Aprilia RS4 125 VS Yamaha R125
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Aprilia RS4 125 VS Yamaha R125
Witam,zastanawiam się nad tym który z wyżej wymienionych motocykli wybrać??
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Pare KM na kiblu brata, i troche na Zipp Pro 110 kolegi.
- Wiek, waga, wzrost,
17 lat 65kg 170cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda do szkoły,po mieście,ogólnie dla rozrywki.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Dużo
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
12 Tyś i oddzielna kasa na kask i jakąś kurtkę,spodni i butów nie będe kupował.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Różnie
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowe i nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Aprilia RS4 125 i Yamaha R125
Aprilia ma podobno cos takiego że mniej trzeba zwracać uwagę na sprzęgło przy zmianie biegów,to prawda??Wiecie może czy któryś z tych motorów ma jakiś schowek??Prosił bym o wypisanie wad i zalet.Co sądzicie o ,,tuningu" w późniejszym czasie?Do yamahy jest dużo części od malossi tzn. prawie wszystko można na sport zmienić jak by było za mało mocy,cylinder,wałek rozrządu, filtr itd Czy lepiej nie nastawiać się na takie zabawy i przesiąść się za rok na coś mocniejszego???
Na 100% padnie to pytanie także odrazu mówie że jestem w trakcie robienia prawka A1.
Edit
Jak tak teraz pomyślałem,to na 100% nie będe w nim nic ulepszał,zależy mi na wygodzie,wyglądzie i praktyczności.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Pare KM na kiblu brata, i troche na Zipp Pro 110 kolegi.
- Wiek, waga, wzrost,
17 lat 65kg 170cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda do szkoły,po mieście,ogólnie dla rozrywki.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Dużo

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
12 Tyś i oddzielna kasa na kask i jakąś kurtkę,spodni i butów nie będe kupował.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Różnie
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowe i nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Aprilia RS4 125 i Yamaha R125
Aprilia ma podobno cos takiego że mniej trzeba zwracać uwagę na sprzęgło przy zmianie biegów,to prawda??Wiecie może czy któryś z tych motorów ma jakiś schowek??Prosił bym o wypisanie wad i zalet.Co sądzicie o ,,tuningu" w późniejszym czasie?Do yamahy jest dużo części od malossi tzn. prawie wszystko można na sport zmienić jak by było za mało mocy,cylinder,wałek rozrządu, filtr itd Czy lepiej nie nastawiać się na takie zabawy i przesiąść się za rok na coś mocniejszego???
Na 100% padnie to pytanie także odrazu mówie że jestem w trakcie robienia prawka A1.
Edit
Jak tak teraz pomyślałem,to na 100% nie będe w nim nic ulepszał,zależy mi na wygodzie,wyglądzie i praktyczności.
- JJack
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54
Ja bym wybrał apkę sam latam starszą wersją z 2001 gdyby osiągi były takie same i mniej kosztowała brał bym w nowej budzie. Co do braku spodni to bielizna termoaktywna+długie termo bo łatwo złapać zapalenie :/ ja osobiście mam cały komplet w wakacje kupuję buty jestem po 2 szlifach miałem tylko kask oraz rękawiczki i żałuję że nie miałem chociaż pasa nerkowego a co do motocykla to za trochę kasy da się przerobić aby się dobrze jeździło
-
fliper210 - Świeżak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 17/6/2012, 19:21
- Lokalizacja: KRK
Czyli mówisz że przerobić się da??
Zobacz ile tutaj jest części tuningowej do yamahy http://moto125.pl/c/20/yamaha-yzf-r-125-yamaha.html a do RS-ki nic oprócz wydechu http://moto125.pl/c/23/aprilia-rs4-125-aprilia.html
Może ktoś się jeszcze wypowie ??Nie wiem czemu mnie ciągnie do Apki
Zobacz ile tutaj jest części tuningowej do yamahy http://moto125.pl/c/20/yamaha-yzf-r-125-yamaha.html a do RS-ki nic oprócz wydechu http://moto125.pl/c/23/aprilia-rs4-125-aprilia.html
Może ktoś się jeszcze wypowie ??Nie wiem czemu mnie ciągnie do Apki

- JJack
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54
Mógł byś zapodać jakieś linki
??
Jeżeli tylko by dało się coś zrobić z pierdzeniem w 2t no to wziął bym albo Cagive Sp525 albo RS125 z 2012,spalanie to nie problem i ogólnie podobają mi się 2t tylko że te jak słysze to pierdzenie to mam przed oczami malutki kibel gimnazjalisty i zbiera mi sie na wymioty.Wiem ze 2t bedzie mial taki piskliwy dzwiek zawsze ale tak to zmienic zeby nie przypominal kibla da rade??

Jeżeli tylko by dało się coś zrobić z pierdzeniem w 2t no to wziął bym albo Cagive Sp525 albo RS125 z 2012,spalanie to nie problem i ogólnie podobają mi się 2t tylko że te jak słysze to pierdzenie to mam przed oczami malutki kibel gimnazjalisty i zbiera mi sie na wymioty.Wiem ze 2t bedzie mial taki piskliwy dzwiek zawsze ale tak to zmienic zeby nie przypominal kibla da rade??
- JJack
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54
Jeśli brać pod uwagę osiągi - Aprilia, jeśli wygląd, wygodę - R 125.
Po co to tuningować? Zrobisz a1, pojeździsz dwa lat, zdasz a2 i kupisz sobie coś większego.
Co do dźwięku - ciężko będzie. Możesz kupić jakiś sportowy tłumik, ale z gó.. bata nie ukręcisz. (bez obrazy dla 2t, wypowiadam się jedynie w kwestii dźwięku silnika).
Po co to tuningować? Zrobisz a1, pojeździsz dwa lat, zdasz a2 i kupisz sobie coś większego.
Co do dźwięku - ciężko będzie. Możesz kupić jakiś sportowy tłumik, ale z gó.. bata nie ukręcisz. (bez obrazy dla 2t, wypowiadam się jedynie w kwestii dźwięku silnika).
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
Jak myślicie po maksymalnym tuningu poleciala by taka rska lub r-ka 170km/h??Myślę o takim czymś
-Układ wydechowy Malossi GP
-Cylinder Malossi 180cm3
-Sportowy filtr powietrza (stożek) MALOSSI
-Moduł MALOSSI FORCE MASTER 2
-Sportowy wałek rozrządu MALOSSI
-Sportowea świeca zapłonowa NGK IRIDIUM
Te części są teraz dostępne do R-ki a do rs-ki większość powinna być w przeciągu miesiąca,wiem bo rozmawiałem z pracownikiem pewnego sklepu.Mam co liczyc na 160/170 km/h??Wtedy nie musial bym zmieniać motoru na większy bo przecież prawo jazdy a2 to max 400ccm a do 400 wg. mnie nic ciekawszego od ninji 300 nie znajde.
-Układ wydechowy Malossi GP
-Cylinder Malossi 180cm3
-Sportowy filtr powietrza (stożek) MALOSSI
-Moduł MALOSSI FORCE MASTER 2
-Sportowy wałek rozrządu MALOSSI
-Sportowea świeca zapłonowa NGK IRIDIUM
Te części są teraz dostępne do R-ki a do rs-ki większość powinna być w przeciągu miesiąca,wiem bo rozmawiałem z pracownikiem pewnego sklepu.Mam co liczyc na 160/170 km/h??Wtedy nie musial bym zmieniać motoru na większy bo przecież prawo jazdy a2 to max 400ccm a do 400 wg. mnie nic ciekawszego od ninji 300 nie znajde.
- JJack
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 2/3/2012, 18:54
Serio chcesz wkładać kilka kół w 125? Nie moja kasa, ale mi by było po prostu szkoda, 125 to 125, na tuning wydasz kilka tysi prędkość Ci wzrośnie o 20km/h.. Odpuść sobie
Z tego co też mi się wydaje to RS4 125 jest czterosuwem, to nie jest ta 125 która jest w dwusuwem i można ją odblokować, najlepszy interes według mnie właśnie zrobiłbyś kupując RS 125 w nowej budzie, po odblokowaniu chyba idzie te 160, ładnie wygląda tyle, że.. dwusuw
Sam mam R125, chciałem kupić na początek coś spokojnego, w sumie to nie wiem dlaczego, bo "lubię zapier*" a na tym się raczej nie da, gdybyś był nastawiony na yamahe to szkoda wydawać 12k, nówkę z tego co wiem można wyrwać za 15k, a dobrą używkę już w okolicach 8k, ja swoją mam zadbaną, czerwoną z 2009r, mały przebieg, gdybyś był zainteresowany odezwij się 



-
lukasabat - Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 22/12/2012, 13:11
- Lokalizacja: STW
Nie mowcie chlopakowi ze 10letnia apka lepsza! Bo to 2T a zapytanie jest o dwa motocykle 4T!
Aprila ma aluminiowa rama- wady i zalety to oczywista sprawa.
Sam mialem yame, wiec ogolnie to kwestia gustu bo oba moto sa podobne.
Mysle ze do tuningu yama jest lepsza bo popularniejsza.
A na koniec krotka rada-NIE LADUJ KASY W 125cc!!!!
Aprila ma aluminiowa rama- wady i zalety to oczywista sprawa.
Sam mialem yame, wiec ogolnie to kwestia gustu bo oba moto sa podobne.
Mysle ze do tuningu yama jest lepsza bo popularniejsza.
A na koniec krotka rada-NIE LADUJ KASY W 125cc!!!!
- gravesend
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
- Lokalizacja: bydgoszcz
Aha i 4T nie da sie odblokowac- maja poprostu 15 kucy i tyle (omawiane modele). Co najwyzej wydechem i mapami wtrysku mozesz cos zdzialac ale gra nie warta swieczki.
O zmianie cylindra na wiekszy itp to w ogole chyba ze jestes mega fanem lub masz sporo kasy na takie zabawki....
O zmianie cylindra na wiekszy itp to w ogole chyba ze jestes mega fanem lub masz sporo kasy na takie zabawki....
- gravesend
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 15/6/2013, 20:05
- Lokalizacja: bydgoszcz
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości