Odpalanie bez gazu.
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Odpalanie bez gazu.
Kupiłem r6 z 2000 r. i aby ją odpalić muszę dodać gazu lub włączyć ssanie.Na zimnym i na ciepłym silniku ten sam problem.Co mam robić ? Dzięki z góry za pomoc.
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
a instrukcje masz?
pewno 2 (a jednak 4, na kazdy cylinder sztuka ;p), ale manual to podstawa, jest taki topic na forum, z serwisowkami, albo poszukaj na sieci/ed2k zawsze moze sie przydac
pewno 2 (a jednak 4, na kazdy cylinder sztuka ;p), ale manual to podstawa, jest taki topic na forum, z serwisowkami, albo poszukaj na sieci/ed2k zawsze moze sie przydac

Ostatnio edytowano 23/6/2007, 18:39 przez simonw, łącznie edytowano 1 raz
-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
masz 4 gazniki i ile dobrze mniemam koszt synchronizacji to ok. 160-250 zl - zalezy od serwisu. Byc moze przyczyna sa tylko zle wyregulowane obroty biegu jalowego. Motocykl na ssaniu powinien zapalic bez gazu, ale w przypadku odpalania na rozgrzanym silniku powinno sie minimalnie go dodac.
Nastepnym razem z takim tematem do dzialu mechanika motocyklowa
Nastepnym razem z takim tematem do dzialu mechanika motocyklowa

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Wielkie dzięki za porady.Zadaję pewnie banalne pytania,ale jestem początkującym motocyklistą i jak jadę 120 km/h to trzęsę się ze strachu na razie.To przechodzi ?
Na ssaniu pali bez gazu.Na ciepłym delikatnie dodaję.
Może mi ktoś jeszcze odpowiedzieć na pytanie co to jest amortyzator skrętu i do czego służy ? Nie posiadam czegoś takiego,a widziałem,że w r6 ludzie mają.

Może mi ktoś jeszcze odpowiedzieć na pytanie co to jest amortyzator skrętu i do czego służy ? Nie posiadam czegoś takiego,a widziałem,że w r6 ludzie mają.
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
norma...kazdy boi sie na poczatku...ale wiele osob sie wypowiadalo, ze po pewnym czasie przyzwyczajaja sie i tej mocy juz nie czuja chociaz dalej maja respekt do swoich maszyn...po pewnym czasie albo to pokochasz albo odstawisz szpeja do szopy zeby stal bo sie go bedzisz bal 

SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
amrtyzator skretu sluzy wyeliminowaniu niekontrolowanych drgan kierownicy - glownie tzw. shimmy, co ma miejsce m.in. podczas szybkiego wychodzenia z zakretu, lub tez jazdy po bardzo zlej nawierzchni (zwinietym asfalcie) to inwestycja dosc droga, ale znacznie poprawiajaca komfort i przede wszytskim bezpieczenstwo jazdy. Jezeli nie masz co z pieniedzmi robic to mozesz sie zaopatrzyc w taki gadzet
Ale jezeli niedawno kupiles motocykl to najpierw radze zainwestowac w porzadnego orzecha i jakies porzadne wdzianko 


Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Koledzy,nie chcę zakładać nowego tematu tylko zapytam tutaj.
Jaki olej mogę wlać do swojej R6 ? Doradźcie też płyn hamulcowy i chłodniczy,żebym wiedział na przyszłość.Aha,jeszcze olej w skrzyni biegów.Jakie płyny powlewać ? Zależy mi na najlepszych.
Jaki olej mogę wlać do swojej R6 ? Doradźcie też płyn hamulcowy i chłodniczy,żebym wiedział na przyszłość.Aha,jeszcze olej w skrzyni biegów.Jakie płyny powlewać ? Zależy mi na najlepszych.
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
Moze tak - instrukcja !:)
Plyn hamulcowy na pewno masz DOT4 (9zloty na orlenie np) ewentualnie mozna uzyc DOT3 (inna temp wrzenia) jednakze ja bym zlal najpierw caly dot4 zanim zalewalbym dot3. Musisz uwazac, to kwas i niszczy plastik, farbe, oleje gumy, i wszystko na co kapnie - ja sie tym oblalem, oczywiscie nic sie nie stalo, wiec olalem sprawe, a pozniej mialem skore mocno podniszczona w tym miejscu, wiec pamietaj o tym co pisza - metalowy pojemnik,wezyk rekawice. Jesli bys potrzebowal pomocy z przelewaniem, odpowietrzaniem daj znaka na gg, napisze Ci dokladnei jak to sie robi.
Plyn chodniczy, normalny, im droszy tym lepszy, moze byc borygo eko np, zielone, albo tradycyjna jagodzinaka czerwona, moze byc cos wyzej, co bedzie na stacji powinno sie nadac. Pamietaj ze jesli zmieniasz calkiem plyn, nalezy dobrze odpowietrzyc uklad - ja sprawe pokpilem totalnie, i bujam sie z grzejaca maszyna - z powodu najprowdopodobniej powietrza/wody w bloku ktora mi plyn wypycha. Wiec to jest jescze trudniejsze niz zmiana plynu hamulcowego.
Co do oleju do skrzyni biegow zerknij w manual, na pewno bedzie podana gestosc jaka powinna byc, np xx-W-xx nie wiem strzelam 20W40 taki zapis to gestosc oleju ktory masz tam lac, motul polecany ale sa tez inne rownie dobre i niekoniecznie placisz za nazwe, musisz zerknac co masz w manualu i dopasowac to do tego co masz na najblizszej stacji, gdzie jestes stalym klientem
Plyn hamulcowy na pewno masz DOT4 (9zloty na orlenie np) ewentualnie mozna uzyc DOT3 (inna temp wrzenia) jednakze ja bym zlal najpierw caly dot4 zanim zalewalbym dot3. Musisz uwazac, to kwas i niszczy plastik, farbe, oleje gumy, i wszystko na co kapnie - ja sie tym oblalem, oczywiscie nic sie nie stalo, wiec olalem sprawe, a pozniej mialem skore mocno podniszczona w tym miejscu, wiec pamietaj o tym co pisza - metalowy pojemnik,wezyk rekawice. Jesli bys potrzebowal pomocy z przelewaniem, odpowietrzaniem daj znaka na gg, napisze Ci dokladnei jak to sie robi.
Plyn chodniczy, normalny, im droszy tym lepszy, moze byc borygo eko np, zielone, albo tradycyjna jagodzinaka czerwona, moze byc cos wyzej, co bedzie na stacji powinno sie nadac. Pamietaj ze jesli zmieniasz calkiem plyn, nalezy dobrze odpowietrzyc uklad - ja sprawe pokpilem totalnie, i bujam sie z grzejaca maszyna - z powodu najprowdopodobniej powietrza/wody w bloku ktora mi plyn wypycha. Wiec to jest jescze trudniejsze niz zmiana plynu hamulcowego.
Co do oleju do skrzyni biegow zerknij w manual, na pewno bedzie podana gestosc jaka powinna byc, np xx-W-xx nie wiem strzelam 20W40 taki zapis to gestosc oleju ktory masz tam lac, motul polecany ale sa tez inne rownie dobre i niekoniecznie placisz za nazwe, musisz zerknac co masz w manualu i dopasowac to do tego co masz na najblizszej stacji, gdzie jestes stalym klientem

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
simonw napisał(a):
Plyn chodniczy, normalny, im droszy tym lepszy, moze byc borygo eko np, zielone, albo tradycyjna jagodzinaka czerwona, moze byc cos wyzej, co bedzie na stacji powinno sie nadac. Pamietaj ze jesli zmieniasz calkiem plyn, nalezy dobrze odpowietrzyc uklad - ja sprawe pokpilem totalnie, i bujam sie z grzejaca maszyna - z powodu najprowdopodobniej powietrza/wody w bloku ktora mi plyn wypycha. Wiec to jest jescze trudniejsze niz zmiana plynu hamulcowego.
plyn chlodniczy powinien byc przeznaczony do chlodnic aluminiowych i rozcienczany pol na pol z woda destylowana. Zwykle plyny samochodowe czy tez woda powoduje powstawanie osadu na sciankach silnika i odradzam stosowania takiego czegos.
olej powinien byc taki jak to ustalil producent - chodzi przede wszystkim o klase lepkosci. Najlepiej by bylo gdybys sie dowiedzial od wlasciciela co on tam zalal wczesniej, bo byc moze zmienil olej na gestszy i kiedy teraz znow zmienisz na rzadszy to moga byc problemy. Nie zapomnij przy okazji zmiany oleju zmienic takze filtra.
plyn hamulcowy - taki jaki masz napisany na pokrywce zbiorniczka plynu hamulcowego.
Pamietaj, ze wymiany plynow wymygaja minimalnego pojecia o mechanice

Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
elcomendante - sprawdzalem dokladnie, niektore plyny maja napisane - do chlodnic miedzianych, do chlodnic aluminiowych. Wiec wydaje mi sie ze po prostu plyn do chlodnic aluminiowych powinien w zupelnosci zalatwic sprawe - a rzeczone juz zielone borygo, dokladnie ma w opisie ze znajduje zastosowanie w samochodach i motocyklach z aluminiowa chlodnica.
Plyn hamulcowy - zapewne dot4 - ale fakt trzeba sie upewnic. Przy pelnej wymianie, mozna wlac inny oczywiscie niz zaleca producent - doraznie. U mnie w manualu jest zalecany dot4 ale jest tez informacja ze w wypadku uszkodzenia przewodow i braku dostepu do takiego plynu, mozna zastepczo uzyc dot3.
Olej - wazne tez czy syntentyk, mineral czy pol.
Jako ze mozesz nie wiedziec, sa rozne wykonania olei, syntetyczne, polsyntetyczne i mineralne. Generalnie polsyntentyk zawsze jest chyba najbezpieczniejszy - byla taka dyskusja na forum odnosnie zmiany oleju, kiedy mozna kiedy nie i jakie sa skutki , wiec zapraszam do wyszukiwarki.
Dobrze by bylo jednak, jakbys dokladnie wiedzial co bylo lane, niekoniecznie producent, ale jak pisze elcomendante, gestosc oraz rodzaj.
To pytanie pojawia sie czesto, wiec moze jak ktos z forum bedzie sprzedawal moto, dolaczy puste opakowania po tym co lał ?
Ja przy zakupie dostalem opakowania wszystkiego co wlasciciel lal, lacznei z czesciami ktore byly zmieniane (latwo pozniej dopasowac bo nie musisz wykrecac zeby poszukac). IMO dobra praktyka
Plyn hamulcowy - zapewne dot4 - ale fakt trzeba sie upewnic. Przy pelnej wymianie, mozna wlac inny oczywiscie niz zaleca producent - doraznie. U mnie w manualu jest zalecany dot4 ale jest tez informacja ze w wypadku uszkodzenia przewodow i braku dostepu do takiego plynu, mozna zastepczo uzyc dot3.
Olej - wazne tez czy syntentyk, mineral czy pol.
Jako ze mozesz nie wiedziec, sa rozne wykonania olei, syntetyczne, polsyntetyczne i mineralne. Generalnie polsyntentyk zawsze jest chyba najbezpieczniejszy - byla taka dyskusja na forum odnosnie zmiany oleju, kiedy mozna kiedy nie i jakie sa skutki , wiec zapraszam do wyszukiwarki.
Dobrze by bylo jednak, jakbys dokladnie wiedzial co bylo lane, niekoniecznie producent, ale jak pisze elcomendante, gestosc oraz rodzaj.
To pytanie pojawia sie czesto, wiec moze jak ktos z forum bedzie sprzedawal moto, dolaczy puste opakowania po tym co lał ?
Ja przy zakupie dostalem opakowania wszystkiego co wlasciciel lal, lacznei z czesciami ktore byly zmieniane (latwo pozniej dopasowac bo nie musisz wykrecac zeby poszukac). IMO dobra praktyka
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Olej:
Producent nie podaje gęstości oleju, tylko lepkość!!!
Do r6 nalałbym syntetyk np. Castrol 10w50.
Prosze nie lejcie do motocykli olei mineralnych.
Jako ze ktoś zaraz napisze o nagarze w silniku: nagar jest spotykany w samochodach kilkunastoletnich które są non stop traktowane minerałem za 10 zł litr, bo w polsce takich poj**ów oszczednościowych jest wielu, byle taniej i jeszcze nie wymieniaja oleju po 12 tys tylko po 20 tys a co tam.
Nagar sie zbiera w olejch ale na poczatku i nawet filtr oleju go nie wylapuje i zwieksza lepkość. Po marnych 6 tys km jakie moto zrobil olej jest wymienany. Wszystkie nowoczesne oleje maja wlasności myjace. Nagar nie ma prawa znajdowac sie w silniku nawet w GSXR 750 z początku lat produkcji.
Prosze przeczytajcie dokładnie.
http://www.vtuning.com/olej.html
Producent nie podaje gęstości oleju, tylko lepkość!!!
Do r6 nalałbym syntetyk np. Castrol 10w50.
Prosze nie lejcie do motocykli olei mineralnych.
Jako ze ktoś zaraz napisze o nagarze w silniku: nagar jest spotykany w samochodach kilkunastoletnich które są non stop traktowane minerałem za 10 zł litr, bo w polsce takich poj**ów oszczednościowych jest wielu, byle taniej i jeszcze nie wymieniaja oleju po 12 tys tylko po 20 tys a co tam.
Nagar sie zbiera w olejch ale na poczatku i nawet filtr oleju go nie wylapuje i zwieksza lepkość. Po marnych 6 tys km jakie moto zrobil olej jest wymienany. Wszystkie nowoczesne oleje maja wlasności myjace. Nagar nie ma prawa znajdowac sie w silniku nawet w GSXR 750 z początku lat produkcji.
Prosze przeczytajcie dokładnie.
http://www.vtuning.com/olej.html
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
sorry simonw, po prostu nie wiedzialem, ze takie tanie plyny chlodnicze z orlenu znajduja przeznaczenie w chlodnicach aluminiowych, aczkolwiek wolalbym wlac cos znacznie lepszego, zeby zadne problemy sie nie pojawily
odnosnie plynu hamulcowego chodzilo mi tylko o oznaczenie DOT4, ktore sie przewaznie stosuje, chociaz spotkalem sie juz z DOT5 i DOT3, wiec autor musi sie upewnic co jest napisane na zbiorniczkach i jezeli jest to R6 to tez nie wlewalbym nic z ORLENU.
odnosnie plynu hamulcowego chodzilo mi tylko o oznaczenie DOT4, ktore sie przewaznie stosuje, chociaz spotkalem sie juz z DOT5 i DOT3, wiec autor musi sie upewnic co jest napisane na zbiorniczkach i jezeli jest to R6 to tez nie wlewalbym nic z ORLENU.
Ostatnio edytowano 24/6/2007, 22:38 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Hehe, sig mi sie podoba, szczegolnie gotowanie
Natomiast FAKT lepkosc nie gestosc - kajam sie !
Co do nagaru, temat walkowany okropnie dlugo, dziesiatkami postow - co jak i kiedy dolewac, mieszac, zmieniac. Imo mineralnego nawet do aut sie nie leje, wiec syntetyk albo pol syntetyk, i tutaj mozna wymieniac mieszac i powinno byc ok :>
Natomiast w kwestii mieszania mineralnego z syntetykiem - nie wiem co by sie stalo - sadze ze ktosik bardziej obeznany musi pomoc koledze, bo z tego co mowi, nie ma zielonego pojecia co jest wlane:)

Natomiast FAKT lepkosc nie gestosc - kajam sie !
Co do nagaru, temat walkowany okropnie dlugo, dziesiatkami postow - co jak i kiedy dolewac, mieszac, zmieniac. Imo mineralnego nawet do aut sie nie leje, wiec syntetyk albo pol syntetyk, i tutaj mozna wymieniac mieszac i powinno byc ok :>
Natomiast w kwestii mieszania mineralnego z syntetykiem - nie wiem co by sie stalo - sadze ze ktosik bardziej obeznany musi pomoc koledze, bo z tego co mowi, nie ma zielonego pojecia co jest wlane:)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Labiss napisał(a): jak jadę 120 km/h to trzęsę się ze strachu na razie.To przechodzi ?![]()
Lekko miesiac temu zadałem to smo pytanie hmm... po 1,5 mies przestaje starszeć 180km/h w T-Shircie i krótkich spodenkach - tylko od 130 mi T-Shirta chce zciągnąć - nie wiem co one w sobie mają że nie schowane w spodnie chcą się przez głowę zdjąć

Cez.
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
olej jakikolwiek motocyklowy 10w 40, nie wlewaj samochodowego!!! (skrzynia, sprzeglo pracuje w tym samym oleju), plyn hamulcowy dot4, plyn do chlodnic aluminiowych, jak koncentrat to mieszaj tylko z woda destylowana, filtr powietrza w r6 jest chyba piankowy, musisz kuic zestaw do czyszczenia filtra powietrza, wyczyscic pod woda, wysuszyc i spryskac specjalnym olejem. plynu hamulcowego sam nie zmieniaj bo latwo zapowietrzyc. motocykl odpala sie na ssaniu jak jest zimny bez odkrecania manetki, a jak cieply to bez ssania i lekko manetke przekrecasz.
- chris_nie
- Świeżak
- Posty: 84
- Dołączył(a): 21/6/2007, 13:16
- Lokalizacja: newmarket, uk
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości