CBR600 F2 po wymianie oleju no wolnych klekocze :/
Posty: 14
• Strona 1 z 1
CBR600 F2 po wymianie oleju no wolnych klekocze :/
Witajcie. Chyba się załamie. Ostatnia czynność przed sezonem. Moto kupione w zimie. Do tej pory jeździłem i wszystko było ok.
Dziś postanowiłem wymienić olej.
Kupiłem Motul 5100 10W40 4t i filtr MANN FILTER MW64/1
Nic specjalnego nie robiłem. Spuściłem stary olej. Wymieniłem filtr. Nalałem nowy olej. Pokręciłem trochę rozrusznikiem bez odpalania żeby olej trochę doleciał i po chwili zapaliłem moto. Na wolnych słychać klekotanie zaworów :/ jak dam więcej gazu jest ok. Puszcze gaz i znów to samo :/ Ciężko odpala, bez gazu praktycznie nie chce zapalić. Co się mogło stać ?
Dziś postanowiłem wymienić olej.
Kupiłem Motul 5100 10W40 4t i filtr MANN FILTER MW64/1
Nic specjalnego nie robiłem. Spuściłem stary olej. Wymieniłem filtr. Nalałem nowy olej. Pokręciłem trochę rozrusznikiem bez odpalania żeby olej trochę doleciał i po chwili zapaliłem moto. Na wolnych słychać klekotanie zaworów :/ jak dam więcej gazu jest ok. Puszcze gaz i znów to samo :/ Ciężko odpala, bez gazu praktycznie nie chce zapalić. Co się mogło stać ?
- kukiz18
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
- Lokalizacja: Mierzęcice
a ile wlałes oleju? z tego co piszesz - cięzko odpala - wychodzi na to, że za dużo wlałeś i silnik nie daje rady obrócić, znam człowieka, co wlał 5 l oleju
podczas próby odpalania korby waliły w olej - było niewesoło,
Pozdrawiam

Pozdrawiam
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Oleju jest ok 3,8 litra :/ Teraz tak myślę czy mogło się stać cós z luzami zaworowymi na nowym oleju? Czy mogły się rozregulować? Chyba że ten filtr? Może kupić ten co polecają HF303 ale czy to może być problem? Dodam że kontrolka od ciśnienia oleju momentalnie gaśnie po zapaleniu.
- kukiz18
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
- Lokalizacja: Mierzęcice
Bez przesady 3.8 w f2 w żadnym wypadku nie zaszkodzi...
Bez ssania/gazu normalne że zimny będzie ciężko palił.
Jak kupiłeś zimą to kiedy ty nim jeździłeś? Może miał walnego jakiegoś moto doktora do sprzedaży coby było cicho
Po cholerę kręciłeś tym rozrusznikiem bez odpalania? Bezsens.
Jak jesteś na 100% pewien że to zawory hałasują to co za problem? Wyreguluj luzy i po problemie.
Bez ssania/gazu normalne że zimny będzie ciężko palił.
Jak kupiłeś zimą to kiedy ty nim jeździłeś? Może miał walnego jakiegoś moto doktora do sprzedaży coby było cicho

Po cholerę kręciłeś tym rozrusznikiem bez odpalania? Bezsens.
Jak jesteś na 100% pewien że to zawory hałasują to co za problem? Wyreguluj luzy i po problemie.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Ale to dziwne, że po przed wymianą było dobrze, a po zalaniu nowego oleju zawory stukają, olej przecież nie ma nic do zaworów. A jakim olejem wcześniej był zalany silnik, bo jst też taka możliwość, że był zalany olejem gdzie była mniejsza gęstość/lepkość. Na pewno nowy olej nie ma nic do zaworów, to od razu można wykluczyć.
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Dobra, napisze jeszcze raz
Moto kupiony w zimie. Nie pojezdzilem nim duzo ale z 20km przejechałem. Było ok.
Postanowiłem wymienić olej.
Do tego momentu było ok.
Zalałem motul jak wyzej i filtr mana.
Kreciłem rozrusznikiem bez odpalania zeby olej doszedł choć w jakiejś części tam gdzie dojść powinien. Potem zapaliłem normalnie.
Silnik klekotał przez ok 10s.
Potem sie uspokoiło.
Teraz objaw jest taki.
Silnik nie do końca rozgrzany, na poczatku pali ładnie ze ssaniem. Potem po jakiejs minucie pali juz bez ssania i bez gazu.
Jak się nagrzeje ma problemy z zapaleniem bez gazu i czasem słychać jakieś cykanie z okolic głowicy.
Moto nie jest słabsze i jak juz odpali to pracuje na wolnych obrotach.
Pytanie czy kupic ori filtr hf303 zamiast tego mana? i czy się to uspokoi czy silnik jest już amen. Moto nie zjeżdżone, w ładnym stanie, Myślę ze przebieg ok ok 60000 ale olej był czarny, może ktoś nie wymieniał i teraz jest taka reakcja?

Moto kupiony w zimie. Nie pojezdzilem nim duzo ale z 20km przejechałem. Było ok.
Postanowiłem wymienić olej.
Do tego momentu było ok.
Zalałem motul jak wyzej i filtr mana.
Kreciłem rozrusznikiem bez odpalania zeby olej doszedł choć w jakiejś części tam gdzie dojść powinien. Potem zapaliłem normalnie.
Silnik klekotał przez ok 10s.
Potem sie uspokoiło.
Teraz objaw jest taki.
Silnik nie do końca rozgrzany, na poczatku pali ładnie ze ssaniem. Potem po jakiejs minucie pali juz bez ssania i bez gazu.
Jak się nagrzeje ma problemy z zapaleniem bez gazu i czasem słychać jakieś cykanie z okolic głowicy.
Moto nie jest słabsze i jak juz odpali to pracuje na wolnych obrotach.
Pytanie czy kupic ori filtr hf303 zamiast tego mana? i czy się to uspokoi czy silnik jest już amen. Moto nie zjeżdżone, w ładnym stanie, Myślę ze przebieg ok ok 60000 ale olej był czarny, może ktoś nie wymieniał i teraz jest taka reakcja?
- kukiz18
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
- Lokalizacja: Mierzęcice
Olej zawsze jest czarny - bo jest przepracowany, jak zmieniałem w f3 - to wyglądał jak gęsta smoła
Zimny silnik zawsze zazwyczaj pali sie na ssaniu, można bez, ale wtedy sa problemy i trzeba przytrzymać na gazie, jak sie zagrzeje, to każdy pali od przysłowiowego strzała,
Jak to ż jak sie nagrzeje, to ma problemy z zapalaniem?
Czy te cykanie słychać tylko na wolnych obrotach, czy na wiekszych również?
Pozdrawiam

Zimny silnik zawsze zazwyczaj pali sie na ssaniu, można bez, ale wtedy sa problemy i trzeba przytrzymać na gazie, jak sie zagrzeje, to każdy pali od przysłowiowego strzała,
Jak to ż jak sie nagrzeje, to ma problemy z zapalaniem?
Czy te cykanie słychać tylko na wolnych obrotach, czy na wiekszych również?
Pozdrawiam
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Jak się nagrzeje bez zapalania z lekkim gazem nie ma szans. Jak dam gazu to odpali, potem puszczam i chodzi. No i dodatkowo po nagrzaniu kultura pracy sie pogarsza, silnik tak jakby pracuje ciut glosniej i czasem słychać jakieś cykanie z okolic glowicy, jak dodam lekko gazu ustaje.
Dodam że do wymiany palił bez problemu po nagrzaniu bez gazu.
Dodam że do wymiany palił bez problemu po nagrzaniu bez gazu.
- kukiz18
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9/12/2012, 22:48
- Lokalizacja: Mierzęcice
dziwne, podstaw do jakiegoś serwisu, bo wg mnie wina nie tkwi po stronie oleju, to nie ma nic do rzeczy, ciepły silnik powinien palić bez zająknięcia, o jakie masz obroty min?
a czy to cykanie słychać tylko na min obrotach, czy na wiekszych tez ono jest?
a czy to cykanie słychać tylko na min obrotach, czy na wiekszych tez ono jest?
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Tak fzr, napisz jeszcze 10 postów na temat prostej sprawy zastanawiając się nad tym że może za małe obroty minimalne, albo na jakich obrotach "cyka", albo może po wlaniu ~200ml ponad stan olej poszedł do komory spalania - i od tego zaczęły hałasować zawory
Zrób wszystkie regulacje, tak jak sony napisał przede wszystkim zawory bo te objawy właśnie na nie wskazują (gorsza praca po nagrzaniu), ale resztę regulacji też.
Zakręcenie rozrusznikiem bez zapłonu po wymianie oleju jest bez sensu i nie wiem skąd to wytrzasnąłeś, jak nie zalewałeś filtru to normalne że przez kilka sekund pochodził inaczej bo te pareset ml musiał przepompować zanim wróciło smarowanie.

Zrób wszystkie regulacje, tak jak sony napisał przede wszystkim zawory bo te objawy właśnie na nie wskazują (gorsza praca po nagrzaniu), ale resztę regulacji też.
Zakręcenie rozrusznikiem bez zapłonu po wymianie oleju jest bez sensu i nie wiem skąd to wytrzasnąłeś, jak nie zalewałeś filtru to normalne że przez kilka sekund pochodził inaczej bo te pareset ml musiał przepompować zanim wróciło smarowanie.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Invi ja tylko próbuję wybadać co ewentualnie może być, na pewno wymiana oleju nie wpłynęła na zawory - to nie ma nic do rzeczy,
kukiz18 mam jeszcze jedno pytanie, juz ostatnie, i prawdopodobnie będe wiedział co jest:
czy widać gdzieś wyciek oleju? sprawdź uszczelki czy nie sa mokre, obejrzyj dokładnie silnik czy nigdzie olej nie idzie, natomiast co do tego cykania na wolnych obrotach - ja bym stawiał na łańcuszek rozrządu na wolnych obrotach słuchać, później wraz z dodawaniem gazu zanika - to by się zgadzało
kukiz18 mam jeszcze jedno pytanie, juz ostatnie, i prawdopodobnie będe wiedział co jest:
czy widać gdzieś wyciek oleju? sprawdź uszczelki czy nie sa mokre, obejrzyj dokładnie silnik czy nigdzie olej nie idzie, natomiast co do tego cykania na wolnych obrotach - ja bym stawiał na łańcuszek rozrządu na wolnych obrotach słuchać, później wraz z dodawaniem gazu zanika - to by się zgadzało
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości