Zobacz wÄ…tek - Lifan cross 125
NAS Analytics TAG

Lifan cross 125

Enduro, Cross
_________

Lifan cross 125

Postprzez Kacper56060 » 30/3/2013, 18:22

Witam, zakupiłem ostatnio crossa - Lifan 125 do remontu. Z tego względu, że jest to mój 2-gi motor z czego pierwszy to motorynka ^^ to nie mam zbyt dużego doświadczenia przy naprawach motocykli, lecz chciałbym się troszeczkę poduczyć w miarę możliwości samodzielnie. Otóż mam problem z odpaleniem silnika. Motor nie ma akumulatora a manetka jest zepsuta, również brakuje stacyjki i nie wiem czy problem tkwi w tym czy może w tym, że coś w silniku jest nie tak. Próbując uruchomić kopką silnik się rusza, lecz nie odpala. Proszę również o pomoc w dopasowaniu do niego tylnego amortyzatora ponieważ aktualny jest bardzo słaby i gdy siadam na motor cały się ugina, a dodam, że mam 15 lat i ważę 73kg.
Dodam jeszcze zdjęcie tego motoru, lecz nie mojego: Obrazek
Kacper56060
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30/3/2013, 18:07


Postprzez leff » 30/3/2013, 19:10

umiesz czytac opisy dzialow?
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX


Postprzez henio12323 » 30/3/2013, 22:54

jezeli nie jestes pewien co do elektryki to wykreć świece, załóz w fajke, i przyłóż gwintem np do cylindra. ( trzymaj np za fajke a najlepiej w ogóle nie trzymaj nic bo chinski plastik przewodzi prąd :P ) i kopnij zobacz czy jest iskra. jak jest to znaczy że problem tkwi gdzie indziej. jak nie ma iskry to spróbuj na innej sprawdzonej swiecy.. jak nadal nie ma no to gdzies cos nie łączy. albo jest wyłączony zapłon. albo ta stacyjka na nic. wtedy trzeba ją albo wywalic. albo patrzec dalej. przyczyn moze byc wiele. kazdy element elektryczny praktycznie moze byc uszkodzony i odcinac iskre.

co do amortyzatora - daj fotke bo tak to sie nie oceni jaki amor. najlepiej po prostu zmierz długość i szukaj na taka sama dłgosc sprawnego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kacper56060 » 31/3/2013, 01:39

dzięki za odpowiedź, spróbuję to sprawdzić a co do amora to czytałem po różnych stronach o fabrycznych amortyzatorach i są to amortyzatory gazowe. I mam jeszcze jedno pytanie. Czy jest mi potrzebna stacyjka do odpalenia tego chinola?
Kacper56060
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30/3/2013, 18:07

Postprzez henio12323 » 31/3/2013, 07:44

no to co ze są gazowe ? wszystkie praktycznie są gazowe. poszukaj uzywanego ale w dobrym stanie nawet ze skuterka czy coś. do swojego dopasowałem z aprilii SR chyba cz jakiegos takiego. był moze z 1 cm dłuzszy. tylko ze ja mam enduro i kolega w crossie ma sporo krótszy amorek i całkiem by mu nie podszedł.

co do stacyjki to jej nie potrzebujesz jeżeli na krótko połączysz przewody elektryczne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wlodigo » 3/4/2013, 15:59

pewnie sprężyna jest na jakiegoś standartowego chińczyka czyli z 50 kg, spróbuj skręcić najpierw
wlodigo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14/3/2013, 11:49

Postprzez henio12323 » 3/4/2013, 16:22

a co według ciebie da skręcenie spręzyny ? nagle załamie się swiat fizyki i spręzyna w magiczny sposób się utwardzi ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez wlodigo » 11/4/2013, 23:00

a nie
wlodigo
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14/3/2013, 11:49



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê