600ccm 35kW z Niemiec
Posty: 9
• Strona 1 z 1
600ccm 35kW z Niemiec
Wie ktoś, na jakiej zasadzie(albo kiedy) sprawdzana jest(będzie) zgodność motocykla do podwójnej mocy, czyli 70kW? Sprawdzane to będzie przy wypadku przez ubezpieczenie, policje? Bo jak tylko podczas rejestracji pojazu, to teoretycznie można kupić w Niemczech motocykl posiadający moc większą niż 70kW i zdławiony tam za granicą na 35kW. W dokumantach będzie 35kW, więc niby można poruszać się takim pojazdem na kat. A2.
O czymś zapomniałem, coś przeoczyłem, co powala moją teorie?
O czymś zapomniałem, coś przeoczyłem, co powala moją teorie?
- max33
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2009, 17:33
Czy jest sprawdzana? Bez powodu się z tym nie spotkałem, ale jeżeli spowodujesz wypadek i odkryją, że miałeś te 70kw to już nie jest dobrze. Ale jeżeli uczciwie chcesz zablokować moto do 35 kw i stosunku mocy do masy 0,2 km/kg to raczej nie będzie problemów, tłumaczysz na 35 kw i wszystko. Ale! To też nie jest zgodne z prawem o ile mi wiadomo, chyba musisz się udać do jakiejś stacji gdzie zmierzą ci moc motocykla, i na podstawie tego będziesz mógł legalnie nim się poruszać po wbiciu w dowód 35kw. Jednak wolałbym aby ktoś jeszcze się wypowiedział.
- tombo10
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 8/5/2013, 10:37
Wiesz, to jest tak jak z motorowerami. Potencjalnie one mają moc pozwalającą na osiągnięcie nierzadko i 100kmh, ale blokuje się je do 45kmh. Odblokowanie mocy na silniku jest wtedy niezgodne z prawem, chyba, że odblokowałeś, pojechałeś na stację, zrobiłeś testy i przerejestrowałeś go na motocykl.
Ogólnie odblokowanie i nieprzerejestrowanie to tak powszechna praktyka, że wiele osób uważa, że jest to zgodne z prawem. I dopóki jeździsz sobie ładnie i kulturalnie jest ok, ale jak uczestniczysz w wypadku i wyjdzie na jaw, iż dokonałeś modyfikacji w motocyklu i posiada on inne dane niż w dowodzie, np. moc, to masz spore problemy z ubezpieczeniem, a sprawa może trafić na wokandę sądu.
Jeżeli kupisz zablokowany motocykl w Niemczech, sprowadzisz go do Polski, masz kategorię A2, to pojeździj na tej blokadzie, aż zrobisz kategorię A. Dla spokoju duszy i własnego bezpieczeństwa.
Ogólnie odblokowanie i nieprzerejestrowanie to tak powszechna praktyka, że wiele osób uważa, że jest to zgodne z prawem. I dopóki jeździsz sobie ładnie i kulturalnie jest ok, ale jak uczestniczysz w wypadku i wyjdzie na jaw, iż dokonałeś modyfikacji w motocyklu i posiada on inne dane niż w dowodzie, np. moc, to masz spore problemy z ubezpieczeniem, a sprawa może trafić na wokandę sądu.
Jeżeli kupisz zablokowany motocykl w Niemczech, sprowadzisz go do Polski, masz kategorię A2, to pojeździj na tej blokadzie, aż zrobisz kategorię A. Dla spokoju duszy i własnego bezpieczeństwa.
Kawasaki ER-5, 98r.
- jackal_pl
- Świeżak
- Posty: 299
- Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
- Lokalizacja: Okolice Gliwic
Nie chcę odblokowywać. Dla przykładu, np. dobrze wszystkim znana R6. W Niemczech można ją zablokować do 35kW, a w Polce nie, gdyż moc fabryczna wynosi więcej, niż 70kW. Kupię taki motocykl i teoretycznie mogę nim jeździć na A2, bo jego moc to 35kW. Jednak czy przy wypadku ubezpieczalnia nie powie, iż fabryczna moc motocykla wynosi więcej niż 70kW i nie wolno zablokować taki motocykl i poruszać się nim na kat. A2. ?
- max33
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2009, 17:33
odsyłam do ustawy o kierujących pojazdami. w niej dokadnie jest opisane jakie warunki muszą być spełnione by motocykl o zredukowanej mocy do 35kW kwalifikował się do jazdy dla posiadacza prawa jazdy kat. A2.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
max33 napisał(a):Nie chcę odblokowywać. Dla przykładu, np. dobrze wszystkim znana R6. W Niemczech można ją zablokować do 35kW, a w Polce nie, gdyż moc fabryczna wynosi więcej, niż 70kW. Kupię taki motocykl i teoretycznie mogę nim jeździć na A2, bo jego moc to 35kW. Jednak czy przy wypadku ubezpieczalnia nie powie, iż fabryczna moc motocykla wynosi więcej niż 70kW i nie wolno zablokować taki motocykl i poruszać się nim na kat. A2. ?
nie. kupisz taki motocykl i ani teoretycznie ani praktycznie nie możesz nim jeździć na a2. bo co z tego, że moc to 35kW (maksymalna moc na kat a2 to 35kW ale) stosunek mocy do masy musi wynosić maksymalnie 0.2 (a r6 tyle nie ma) amen.
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
max33 napisał(a):
1. ... Dla przykładu, np. R6. W Niemczech można ją zablokować do 35kW, a w Polce nie, gdyż moc fabryczna wynosi więcej, niż 70kW.
2. Kupię taki motocykl i.........mogę nim jeździć na A2, bo jego moc to 35kW. Jednak czy przy wypadku ubezpieczalnia nie powie, iż fabryczna moc motocykla wynosi więcej niż 70kW i nie wolno zablokować taki motocykl i poruszać się nim na kat. A2. ?
1. W Niemczech sa inne przepisy i mozesz sobie ZZR 1400 zdlawic i smigac na A2.
Dales sobie juz sam odpowiedz, ze nie mozesz. W przypadku wypadku ubezpieczalnia moze zadac zwrotu poniesionych kosztow, do tego proces cywilny.... czyli jestes w ... jesieni sredniowiecza.

- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Kaai napisał(a):maksymalna moc na kat a2 to 35kW ale) stosunek mocy do masy musi wynosić maksymalnie 0.2 (a r6 tyle nie ma) amen.
A nie chodzi tu o stosunek 0,2kW/kg już zablokowanego motocykla?
Harakiri 7 napisał(a): W przypadku wypadku ubezpieczalnia moze zadac zwrotu poniesionych kosztow, do tego proces cywilny.... czyli jestes w ... jesieni sredniowiecza.
Dzięki za odpowiedź.
- max33
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 12/5/2009, 17:33
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości