Zobacz wątek - Zx 636 problem z obrotami
NAS Analytics TAG

Zx 636 problem z obrotami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zx 636 problem z obrotami

Postprzez kashim24 » 14/5/2013, 07:21

Problem rozwiązany,
przyczyną był padnięty sensor od ssania, przy obecnych temperaturach sensor odłączony wszystko zaślepione. Wyregulowane mechanicznie dzięki czemu jeździ w końcu jak należy:)



Wedle zalecenia edytuje:)

Nie jest to ani regulator ani alternator. Odcina 4 cylinder, co ciekawe sprawdziłem z znajomym cewko-fajki jakie są, okazało się że fajka do 4 cylindra ma inne oznaczenia zaś przy cylindrach 1,2 i 3 wszystkie mają identyczne. Zamieniliśmy ją z pierwszym cylindrem i wtedy odcina pierwszy. Chyba już w domu jestem:). Dam znać jak zdobędę odpowiednią cewko-fajkę


Witam,
stałem się ostatnio posiadaczem Zielonego Goblina z 2006. Problem z obrotami występuje po nagrzaniu się silnika oraz dłuższej jeździe. Co było robione?

1. Wymieniona została głowica, 3 gniazda z zaworami wydechowymi były uszkodzone. Poczułem sie jak w domu bo to by tłumaczyło dlaczego falują obroty oraz motocykl w dolnej partii "żabkuje" (słabe ciśnienie na cylindrach). Wymiana spowodowała wzrost mocy motocykla:) i "żabkowanie nie występuje"

Problem nie ustał. Z mechanicznego punktu wygląda wszystko idealnie, płytki zaworowe wymienione już podpierały zawory.

2. Kompletny serwis, wymiana filtrów, oleju itp itd

To co zauważyłem wczoraj to:

- problem występuje nagminnie po 1 godzinie jazdy
- w ciągu pierwszej godziny zdarzy mu się tąpnąć (spadają mocno obroty po czym wracają)
- podczas pierwszej godziny + włączenie się jakiegokolwiek dodatkowego poboru prądu takiego jak kierunkowskaz bądź wentylator przy 100 stopniach powoduje falowanie obrotów. Zrobiłem włącznik do wentylatora spięty na krótko z aku. Problem się pojawia od razu po włączeniu wentylatora.

Czy przyczyną może być akumulator? Ładowanie jest, wartości napięć niby też w porządku. Tylko czy nie jest sytuacja że swoje już wyjeździł i przy mocnym obciążeniu nie powoduje zaników napięcia? Przeczy temu troszkę wpływ temperatury aczkolwiek po pierwszy wystąpieniu falowania po godzinie motocykl musi odstać z godzinkę aby z powrotem można było polatać bez problemu przez 60 minut.

Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, po przekręceniu kluczyka w stacyjce, pod siedzeniem słychać głośny "tyrkot" jakby coś się ustawiało najpierw w jedną stronę a później wracało. Co to może być? Mam wrażenie że jest to w wydechu

Pozdrawiam
Tomek
Ostatnio edytowano 23/5/2013, 21:24 przez kashim24, łącznie edytowano 2 razy
kashim24
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/5/2013, 06:53


Postprzez Black-Ghost » 14/5/2013, 07:27

Co do tego dźwięku (tyrkotania) to za pewne Exup. Choć on powinien ładnie tylko zabrzęczeć a nie tyrkotać, Przesmaruj linki i sprawdź czy ci nic nie haczy o silniczek od exupa. Co do tych obrotów i spadków napięcia ja obstawiam: Aku do wymiany, przyjrzyj się regulatorowi napięcia no i mogło jeszcze paść jedno uzwojenie w stojanie alternatora przez co będzie zbyt małe ładowanie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez kashim24 » 14/5/2013, 07:38

:) to się nazywa szybka odpowiedź, co do alternatora myślę że raczej nie bo wartość ładowania 14,5V. Reszte sprawdzę czy wadliwie działający exup mógłby być przyczyną tych "jajec"?? Co rozumiesz przez pojęcie przyjrzyj się :)??
kashim24
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/5/2013, 06:53

Postprzez Black-Ghost » 14/5/2013, 07:48

Jeśli masz możliwość podmień regulator napięcia na inny. Również jeśli exup będzie ci się blokować to będzie dusić silnik. Po przekręceniu kluczyka exup powinien zrobić ładne (bzzz) przec 2-3 sekundy. Nie może być żadnego tyrkotania! No i oczywiście standardowo zainwestuj w nowy aku. Jeśli poszła któraś cela sprawdzisz to przy podpięciu do prostownika, nie będzie chciał się naładować do końca.
Ostatnio edytowano 14/5/2013, 08:12 przez Black-Ghost, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kashim24 » 14/5/2013, 07:51

Tak zrobię, innego regulatora to ja nie będę miał. Dzięki za pomoc dzis albo jutro dam znać czy wyszło szydło z worka:)
kashim24
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/5/2013, 06:53

Postprzez Seba_ER5 » 14/5/2013, 09:09

Masz oem wydech czy jakiś przelot? Filtr powietrza K&N? Jak tak warto spróbować na zwykłym.dech reka sprawdz czy sie ustabilizuje. Jak tak to strojenie PCIII lub proba synchronizacji wtrysków. Jezeli masz przelot to jak zaczna falowac obroty to przytkaj wy Mozesz zakupić zagłuszkę tzw. db killer. Ten gosciu chyba robi:
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=3530795


P.S. 636 06 to nie goblin :). Goblin to 599 07.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez kashim24 » 14/5/2013, 12:01

To tak panowie troszkę się dowiedziałem. Pogrzebałem:)

1. Exup jest. Jednak nie podłączony do wydechu (fabryczny), tyrkotanie powodowała blaszka dokręcona i ustawiona aby F1 nie wywalało, obecnie wywala F1 bo muszę to z powrotem ustawić jak było, wcale nie prosta sprawa. Pewnie kiedyś był inny wydech
2. To nie wina aku sprawdzone na identycznym w oznaczeniach.
3. Podczas ładowania gdy nic się nie dzieje 14,75V, gdy się dziać zaczyna spada i wzrasta potrafi na dłuższą chwilę spaść do 13V, odpalanie wiatraczka na krótko tez to powoduje, co by wykluczało regulator napięcia bo w tym momencie jedynie - jest brany normalnie a + bezpośrednio z aku
4. Zawór exupu w wydechu gdyby był zbyt mocno domknięty to by powodował dławienie na wyższych obrotach, czy ta sytuacja może być analogiczna do zaworu exupu zbyt otwartego i przez to na wolnych coś się wyprawia? Głupie mi się to wydaje:/, ale kto pyta nie błądzi

Seba, moto jest stockowe bynajmniej w tej chwili, filtr powietrzna prosto z Kawasaki, PCIII nie ma, bynajmniej nic mi nie wiadomo aby był. Od 3 tysięcy obrotów jedzie (zapie.....) i nic się nie dzieje.

Zastanawiam się czy powodem będzie może jakaś zapyziała wtyczka?? Też mi tak chodzi po głowie czy może kiedyś nie było PCIII i ktoś po prostu zabrał swoje zabawki z tego moto i pchnął dalej nie bawiąc się w żadne strojenie do fabrycznych. W kwesti PCIII jestem zielony. Co byście radzili zrobić??

Osobiście myślę nad

1. Sprawdzeniem każdej kostki czy nie powoduje zwarcia na niej bądź kablach
2. Zrobienie Exupu aby działał jak powinien
3. Oddanie do strojenia wtrysków. Orientujecie się jakie mogą być koszty?
4. Załatwienie regulatora napięcia i sprawdzenie tej strony problemu
kashim24
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/5/2013, 06:53

Postprzez kashim24 » 14/5/2013, 21:04

Kolejne nowości

1. Napięcie 14,75V podczas ładowania
- podczas ładowania gdy występują problemy z obrotami napięcie spada do 12,4V czasem 13,5V generalnie róźnie


Pytanie brzmi czy jak odepnę alternator i odpalę moto na samym aku to czy motocykl i jego elektronika to przeżyją?

Pozdrawiam
kashim24
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14/5/2013, 06:53

Postprzez Black-Ghost » 15/5/2013, 07:04

Przeżyć przeżyją.. Ale akumulator będziesz musiał zmienić na nowy :)

Ps: Edytuj posty bo będzie warn!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości




na gr