dylemat...jakie enduro na styl mieszany????
			Posty: 20
			 • Strona 1 z 1
		
	
dylemat...jakie enduro na styl mieszany????
witam serdecznie zacne grono forumowiczów....
chciałem Was prosić o poradę odnośnie wyboru enduraka który byłby złotym środkiem na wyczynową jazdę w terenie jak i również pokonywanie (powiedzmy) średnich dystansów po drogach gruntowych a nawet asfaltowych..oczywiście głównie ciskałbym po torach i bezdrożach jednak chciałbym też niekiedy wmieszać sie w ruch uliczny,no i nie kiedy wybrać się na jakąś dłuższą przejażdżkę po różnorodnym terenie.Czy w ogóle hard/enduro nadaje się do jazdy po ulicach?
pozdrawiam
				chciałem Was prosić o poradę odnośnie wyboru enduraka który byłby złotym środkiem na wyczynową jazdę w terenie jak i również pokonywanie (powiedzmy) średnich dystansów po drogach gruntowych a nawet asfaltowych..oczywiście głównie ciskałbym po torach i bezdrożach jednak chciałbym też niekiedy wmieszać sie w ruch uliczny,no i nie kiedy wybrać się na jakąś dłuższą przejażdżkę po różnorodnym terenie.Czy w ogóle hard/enduro nadaje się do jazdy po ulicach?
pozdrawiam
er'senior
			- erabea
 - Świeżak
 - Posty: 46
 - Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
 - Lokalizacja: trn
 
Nadaje na asfalt  ale na krótkie huliganienie w mieście. Warunek opony typu Supermoto.  Dobrze kupić hard enduro ale w las i na tory. Na asfalt oszczędzać "motogodziny" dokupując takiego  GSXF-a 600/750  za 3tys niedrogie w utrzymaniu a zabierze dwójkę na fajny wypad w Polskę.
				Yamaha YZF 1000
			- 
				

skidmarks - Stały bywalec
 - Posty: 1402
 - Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
 - Lokalizacja: zachód Polski
 
aha to zerknij na ktm esc 450 525 nadaje sie na tor jak i delikatne trasy i jeszcze wr 450f tez by sie nadał  poniewaz wersja f jast bardzo odchudzona i przystosowana do skoków jak i wypadów 
				--->Klx 250 ---> CRF450R
			- papek23
 - Świeżak
 - Posty: 474
 - Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
 - Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz
 
yamahy ale jak juz to nowsze, i nie yzf tylko WR
ja polecam od siebie EXC sprzety niezawodne, i moim zdaniem akurat pod twoje wymagania bo sam mam podobne - swoim EXC 525 latam na uczelnie, na zakupy, weekendami na tor, amatorsko biore udział w zawodach, a i czasami zdazy sie traska po 100 km. oczywiscie przy takiej jeździe utrzymanie kazdego tego typu motocykla bedzie bardzo kosztowne. ale sprzet sie sprawdza jak najbardziej
 exc i WR to jedna klasa wiec mozna sie rozglÄ…dac za tym i za tym
				ja polecam od siebie EXC sprzety niezawodne, i moim zdaniem akurat pod twoje wymagania bo sam mam podobne - swoim EXC 525 latam na uczelnie, na zakupy, weekendami na tor, amatorsko biore udział w zawodach, a i czasami zdazy sie traska po 100 km. oczywiscie przy takiej jeździe utrzymanie kazdego tego typu motocykla bedzie bardzo kosztowne. ale sprzet sie sprawdza jak najbardziej
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
tt na tor odpada. wiadomo na torze i mozna wjechac chopperem i dało by sie zrobić kółko pewnie ;P ale co to za jazda...  ttr z kolei jest raczej np na las itp, tam gdzie nie musisz mieć super zawieszenia ani potęznej mocy pod tyłkiem.... i bedzie z pewnościa duzo tansza w utrzymaniu od EXC..
z tym że jest cos miedzy ttr a EXC mianowicie sprzety typu ktm lc4, ttr jest dosyc ocięzały i ma przestarzałe zawieszenie, EXC ma z kolei sportowe zawieszenie nastawy silnika itp itd... a lc4 jest dosyc lekkie, zawieszenie ma niezłe, nie takie jak EXC, ale daje rade niektórzy na tor sie tym zapuszczają, z lepszym lub gorszym skutkiem ;P ale juz np w zawodach CC czy enduro są częsciej widywane lc4ki. no i zawsze troche taniej w utrzymaniu niz EXC, i wiem że lc4 spoko znosi trasy. bo taki sam silnik masz w wersji adventure i w zwykłej lc4. kwestia przełozen.
				z tym że jest cos miedzy ttr a EXC mianowicie sprzety typu ktm lc4, ttr jest dosyc ocięzały i ma przestarzałe zawieszenie, EXC ma z kolei sportowe zawieszenie nastawy silnika itp itd... a lc4 jest dosyc lekkie, zawieszenie ma niezłe, nie takie jak EXC, ale daje rade niektórzy na tor sie tym zapuszczają, z lepszym lub gorszym skutkiem ;P ale juz np w zawodach CC czy enduro są częsciej widywane lc4ki. no i zawsze troche taniej w utrzymaniu niz EXC, i wiem że lc4 spoko znosi trasy. bo taki sam silnik masz w wersji adventure i w zwykłej lc4. kwestia przełozen.
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
- Figo Fagot
 - Świeżak
 - Posty: 22
 - Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
Jeździłem nim na oryginalnych felach, nie supermoto, tylko z oponami szosowymi. W mieście bez problemu, (tylko zbyt głośny bo tłumik sportowy=] ), I Vmax brakowało ale to kwestia zębatki (ja miałem 50). Moto bez chłodnicy, a w letnie dni nie było problemów z przegrzewaniem. Także miło wspominam ten motorek 
				
			- Figo Fagot
 - Świeżak
 - Posty: 22
 - Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
kwestia mocy to indywidualna sprawa, dla jednych będzie za dużo, dla innych za mało. Ale radzi sobie jak i w mieście tak i w terenie;)
				
			- Figo Fagot
 - Świeżak
 - Posty: 22
 - Dołączył(a): 5/3/2013, 17:46
 - Lokalizacja: Bielsko-Biała
 
edytuj posty
XR to niezłe moto, brak chłodnicy na jedno upraszcza serwis i zmniejsza ilosc elementów które mogą sie uszkodzic. ale ma też wade w lecie jest gorąco ale nie dla moto tylko dla Ciebie
 xr jak na klase motocykli prowadzi sie na prawde bardzo dobrze... ale jako sprzęt na tor - to juz bym nie powiedział. to klasa soft enduro, bardziej sprzet na asfalt i lekki szuter niż cięzki teren. z kolei np EXC w drugą strone bardziej teren niz asfalt.
				XR to niezłe moto, brak chłodnicy na jedno upraszcza serwis i zmniejsza ilosc elementów które mogą sie uszkodzic. ale ma też wade w lecie jest gorąco ale nie dla moto tylko dla Ciebie
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
henio zdecydowałem i exc sobie odpuszczam ale tylko dlatego,że za drogi w eksplo jak i na rynku wtórnym jednak z tego co sie naczytałem i dowiedziałem od Ciebie to przewyższa wszystkie hardy niemalże pod każdym względem.....swój zakup ukierunkuje w stronę yamki wr lub też tt no może na celownik wezmę jeszcze husqe lc ale muszę jeszcze zaczerpnąć trochę wiedzy na ich temat.....dzięki panowie za wszystkie info
pozdr
				pozdr
er'senior
			- erabea
 - Świeżak
 - Posty: 46
 - Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
 - Lokalizacja: trn
 
ale WRka to ta sama klasa 
 exc 450 to to samo co WR 450 
 podobna moc, osiÄ…gi itp itd. TT to juz inna klasa
mozesz zobaczyc jeszcze np suzuki DR 400, mozna dać bigbore nie jest drogi, i masz ciekawe moto, nie tak wyzyłowane jak hard enduro. ale wciąż z niezłym zawieszeniem i da sie polatać też w kazdym terenie i na asfalcie
				mozesz zobaczyc jeszcze np suzuki DR 400, mozna dać bigbore nie jest drogi, i masz ciekawe moto, nie tak wyzyłowane jak hard enduro. ale wciąż z niezłym zawieszeniem i da sie polatać też w kazdym terenie i na asfalcie
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
henio masz na myśli DR-Z czy te starsze DR z przed milenium, a swoją drogą suzi wizualnie mi nie odpowiada....raczej skupiał się będe na yamkami gdyż katów z klasy exc450 na chwilę obecną nie ma na rynku wtórnym....
pozdr
				pozdr
er'senior
			- erabea
 - Świeżak
 - Posty: 46
 - Dołączył(a): 2/6/2011, 22:09
 - Lokalizacja: trn
 
oczywiscie chodziło mi o DRZ ( gdzies mi zetke wcieło ) nie ma exc 450 ? dziwne mi sie wydaje że pół allegro jest zawalone 450tkami ;P
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
nada sie jak najbardziej... na tor super zabawa takim czyms. w lesie juz trzbea sprzet piłować. jak latamy czasami ekipą kilka moto, to wszystkie praktycznie 450 w góre. lata jedna kolezanka na exc-f250 dawac daje rade, ale sprzet ciagle kręci wysoko itp. tam gdzie ja na 525 lece lajtowo, ona juz musi zaczynac odkręcać. troche męczy sie sprzet to samo po asfalcie. w miescie spod swiateł do 80 km h super szybko sie bujniesz, super hamulce itp itd. ale długa prosta i prędkosc przelotowa jest niska żeby nie piłować silnika
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
			Posty: 20
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości