Zobacz wÄ…tek - Rozbita honda CBR 1000F
NAS Analytics TAG

Rozbita honda CBR 1000F

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Rozbita honda CBR 1000F

Postprzez Cidman » 19/6/2007, 18:56

W tą niedziele mój brat miał małe starcie z samochodem który mu wymusił pierwszeństwo, a po starciu zrobił prawie 100-metrowy szlif po asfalcie motorkiem, na szczęście w nic nie uderzyli więc zarówno on jak pasażerka czują sie dobrze po nie licząć oczywiscie otarć i siniaków.
Ale przejde do sedna otóż po wypadku policja zabrała mi dowód rejestracyjny bo motor musi przejść teraz badanie techniczne itp...
z wstępnych oględzin wynika żę oprócz porozbijanych owiewek uszkodzona jest chłodnica olejowa... W związku z tym mam pytanie czy jeśli odłącze tą chłodnice i zaślepie węże aby przejechać tylko kilka kilometrów żeby tylko ten przegląd zrobić i odzyskać papiery, czy nie wpłynie to jakoś negatywnie na smarowanie :?:
Pytam bo nie wiem jaki jest dokładnie ten obieg oleju i waham sie czy jak odlącze te przewody nie narobie sobie większych kłopotów a szkoda by było bo motor ogólnie jest w bardzo dobrym stanie nie licząć owiewek polamanych.

ps motor będzie na sprzedaż bo zmienie sprzęt przy okazji na coś bardziej spokojnego typu transalp itp więc jakby ktoś był zainteresowany to prosze pytać
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów


Postprzez Lumiere » 19/6/2007, 19:59

Jak ja w fabryce włożyli tzn ze ma dzialac a nie byc zaslepiona.
Kawasaki Zx 10R 2004r
Avatar użytkownika
Lumiere
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 115
Dołączył(a): 3/4/2007, 22:02
Lokalizacja: skontowni


Postprzez motoman » 19/6/2007, 20:30

Przez chłodnice oleju podczas pracy silnika ciągle jest tłoczony olej i nie wiem czy to tak można sobie "zaślepić" ot tak po prostu...

Chłodnica oleju jest dodatkową po chłodnicy wody czy to jest olejak? bo nie wiem... wszystkie foty na necie są z owiewkami i nie widać... masz jakieś foty?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Cidman » 19/6/2007, 21:43

chłodnica olejowa jest osobno a chłodnica wody osobno,
chodzi mi o to że chce odłączyć tą olejową żeby móc pojechać na przegląd jak poskładam go troche do kupy... no bo niebardzo pojade motorem który żyga olejem dość ostro na ziemie :?
No i czy jak ją odłącze to nie "zepsuje" smarowania silnika tzn nie przerwe jakiegoś obiegu oleju albo coś koło tego.
A wymieniał tego nie będe bo po co pchać sie w koszty jeśli zamierzam go sprzedać ktoś inny sobie go zrobi na cacy i będzie miał na lata sprzęt :)
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez Cidman » 19/6/2007, 21:47

a z drugiej strony jadąc powoli pare kilometrów przecież silnik nie będzie sie grzał aż tak żeby i olej trzebabyło chłodzić
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez Mateusz1605 » 19/6/2007, 22:05

A nie lepiej te przewody co ida normalnie do chłodnicy oleju złączyc ?? Wtedy obieg bedzie , tylko ze słabe chłodzenie
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez motoman » 19/6/2007, 22:09

No dokładnie, a jak jest chłodnica wody to chłodzenie tak czy siak bedzie:) tylko nie bedzie bezposredniego chłodzenia oleju:) tak trzeba zrobic:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Cidman » 20/6/2007, 07:42

tak też chyba zrobie... a dziś zauważyłem, że chłodnica wody tez ma mały wyciek ale może da sie to jakoś chwilowo uszczelnić, macie jakiś pomysł jak to zrobić z zewnątrz?? tak żeby nie wlewać żadnego syfu uszczelniającego do środka zaznaczam że pęknięcie jest w miejscu łączenia tej grubej części chłodnicy gdzie na górze jest wlew z ożebrowaniem chlodnicy czy jak kto woli kanalikami
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów

Postprzez Mateusz1605 » 20/6/2007, 09:17

Przy ciągniku Ursus c330 to smaru sie napychało w te ożebrowania , teraz tez tak jest i nic nie cieknie , ale jak jakis duży wyciek to nic nie da
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez musieli » 20/6/2007, 09:35

No nie no jak takie rzeczy czytam to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Człowieku, chłodnica oleju jest jednym z elementów układu obeigowego oleju w silniku. Jak ją zaślepisz (co - pomijając głupotę pomysłu - samo w sobie będzie trudne ze względu na cisnienie pod jakim jest olej tłoczony) to przerwiesz proces smarowania silnika... co z kolei bardzo szybko doprowadzi do zatarcia silnika... Pomijajm kwestię połączenia przewodów doprowadzającego i odprowadzającego olej do chłodnicy bo wykonanie szczelnego połączenia będzie kosztowne. Nie chce mi się wierzyć, że by do cebry 1000 części były na tyle drogie, żeby nei opłacało się wymienić chłodnic, a przynajmniej tej olejowej... Abstrachując od układu odniesienia - jak chcesz sprzedać motocykl - bez jazdy próbnej??? Powodzenia życzę...
musieli
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 27/3/2007, 09:01
Lokalizacja: Wa-wa zone

Postprzez Cidman » 20/6/2007, 21:54

właśnie na taki komontarz czekałem :)
z tym zaślepieniem to miało być tylko na kilka kilometrów przecież napisałem... ale już zamówiłem chłodnice obydwie na allegro za 350zł oby tylko okazały sie szczelne...
Postaram sie motor spowrotem technicznie doprowadzić do normalności a owiewki to już dla nowego właściciela będzie rozrywka.
Zawsze można zdjąć i zrobić streeta :wink:
cbr 1000f dual
Cidman
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 14/4/2007, 16:00
Lokalizacja: Nowa Sarzyna - Rzeszów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê