Triumph Speed Triple/T595I <2002
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Triumph Speed Triple/T595I <2002
Siema chłopaki,
Słuchajcie, interesuje się ostatnio tematem wyżej wymienionego motocykla. Generalnie strasznie mi się podoba koncepcja R3 i jego zachowania. Bardzo fajna jest również opinia łobuza jaką wyrobił sobie ten motocykl (lubię wredne nakedy/streetfightery ). Wizualnie też jest ekstra.
Postanowiłem się zainteresować tym motocyklem, z prostego powodu iż nieuchoronnie zbliża się czas rozstania z moim ukochanym Dziorkiem (jego moc i przede wszystkim zawieszenie przestaje mi wystarczać). Generalnie tylko wstępnie orientuję się w temacie bo do zmiany motocykla jeszcze zostawiłem sobie trochę czasu.
Informacje na jego temat w naszym środowisku są dość skąpe. Zorientowałem się że ceny części eksploatacyjnych nie odbiegają od normy (napędy, klocki itp. w cenach jak do typowych japońców), słyszałem też że motocykl jest bardzo solidnie zbudowany. Ale jak ze spalaniem, jak z awaryjnością? Fachowców od tego motocykla mało, części zamiennych również. Słyszałem że dostępny jest za darmo specjalny program Triumpha, którego, po zakupie specjalnego kabla za 20zł, można używać do samodzielnej diagnozy i wgrywania jakichś map (nie wiem czy chodziło o mapy silnika). Czy to prawda i czy dostępne jest to już do tych modeli Tripla, bo jeśli tak to ekstra sprawa, bo wiele spraw natury technicznej dałoby się ogarnąć we własnym zakresie.
Następna sprawa trochę bałbym się litrowego potwora jakim jest Triple i jeśli byłby prawdą fakt o tym programie i mapach to może dałoby się na wstępie nieco ograniczyć jego potencjał (jeśli tu nikt nie odpowie to zadzwonie do przedstawiciela Triumpha i może potwierdzę informację, którą potem zostawię tu dla potomnych )
Jeszcze jedno, natrafiłem również na taki motocykl jak Daytona T959I, jest to sport o mocy o 20KM większej niż Speed Triple, ale pojemność jest ta sama, a zwróciłem uwagę na fakt iż rama, felgi, widelec, hamulce, zegary, silnik są praktycznie takie same w obu modelach (czyżby Triple był po prostu nieco zdławioną i odkrytą wersją Daytony (mówię tu cały czas o modelach z lat mniej wiecej 1998-2002)).
Oto parę przykładów:
Daytona T959I
Oryginalny Triple z 2001
A tu przykładowa aukcja z T595 przerobionym na Tripla :
http://otomoto.pl/triumph-speed-triple- ... 71904.html
PS: oczywiście powód dla którego poruszyłem temat T595 jest prosty, czyżby bo niezbyt pracochłonych przeróbkach rozbioru, teoretycznie tańszej w zakupie Daytony usyskuję mocniejszą wersję legendarnego Speed Tripla i czy części z obu tych motocykli pasują do siebie na wzajem?
Proszę o dyskusję i WSZELKIE informacje na temat powyższych motocykli. Temat założyłem w tym dziale ponieważ ewentualny zakup jest tylko w podtekście, a ma on tak naprawdę charakter informacyjny, jeśli mod nie zgadza się ze mną proszę grzecznie o przeniesienie.
Nie zniechęcajcie się długim wstępem bo temat moze byc ciekawy
Słuchajcie, interesuje się ostatnio tematem wyżej wymienionego motocykla. Generalnie strasznie mi się podoba koncepcja R3 i jego zachowania. Bardzo fajna jest również opinia łobuza jaką wyrobił sobie ten motocykl (lubię wredne nakedy/streetfightery ). Wizualnie też jest ekstra.
Postanowiłem się zainteresować tym motocyklem, z prostego powodu iż nieuchoronnie zbliża się czas rozstania z moim ukochanym Dziorkiem (jego moc i przede wszystkim zawieszenie przestaje mi wystarczać). Generalnie tylko wstępnie orientuję się w temacie bo do zmiany motocykla jeszcze zostawiłem sobie trochę czasu.
Informacje na jego temat w naszym środowisku są dość skąpe. Zorientowałem się że ceny części eksploatacyjnych nie odbiegają od normy (napędy, klocki itp. w cenach jak do typowych japońców), słyszałem też że motocykl jest bardzo solidnie zbudowany. Ale jak ze spalaniem, jak z awaryjnością? Fachowców od tego motocykla mało, części zamiennych również. Słyszałem że dostępny jest za darmo specjalny program Triumpha, którego, po zakupie specjalnego kabla za 20zł, można używać do samodzielnej diagnozy i wgrywania jakichś map (nie wiem czy chodziło o mapy silnika). Czy to prawda i czy dostępne jest to już do tych modeli Tripla, bo jeśli tak to ekstra sprawa, bo wiele spraw natury technicznej dałoby się ogarnąć we własnym zakresie.
Następna sprawa trochę bałbym się litrowego potwora jakim jest Triple i jeśli byłby prawdą fakt o tym programie i mapach to może dałoby się na wstępie nieco ograniczyć jego potencjał (jeśli tu nikt nie odpowie to zadzwonie do przedstawiciela Triumpha i może potwierdzę informację, którą potem zostawię tu dla potomnych )
Jeszcze jedno, natrafiłem również na taki motocykl jak Daytona T959I, jest to sport o mocy o 20KM większej niż Speed Triple, ale pojemność jest ta sama, a zwróciłem uwagę na fakt iż rama, felgi, widelec, hamulce, zegary, silnik są praktycznie takie same w obu modelach (czyżby Triple był po prostu nieco zdławioną i odkrytą wersją Daytony (mówię tu cały czas o modelach z lat mniej wiecej 1998-2002)).
Oto parę przykładów:
Daytona T959I
Oryginalny Triple z 2001
A tu przykładowa aukcja z T595 przerobionym na Tripla :
http://otomoto.pl/triumph-speed-triple- ... 71904.html
PS: oczywiście powód dla którego poruszyłem temat T595 jest prosty, czyżby bo niezbyt pracochłonych przeróbkach rozbioru, teoretycznie tańszej w zakupie Daytony usyskuję mocniejszą wersję legendarnego Speed Tripla i czy części z obu tych motocykli pasują do siebie na wzajem?
Proszę o dyskusję i WSZELKIE informacje na temat powyższych motocykli. Temat założyłem w tym dziale ponieważ ewentualny zakup jest tylko w podtekście, a ma on tak naprawdę charakter informacyjny, jeśli mod nie zgadza się ze mną proszę grzecznie o przeniesienie.
Nie zniechęcajcie się długim wstępem bo temat moze byc ciekawy
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
To jak wypowie się ktoś?!
Już wiem że program to TuneEcu, do ściągnięcia za darmo. Rzeczywiście można wgrywać różne mapy zapłonu dostępne gdzieś w internecie, jeśli się na tym znamy możemy sami zaprogramować własną mapę silnika. Oczywiście nie ma gotowych map ograniczających moc silnika, ale poszukam ewentualnie kogoś odpowiedniego do tego, może na AGH ktoś się znajdzie, kto mi pomoże zaprogramować mapę jeśli się zdecyduje na ten motocykl.
Oprócz tego można po odrobinie praktyki zajmować się diagnostyką motocykla we własnym zakresie, sprawdzać i kasować błędy itp.
Oprócz komputera na który ściągniemy program potrzebujemy jeszcze tylko klasycznego kabla diagnostycznego do grupy VAG do zdobycia na alledrogo za jakieś grosze (20zł albo coś ok. tego)
Ktoś powie coś jeszcze na temat tych motocykli?
Już wiem że program to TuneEcu, do ściągnięcia za darmo. Rzeczywiście można wgrywać różne mapy zapłonu dostępne gdzieś w internecie, jeśli się na tym znamy możemy sami zaprogramować własną mapę silnika. Oczywiście nie ma gotowych map ograniczających moc silnika, ale poszukam ewentualnie kogoś odpowiedniego do tego, może na AGH ktoś się znajdzie, kto mi pomoże zaprogramować mapę jeśli się zdecyduje na ten motocykl.
Oprócz tego można po odrobinie praktyki zajmować się diagnostyką motocykla we własnym zakresie, sprawdzać i kasować błędy itp.
Oprócz komputera na który ściągniemy program potrzebujemy jeszcze tylko klasycznego kabla diagnostycznego do grupy VAG do zdobycia na alledrogo za jakieś grosze (20zł albo coś ok. tego)
Ktoś powie coś jeszcze na temat tych motocykli?
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Jestem w podobnej sytuacji jak ty i tez po glowie mi chodzi ten naked! Moze troszke za duzy bo potrzbuje czegos zwinnego waskiego na korki ale ta maszyna ma dusze!
Mieszkam w uk i tu street triple jest pelno- powiem tak- ida i brzmia i wygladaja jak burza!
Rowniesz musze zaglebic się szczegolowo w jego temat!
Powodzenia!
Mieszkam w uk i tu street triple jest pelno- powiem tak- ida i brzmia i wygladaja jak burza!
Rowniesz musze zaglebic się szczegolowo w jego temat!
Powodzenia!
- gravesend
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
- Lokalizacja: bydgoszcz
Mogę wypowiedzieć się na temat street'a. Mam go od ponad roku i jak na razie nie zawiodłem się. Motocykl z fantastycznym silnikiem. Ciągnie od dołu co daje mu dużą przewagę na R4. Dźwięk jest na pewno oryginalny. Basowy i przyjemny. Wyróżnia się w tłumie. Idealny do miasta i do zabawy. W dłuższe trasy bym odradzał. Wiatr i kanapa mogą nam w tym przeszkodzić, chyba ze ktoś zakupi akcesoryjną, żelową. Szczerze polecam wersję z okrągłymi lampami Co do TuneEcu to nawet sam kiedyś chciałem się w to pobawić ale później stwierdziłem że mogę więcej zaszkodzić niż dobrego zrobić. Spory minusem dla niektórych będzie zapewne mało części na allegro. Ja mam o tyle dobrze że mieszkam pod Warszawą i zawsze mogę skoczyń na Łopuszańską, jednak na zamówienie trzeba czekać 3tyg.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: się biorą wszy
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości