Problem przy wymianie oleju
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Problem przy wymianie oleju
Witam, posiadam małą cbr'ke 125.
Wczoraj chciałem wymienić olej w silniku. Odkręciłem, poruszałem, wszystko ładnie spłynęło. Zakręcam spust od początku idzie ciężko a na końcu przerywa i można tak kręcić dookoła. Gdy ostatnio wymieniałem było wszystko ok. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Wczoraj chciałem wymienić olej w silniku. Odkręciłem, poruszałem, wszystko ładnie spłynęło. Zakręcam spust od początku idzie ciężko a na końcu przerywa i można tak kręcić dookoła. Gdy ostatnio wymieniałem było wszystko ok. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- Advocate_
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/7/2012, 08:55
- Lokalizacja: siÄ™ tu wziÄ…Å‚em ?
No chyba proste, w końcu śruba jest ze stali, a miska z amelinium.
Boże... zerwałeś gwint, przecież to klasyczne objawy.
Najprościej i najpewniej byłoby chyba przegwintować i dać większą śrubę. Chociaż po treści postu wnoszę że raczej nie dasz rady sam tego zrobić.
Boże... zerwałeś gwint, przecież to klasyczne objawy.
Najprościej i najpewniej byłoby chyba przegwintować i dać większą śrubę. Chociaż po treści postu wnoszę że raczej nie dasz rady sam tego zrobić.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Trochę po dziadowsku, ale jest szansa, że korek spustowy dociągnie jak owiniesz gwint taśmą teflonową. Zerwałem kiedyś gwint w ETZ i taśma pomogła, nie było wycieków i pocenia się, ale nie wiem jak to jest u Ciebie.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
mozna tez na włos anielski to w hydraulice uzywaja tez kiedys komus na szybko musialem tak zlozyc i ponoc cisza byla ale troche dziadowskie rozwiazanie
najlepiej przegwintowac na inna srube i jak niebardzo masz wyczucie jak dokrecac w amelinium to zakup klucz dynamometryczny i nastepnym razem jak bedzie ci ciezko zaczynac juz wkrecac to nie krec dalej tylko od poczatku probuj bo krzywo zlapał zwoj i wlasnie pierdzieli sie gwint powinno w miare w palacach isc
najlepiej przegwintowac na inna srube i jak niebardzo masz wyczucie jak dokrecac w amelinium to zakup klucz dynamometryczny i nastepnym razem jak bedzie ci ciezko zaczynac juz wkrecac to nie krec dalej tylko od poczatku probuj bo krzywo zlapał zwoj i wlasnie pierdzieli sie gwint powinno w miare w palacach isc
czesci do Typer
swapy b18c/k20/k24
784-933-899
swapy b18c/k20/k24
784-933-899
-
Cień696 - Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 3/1/2011, 00:05
- Lokalizacja: Zamość
Zamiast robić druciarstwo typu "włos anielski" na gwint, to lepiej zrzucić michę, przegwintować i dać większą śrubę. Chociaż ja bym osobiście kupił drugą michę i nie bawił się w patenty. Akurat pozbycie się oleju podczas jazdy to rzecz której nikomu bym nie życzył
|1000RR 2006r| | http://www.bikepics.com/members/kubcys/
-
Kvba - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
tylko ze raczej tam micha to nie jakis mały element tylko razem połówka karterów. wiec musiał by oba kartery wymieniać... co juz małym kosztem nie jest dla głupiego gwintu. znajomi stosowali wkładki recoil z powodzeniem. gwit jest nawet mocniejszy niz oryginał. i odpowiednio uszczelniony nie bedzie ciekł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
recoil to taka ( chyba) stalowa spręzyna, w zestawie masz wiertełko gwintownik. ( na ten sam wymiar ;P ) obrabiasz uszkodzony gwint. potem zakładasz tą spręzyne i normalnie wkrecasz srube ;D
http://uni-bis.com/userfiles/image/Materials.jpg tu masz jak to wyglÄ…da
banalnie proste i szybkie w takich sytuacjach.
http://uni-bis.com/userfiles/image/Materials.jpg tu masz jak to wyglÄ…da
banalnie proste i szybkie w takich sytuacjach.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
ProszÄ™
http://allegro.pl/listing.php/search?string=helicoil&category=0&sg=0 (otwórz link)
http://allegro.pl/listing.php/search?string=helicoil&category=0&sg=0 (otwórz link)
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
954rr & RSV1000R
-
kogut. - Bywalec
- Posty: 561
- Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
- Lokalizacja: WLKP
Ok, chce przegwintować, gwintuje i jak wydostać to aluminum ze środka które zostanie po przegwintowaniu ? Czy może samo wypadnie przy wykręcaniu gwintownika? Co jeśli aluminium zostanie w środku, zaszkodzi pracy silnika? Chce przegwintować z m12 na m14.
- Advocate_
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/7/2012, 08:55
- Lokalizacja: siÄ™ tu wziÄ…Å‚em ?
Zdejmij miskę, wtedy ją dokładnie oczyścisz z pozostałości po gwintowaniu. Jak zostawisz syf w misce to w bardzo niedługim czasie będziesz szukał drugiego silnika.
|1000RR 2006r| | http://www.bikepics.com/members/kubcys/
-
Kvba - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
- Lokalizacja: Wrocław
Zeby miske zdjac to nie trzeba silnika rozbierac bez przesady
Pewnie tylko kolektory wydechowe beda przeszkadzac.
Musisz zdjac miske bo inaczej nie wyczyscisz. Po za tym majac miske zdjeta latwiej bedzie ja nagwintowac.
Pewnie tylko kolektory wydechowe beda przeszkadzac.
Musisz zdjac miske bo inaczej nie wyczyscisz. Po za tym majac miske zdjeta latwiej bedzie ja nagwintowac.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości