Zobacz wątek - Aprilia rs 50 2002r nie pali, zaspawana świeca
NAS Analytics TAG

Aprilia rs 50 2002r nie pali, zaspawana świeca

i inne małe pojemności
_________

Aprilia rs 50 2002r nie pali, zaspawana świeca

Postprzez zapaleniez » 2/6/2013, 21:00

Witam, dzisiaj się byłem przewieźć i po 2km strasznie się nagrzała zaczęła się dławić i zgasła rozkręciłem wymieniłem świece bo się zapchała i pojechałem z powrotem ale po 0,5km zgasła znów, cos w między czasie zaczęło sztyrkać w okolicy silnika. gdy dopchałem znów rozkręciłem a świeca była jakby zaspawana sam nw czym, tak jakby miedzią czy czymś takim. paliwo podaje, iskre ma. jak na pycha próbowałem to zapaliła ze ssaniem ale jak zgasiłem to już nie paliła po chwili nawet ze ssaniem.Na popych też było ciężko.
ProszÄ™ o pomoc.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno


Postprzez Losero » 2/6/2013, 21:48

jak świeca się zaspawała to znaczy że miałeś za małą przerwę między elektrodami

a tą pierwszą świece masz? co dokładnie dolega? oczyść z nagaru, zwiększ prześwit między elektrodami żebyś znowu nie zaspawał i jazda próbna
Avatar użytkownika
Losero
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/3/2012, 20:49


Postprzez zapaleniez » 2/6/2013, 21:52

Tylko że ja już jej wcześniej używałem ale zmieniłem ją na lepszą i ta była rezerwowa. Więc była dobra a nawaliło jej taki jakby kaptur na elektrody, ogólnie prawie cała ta dziura była załatana (między gwintem a elektrodami) i teraz jak zmieniłem świece to nie chce palić i coś żygocze dziwnie i mocy nie ma a kompresja jest, nie sprawdzałem urządzeniem bo nie mam ale na czuja jest.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno

Postprzez Losero » 2/6/2013, 22:09

to jest silnik am6? jaką świece mu wsadziłeś? (model)
Avatar użytkownika
Losero
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/3/2012, 20:49

Postprzez zapaleniez » 2/6/2013, 22:51

tak am6, pierw była denso to tylko paproszek był,a później NGK ta co polecają niepamiętam dokładnie ale czytalem ze ta najlepsza to taką bralem tą NGK tak zalepiło
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno

Postprzez Losero » 2/6/2013, 22:58

do AM6 to chyba NGK Br8es, jeśli taką miałeś to nie powinna być za długa (a nie upadła czasami? albo trzymałeś w jakimś pojemniku gdzie się obijała?)

co do odpalania, iskre ma ale nawet na pych nie idzie, może pierścienie pękły? trudno powiedzieć, wsadź mu jakąś dedykowaną świecę i spróbuj odpalić, objawy dość nietypowe
Avatar użytkownika
Losero
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/3/2012, 20:49

Postprzez zapaleniez » 2/6/2013, 23:14

założylem tą pierwszą świece po czyszczeniu i na pych zapaliła ale z trudnościami, szpara przynajmniej na oko dobra byla. a jak tak odpalil to chyba nie pierscienie. i do tego jeszcze dosyc mocno się grzała.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno

Postprzez mati22252 » 3/6/2013, 11:17

Jaki przebieg? Wygląda na simering od strony sprzęgła. Pewnie dodatkowo kopci mocniej i nie ma mocy?
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez zapaleniez » 3/6/2013, 11:24

Niecałe 38tyś. kopcić to na szaro/biało ale to już chwile, miała problemy z paleniem, przy starcie jak zimna była to słabo ze startem było.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno

Postprzez mati22252 » 3/6/2013, 16:09

Remont był robiony? Spawanie świecy nagarem to są dwie przyczyny. Pierwsza jak u góry simering od strony sprzęgła i bierze olej druga zbyt bogata mieszanka w paliwo. Do tego to przyczyny moga być dwie, regulacja gaźnika lub zasyfiony filtr powietrza.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez zapaleniez » 3/6/2013, 16:28

jako tako remontu nie było co prawda w ciągu niecałego roku z 5 razy był naprawiany a to pompa wody puszczała, a to duperele takie. Tłok z pierścieniami był wymieniany, a cylinder w zimie mam zamiar. filtr raczej nie powinien być zasyfiony, a co do mieszanki to ja wiem ale od początku kwietnia tak jeżdżę bez żadnego przestawiania i było dobrze.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno

Postprzez mati22252 » 3/6/2013, 22:34

A pewny jesteś tego filtra? Może jechałeś ostatnio jakąś drogą gruntową lub coś podobnego. Gaźnik mógł się przestawić nawet od wibracji. Jakie prędkości rozwijasz teraz i jak wkręca się w obroty?
PS. Nie opłaca się wymieniać samego tłoka bo robiąc teraz szlif i tak musisz kupić nowy.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez zapaleniez » 4/6/2013, 11:30

filtr mam gąbkowy w zimie byl czysty. ostatnio jak brubowalem w tamtym tygodniu 103 jechal.wkręca się na ok 10,5 tys. jezdze po asfalcie zadko po gruncie , tylko duzo dziur u mnie. koles myslal ze tłoka wystarczy. a jak cos to chyba wymienie cyla nie będe szlifa robil zobacze.
zapaleniez
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 17/8/2011, 11:52
Lokalizacja: Odrzykoń_krosno



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê