza i unosi do gory jezeli się nie ugina wraz z amortyzatorem centralnym to znaczy że trzeba wymienic elementy kiwki?
4.Przeważnie miałem sprawne moto to też zapytam co się dzieje jak się zepsuje pompa wody w crossie ?wtedy ubywa płynu w chłodnicach?nie wiem do chłodnicy dostaje sie olej ?po tym poznaje?
z góry dziekuje za odpowiedzi może pytanie banalne ale zawsze lepiej wiedziec niz nie wiedziec:)
Ja osobiście odpalam go włanczam ssanie chodzi z 7min dotknę dekla ciepły i jade w swiat(też nie wiem czy odrazu moge go wysoko kręcic czy na początku spokojnie) pytam bo interesują mnie szczegóły:)
2.Czy dobra iskra w swiecy oznacza że jest ona dobra czy niekoniecznie(przykład mam swiece juz 2 lata dobra iskra motor na niej dobrze chodzi nie wiem czy wymieniac)
3 czy kiwke wahacza sprawdza się tak że(przypuscmy ze motor jest na podstawce)chwyta sie za koniec wahacza i unosi do gory jezeli się nie ugina wraz z amortyzatorem centralnym to znaczy że trzeba wymienic elementy kiwki?
4.Przeważnie miałem sprawne moto to też zapytam co się dzieje jak się zepsuje pompa wody w crossie ?wtedy ubywa płynu w chłodnicach?nie wiem do chłodnicy dostaje sie olej ?po tym poznaje?
z góry dziekuje za odpowiedzi może pytanie banalne ale zawsze lepiej wiedziec niz nie wiedziec:)
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
kolego tyle zasu tu jestes i nadal nie wiesz że od tego typu pytan jest dział offroad ?
1)
robisz tak:
odpalasz na ssaniu pochodzi z 10 sekund na ssaniu wyłączasz, i sobie chodzi aż chłodnice bedą ciepłe. dekiel nie musi byc ciepły. ile to zajmuje - to zalezy od pogody. co jakis czas warto przegazowac lekko bo w wyczynówkach silniki lubią sie zalewać, potem pewnie sam zauwazasz że dajesz gazu a z wydechu kłęby dymu.
2) jak działa to znaczy że jest dobra, ale 2 lata to juz duzo i profilaktycznie bym ją zmienił. ja w 4T gdzie swiece są żywotniejsze i na dodatek uzywam irydówek zmieniam mniej więcej co sezon
3) jezeli czuc luz, czyli wahacz ma kilka cm ruchu góra dół bez wciskania amortyzatora, to znacyz że na czymś jest luz. wszystko ma chodzic sztywno bez luzów i przeskoków
4) ciezko jest zepsuc pompe, w zasadzie jeszcze nie widziałem żeby pompa sama z siebie się zepsuła. jedynie co sie dzieje to może jakas zawleczka pójść, albo gwint zalezy jak jest mocowana do wałka, w CR masz pewnie wiatrak wkręcany na wałek, i to dosyć solidne rozwiązanie. z jakims czasem pompa sie wyrabia, ale żeby skutecznie straciła swoje własciwosci to nie wiem chyba trzeba miec płyn wymieszany z piachem 50/50
no ale jak juz zauwazasz ze pompa nie daje wody niezaleznie od przyczyny, to moto sie po prostu grzeje, nie ma obiegu wody i chłodnice nie beda bardzo gorące a cylinder juz tak.
1)
robisz tak:
odpalasz na ssaniu pochodzi z 10 sekund na ssaniu wyłączasz, i sobie chodzi aż chłodnice bedą ciepłe. dekiel nie musi byc ciepły. ile to zajmuje - to zalezy od pogody. co jakis czas warto przegazowac lekko bo w wyczynówkach silniki lubią sie zalewać, potem pewnie sam zauwazasz że dajesz gazu a z wydechu kłęby dymu.
2) jak działa to znaczy że jest dobra, ale 2 lata to juz duzo i profilaktycznie bym ją zmienił. ja w 4T gdzie swiece są żywotniejsze i na dodatek uzywam irydówek zmieniam mniej więcej co sezon
3) jezeli czuc luz, czyli wahacz ma kilka cm ruchu góra dół bez wciskania amortyzatora, to znacyz że na czymś jest luz. wszystko ma chodzic sztywno bez luzów i przeskoków
4) ciezko jest zepsuc pompe, w zasadzie jeszcze nie widziałem żeby pompa sama z siebie się zepsuła. jedynie co sie dzieje to może jakas zawleczka pójść, albo gwint zalezy jak jest mocowana do wałka, w CR masz pewnie wiatrak wkręcany na wałek, i to dosyć solidne rozwiązanie. z jakims czasem pompa sie wyrabia, ale żeby skutecznie straciła swoje własciwosci to nie wiem chyba trzeba miec płyn wymieszany z piachem 50/50

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dzięki Heniu własnie myslałem zeby dac do offroad ale się zamotalem bo czytałem chwile wczesniej ze ktos o cos podobnego pytał i mu mod napisał czy widział dział Mechanika.
Dzieki za przydatne odpowiedzi
Dzieki za przydatne odpowiedzi
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości