Zobacz wątek - honda cr 125 dławienie na wyższych obrotach.
NAS Analytics TAG

honda cr 125 dławienie na wyższych obrotach.

Enduro, Cross
_________

honda cr 125 dławienie na wyższych obrotach.

Postprzez renthal » 7/7/2013, 20:26

Witam jestem początkujący w crossie niedawno zakupiłem cr 125 może ktoś wyjasnić o co chodzi,mianowicie jak zmieniam biegi 1 2 3 z początku pięknie wchodzi na obroty ale jak dochodze obojetnie na jakim biegu do pół gazu to zaczyna przerywać tak jakby mało paliwa dostawała..nie wiem od czego zacząc zwiekrzyc dawke paliwa? moze ktoś pomóc? wyjaśnic jak do tego sie zabrac..Pozdrawiam serdecznie! :D
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno


Postprzez kris514 » 7/7/2013, 21:33

wyczyscic gaznik by nalezalo, porownac dysze z oryginalem sprawdzic zawor potem tlok zmienic :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 7/7/2013, 22:01

ciezko powiedziec, regulacji jest pełno

sprawdz kolor swiecy
wyczysc gaźnik, filtr powietrza

gaźnik mozna regulowac skłądem, poziomem paliwa, poziomem iglicy - wszystko ma wpływ. na początek ustaw zgodnie z serwisówką, i od tego ewentualnie rób korekte
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Scyzor1989 » 7/7/2013, 22:12

osobiscie stawialbym na filtr powietrza. Kolega wczoraj mial taki problem co prawda nie w crossie ale dlawil mu sie na wyzszych obrotach, wyczyscil filtr i bylo ok.
aktualnie bez motoru :(
Scyzor1989
Świeżak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 11/11/2011, 19:47
Lokalizacja: Gorzow

Postprzez renthal » 8/7/2013, 16:46

ok dzieki bardzo zaczne od filtra bo ostatnio 2 jazdy niby po twardym terenie nie czysciłem zobacze
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez renthal » 9/7/2013, 20:50

Witam jeszcze do tematy przyjzalem sie AIRBOXOWI i zastanowilo mnie cos moze to jest przyczyna filtr powietrza w obudowie ktora ma od dołu otwór czyli zasysa tam powietrze?? ale!! po bokach ma tez dwa prostokatne otwory około 4cm na 1 cm. tak powinno być w airboxie? bo to trochę wyglada jak samemu robione.. nie zwróciłem wczesniej na to uwagi ,jestem poczatkujacy i dopiero 2 ga jazdę jak odkręciłem pół gazu i zaczęła tak przerywac..moze nie powinno być tych otworów po bokach i za duzo powietrza? Proszę o pomoc bo może niepotrzebnie rozkrece gaznik w sobotę...Pozdrawiam !!
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez henio12323 » 9/7/2013, 21:39

pokaz fotki, nikt nie jest jasnowidzem...
od dołu ma byc otwór bo to jest odpływ. ilosc powietrza wpadającego do airboxa powinna byc praktycznie nieograniczona, ograniczenia daje gąbka ( i ma dawac) a ilosc powietrza zgrywa sie ustawieniem gaźnika. jak zamulałeś mogłes tez uszkodzić swiece warto miec na zapas kilka i ew sprawdzac na nowej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez renthal » 9/7/2013, 23:25

o i to jest rzeczowa podpowiedz ŚWIECA jako ze dopiero raczkuje i ostro nie jezdze mozliwe ze uszkodzona swieca.. jutro jak zdąze po robocie zamówię a moze bendą miec .. i sprawdze.Dziekuje!! :D
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez renthal » 13/7/2013, 18:31

Witam! Podziękowania wszystkim !Henio miał racje,zmieniłem dziś świecę,rozgrzałem maleństwo i wszystko wróciło do normy żadnego przerywania!! Jeszcze jedna prośba,przerwę na świecy ustawiłem na oko bo zapomniałem z pracy szczelin. mam honde cr 125 jak poprawnie ustawić sczelinkę?(przerwe na świecy) Pozdrawiam !!
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez kris514 » 13/7/2013, 19:16

0,6mm jaką świecę kupiłeś (marka model)? Z mojego doświadczenia (jeśli o honde chodzi) wywnioskowałem że na tor NGK BR9EG jest ok ale jakby sie chciało trochę pozamulać to zalewa ją i myślę żę NGK BR8EG by pomogła (w moim sx 200 pomogła) :D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 13/7/2013, 19:17

fabryczna jest zwykle opcjonalna i szczerze ja nigdy jej nie zmieniam ;P serwisówka dla danego rocznika na pewno podaje jaka ma byc. dobrze że problem znikł! :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 13/7/2013, 19:51

Henio zgadzam się z tobą ale opcjonalna jest w tedy gdy motor traktuje się tak jak powinno (czyli crossa na torze) a wjeżdżając do lasu nie kręci się go tak przez co świeca może się sama nie czyścić. W moim sx gaźnik jest na oryginalnych dyszach według tabelki w serwisówce
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez renthal » 13/7/2013, 21:02

Witam.Świeca którą wstawiłem to BP6ES,przyznam od razu że jeżdże po krętych utwardzonych lesnych drogach czasem wręcz sciezkach(na tor jeszcze nie)troche wkręcam maleńką ale to mój pierwszy cross wiec powoli dopiero zaczynam go czuc..jako swiezak byłbym nierozsądny otwierajac przepustnice na full..i tak niecałe pół gazu na 3ce i chce mnie się pozbyć z siedzenia he..moc jest naprawdę,czyli troche według Was zamulam no ale wszystko przede mna.Jutro odpalam i teras nie wiem czy Ustawic według serwisówki przerwe czy jak mówicie orginalna świeca i tyle ..leje 1;35 syntetic.POZDRO
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez henio12323 » 13/7/2013, 21:27

ta swieca jest odpowiednia do twojego moto ? sprawdzałes w serwisówce ? 6stka mi sie wydaje troche za mało. z tego co pamiętam tam szła 7-9 mniej wiecej. chodzi o ciepłotę oczywiscie. co do swiecy kris ma jak najbardziej racje, że różna przerwa to rózna iskra, im dłuzsza iskra tym lepiej spala mieszanke, ale za duza, jest słabsza i raz że w koncu moze nie przepalać swiecy itp itd. ale fabryczna wartość jest na tyle optymalna że spokojnie pozwala utrzymać swiece w czystosci, zwłaszcza w wyczynówce. jak ile sprzetów mialem, zawsze kupuje swiece - wrzucam i latam. nawet serwisy z tego co widze nie bawią się w ustawianie na szczelinomierze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 13/7/2013, 21:30

Lepiej zmień tą świecę na oryginalną albo o 1 stopień cieplejszą chyba że chcesz mieć dziurę w tłoku
B- średnica gwintu (tutaj jest dobra)
P- Wydłużona środkowa elektroda (po co by w tłok waliło?)
6- ciepłota powinna być 9 ewentualnie 8
E- długość giwntu (tutaj poprawna)
S-Elektroda miedziana (do tego typu motorów minimum jest niklowa czyli g

PodsumowujÄ…c:
Zmień tą świecę na BR8EG lub BR9EG i powinno być ok.

Widzę że optymalnie(w standarcie) przerwa na świecy jest 0.6 mm a dyskutując o ciepłocie:
Gdy porównałem świecę z exc 200 a sx 200 różnią się że jedna jest 8 a druga 9 i podczas jazdy w lesie czuć było zalewanie jej (na 8 tego nie ma)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez renthal » 13/7/2013, 22:00

dzieki wszystkim czyli jak mówicie przerwa oryginalna .ok. a co do świecy to na tej co napisałem smigałem dobrze,albo mi sie tak wydawało..Powidzcie prosze o co chodzi z tą ciepłota swiecy..? tą co miałem,i teras mam wcześniej odpalałem moto 5 do 10 min. rozgrzewka na wolnych obrotach w między czsie sie ubrałem i 3,4 km. spokojnie pózniej juz w mirę mozliwości szybko i nie odczułem żeby mi sie cylinder jakoś niesamowicie ,że tak powiem zagrzał..czyli...do mojej jazdy jako ze jeszcze nie odkręcam ostro gazu jaką świece zastosowac? serwisówka to jedno ale WAsza praktyka to juz coś..!
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez kris514 » 13/7/2013, 22:27

Tak jak pisałem zastosuj 8 lub 9. Ciepłota świecy to nic innego jak zdolność do odprowadzania ciepła ze świecy do głowicy z czym głowica sobie radzi :D Jeśli świeca będzie za zimna (za wysoki ten numer) świeca nie będzie się sama oczyszczać i motor co jakiś czas zgaśnie wyczyścisz świece i znowu, jeśli będzie za ciepła (tak jak u ciebie zamiast 8/9 masz 6) potrafi tak rozgrzać środkową część świecy że sprawy puszczą odrywając fragment jej i przy dużym szczęściu uszkodzi tylko tłok (dodatkowo może wcześniej nastąpić spalanie stukowe)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez renthal » 13/7/2013, 22:41

aa..rozumiem,ale mnie przestraszyłes..!! czyli jutro Niedziela i co? moge spokojnie posmigac,... bo przecież nie kupie jutro...mam odpuścic...?
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno

Postprzez kris514 » 13/7/2013, 22:46

Myślę że ten jeden dzień nie zrobi sieczki szczególnie że zaczynasz jazdę ale postaraj się wymienić tą świecę na odpowiednią
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez renthal » 13/7/2013, 22:52

uff dziekuje,w poniedz.po pracy zamówie,nie moge sie doczekac jutra...wczesniej jezdziłem szosowcami ostatni miałem yamaszkę 600 tkę ale zawsze mażył mi sie cross świetnie się jezdzi to zupełnie co innego.!taki mały silnik a taka moc..podoba mi sie uczucie na 3 cim biegu jak złapie tego właściwego obrotu , mam uczucie że nic nie ważę ani ja ani motocykl...dosłownie muskam podłoże...
Avatar użytkownika
renthal
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 25/3/2011, 21:57
Lokalizacja: szczytno



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości




na górê