Yamaha R1 RN22
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Yamaha R1 RN22
Witajcie. Ostatnio na jakims forum spotkałem się z ciekawym artykułem.
Czy ktoś z was o tym słyszał? Wg mnie, ciekawa sprawa!
Pozdrawiam
Pare słow na temat RN22 i odblkowywania ECU plus mapa paliwa:
1. Kazda fabryczna R1 rn22 jest dławiona na ECU (module)!!!!!!!! Jeżdząc salonową wersja R1 nie ma sie pojęcia jaki potecjal jest w tym silniku. Tak to prawda w wersji seryjnej ten motocykl sie toczy w porównaniu do innych 1000 z tej klasy.
Po odblkowaniu zminia siÄ™ w rakiete
OsiÄ…gi R1 na fabrycznym ECU(na kole) to
- 143KM (RN22 Wersja US)
- 150KM (RN22 wersja EU)
2. Odblkowanie ECU glownie polega na zmianie parametrow zarządzania logiką ukladu odpowiadającego za otwarcie przpsutnicy. Innymi slowy chodzi oto żeby jak najszybciej otworzyc przpsutnice dla zadanych nowych parametrow obciazenia. Nistety na drodze szybkiego i optymalnego otwarcia przpsutnicy stoja normy emisji spalin(większa dawka paliwa)
3. Odblkowanie to nie Tuning!!!!!!!!!!! ( tylko są wyrzucane wewnętrzne restrykcje związane z różnymi normami)
4. Dogranie klasycznej mapy paliwa to juz jest tuning ale dziala wyśmienicie
5. Wykresik pokazujący rzeczywiste różnice miedzy zablkowanym ECU a odblkowanym. Oba robione na tych samych wydechach i mapie paliwa. Silnik fabryczny+końcowki(bez katalizatora)
http://img22.imageshack.us/img22/5620/s ... aneecu.jpg
Odblkowane_ECU R1_2009 MOC=170.1 KM 13000RPM
CHYBA rekord polski dla R1 2009 z fabrycznym silnikiem
Czy ktoś z was o tym słyszał? Wg mnie, ciekawa sprawa!
Pozdrawiam
- szyszka19
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 28/8/2013, 18:46
- Lokalizacja: wa-wa
kretynizm kompletny, glupoty takie ze glowa mala.
" Innymi slowy chodzi oto żeby jak najszybciej otworzyc przpsutnice dla zadanych nowych parametrow obciazenia. Nistety na drodze szybkiego i optymalnego otwarcia przpsutnicy stoja normy emisji spalin(większa dawka paliwa) "
Wychodzi na to, ze jak zadane wartosci sa osiagane szybciej to moc rosnie (koniec koncow, parametry sa takie same fabrycznie i po "zmianie")...
No konia z rzedem temu kto zdola ten cud wyjasnic.
Pytanie poboczne - jesli szybciej przekrece manetke to "ile kunia wincyj bydzie?"
" Innymi slowy chodzi oto żeby jak najszybciej otworzyc przpsutnice dla zadanych nowych parametrow obciazenia. Nistety na drodze szybkiego i optymalnego otwarcia przpsutnicy stoja normy emisji spalin(większa dawka paliwa) "
Wychodzi na to, ze jak zadane wartosci sa osiagane szybciej to moc rosnie (koniec koncow, parametry sa takie same fabrycznie i po "zmianie")...

Pytanie poboczne - jesli szybciej przekrece manetke to "ile kunia wincyj bydzie?"

- ZooL
- Świeżak
- Posty: 279
- Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości