Chopper na początek na co dzień 125cc bądź 250cc do 3500zł
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Chopper na początek na co dzień 125cc bądź 250cc do 3500zł
Witam chce sb kupić chopperka na sam początek jak zdam prawko, najbardziej podoba mi się z 125cc SUZUKI MARAUDER. Chciałbym się dowiedzieć coś na temat tego motocyklu, czy jest on wart ? czy nie psuje się często? czy za tą cene 3500zł max można kupić dobry nie wadliwy? może polecacie jakiś inny z chopper/cruiser na początek ? mogą też być i o pojemności 250cc
Doświadczenia nie mam żadnego, wiek; w październiku skończę 18 tego roku, waga 68, wzrost 176
Motorek służył by mi do jazdy na co dzień i też chciałbym jeździć nim gdzieś na dalsze wycieczki wraz z plecakiem.
Ile Kilometrów w sezonie? nie wiem, kiedy będę miał czas i chęć to bd jeździł
Gotówka jaką chce przeznaczyć to max 3500 zł bez inwestowania w ciuchy narazie
Budżet na utrzymanie : tyle ile bd trzeba
Motocykle jakie przyciągnęły moją uwagę to szczególnie :
SUZUKI MARAUDER 125
HONDA REBEL 125
Kawasaki Eliminator 125
Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Doświadczenia nie mam żadnego, wiek; w październiku skończę 18 tego roku, waga 68, wzrost 176
Motorek służył by mi do jazdy na co dzień i też chciałbym jeździć nim gdzieś na dalsze wycieczki wraz z plecakiem.
Ile Kilometrów w sezonie? nie wiem, kiedy będę miał czas i chęć to bd jeździł
Gotówka jaką chce przeznaczyć to max 3500 zł bez inwestowania w ciuchy narazie
Budżet na utrzymanie : tyle ile bd trzeba
Motocykle jakie przyciągnęły moją uwagę to szczególnie :
SUZUKI MARAUDER 125
HONDA REBEL 125
Kawasaki Eliminator 125
Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam

- RuTra95
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 13/3/2013, 19:47
- Lokalizacja: SKB
Dział nieodpowiedni kolego to raz.
Dwa; wybierz sobie temat i czytaj.. Inne analogicznie.
http://www.scigacz.pl/Suzuki+marauder,1 ... Forum.html
ponadto ciuchy sobie daruj oczywiście
Dwa; wybierz sobie temat i czytaj.. Inne analogicznie.
http://www.scigacz.pl/Suzuki+marauder,1 ... Forum.html
ponadto ciuchy sobie daruj oczywiście

-
Boshi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2349
- Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
Zacznijmy o tego: Ile masz lat i jaką kategorie prawa jazdy to będziemy wiedzieć gdzie to przenieść 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
Black-Ghost - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
W tej stawce poleciłbym ci jeszcze Daelim VL125 Daystar
Osobiście to 125cc bym sobie odpuscił (powod prozaiczny - moc) i rozejrzał sie za czyms minimum 250cc, np. Eliminator 250 albo softchopper Suzuki GN250 albo Virago 250. Ew. LTD440?
Osobiście to 125cc bym sobie odpuscił (powod prozaiczny - moc) i rozejrzał sie za czyms minimum 250cc, np. Eliminator 250 albo softchopper Suzuki GN250 albo Virago 250. Ew. LTD440?
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
To ja się wypowiem nt Maraudera 125, zrobiłem na nim około 6000 km w tamtym sezonie więc jakieś tam doświadczenie z nim mam.
Mam okkoło 195 cm i ważę +/- 100 kg więc w przypadku 125 też ma to pewnie jakieś znaczenie.
Kupiłem go 2 lata temu za 3400 od prywatnej osoby, wcześniej sprowadzony z niemiec. Rocznik 1998, stan licznika przy kupnie to bodajże 16000 km, ale kto by w to uwierzył
. Dwa kufry + owiewka. Dojeżdżałem nim codziennie do roboty 37 km w jedną stronę, teren pagórkowaty, droga w miarę główna.
Teraz najważniejsze - wrażenia z jazdy:
- Do moich gabarytów maruder jest po prostu za mały - optycznie to jak na koźle wiadomo, niezbyt wygodna pozycja, podwójne siedzienie sprawiało że musiałem siedzieć na miejscu dlaq pasażera
, pomogła wymiana siedzenia na singla, ale dalej nie jest to najwygodniejsza pozycja.
- moc - przyspieszenie jak na rowerze
, prędkość przelotowa na prostej drodze to jakieś 90km/h, max to nie pamietam ale moze 110-20 z gorki i z wiatrem. Ze mna na pokladzie przy podjazdach pod wieksze wzniesienia/pod mocniejszy wiatr zwalnia do 60-70. Ogolnie wyprzedzanie tym = wyprzedzanie jak ciezarowka.
- Zrobilem nm tez pare dluzszych tras (max 600 km/ dzien) krajoobrazowych - jak jestes w stanie zaakceptowac przelotowa w granicach 70 km to nie ma problemu, ale w góry bym się nim nie wybrał.
- w okolicach 90km/h silnik dostaje nieprzyjemnych wibracji
-spalanie w okolichach 3-3,5, z tym ze praktycznie caly czas trzymany na wysokich obrotach
- Jesli chodzi o usterki to jedyne co pamiętam to musiałem wymienić kranik paliwa+ wiadomo olej itp.
- acha, z plecakiem jechałem tylko krótkie dystanse - z moją + pasażerki wagą nie było żadnego sensu + przekraczaliśmy dop. masę o jakieś 50 %
Podsumowanie: Ekonomiczny, fajnie wyglądający czoperek, który nie jedzie. Jak chcesz iść w czopery to polecam na 1 moto. Ja będę zmieniał ze względu na rozmiar i to że chyba jednak pójdę w nakedy/turystyki.
Mam okkoło 195 cm i ważę +/- 100 kg więc w przypadku 125 też ma to pewnie jakieś znaczenie.
Kupiłem go 2 lata temu za 3400 od prywatnej osoby, wcześniej sprowadzony z niemiec. Rocznik 1998, stan licznika przy kupnie to bodajże 16000 km, ale kto by w to uwierzył

Teraz najważniejsze - wrażenia z jazdy:
- Do moich gabarytów maruder jest po prostu za mały - optycznie to jak na koźle wiadomo, niezbyt wygodna pozycja, podwójne siedzienie sprawiało że musiałem siedzieć na miejscu dlaq pasażera

- moc - przyspieszenie jak na rowerze

- Zrobilem nm tez pare dluzszych tras (max 600 km/ dzien) krajoobrazowych - jak jestes w stanie zaakceptowac przelotowa w granicach 70 km to nie ma problemu, ale w góry bym się nim nie wybrał.
- w okolicach 90km/h silnik dostaje nieprzyjemnych wibracji
-spalanie w okolichach 3-3,5, z tym ze praktycznie caly czas trzymany na wysokich obrotach
- Jesli chodzi o usterki to jedyne co pamiętam to musiałem wymienić kranik paliwa+ wiadomo olej itp.
- acha, z plecakiem jechałem tylko krótkie dystanse - z moją + pasażerki wagą nie było żadnego sensu + przekraczaliśmy dop. masę o jakieś 50 %

Podsumowanie: Ekonomiczny, fajnie wyglądający czoperek, który nie jedzie. Jak chcesz iść w czopery to polecam na 1 moto. Ja będę zmieniał ze względu na rozmiar i to że chyba jednak pójdę w nakedy/turystyki.
- dlugi_szmul
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 14/2/2013, 22:08
Większość odradza mi 125 więc zacznę się rozglądać za 250
chociaż jak wspomniałem wcześniej że przy kawasaki el 250 nie podoba mi się przeprowadzona rura, ale to szczegół i nie ma co zwracać na takie coś uwagi ;p Który byście z tych 2 najbardziej polecili ? Kawasaki el 250 czy yamaha virago 250 ? i oczywiście też jeśli ktoś ma lub miał to żeby coś napisał o tych motocyklach
a co do chińczyków to one odpadają.


- RuTra95
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 13/3/2013, 19:47
- Lokalizacja: SKB
Ja jak już mówiłem wybrał bym kawasaki, dlatego że jest znacząco mocniejsze od virago, widziałem oby dwa moto na żywo i kawa mi się jakoś bardziej podoba.
- dominik125
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 6/3/2013, 16:40
Jako użytkownik EL'a mogę też trochę o nim napisać.
Jego niewątpliwą zaletą jest moc. Niby "tylko" 33KM, ale przy niskiej masie (która też jest wielką zaletą) pozwala jeździć całkiem żwawo i nie odstaje pod względem osiągów od maszyn pokroju VT 600c czy LS 650. Hamulce pozwalają dość sprawnie zatrzymać rozpędzoną maszynę. Maszyna jest dość zwarta, więc dobrze sprawuje się w ciasnych miejscach, a dzięki dość sporemu prześwitowi jak na tą klasę, dobrze sobie radzi w miejskiej dżungli (krawężniki itd.). Dzięki temu, że środek ciężkości jest umieszczony nisko, nie występuje tendencja do gumowania przy nierozważnym obchodzeniu się ze sprzęgłem i przyjemnie się prowadzi.
Do wad można zaliczyć dość spore spalanie jak na klasę 250cc (4-5litrów), co przy małym (11L) baku daje zasięg 200-250km między tankowaniami. Utrudniony jest dostęp do silnika, pół motocykla trzeba rozebrać, żeby wymienić świece, a i trochę czasu zajmuje dobranie się do filtra powietrza. Jest na tyle mały, że wyższe osoby nie będą się czuły na nim komfortowo, a "siedzenie" pasażera wyklucza wożenie "plecaczka" na dłuższych trasach. Opona przednia ma dość nietypowy rozmiar, co znacznie ogranicza wybór w przypadku wymiany. W zasadzie jedynymi metalowymi elementami "nadwozia" są: bak, kierownica i lusterka, reszta to najczystszy plastik (nie licząc kilku chromowanych ozdobników). Problematyczna jest też być dostępność do większości części - albo kupuje się od dealera w cenie z kosmosu, albo z rozbiórki.
Co ważne - jakiekolwiek objawy spalania oleju silnikowego świadczą o bliskości śmierci silnika, ten silnik nie bierze oleju i nie kopci.
Jego niewątpliwą zaletą jest moc. Niby "tylko" 33KM, ale przy niskiej masie (która też jest wielką zaletą) pozwala jeździć całkiem żwawo i nie odstaje pod względem osiągów od maszyn pokroju VT 600c czy LS 650. Hamulce pozwalają dość sprawnie zatrzymać rozpędzoną maszynę. Maszyna jest dość zwarta, więc dobrze sprawuje się w ciasnych miejscach, a dzięki dość sporemu prześwitowi jak na tą klasę, dobrze sobie radzi w miejskiej dżungli (krawężniki itd.). Dzięki temu, że środek ciężkości jest umieszczony nisko, nie występuje tendencja do gumowania przy nierozważnym obchodzeniu się ze sprzęgłem i przyjemnie się prowadzi.
Do wad można zaliczyć dość spore spalanie jak na klasę 250cc (4-5litrów), co przy małym (11L) baku daje zasięg 200-250km między tankowaniami. Utrudniony jest dostęp do silnika, pół motocykla trzeba rozebrać, żeby wymienić świece, a i trochę czasu zajmuje dobranie się do filtra powietrza. Jest na tyle mały, że wyższe osoby nie będą się czuły na nim komfortowo, a "siedzenie" pasażera wyklucza wożenie "plecaczka" na dłuższych trasach. Opona przednia ma dość nietypowy rozmiar, co znacznie ogranicza wybór w przypadku wymiany. W zasadzie jedynymi metalowymi elementami "nadwozia" są: bak, kierownica i lusterka, reszta to najczystszy plastik (nie licząc kilku chromowanych ozdobników). Problematyczna jest też być dostępność do większości części - albo kupuje się od dealera w cenie z kosmosu, albo z rozbiórki.
Co ważne - jakiekolwiek objawy spalania oleju silnikowego świadczą o bliskości śmierci silnika, ten silnik nie bierze oleju i nie kopci.
-
Angler - Bywalec
- Posty: 907
- Dołączył(a): 7/8/2012, 09:58
- Lokalizacja: Rawicz
Ja mogę napisac cos o... GN250. Jeździłem takim przez sezon i przy moich gabarytach (188cm 90kg) jakos to jechało,... Spalanie 3,5-4Chociazl/100km, konstrukcja prosta jak cep... gdy go kupowałem obok stało XV250 Virago i jedno co zwróciło moja uwage to dźwięk wydechu... No i stylizacja na typowego choppera...
Szczerze to na twoim miejscu... dozbierałbym troche kasy i poszukał Virago 535 albo LS650... Może nie takiej odpowiedzi sie spodziewałem ale skoro zamierzasz "jeździć" z plecakiem to 250 na dłuższą metę moze okazać sie za słabe...
Szczerze to na twoim miejscu... dozbierałbym troche kasy i poszukał Virago 535 albo LS650... Może nie takiej odpowiedzi sie spodziewałem ale skoro zamierzasz "jeździć" z plecakiem to 250 na dłuższą metę moze okazać sie za słabe...
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
mozesz jeszcze zwrócić uwagę na rebel250, sporo tego wciąż ciągną z juesej-a.
nie ma w przypadku wozideł przejmować się w takim przedziale jaki ilustruje A2 pojemnością typu 250 a 535.
róznica w mocy naprawdę niewielka.
nie ma w przypadku wozideł przejmować się w takim przedziale jaki ilustruje A2 pojemnością typu 250 a 535.
róznica w mocy naprawdę niewielka.
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Kolego za 3000tys spokojnie kupisz,marudera 125,virago 125,eliminatora 250,w dobrym stanie,535 to juiż wyższa półka i ceny za roczniki z 1986-1989 zaczynają się od 5tyś,jeżeli chodzi o rebelkę widziałem ładną 125 błękitną za 500 ero w niemczech,jak będe u rodzinki mogę ją zabrać.
- piotr_motoland
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
- Lokalizacja: polska
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości