Motocykl dla laika
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Motocykl dla laika
Witam,
Od pewnego czasu rozglądam się za motocyklem. Nigdy wcześniej nie jeździłem na niczym poważnym (no może na starym Romecie "Motorynce"
. I tutaj pojawia się pierwsze pytanie: czy kupić 125 czy dozbierać na 250. Nie mam pojęcia czy 125 wystarczy do jazdy i po lesie, szutrze , polnych drogach i ulicach czy raczej będzie konieczna 250. Wydaje mi się że jeździłbym najwięcej po ulicach ale nie w takim stopniu że codziennie do pracy czy do szkoły. Rozumiecie.
Wzrostu mam jakoś 183~185 i wagi 80 kg więc też mam obawy do tego że jestem za duży na 125. A no i niedawno skończone 18 lat więc A2 wchodzi w grę. Robiłem reaserch w internecie no ale to wszystko jest mega przytłaczające bo tych motocykli jest od cholery. U Yamachy jest WR250X a także WR250. Z teg co rozumiem wr250x jest raczej na szosę niż do offroadu lecz jest też sporo droższa. Honda ma CRF 250R i 250X które mają podobna różnicę tak? No i jest jeszcze Kawasaki KLX 250. Z marką KTM (z tego co wyczytałem) bardzo często pojawiało się słowo "na torach motocrossowych", a wyścigi odpuszczę sobie na 100%. Jest jeszcze Husqvarna WR 250 o której czytałem sporo dobrych opinii między innymi to że jest dobrym "pierwszym" motocyklem i idealnie pasuje do moich preferencji dotyczących warunków jazdy.
I schodząc do 125. Chyba nie muszę tutaj ich wypisywać bo zmieniają się jedynie cyfry. Ale moim faworytem jest też Husqvarna SMS 125.
I teraz o co mi chodzi:
a no o to żeby wypowiedział się ktoś kto miał podobną sytuację i już temat zgłębił albo ogólnie wie co powiedzieć. No bo ja kompletnie nie mam pomysłu odnośnie właśnie tego którą pojemność brać, jaką markę która odpowiadałaby mi moim preferencjom.
A cena: no z pieniędzmi jest tak, że ich na razie nie ma
ale ja chce się w temacie dopiero ogarnąć żeby wiedzieć na czym stoję. Oczywiście tych pieniędzy nie wyczaruję więc nie mogę sobie pozwolić na coś z najwyższej półki. Eksploatacja chyba w każdym motocyklu nie jest tania i wiele się nie różni, ale każda informacja jest ważna.
Także temat długi i skomplikowany.
Od pewnego czasu rozglądam się za motocyklem. Nigdy wcześniej nie jeździłem na niczym poważnym (no może na starym Romecie "Motorynce"


I schodząc do 125. Chyba nie muszę tutaj ich wypisywać bo zmieniają się jedynie cyfry. Ale moim faworytem jest też Husqvarna SMS 125.
I teraz o co mi chodzi:
a no o to żeby wypowiedział się ktoś kto miał podobną sytuację i już temat zgłębił albo ogólnie wie co powiedzieć. No bo ja kompletnie nie mam pomysłu odnośnie właśnie tego którą pojemność brać, jaką markę która odpowiadałaby mi moim preferencjom.
A cena: no z pieniędzmi jest tak, że ich na razie nie ma

Także temat długi i skomplikowany.
- RometBike
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/8/2013, 23:37
czy ja wiem, tematów takich było pełno, na dobrą sprawe powinienem zamknąć... ale mam dobry humor
po 1 nie ma mozna zacząc dyskusji bez wiedzy o kosztach, jest mase półek cenowych i bez sensu rozpisywać sie o sprzetach za 15 tysiecy jak mozesz miec np tylko 5. konkretnie sie zdecyduj na jakas kwote, mniej wiecej
po 2 piszesz troche o czymś o czym nie masz pojęcia, najpierw że 125 za mała, a zaraz wymieniasz 250tki w 4T
dla wyjaśnienia
sÄ… motocykle 2T i 4T ( dwu suwy i czterosuwy ) 2T z tej samej pojemnosci majÄ… praktycznie dwukrotnie wieksza moc niz 4T. wiec 125 w 2T to bedzie to samo co 250 w 4T
kolejna sprawa są 3 typy motocykli terenowych o których mozna mówic tutaj, 1) cross, 2) enduro 3) hard enduro
cross - moto tylko na tor crossowy wiec odpada, enduro ( inaczej dual sport, czy soft enduro ) to sprzety na asfalt z możliwoscią wjazdu w teren, motocykle słabsze, cięzsze, mało palą, nie wymagaja duzego i skomplikowanego serwisu. albo hard enduro - moto0cykle wyczynowe nie na tor tylko własnie w las i inny tego typu teren, ale sa wyczynowe wiec kosztują duzo, są mocne lekkie, super zawieszenie i super koszta utrzymania.
WRF, ktm exc CRF X, husqvarna WR to sÄ… hard enduro motocykle w teren ale spore koszta utrzymania i spory koszt samego zakupu
huska sms - to supermoto wiec troche bez sensu tutaj mówic o motocyklach w teren wyskakując z SMką, jak juz to WRE, yamaha DT, kawasaki klx to soft enduro i są tansze
reszte napisz co do kosztów, gdzie chcesz tym jeździc dokładnie i ile, i ile miałbys kasy na utrzymanie
po 1 nie ma mozna zacząc dyskusji bez wiedzy o kosztach, jest mase półek cenowych i bez sensu rozpisywać sie o sprzetach za 15 tysiecy jak mozesz miec np tylko 5. konkretnie sie zdecyduj na jakas kwote, mniej wiecej
po 2 piszesz troche o czymś o czym nie masz pojęcia, najpierw że 125 za mała, a zaraz wymieniasz 250tki w 4T
dla wyjaśnienia
sÄ… motocykle 2T i 4T ( dwu suwy i czterosuwy ) 2T z tej samej pojemnosci majÄ… praktycznie dwukrotnie wieksza moc niz 4T. wiec 125 w 2T to bedzie to samo co 250 w 4T
kolejna sprawa są 3 typy motocykli terenowych o których mozna mówic tutaj, 1) cross, 2) enduro 3) hard enduro
cross - moto tylko na tor crossowy wiec odpada, enduro ( inaczej dual sport, czy soft enduro ) to sprzety na asfalt z możliwoscią wjazdu w teren, motocykle słabsze, cięzsze, mało palą, nie wymagaja duzego i skomplikowanego serwisu. albo hard enduro - moto0cykle wyczynowe nie na tor tylko własnie w las i inny tego typu teren, ale sa wyczynowe wiec kosztują duzo, są mocne lekkie, super zawieszenie i super koszta utrzymania.
WRF, ktm exc CRF X, husqvarna WR to sÄ… hard enduro motocykle w teren ale spore koszta utrzymania i spory koszt samego zakupu
huska sms - to supermoto wiec troche bez sensu tutaj mówic o motocyklach w teren wyskakując z SMką, jak juz to WRE, yamaha DT, kawasaki klx to soft enduro i są tansze
reszte napisz co do kosztów, gdzie chcesz tym jeździc dokładnie i ile, i ile miałbys kasy na utrzymanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ahh no chyba za wcześnie na takie rozmyślania. No ale ile może uzbierać młody człowiek po liceum. Nie mam pojęcia ale około 15 tysięcy myślę. Bo ja chciałbym kupić raz a dobrze i trochę więcej wydać niż kupić coś taniej i się pieprzyć z tym. Więc na razie tak asekuracyjnie się rozglądam. Ale najlepszy będzie Enduro. Jeździć ja wiem ile bym jeździł pewnie mógłbym i całymi dniami. No i na początku bym codziennie jeździł, a z czasem tak normalnie. I widzicie to jest ten problem, że ja w temacie kompletnie nie ogarnięty. Bo co może wiedzieć ktoś kto nigdy nie jeździł na motocyklu. Tak więc trochę piszę od czapy.
- RometBike
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 26/8/2013, 23:37
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości