FZ6 ściąga w lewą stronę.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
FZ6 ściąga w lewą stronę.
Niedawno wymieniłem obie opony w FZ6 na Michelin Pilot Road.
Zauważyłem, że gdy puszczę kierownicę motocykl ucieka na lewą stronę. Muszę się mocno wychylić w prawo aby utrzymał prawidłowy tor jazdy. Ciśnienie jakie mi ustawił wulkanizator to przód: 2,5 a tył 2,9. Sprawdzałem ustawienie tylnego koła i po obu stronach odległość od końca wahacza jest identyczna (sprawdzane suwmiarką). Co jeszcze może być przyczyną zjeżdżania motocykla na lewą stronę?
Dodam, że ważę 65kg. Chyba nie potrzebuję aż tak wysokiego ciśnienia w oponach? Ale czy to może mieć wpływ na skręcanie motocykla?
Zauważyłem, że gdy puszczę kierownicę motocykl ucieka na lewą stronę. Muszę się mocno wychylić w prawo aby utrzymał prawidłowy tor jazdy. Ciśnienie jakie mi ustawił wulkanizator to przód: 2,5 a tył 2,9. Sprawdzałem ustawienie tylnego koła i po obu stronach odległość od końca wahacza jest identyczna (sprawdzane suwmiarką). Co jeszcze może być przyczyną zjeżdżania motocykla na lewą stronę?
Dodam, że ważę 65kg. Chyba nie potrzebuję aż tak wysokiego ciśnienia w oponach? Ale czy to może mieć wpływ na skręcanie motocykla?
- arkasper
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16/3/2013, 15:04
Może to być łożysko główki ramy
Stawiasz na centralkę tak żeby przednie koło było w górze i ruszasz od lewej do prawej powinna chodzić równo bez przeskoków i oporów. Trzymając koło w górze prosisz kolegę żeby złapał za lagi (jak najniżej) i niech rusza widelcem w przód i w tył, nie powinno być luzu ani żadnych stuków.
Ogólny stan przedniego zawieszenia możesz sprawdzić uginając przednie zawieszenie (trzymasz hamulec i napierasz na kierownicę, bujasz motorem w górę i w dół) jak dobijesz zawieszenie to jest bardzo źle.
Stawiasz na centralkę tak żeby przednie koło było w górze i ruszasz od lewej do prawej powinna chodzić równo bez przeskoków i oporów. Trzymając koło w górze prosisz kolegę żeby złapał za lagi (jak najniżej) i niech rusza widelcem w przód i w tył, nie powinno być luzu ani żadnych stuków.
Ogólny stan przedniego zawieszenia możesz sprawdzić uginając przednie zawieszenie (trzymasz hamulec i napierasz na kierownicę, bujasz motorem w górę i w dół) jak dobijesz zawieszenie to jest bardzo źle.
- dokladny
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 11/12/2012, 22:48
Jejku, cóż za głupoty. Jak kolega pisze, że PO ZMIANIE OPON zaczęło moto ściągać to po co zaczynacie od krzywej ramy i innych głupot? Takie rzeczy to po szlifie.
Sprawdź wyważenie kół, naciąg łańcucha, to co sprawia że Cię ściąga to wina tego, co zrobili przy zmianie opon na 99% i tam szukaj przyczyny.
po co wrzeszczysz
senekkorzenna
Sprawdź wyważenie kół, naciąg łańcucha, to co sprawia że Cię ściąga to wina tego, co zrobili przy zmianie opon na 99% i tam szukaj przyczyny.
po co wrzeszczysz

senekkorzenna
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Ośka zbyt mocno dociągnięta lub dystans nie założony co blokuje łożyska i powoduje ściąganie moto. Postaw na centralce lub poproś kogoś by ci podniósł i kręć może będzie szybciej hamowało. Po jeździe możesz posprawdzać czy ci się felgi tam nie pogrzały np z jednej strony.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Voxx napisał(a):zdano coś tam, umiesz czytać ? jak nie to do szkoły ,,, gdzie tam jest "po"
A po co by o tym wspominał, gdyby to nie było po tym? Kto normalny opisuje jakieś historie jeśli nie mają one związku? Chyba gdyby przed zmianą było to samo to nie wspomniałby o niej, bo po co?
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości