[Aktualności] Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i...
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[Aktualności] Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i...
Dyskusja na temat: Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i instalacjÄ… LPG
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i instalacjÄ… LPG
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kawasaki ZZR1100 z kompresorem i instalacjÄ… LPG
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
przecież tutaj od razu widać, że nie chodzi o to, że właściciela nie stać na jazdę motocyklem. LPG jest zamontowane, aby udziwni moto, zrobić ciekawy projekt inny niż wszystkie. Ot co<br><hr>bandyta
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
to po co ludzie zakładają gaz do aut? co za różnica, jak ktoś ma kaprys i chce mieć gaz niech maKomentatorzy napisał(a):jak kogos nie stac na jazde motocyklem to niech go nie kupuje<br><hr>suzuki fan<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Z LPG można uzyskać większą moc niż z benzyny i może też o to chodziło konstruktorowi. Instalacje w samochodach muszą być ograniczane, gdyż silniki nie wytrzymałyby większego obciążenia, ale kto wie, może motocyklowy silnik to inna sprawa.<br><hr>skinner1987
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Fajny projekt i ciekawy pomysł. Kto wie może za kilka lat, w celu obniżenia kosztów eksploatacji będzie montowana fabrycznie taka instalacja, bo często jest tak że tylko z powodu kosztów, ktoś nie może pozwolić sobie na jazdę motocyklem.<br><hr>gadget
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Będzie śmiesznie jak przy zamykaniu licznika przełączy mu się na gaz lub z niego zejdzie : )<br><hr>mimek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
A to ci ciekawe... Wszem i wobec wiadomo że energia pozyskana ze spalenia jednego litra etyliny jest większa od energii pozyskanej z jednego litra paliwa LPG. Silniki nie wytrzymywałyby większego obciążenia? Chyba kolega nigdy nie widział silnika samochodowego i nie zauważył jaka to solidna konstrukcja. Z silnika 1,6 (np. Hondy Civic) można wycisnąć nawet 400KM, ale kurde nie z gazu! Koleś wrzucił sobie gazociąg chyba bardziej w celu posiadania "unikatu", a nie oszczędności czy przyrostu mocy. Spadek mocy spowodowany zmianą paliwa rekompensuje zainstalowany kompresor co może w rezultacie dało +20 KM (-30 + 50 ). Nie wziął kolega pod uwagę tego że pojazdy zasilane LPG są słabsze, a jeżeli nie są to spalają 3 do 6 litrów więcej gazu niż paliwa?<br><hr>palziuKomentatorzy napisał(a):Z LPG można uzyskać większą moc niż z benzyny i może też o to chodziło konstruktorowi. Instalacje w samochodach muszą być ograniczane, gdyż silniki nie wytrzymałyby większego obciążenia, ale kto wie, może motocyklowy silnik to inna sprawa.<br><hr>skinner1987<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Tylko po co....Komentatorzy napisał(a):Fajny projekt i ciekawy pomysł. Kto wie może za kilka lat, w celu obniżenia kosztów eksploatacji będzie montowana fabrycznie taka instalacja, bo często jest tak że tylko z powodu kosztów, ktoś nie może pozwolić sobie na jazdę motocyklem.<br><hr>gadget<br>
Po pierwsze, LPG dla globalnego rynku to nie obniżenie kosztów tylko ekologia, a że okazało się iż spaliny LPG nie są mniej szkodliwe od tych z etyliny to projekt można wsadzić do kosza.
Po drugie, obniżenie kosztów i tego na czym opłaca się jeździć nie zależy od producenta, konstrukcji, innowacji czy "widzi mi się" Kowalskiego. Wystarczy podnieść akcyzę na LPG, obniżyć na etylinę i już cały biznes LPG można wysłać na bezrobocie.
Nawet możecie skonstruować samochody na wodę, powietrze czy istną utopię perpetum mobile a rząd wpakuje Wam zaplombowane GPSy i będzie kasował 4,20zł za każdy przejechany kilometr (takie myto).
Dla przykładu w USA cały czas dotowano projekty ekologiczne, były ulgi podatkowe dla posiadaczy aut hybrydowych i co się stało? Samochodów hybrydowych jest dużo i rząd połapał się, że spadły wpływy do budżetu a pieniądze na utrzymanie dróg są potrzebne (samochody hybrydowe palą mniej a jeśli podatek jest w paliwie to płacą mniej podatku) i wprowadza się oddzielny podatek drogowy dla posiadaczy samochodów hybrydowych... jak to mówią: "jak się nie obrócisz zawsze **** z tyłu..." <br><hr>Nosiu
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
też piszesz nieścisłości, a nawet bzdury. Proponuję poczytać troszkę, dokształcić się, jak czytać się nie chce to youtube pooglądać.Komentatorzy napisał(a):Z LPG można uzyskać większą moc niż z benzyny i może też o to chodziło konstruktorowi. Instalacje w samochodach muszą być ograniczane, gdyż silniki nie wytrzymałyby większego obciążenia, ale kto wie, może motocyklowy silnik to inna sprawa.<br><hr>skinner1987<br>Komentatorzy napisał(a):A to ci ciekawe... Wszem i wobec wiadomo że energia pozyskana ze spalenia jednego litra etyliny jest większa od energii pozyskanej z jednego litra paliwa LPG. Silniki nie wytrzymywałyby większego obciążenia? Chyba kolega nigdy nie widział silnika samochodowego i nie zauważył jaka to solidna konstrukcja. Z silnika 1,6 (np. Hondy Civic) można wycisnąć nawet 400KM, ale kurde nie z gazu! Koleś wrzucił sobie gazociąg chyba bardziej w celu posiadania "unikatu", a nie oszczędności czy przyrostu mocy. Spadek mocy spowodowany zmianą paliwa rekompensuje zainstalowany kompresor co może w rezultacie dało +20 KM (-30 + 50 ). Nie wziął kolega pod uwagę tego że pojazdy zasilane LPG są słabsze, a jeżeli nie są to spalają 3 do 6 litrów więcej gazu niż paliwa?<br><hr>palziu<br>
Pojazdy WYŚCIGOWE np. dragstery(również motocyklowe!) zasilane LPG tudzież CNG osiągają większe moce nić benzynowe odpowiedniki. Zwłaszcza tyczy to gaźnika. Generalnie nawet w zwykłym aucie LPG założone z dobrym gaźnikiem osiąga większą moc niż benzyna, przy takim samym (a nawet czasem niższym - wynikającym z mniejszej potrzeby ciśnięcia pedału gazu) spalaniu. Sam osobiście kilka takich aut przerabiałem. Dobrze zrobiona instalacja LPG we współczesnym aucie z multiwtryskiem np. 100 konnym "utrata" mocy na hamowni będzie rzędu 0,3 do max 3 koni NA KOLE zmierzone na hamowni, nie odczuwalne przez kierowcę, natomiast samo spalanie przy prawidłowym wyregulowaniu NIE POWINNO SIĘ RÓŻNIĆ od spalania benzyny. Mówimy o instalacji spełniającej normy emisji itd. itp. Tą samą instalację możemy przeregulować by uzyskać znacznie większą moc (przy oczywiście odpowiednio większym spalaniu - moc nie bierze się z powietrza) i to często można osiągnąć lepszy wynik niż jakimkolwiek chiptuningiem.
Mity o instalacji "zmulającej" auto i "spalaniu większym niż benzyny" wynikają z plagi instalacji zakładanych po kosztach, niewłaściwie, źle lub wręcz nie dających się wyregulować przez "fachowców" z podwórka. Wystarczy poszperać po forach by dowiedzieć się, jak ciężko o dobrego "gazownika".<br><hr>Gazowy
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Panowie moim skromnym zdaniem to inst. gazowa to nie jest dobry pomysl -gdyby bya taka dobra jak to wszyscy mowia to auta byly by seryjnie produkowane z taka instalacja. A ile takich aut wyjezdza z salonow ?????? Znikomy procent . Jak ktos ma na ten temat wieksze pojecie niz ja to prosze o komentaz i wszystkie za i przeciw montowania takiej instalacji. <br><hr>dani600f4i
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kompresor w motongu powinien dodać nieco kucy i poprawić dół, jaki efekt może dać instalacja LPG nie mam pojęcia.Natomiast od jakiegoś czasu zastanawiam się jak by chodziło moto z wytwornicą wodoru.Podejrzewam że nie było by zbytniego problemu ze znalezieniu miejsca na takie ustrojstwo w moim ścigu a nawet Fazerku (częściowo zmniejszając bak) ...Wydaje mi się że gdyby dołożyć wodór do zasysanego powietrza przy tej samej dawce paliwa to powinna wzrosnąć również moc (zwłaszcza przy dynamicznym doładowaniu)....Czy ktoś już próbował takich sztuczek? <br><hr>marian65
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
W tym przypadku prawdopodobnie chodzi o wyższą liczbę oktanową LPG czyli odporność na spalanie stukowe i tym samym pozwala zrezygnować z intercoolera przy tym samym stopniu sprężania. Pozdrawiam wszystkich. <br><hr>WMZKomentatorzy napisał(a):Kompresor w motongu powinien dodać nieco kucy i poprawić dół, jaki efekt może dać instalacja LPG nie mam pojęcia.Natomiast od jakiegoś czasu zastanawiam się jak by chodziło moto z wytwornicą wodoru.Podejrzewam że nie było by zbytniego problemu ze znalezieniu miejsca na takie ustrojstwo w moim ścigu a nawet Fazerku (częściowo zmniejszając bak) ...Wydaje mi się że gdyby dołożyć wodór do zasysanego powietrza przy tej samej dawce paliwa to powinna wzrosnąć również moc (zwłaszcza przy dynamicznym doładowaniu)....Czy ktoś już próbował takich sztuczek? <br><hr>marian65<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie znam tego modelu za dobrze i nie wiem jaką ma opinię, ale ja bym raczej wybrał pancernego gixxera 1100 na bazę do takich przeróbek.<br><hr>JacekBari
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
"te" brzmi bardziej swojskoKomentatorzy napisał(a):Panie "redaktorze", to jest TO kawasaki... Liczba pojedyncza, rodzaj nijaki!<br><hr>szatan667<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Odpowiedź jest prosta, lobby producentów paliw. Gaz jest dużo tańszy, a obecnie instalacje LPG do aut są już na tyle rozwinięte, że tylko w wyżyłowanych jednostkach się nie sprawdzają, albo w jednostkach, które wyjeżdżając z fabryki są już złe.<br><hr>TSTKomentatorzy napisał(a):Panowie moim skromnym zdaniem to inst. gazowa to nie jest dobry pomysl -gdyby bya taka dobra jak to wszyscy mowia to auta byly by seryjnie produkowane z taka instalacja. A ile takich aut wyjezdza z salonow ?????? Znikomy procent . Jak ktos ma na ten temat wieksze pojecie niz ja to prosze o komentaz i wszystkie za i przeciw montowania takiej instalacji. <br><hr>dani600f4i<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Pancerny gixxer 1100 się nie nadaje do LPG bo nie ma chłodzenia cieczą więc czym ogrzać parownik? Można by do tego celu użyć oleju ale to niezbyt dobre rozwiązanie. W sumie montaż LPG w gixxerze 1100 ma takie same problemy jak LPG w maluchu.<br><hr>FZS 1000Komentatorzy napisał(a):Nie znam tego modelu za dobrze i nie wiem jaką ma opinię, ale ja bym raczej wybrał pancernego gixxera 1100 na bazę do takich przeróbek.<br><hr>JacekBari<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość