Pierwszy powazny motocykl - jesli nie BMW, to co?
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pierwszy powazny motocykl - jesli nie BMW, to co?
Formularz:
- Jakie masz doświadczenie
kilkaset km na ER-5
- Wiek, waga, wzrost
28 lat, 90kg, 183cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Codzienne, krotkie dojazdy do pracy (kilka km), kilka(nascie) wycieczek rocznie po okolicy (<200km). Tylko po asfalcie.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5-7kkm
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
20-30k PLN.
Ciuchy (Kurtka/spodnie/buty/kask/rekawiczki) mam.
Po pierwsze - nie musze, ale chce sobie kupic motocykl. Mam Kawe ER-5 i poza tym, ze moglby byc wiekszy, nie mam mu wiele do zarzucenia.
Podobaja mi sie nakedy i do miasta (codzienne przejazdy) maly naked mi w zupelnosci wystarcza. Mimo to chce cos nowszego, co mi da radosc z jazdy i sensowniej wytrzyma 1h na autostradzie, niz ER-5. Zapatrzylem sie w BMW F800R:
- podoba mi sie optycznie
- ma ABS
- ma "przecietna" moc, co mi pasuje. Interesuja mnie motocykle 50-90koni, ponizej litra.
- chodzi za mna od dluzszego czasu
- chce miec motocykl BMW, bo tak.
Nie mialem jeszcze okazji sie przejechac, ale siedzialem na nim (pozytywne wrazenie!), a jezdzilem F650 GS i fajnie bylo.
Przysiadlem jeszcze na F800GT, ale plastikowe owiewki niecalkiem mnie przekonaly, a GT kosztuje 15% wiecej i nie ma ich uzywanych.
Alternatywnie rozwazam R850R (maly boxer, z walem), ale ma on mieszane opinie w sieci, jest dosc drogi i rzadki.
Po co o tym pisze? Potrzebuje Was, forumowicze, jako adwokata diabla - zanim wydam nieprzyzwoicie duzo na ta bezsensowna zabawke, chcialbym, zebyscie mi podrzucili jakies alternatywy, ew. wymienili wady F800R i wskazali, ktory motocykl ich nie ma.
Dodatkowe uwagi:
- ER-6 mi sie optycznie nie podoba
- W gre wchodza motocykle z ABS'em
- Najlepiej nie starsze niz 5 lat (max. 10)
- Przebieg do 30kkm
- Bede kupowal motocykl w Bawarii i glownie tam jezdzil, ale nie wylkuczam podrozy na moto do Macierzy (1k km w jedna strone)
- musi istniec rozsadna mozliwosc zalozenia jakiegos kufra
- podoba mi sie np taki: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =175751537
- Jakie masz doświadczenie
kilkaset km na ER-5
- Wiek, waga, wzrost
28 lat, 90kg, 183cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
Codzienne, krotkie dojazdy do pracy (kilka km), kilka(nascie) wycieczek rocznie po okolicy (<200km). Tylko po asfalcie.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5-7kkm
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
20-30k PLN.
Ciuchy (Kurtka/spodnie/buty/kask/rekawiczki) mam.
Po pierwsze - nie musze, ale chce sobie kupic motocykl. Mam Kawe ER-5 i poza tym, ze moglby byc wiekszy, nie mam mu wiele do zarzucenia.
Podobaja mi sie nakedy i do miasta (codzienne przejazdy) maly naked mi w zupelnosci wystarcza. Mimo to chce cos nowszego, co mi da radosc z jazdy i sensowniej wytrzyma 1h na autostradzie, niz ER-5. Zapatrzylem sie w BMW F800R:
- podoba mi sie optycznie
- ma ABS
- ma "przecietna" moc, co mi pasuje. Interesuja mnie motocykle 50-90koni, ponizej litra.
- chodzi za mna od dluzszego czasu
- chce miec motocykl BMW, bo tak.
Nie mialem jeszcze okazji sie przejechac, ale siedzialem na nim (pozytywne wrazenie!), a jezdzilem F650 GS i fajnie bylo.
Przysiadlem jeszcze na F800GT, ale plastikowe owiewki niecalkiem mnie przekonaly, a GT kosztuje 15% wiecej i nie ma ich uzywanych.
Alternatywnie rozwazam R850R (maly boxer, z walem), ale ma on mieszane opinie w sieci, jest dosc drogi i rzadki.
Po co o tym pisze? Potrzebuje Was, forumowicze, jako adwokata diabla - zanim wydam nieprzyzwoicie duzo na ta bezsensowna zabawke, chcialbym, zebyscie mi podrzucili jakies alternatywy, ew. wymienili wady F800R i wskazali, ktory motocykl ich nie ma.
Dodatkowe uwagi:
- ER-6 mi sie optycznie nie podoba
- W gre wchodza motocykle z ABS'em
- Najlepiej nie starsze niz 5 lat (max. 10)
- Przebieg do 30kkm
- Bede kupowal motocykl w Bawarii i glownie tam jezdzil, ale nie wylkuczam podrozy na moto do Macierzy (1k km w jedna strone)
- musi istniec rozsadna mozliwosc zalozenia jakiegos kufra
- podoba mi sie np taki: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =175751537
Ostatnio edytowano 27/3/2013, 23:10 przez jasnoksieznik, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
F800R to fajny motocykl niewątpliwie wyglądającym inaczej niż reszta motocykli (domena BMW) Moc w przedziale 80-90KM powinna być jak najbardziej ok do celów i priorytetów jakie wymieniłeś. Napęd łańcuchem nie paskiem(F800S) jest według mnie bardziej ok. Silnik zaprojektowany wspólnie z Rotaxem do sportowej jazdy kompletnie się nie nadaje ale do użytkowego moto ten zakres obrotów jaki oferuje pozwoli na dynamiczne przemieszczanie się bez konieczności ciągłej jazdy na odcięciu. Jakoś wykonania jak to w BMW nic dodać nic ujać.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Dzieki Black-Ghost za odpowiedz i potwierdzenie, ze to nieglupi wybor, ale chodzilo mi o cos odwrotnego - jesli nie BMW F800R, to co? Moze byc troche tansze, bo cena to jeden z niewielu powodow, dla ktorych sie waham.
BTW:
Motocykl musi dobrze znosic bardzo krotkie trasy, bo do pracy nie mam daleko.
BTW:
Motocykl musi dobrze znosic bardzo krotkie trasy, bo do pracy nie mam daleko.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a):Może kawasaki ER6?
jasnoksieznik napisał(a):- ER-6 mi sie optycznie nie podoba
A teraz moja kolej, skoro podobają Ci się nakedy, i chciałbyś coś z 50-90 koni, polecam - surprise surprise - SV-kę. Zaskakująco mocna, zaskakująco przyjemna w użytkowaniu Ew. Gladius(łatwiej znaleźć z ABS od SV)/GSR(jak wolisz czwórki).
A tak z trochę innego worka - KTM Duke R 690. Jeżeli miałbym zamienić moją SV na coś, to byłby mój pierwszy wybór. Powód? Przy podobnej mocy, duużo mniejsza masa. Mniejsza masa, duużo więcej zabawy
SV 650
-
theriddlen - Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 25/9/2012, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
No ale porównaj jakość wykonania F800R a Gladiusa
KTM R690 spoko jeśli podobają mu się single.
Wciąż uważam że bmw jest tutaj liderem bo Japończyki wypadają skromnie.
KTM R690 spoko jeśli podobają mu się single.
Wciąż uważam że bmw jest tutaj liderem bo Japończyki wypadają skromnie.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a): Jakoś wykonania jak to w BMW nic dodać nic ujać.
Tak z ciekawosci zapytam, jakie masz doswiadczenia z BMW ? Ile km jakakolwiek nakreciles ?
Smiem twierdzic, ze BMW uczy sie budowy motocykli za kase swoich klietow. Wypuszczaja na rynek produkty nie do konca dopracowane ( w porownaniu do Japoni ). Co najwyzej po conajmiej dwoch latach po liftingu dopiero jakosc zaczyna sie poprawiac.
Jasnoksieznik, w München macie juz z tego co wiem fajna pogode wiec kopnij sie do jakiegos Niederlassung i zrob Probefahrt.
Wlasciwosci jezdne sa calkiem OK, w nowej F 800 F ergonomia jast juz duzo lepiej zozwiazana, W zestawie masz obecnie promocyjny Kofferset. Tyle, ze 12 500,- € ale zawsze mozesz wziasc na Financierung. Rata nie wypadnei duzo gdy wplacisz kase ktora planowales tak wydac na zakup starszego. W razie czego daj na PW pogadamy.
Alternatywa moglby byc ktorys z Triumph'ow, tez sie karnij, intuicja napewno Cie nie zawiedzie.
Pozdro
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Tak sie sklada, ze od salonu BMW do salonu Triumph'a jest w Monachium kilkaset metrow. Tyle, ze mocne te Triumphy i drogie.
A pogoda w Monachium slaba - gdyby nie membrana, to by bylo zimno w drodze do pracy
A pogoda w Monachium slaba - gdyby nie membrana, to by bylo zimno w drodze do pracy
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Harakiri 7 Nie do końca dopracowane? A co masz im do zarzucenia? Piszesz tak jak by japońskie motocykle nie miały akcji serwisowych. Piszesz że ergonomia była słaba, a bierzesz pod uwagę fakt że każdy z nas jest inny i nie da się zrobić motocykla dla wszystkich? Czy uważasz że Japończycy robią aż tak idealne motocykle?
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a):Harakiri 7 Nie do końca dopracowane? A co masz im do zarzucenia? Piszesz tak jak by japońskie motocykle nie miały akcji serwisowych. Piszesz że ergonomia była słaba, a bierzesz pod uwagę fakt że każdy z nas jest inny i nie da się zrobić motocykla dla wszystkich? Czy uważasz że Japończycy robią aż tak idealne motocykle?
Zadalem Ci pytanie, jakie doswiadczenia masz z mootocyklami BMW ? Nie dostalem zadenj odpowiedzi. Co najwyzej nowe pytania od Ciebie.
Jezeli cos zarzucam BMW to widocznie jest to czyms poparte - nie uwazasz ? Mam cos do zarzucenia i wypowiadam sie z doswiadczenia a nie z tego co wyczytalem i co uslyszalem.
Akcje service'owe ma kazda firma, tyle, ze niekazda wypina sie na klieta 4 - ma literami i pozostawia go bez pomocy na lodzie.
Jezeli BMW sama wypowiada sie, ze ergonomia zostala poprawiona, to nie wzielo sie to z ksiezyca, tylko zrobili to na zyczenie klietow, ktorzy danamu modelowi to zarzucali. Mialem przyjemnosc ze wszystkimi modelami F 800. Tydzien temu siedzialem na nowej F i stwierdzam, ze ma lepsza ergomomie. Kropka.
Gdyby Japonczycy robili lepsze to najprawdopodobniej jezdil bym obecnie japonskim.....
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Mam kilku znajomych posiadających: (S1K) , (K1300S) (K1100RS) i nie słyszałem by narzekali na swoje motocykle.
Jestem ciekaw w jaki sposób bmw wypieło się na klientów? Znam osobiście dilera bmw/kawasaki/honda "Sikora Motocykle" i zawsze jest miło i fachowo.
Jestem ciekaw w jaki sposób bmw wypieło się na klientów? Znam osobiście dilera bmw/kawasaki/honda "Sikora Motocykle" i zawsze jest miło i fachowo.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Siemka albo ogarnij jakąś włoszczyznę dukata monstera albo aprilie shiver. dukata w twoich widełkach cenowych znajdziesz dobrą sztukę a shivera po promocjach możesz dostać nówkę sztukę
- ziemniak99
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 8/5/2012, 12:42
- Lokalizacja: Żory,Tilburg
Black-Ghost napisał(a):Mam kilku znajomych posiadających: (S1K) , (K1300S) (K1100RS) i nie słyszałem by narzekali na swoje motocykle.
Jestem ciekaw w jaki sposób bmw wypieło się na klientów? Znam osobiście dilera bmw/kawasaki/honda "Sikora Motocykle" i zawsze jest miło i fachowo.
A co masz im do zarzucenia?
Czyli zaslyszane a nie z wlasnego doswiadczenia. OK
Zarzucam im, ze np owiewki pierwszych modeli w K 1200 S byly tak niechujnie wykonane, ze szok ! Jakby ich ktos przed lakierowaniem nie mogl papierem sciernym przeszlifowac.
Obejrzyj sobie sruby mocujace tarcze hamulcowe do felgi, takich pordzewialych ja w PMW nie widzialem jak dotad w zadnym sprzecie. ( na szczescie od dwoch lat zmienili material. )
To teraz spytaj zajomych ile lat po wypuszczeniu tych motocykli na rynek zakupili swoje sprzety, z ktorej reki, i czy wiedza jakie akcje service'owe przeszly ( ewentalnie, jakie problemy mial poprzedni wlasciciel, tye, ze ten przy wtornej sprzedazy nie udzieli nigdy lub z regoly prawdziwej odpowiedzi - taki lajf ).
Osobiscie nie kupuje obeecnie z BMW nic, co nie jest albo 2 - 3 lata na rynku lub nie jest po liftingu.
Wystepuje problem z gasnieciem motocykla na wolnych obrotach. Update elektroniki nie rzynosi poprawy. Ze wzgledu na zgasniecie silnika dochodzi do odciecia serva pompy hamulcowej, motocykl nie hamuje ( przynajmniej nie tak jak jest sie do tego przyzwyczajonym ), najezdza na motocykl stojacy przed nim. Nastepny update, kolejny i kolejny. Przyjezdzaja chlopaki z Monachium wymieniaja airbox i kilka innych czesci - brak jakiejkolwiek poprawy i tak przez dwa lata. Strata wartosci polowy motocykla przy oddaniu go dealerowi BMW przy zamianie na nowy.
Koega reklamuje wadliwe dzialanie ABS'u, dealer wymienia pol w´systemu, brak poprawy mimo, ze zaplacil 2500 €,
Przykladow jest wiecej, BMW nie konczy sie na Twoich znajomych, tu mozesz poczytac co pisza niemcy, Austriacy, Szwajcarzy, Holedrzy, Belgowie czy Francuzi.
http://www.bmw-bike-forum.info/
milej lektury.
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Ale powiedz mi czy w Japońskich lub włoskich motocyklach takich historii nie ma? Każda marka ma jakieś wpadki. Niestety.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Black-Ghost napisał(a):Ale powiedz mi czy w Japońskich lub włoskich motocyklach takich historii nie ma? Każda marka ma jakieś wpadki. Niestety.
Tak jak napisalem, problemy wystepuja u kazdego producenta, pytanie tylko jak dealer czy producent podejdzie do problemu i klieta ?
Tu masz linka do polskiego forum, i zobacz co ludzie pisza i jakie problemy maja.
http://www.bmwmotoklub.pl/forum/search. ... d=newposts.
- Harakiri 7
- Bywalec
- Posty: 553
- Dołączył(a): 1/4/2013, 12:48
- Lokalizacja: wies
Fajny artykuł warty przeczytania: http://www.motocykle.v10.pl/BMW,i,Harle ... 95933.html
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Apetyt rosnie w miare jedzenia - w porownaniu nowych motocykli (ok 40k PLN, co z duzym bolem, ale byloby mozliwe) punkt nad F800R wypada Triumph Street Triple (od tego roku z ABSem jako opcja). Czy ktos osobiscie mial mozliwosc porownania tych dwoch motocykli?
Taki detal - czy jezdzac na jakims motocyklu korzystacie z wyswietlacza w kwestii biegu? Kawa ER-5 nie ma wyswietlacza w ogole i czasem sie gubie w biegach, ale to moze byc kwestia braku doswiadczenia. Jesli jednak okazuje sie, ze to przydana informacja, bylby to minus Triumph'a.
Dodatkowo, mimo niskiej pojemnosci ma on moc, ktora moze byc dla mnie zbyt duza. Wydaje mi sie, ze nie bedzie mi ona potrzebna, a spalanie ten motocykl ma niemale.
Taki detal - czy jezdzac na jakims motocyklu korzystacie z wyswietlacza w kwestii biegu? Kawa ER-5 nie ma wyswietlacza w ogole i czasem sie gubie w biegach, ale to moze byc kwestia braku doswiadczenia. Jesli jednak okazuje sie, ze to przydana informacja, bylby to minus Triumph'a.
Dodatkowo, mimo niskiej pojemnosci ma on moc, ktora moze byc dla mnie zbyt duza. Wydaje mi sie, ze nie bedzie mi ona potrzebna, a spalanie ten motocykl ma niemale.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
No wlasnie w Street Triple wyswietlacza biegow nie ma, jest dostepny tylko w wersji R, ktora mi nie jest do szczescia potrzebna (nie bede zmienial ustawien zawieszenia).
Czy powinien? nie wiem, wiec pytam, czy jest to cos, z czego sie korzysta?
FZ8 - nie mialem okazji nawet pomacac, ale rzeczywiscie to ta sama klasa cenowa. Ehh.. trzeba bedzie sie przejechac i obejzec.. Chociaz wolalbym w tej cenie europejski motocykl (Ducati Monster do mnie nie przemawia)
Czy powinien? nie wiem, wiec pytam, czy jest to cos, z czego sie korzysta?
FZ8 - nie mialem okazji nawet pomacac, ale rzeczywiscie to ta sama klasa cenowa. Ehh.. trzeba bedzie sie przejechac i obejzec.. Chociaz wolalbym w tej cenie europejski motocykl (Ducati Monster do mnie nie przemawia)
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Jezdzilem i Speed triplem 2009 i f800r i moim zdaniem bmw wydawalo mi sie bardziej ciekawe. Nie jestem fanem tego typu motocykli wiec przejechalem sie nimi tylko z ciekawosci dlatego za wiele nie powiem. Triumph fajnie brzmi i podobno jazda nim miaal byc ekscytujaca ale moze jestem przyzwyczajony do czegos innego i jakis wielkich wrazen na mnie nie wywarl ale tez nie moglem mu nic zarzucic. Od taki poprawny motocykl. W BMW jakosc wykonania jest nieco lepsza, sam motocykl wedlug mojego gustu prezentuje sie ciekawiej, moze nie dzwiekiem ale praca wypada lepiej od konkuretna. Na obydwu bylo bardzo wygodnie jednak moze to znaczej sprawial, ze na tym ze smiglem jakos sie lepiej czulem. Moj werdykt jest na BMW ale obydwa sa ciekawe, kwestia kto co lubi i czego szuka. Na forum raczej nie znajdzie sie odpowiedzi i trzeba samemu wsiasc na obydwa i wyrobic sobie wlasne zdanie.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Posty: 34
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość