GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)
Posty: 9
• Strona 1 z 1
GSXR 750 - bardzo wysokie spalanie (600 po swapie silnika)
Witam,
Jakiś czas temu kupiłem motocykl, jest to suzuki GSXR 600, z zamontowanym silnikiem od GSXR 750, przez jednego z właścicieli.
Problem polega na tym, że pali on zdecydowanie za dużo, tj. około 11-13 l/100 km w trybie mieszanym z przewagą trasy, a nawet do 15 przy jeździe po mieście. Pewnie potrafił by dojść i do 20, przy odpowiedniej jeździe
W spalinach czuć sporo benzyny, więc mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata w paliwo.
Trochę poczytałem, trochę pojeździłem po mechanikach i wysunęło się kilka wniosków. Jak tylko będę miał chwilę, to sprawdzę jak wygląda filtr powietrza. Do wymiany są też świece. Kolejną przyczyną mogą być czujniki temperatury i położenia przepustnicy, ale myślę że w tym wypadku komputer pokazywał by mi jakieś błędy na liczniku ?
Wczoraj jeszcze z jednym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż możliwe jest to, że silnik został zmieniony, a komputer został od GSXR 600, tylko czy wtedy była by taka różnica w spalaniu ? Proponował on najpierw założyć rozdzielacz zapłonu od GSXR 600 żeby sprawdzić, czy się unormuje, ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Na anglojÄ™zycznych forach doczytaÅ‚em jeszcze, że powinny być zmienione przepustnice, nie wiem czy to dajÄ… w komplecie z silnikiem, czy też mogli ich nie zmienić. Jest jakiÅ› sposób na sprawdzenie od jakiego modelu mam komputer i resztÄ™ osprzÄ™tu ? a i wÅ‚aÅ›nie, czy komputer to inaczej mówiÄ…c – moduÅ‚ ? widziaÅ‚em sporo takich na allegro, jak nic nie wymyÅ›lÄ™, to bÄ™dÄ™ próbowaÅ‚ kupić.
Ostatnia sprawa, czy jest jakiś porządny serwis, który potrafił by mi to sprawdzić, podpiąć kompa, może przemapować wtryski.zapłon, czy jak to się nazywa, najlepiej w okolicach Bydgoszczy. Wiem, ze w Toruniu jest autoryzowany serwis suzuki, ale czy to coś da ?
Wiadomość napiszę tez na jakiś forach od Suzuki i typowych od Gixxerów, aczkolwiek może ktoś będzie w stanie w jakiś sposób mi doradzić jak się do tego zabrać.
Zapomniałem dodać, temperatura silnika w czasie jazdy jest dość niska, około 60, do max 70 stopni C.
Dzięki i pozdrawiam
Jakiś czas temu kupiłem motocykl, jest to suzuki GSXR 600, z zamontowanym silnikiem od GSXR 750, przez jednego z właścicieli.
Problem polega na tym, że pali on zdecydowanie za dużo, tj. około 11-13 l/100 km w trybie mieszanym z przewagą trasy, a nawet do 15 przy jeździe po mieście. Pewnie potrafił by dojść i do 20, przy odpowiedniej jeździe

W spalinach czuć sporo benzyny, więc mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata w paliwo.
Trochę poczytałem, trochę pojeździłem po mechanikach i wysunęło się kilka wniosków. Jak tylko będę miał chwilę, to sprawdzę jak wygląda filtr powietrza. Do wymiany są też świece. Kolejną przyczyną mogą być czujniki temperatury i położenia przepustnicy, ale myślę że w tym wypadku komputer pokazywał by mi jakieś błędy na liczniku ?
Wczoraj jeszcze z jednym mechanikiem doszliśmy do wniosku, iż możliwe jest to, że silnik został zmieniony, a komputer został od GSXR 600, tylko czy wtedy była by taka różnica w spalaniu ? Proponował on najpierw założyć rozdzielacz zapłonu od GSXR 600 żeby sprawdzić, czy się unormuje, ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Na anglojÄ™zycznych forach doczytaÅ‚em jeszcze, że powinny być zmienione przepustnice, nie wiem czy to dajÄ… w komplecie z silnikiem, czy też mogli ich nie zmienić. Jest jakiÅ› sposób na sprawdzenie od jakiego modelu mam komputer i resztÄ™ osprzÄ™tu ? a i wÅ‚aÅ›nie, czy komputer to inaczej mówiÄ…c – moduÅ‚ ? widziaÅ‚em sporo takich na allegro, jak nic nie wymyÅ›lÄ™, to bÄ™dÄ™ próbowaÅ‚ kupić.
Ostatnia sprawa, czy jest jakiś porządny serwis, który potrafił by mi to sprawdzić, podpiąć kompa, może przemapować wtryski.zapłon, czy jak to się nazywa, najlepiej w okolicach Bydgoszczy. Wiem, ze w Toruniu jest autoryzowany serwis suzuki, ale czy to coś da ?
Wiadomość napiszę tez na jakiś forach od Suzuki i typowych od Gixxerów, aczkolwiek może ktoś będzie w stanie w jakiś sposób mi doradzić jak się do tego zabrać.
Zapomniałem dodać, temperatura silnika w czasie jazdy jest dość niska, około 60, do max 70 stopni C.
Dzięki i pozdrawiam
- BlueLabel
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdzałem filtr powietrza, i jest nowiutki, zero zanieczyszczeń itp...
Co do termostatu, możliwe... Tylko że może to nie być jedyna przyczyna. Sprawdzałem to około 65 stopni w czasie jazdy, jak stanąłem na dłużej (około 5 min) z odpalonym silnikiem, to powoli dochodzi do 100 stopni i wyżej, max jakieś 103 widziałem, i jeszcze nie kręcił się wiatrak, ale wyczytałem, że przy 105 powinien się włączać mniej więcej.
Na stan obecny, spróbuje zmienić termostat, a kolejny krok to chyba komputer.
Co do termostatu, możliwe... Tylko że może to nie być jedyna przyczyna. Sprawdzałem to około 65 stopni w czasie jazdy, jak stanąłem na dłużej (około 5 min) z odpalonym silnikiem, to powoli dochodzi do 100 stopni i wyżej, max jakieś 103 widziałem, i jeszcze nie kręcił się wiatrak, ale wyczytałem, że przy 105 powinien się włączać mniej więcej.
Na stan obecny, spróbuje zmienić termostat, a kolejny krok to chyba komputer.
- BlueLabel
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Porównanie mam jedynie teoretyczne z tego co czytałem z opinii innych, ale bez problemu na 2 biegu z gazu na koło staje, v max też przyzwoity
Z mechanikiem jestem umówiony po weekendzie majowym, ma posprawdzać wężyki i różne takie co tylko się da.
TPS rozumiem tylko w autoryzowanym serwisie ? nikt kogo pytałem, nie ma kompa i softa do suzuki w Byydgoszczy, wysyłają do Torunia.
Błędy podobno pokazuje też czerwoną lampką na liczniku ? tak mi powiedział któryś z odwiedzonych "fachowców".
OK, doczytałem co to dealer mode, dzięki zaraz będę sprawdzał błędy. Ale da się w tym jakoś TPS ustawić?

Z mechanikiem jestem umówiony po weekendzie majowym, ma posprawdzać wężyki i różne takie co tylko się da.
TPS rozumiem tylko w autoryzowanym serwisie ? nikt kogo pytałem, nie ma kompa i softa do suzuki w Byydgoszczy, wysyłają do Torunia.
Błędy podobno pokazuje też czerwoną lampką na liczniku ? tak mi powiedział któryś z odwiedzonych "fachowców".
OK, doczytałem co to dealer mode, dzięki zaraz będę sprawdzał błędy. Ale da się w tym jakoś TPS ustawić?
- BlueLabel
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
To jest suzuki wystarczy wgrac mapy zaplonowe i paliwowe z 750 nic nie trzeba zmieniac jak na moj gust. Znajomy ma kompa do suzuki ale to Bialystok, wiec przy twoim spalaniau to sie nie oplaca
...

-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Jest na pewno taka możliwość ? Gdzieś wyczytałem, że ludzie zakładają power commandery, i dopiero w tym można mapy zmieniać, a w oryginalnym kompie nic nie idzie ruszyć?
Wyczyściłem świece dzisiaj, ustawiłem TPS wg instrukcji, dzięki za podsunięcie pomysłu.
Jedno pytanko odnośnie termostatu, wg instrukcji użytkowanika, przy 83 st C otwiera duży obieg, czyli poniżej, chłodnica nie powinna się grzać ? ani wąż do niej prowadzący ? u mnie po odpaleniu i poczekaniu do ~40 stopni, chłodnica robi się gorąca.
Dobrze rozumiem działanie termostatu ?
Wymieniać go czy czyścić ?
Wyczyściłem świece dzisiaj, ustawiłem TPS wg instrukcji, dzięki za podsunięcie pomysłu.
Jedno pytanko odnośnie termostatu, wg instrukcji użytkowanika, przy 83 st C otwiera duży obieg, czyli poniżej, chłodnica nie powinna się grzać ? ani wąż do niej prowadzący ? u mnie po odpaleniu i poczekaniu do ~40 stopni, chłodnica robi się gorąca.
Dobrze rozumiem działanie termostatu ?
Wymieniać go czy czyścić ?
- BlueLabel
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzisiaj się wziąłem za sprawdzenie termostatu, którego ... wogóle nie było...
Miałem akurat stary silnik od SV 650, i z tamtąd włożyłem termostat. niby temperatura troche wyższa, ale nie do końca chyba działa jak powinien. Pasować pasował idealnie gabarytami.
Temp teraz utrzymuje się w okolicach 70-75 stopni przy spokojnej jezdzie, i kolo 80 st przy ostrzejszej, na dworzu było ~15 stopni.
Spalanie przy spokojnej jeździe wyszło mi dzisiaj 5,9 l/100 więc super wynik w porównaniu do poprzednich.
Jedno pytanko, termostat powinien przy 80-85 stopniach otwierać duży obieg, czy poniżej tych temperatur wąż od chłodnicy do termostatu może się grzać, czy powinien być chłodny ? sprawdzałem to przy 50 stopniach już był dość ciepły i nie wiem czy poprostu ten termostat nie jest uszkodzony czy coś, chociaż wyglądał całkiem ładnie
Miałem akurat stary silnik od SV 650, i z tamtąd włożyłem termostat. niby temperatura troche wyższa, ale nie do końca chyba działa jak powinien. Pasować pasował idealnie gabarytami.
Temp teraz utrzymuje się w okolicach 70-75 stopni przy spokojnej jezdzie, i kolo 80 st przy ostrzejszej, na dworzu było ~15 stopni.
Spalanie przy spokojnej jeździe wyszło mi dzisiaj 5,9 l/100 więc super wynik w porównaniu do poprzednich.
Jedno pytanko, termostat powinien przy 80-85 stopniach otwierać duży obieg, czy poniżej tych temperatur wąż od chłodnicy do termostatu może się grzać, czy powinien być chłodny ? sprawdzałem to przy 50 stopniach już był dość ciepły i nie wiem czy poprostu ten termostat nie jest uszkodzony czy coś, chociaż wyglądał całkiem ładnie

- BlueLabel
- Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 11/4/2012, 09:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Doprowadza zimna odprowadza CieplÄ….
Suzuki ma programowalne ECU. Znajomy ma kompa i ma mozliwosc przestrajania i przestraja. PCIII tu to tylko po to by quickshifter wsadzic...
Suzuki ma programowalne ECU. Znajomy ma kompa i ma mozliwosc przestrajania i przestraja. PCIII tu to tylko po to by quickshifter wsadzic...
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości