proszę wyjaśnić różnicę w geometrii świecenia lampy UK vs PL
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
proszę wyjaśnić różnicę w geometrii świecenia lampy UK vs PL
jak w temacie, bardzo proszę o wypowiedzenie się na temat jak powyżej
ANALIZUJĘ TYLKO PAS PO KTÓRYM SIĘ PORUSZA MOTOCYKL, nie pobocze i nie biorę pod uwagę "oślepiania" jadących z naprzeciwka.
bardzo proszę tylko o odpowiedzi z uzasadnieniem a nie wyrażanie bezpodstawnych opinii.
dziękuję z góry
nie chcę nic sugerować dlatego nie wyjaśniam o co chodzi, napiszę jak już temat się rozwinie:)
jeszcze raz dzięki!
ANALIZUJĘ TYLKO PAS PO KTÓRYM SIĘ PORUSZA MOTOCYKL, nie pobocze i nie biorę pod uwagę "oślepiania" jadących z naprzeciwka.
bardzo proszę tylko o odpowiedzi z uzasadnieniem a nie wyrażanie bezpodstawnych opinii.
dziękuję z góry

nie chcę nic sugerować dlatego nie wyjaśniam o co chodzi, napiszę jak już temat się rozwinie:)
jeszcze raz dzięki!
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
chciałbym...
też tak uważam
mam problem, jeden gość jechał na moim motocyklu, sprowadzonym z Anglii, nie wiem jaką miał lampę ale gość twierdzi że angielską, niech i tak będzie. lampy nie ma a motocykl miał przegląd. mam sprawę w sądzie i powołany został biegły który oceni czy lampa miała wpływ na wypadek. gość jechał pasem wyłączonym z ruchu (roboty na drodze) wyprzedzał tira tym pasem i wpakował się w kupę piachu... jak na moje oko to lampa musi tak samo oświetlać pas po którym jedziesz, dla pikanterii dodam, że wyprzedzał tego tira lewym pasem
jeśli ktoś ma inne zdanie na ten temat to bardzo proszę o podpowiedź. szukam logiki w tym tłumaczeniu się. zniszczył sprzęt z własnej winy, to powinien za to zapłacić.
też tak uważam
mam problem, jeden gość jechał na moim motocyklu, sprowadzonym z Anglii, nie wiem jaką miał lampę ale gość twierdzi że angielską, niech i tak będzie. lampy nie ma a motocykl miał przegląd. mam sprawę w sądzie i powołany został biegły który oceni czy lampa miała wpływ na wypadek. gość jechał pasem wyłączonym z ruchu (roboty na drodze) wyprzedzał tira tym pasem i wpakował się w kupę piachu... jak na moje oko to lampa musi tak samo oświetlać pas po którym jedziesz, dla pikanterii dodam, że wyprzedzał tego tira lewym pasem

- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
zalezy jakie moto, biorąc pod uwage moto z jedną lampą, to normalnie polski motocykl, jadac np srodkiem swojego pasa swieci wiązką najbardziej w strone srodka jezdni. ( nie wnikam w inne wiązki itp jak sam prosiłes ) Angielskie klosze swiecą tak samo. wiec jadac potem po polsce swiecisz sobie na pobocze. mowa o lampie która ma rzeczywiscie jakies zmiany bo jest troche lamp które nie maja róznic uk czy pl
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tak, tylko że zasięg takiej lampy musi być taki sam. bo gdyby lampa polska świeciła źle/zagrażało to życiu kierowcy to zabronione by było wyprzedzanie lewym pasem prawda? generalnie chodzi o to ze nie ma bata żeby lampa angielska uniemożliwiła mu zobaczenie góry piasku, która zajmowała całą szerokość pasa, wniosek jest taki, że lampa Polska nie mogła oświetlić tego lepiej. czy pas lewy czy prawy jeden pies. lampa ma oświetlić pas po którym się poruszasz tak samo. nie może brać pod uwagę tego, że jak jedziesz w polsce to cegła leży na środku drogi a jak będzie bliżej pobocza to jej nie zauważysz, to jakis absurd
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
fzr napisał(a):Oświetlenie w motocyklu jest centralne, mijania nie sa połozone w skrajnych punktach lampy, wiec to jest chyba bez znaczenia czy PL czy UK.
Położenie lampy nic nie ma do tego.To że lampa doświetla lewą (UK),bądź prawą stronę (PL) To doświetlanie wynika z asymetrii odbłyśnika,albo asymetrycznych przesłon w soczewkach.
Co do tematu :uważam ,że sprawę masz wygraną bo po pierwsze droga wyłączona z ruchu jest placem budowy i jest ,albo przynajmniej powinna być oznaczona zakazem ruchu.
Po drugie jak miałeś ważne badanie techniczne to o co jeszcze chodzi?.
biegacz
-
pamoz - Świeżak
- Posty: 136
- Dołączył(a): 2/10/2010, 19:54
- Lokalizacja: Tarnów
Poniewaz pokazal zdjecie lampy z numerem wskazyjacym na to ze to lampa z UK, chce po prostu zauwazyc ze nawet jak byla lampą angielską to i tak nie była to przyczyna wypadku. Zastanawia mnie to dlaczego sedzia nie zamknal sprawy na wstepie skoro lamal przepisy, dostal za to mandat. Ale mniejsza z tym. Wazna jest lampa i to co powie biegly
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
Pas po którym się poruszasz doświetlany jest jednakowo przez obie lampy tylko kierunek doświetlania pobocza jest przeciwny. Występują motocykle z lampami symetrycznymi i wtedy nie lampa na ruch prawo i lewostronny jest jednakowa. A oznaczenie homologacyjne może posiadać na Anglię co nie oznacza asymetryczności lampy. Ogólnie rzecz biorąc jak koleś poruszał się twoim pasem to niezależnie od lampy i tak dostałby taką samą ilość światła.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
gosc po prostu rozbil moto i szuka magi do zupy a sad nie zamkna sprawy ze wzgledu na to ze nie wie czy opinia bieglego cos wniesie czy nie bo osoba ktora roznila moto moze sie potem odwolac ze sad nie wzia pod uwage opini bieglego to sa pzepisy w pl chore troche a wracajac do lampy to nawet jak by w uk swiecila odwrotnie tj.oswiecala lewe pobocze a nie prawe to w kosmos tez nie swieci ze kierowca nie widzi gdzie jedzie bez sensu argumentacja ,
wg.mnie gosc co moto rozbil jest w czarnej dupie i glupie tlumaczenie i szukanie winy gdzie kolwiek mu nie pomoze
wg.mnie gosc co moto rozbil jest w czarnej dupie i glupie tlumaczenie i szukanie winy gdzie kolwiek mu nie pomoze
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
były kolega:)
znajomy ze studiów. wiesz, gdyby wierzył w to, że lampa go oślepiła to powiedziałby o tym wcześniej a nie dopiero po miesiącu jak się do niego zwróciłem z prośbą o naprawienie motocykla, bo przez miesiąc nie potrafił się odezwać.
też tak uważam, że biegły musi być aby nie było podstaw do apelacji. no trudno, jeśli chce się narażać na dodatkowe wydatki to jego sprawa. biegły też nie kosztuje 100 zł.
fakt jest niepodważalny, lampa oświetla pas po którym jedziesz, bez znaczenia czy jest polska, angielska, ukraińska czy z madagaskaru
jak widać nie każdy szanuje swoją osobę, nie wiem jak można być tak bezczelnym typem
znajomy ze studiów. wiesz, gdyby wierzył w to, że lampa go oślepiła to powiedziałby o tym wcześniej a nie dopiero po miesiącu jak się do niego zwróciłem z prośbą o naprawienie motocykla, bo przez miesiąc nie potrafił się odezwać.
też tak uważam, że biegły musi być aby nie było podstaw do apelacji. no trudno, jeśli chce się narażać na dodatkowe wydatki to jego sprawa. biegły też nie kosztuje 100 zł.
fakt jest niepodważalny, lampa oświetla pas po którym jedziesz, bez znaczenia czy jest polska, angielska, ukraińska czy z madagaskaru
jak widać nie każdy szanuje swoją osobę, nie wiem jak można być tak bezczelnym typem
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
Jak by zrobil alarm ,ze twoj motocykl byl nie sprawny technicznie, czyt. nie wazny przeglad techniczny bo i jakim prawem przeszedl z angielska lampa to moglbys miec niestety pecha i by sie wykrecil.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
Udowodni ,ze motocykl w chwili wypadku posiadal lampe UK == nie homologowane na PL. Brak Homologowanego oswietlenia == niesprawne oswietlenie. Fakt ,ze uzyskales zaswiadczenie o przejsciu badania technicznego ktorego motocykl powinien nie przejsc, ze wzgledu na niewlasciwe oswietlenie sprawia, ze mozna podwazyc waznosc przegladu technicznego == nie wazny przeglad techniczny czyli pojazd traktowany jak nie sprawny technicznie O czym kierujacy pojazdem nie mial pojecia to raz a dwa, ze pojazd nie mialby wtedy prawa poruszac sie po drogach publicznych. Oby sie sprawa skonczyla dla ciebie OK ale miej tez swiadomosc, ze oszczedzajac pare zlotych na lampie ryzykujesz pare tys na naprawie to tak na przyszlosc.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
oczywiście, ale to że lampa była angielska/niesprawna nie jest pewnikiem, przesłuchiwany był diagnosta i potwierdził, że lampa świeciła dobrze, a jedynym dowodem na to że lampa była angielska jest jakaś fotka którą przedstawia on w sądzie. lampa z fotki ma numer lampy angielskiej ale nie takiej jaka po VIN'ie widnieje w systemie. i tyle
- post_regiment
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 16/12/2012, 14:00
powołaj sie na brak umiejetności kierującego pojazdem na brak oceny widocznosci i dostosowanie do niej predkości , bo gdy jest ograniczenie do np 70 to nie świadczy o tym ze można tam smigac 70 bo gdy jest zima i pada śnieg to kierujący pojazdem powinien dostosowac predkośc do warunków i jechac tam np 30 , wiec prawo prawem a realia , ,..
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Witam
wybaczcie ale skoro kolega jest taki uprzejmy to należy odwzajemnić uprzejmość. Już diagnosta wykazał się przytomnością umysłu
. Wypowiedział się że dając dopuszczenie lampa była prawidłowa, wiązka światła również. Podtrzymaj tą wersję i "przypomnij sobie że zawsze tam była lampa dobrze świecąca"
a zdjęcie wskazane prze "kolegę" nie jest zapewne zdjęciem Twojej lampy.
Nie sądzę żebyś jeździł z lampami niedopuszczonymi do ruchu
Miłego wieczoru
Pozdrawiam
ps trochę post factum ale dobieraj lepiej kolegów
wybaczcie ale skoro kolega jest taki uprzejmy to należy odwzajemnić uprzejmość. Już diagnosta wykazał się przytomnością umysłu


Nie sądzę żebyś jeździł z lampami niedopuszczonymi do ruchu

Miłego wieczoru
Pozdrawiam
ps trochę post factum ale dobieraj lepiej kolegów

Wszystko jest trudne... nim, stanie siÄ™ proste
FZS 1000

FZS 1000
-
krzall - Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 19/1/2013, 21:43
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości