Zobacz wÄ…tek - Aprilia RS4 125 VS Yamaha R125
NAS Analytics TAG

Aprilia RS4 125 VS Yamaha R125

i inne małe pojemności
_________

Aprilia RS4 125 VS Yamaha R125

Postprzez JJack » 8/6/2013, 21:28

Witam,zastanawiam się nad tym który z wyżej wymienionych motocykli wybrać??

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Pare KM na kiblu brata, i troche na Zipp Pro 110 kolegi.
- Wiek, waga, wzrost,
17 lat 65kg 170cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda do szkoły,po mieście,ogólnie dla rozrywki.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Dużo :P
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
12 Tyś i oddzielna kasa na kask i jakąś kurtkę,spodni i butów nie będe kupował.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Różnie
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowe i nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Aprilia RS4 125 i Yamaha R125

Aprilia ma podobno cos takiego że mniej trzeba zwracać uwagę na sprzęgło przy zmianie biegów,to prawda??Wiecie może czy któryś z tych motorów ma jakiś schowek??Prosił bym o wypisanie wad i zalet.Co sądzicie o ,,tuningu" w późniejszym czasie?Do yamahy jest dużo części od malossi tzn. prawie wszystko można na sport zmienić jak by było za mało mocy,cylinder,wałek rozrządu, filtr itd Czy lepiej nie nastawiać się na takie zabawy i przesiąść się za rok na coś mocniejszego???

Na 100% padnie to pytanie także odrazu mówie że jestem w trakcie robienia prawka A1.

Edit
Jak tak teraz pomyślałem,to na 100% nie będe w nim nic ulepszał,zależy mi na wygodzie,wyglądzie i praktyczności.
JJack
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54


Postprzez fliper210 » 9/6/2013, 00:13

Ja bym wybrał apkę sam latam starszą wersją z 2001 gdyby osiągi były takie same i mniej kosztowała brał bym w nowej budzie. Co do braku spodni to bielizna termoaktywna+długie termo bo łatwo złapać zapalenie :/ ja osobiście mam cały komplet w wakacje kupuję buty jestem po 2 szlifach miałem tylko kask oraz rękawiczki i żałuję że nie miałem chociaż pasa nerkowego a co do motocykla to za trochę kasy da się przerobić aby się dobrze jeździło
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK


Postprzez JJack » 9/6/2013, 09:57

Czyli mówisz że przerobić się da??
Zobacz ile tutaj jest części tuningowej do yamahy http://moto125.pl/c/20/yamaha-yzf-r-125-yamaha.html a do RS-ki nic oprócz wydechu http://moto125.pl/c/23/aprilia-rs4-125-aprilia.html
Może ktoś się jeszcze wypowie ??Nie wiem czemu mnie ciągnie do Apki :P
JJack
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54

Postprzez fliper210 » 9/6/2013, 10:06

no części trzeba ściągać do kraju ale widzę że kasa to u cb aż taki problem nie jest ;)
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez JJack » 9/6/2013, 10:37

Mógł byś zapodać jakieś linki :D??

Jeżeli tylko by dało się coś zrobić z pierdzeniem w 2t no to wziął bym albo Cagive Sp525 albo RS125 z 2012,spalanie to nie problem i ogólnie podobają mi się 2t tylko że te jak słysze to pierdzenie to mam przed oczami malutki kibel gimnazjalisty i zbiera mi sie na wymioty.Wiem ze 2t bedzie mial taki piskliwy dzwiek zawsze ale tak to zmienic zeby nie przypominal kibla da rade??
JJack
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54

Postprzez sewii » 9/6/2013, 17:54

Jeśli brać pod uwagę osiągi - Aprilia, jeśli wygląd, wygodę - R 125.

Po co to tuningować? Zrobisz a1, pojeździsz dwa lat, zdasz a2 i kupisz sobie coś większego.

Co do dźwięku - ciężko będzie. Możesz kupić jakiś sportowy tłumik, ale z gó.. bata nie ukręcisz. (bez obrazy dla 2t, wypowiadam się jedynie w kwestii dźwięku silnika).
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
sewii
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
Lokalizacja: WPY//KRK

Postprzez fliper210 » 9/6/2013, 19:24

Ja się już przyzwyczaiłem chociaż też mnie wkurzało, teraz latam w słuchawkach więc jest o wiele lepiej

JJack a2 jest na 600cc i 48KM
Ostatnio edytowano 11/6/2013, 19:52 przez fliper210, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
fliper210
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
Lokalizacja: KRK

Postprzez JJack » 11/6/2013, 15:37

Jak myślicie po maksymalnym tuningu poleciala by taka rska lub r-ka 170km/h??Myślę o takim czymś
-Układ wydechowy Malossi GP
-Cylinder Malossi 180cm3
-Sportowy filtr powietrza (stożek) MALOSSI
-Moduł MALOSSI FORCE MASTER 2
-Sportowy wałek rozrządu MALOSSI
-Sportowea świeca zapłonowa NGK IRIDIUM
Te części są teraz dostępne do R-ki a do rs-ki większość powinna być w przeciągu miesiąca,wiem bo rozmawiałem z pracownikiem pewnego sklepu.Mam co liczyc na 160/170 km/h??Wtedy nie musial bym zmieniać motoru na większy bo przecież prawo jazdy a2 to max 400ccm a do 400 wg. mnie nic ciekawszego od ninji 300 nie znajde.
JJack
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54

Postprzez lukasabat » 11/6/2013, 22:34

Serio chcesz wkładać kilka kół w 125? Nie moja kasa, ale mi by było po prostu szkoda, 125 to 125, na tuning wydasz kilka tysi prędkość Ci wzrośnie o 20km/h.. Odpuść sobie :) Z tego co też mi się wydaje to RS4 125 jest czterosuwem, to nie jest ta 125 która jest w dwusuwem i można ją odblokować, najlepszy interes według mnie właśnie zrobiłbyś kupując RS 125 w nowej budzie, po odblokowaniu chyba idzie te 160, ładnie wygląda tyle, że.. dwusuw ;) Sam mam R125, chciałem kupić na początek coś spokojnego, w sumie to nie wiem dlaczego, bo "lubię zapier*" a na tym się raczej nie da, gdybyś był nastawiony na yamahe to szkoda wydawać 12k, nówkę z tego co wiem można wyrwać za 15k, a dobrą używkę już w okolicach 8k, ja swoją mam zadbaną, czerwoną z 2009r, mały przebieg, gdybyś był zainteresowany odezwij się ;)
Avatar użytkownika
lukasabat
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/12/2012, 13:11
Lokalizacja: STW

Postprzez gravesend » 19/6/2013, 16:41

Nie mowcie chlopakowi ze 10letnia apka lepsza! Bo to 2T a zapytanie jest o dwa motocykle 4T!
Aprila ma aluminiowa rama- wady i zalety to oczywista sprawa.
Sam mialem yame, wiec ogolnie to kwestia gustu bo oba moto sa podobne.
Mysle ze do tuningu yama jest lepsza bo popularniejsza.
A na koniec krotka rada-NIE LADUJ KASY W 125cc!!!!
gravesend
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
Lokalizacja: bydgoszcz

Postprzez gravesend » 19/6/2013, 16:44

Aha i 4T nie da sie odblokowac- maja poprostu 15 kucy i tyle (omawiane modele). Co najwyzej wydechem i mapami wtrysku mozesz cos zdzialac ale gra nie warta swieczki.
O zmianie cylindra na wiekszy itp to w ogole chyba ze jestes mega fanem lub masz sporo kasy na takie zabawki....
gravesend
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
Lokalizacja: bydgoszcz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê