Kawasaki ZX6R skrzynia
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kawasaki ZX6R skrzynia
Witam!
Posiadam Kawasaki ZX6R, model z roku 2002.
Problem wyglÄ…da tak:
Dość często przy ostrzejszym dodaniu gazu (ale nie kręceniu do odcinki) nie wchodzi drugi bieg tylko luz. Czym to może być spowodowane? Zła technika, czy problemy motocykla? Doświadczenia nie mam prawie żadnego, raptem jeden sezon Hondą CB500 i jakieś 3 miesiące Kawą.
Zdaża się też, ale zdecydowanie rzadziej, że inne biegi wyskakują, albo po prostu nie wchodzą. A czasami przy redukcji do hamowania słychać takie zgrzytanie (i znowu, mój błąd, czy problem może tkwić w motocyklu?)
Czy zmiana oleju może coś na to pomóc? Teraz zalany jest Castrolem do motocykli tego typu, nie pamiętam dokładnie jakim, zastanawiam się, czy nie zmienić mu na Motula?
Posiadam Kawasaki ZX6R, model z roku 2002.
Problem wyglÄ…da tak:
Dość często przy ostrzejszym dodaniu gazu (ale nie kręceniu do odcinki) nie wchodzi drugi bieg tylko luz. Czym to może być spowodowane? Zła technika, czy problemy motocykla? Doświadczenia nie mam prawie żadnego, raptem jeden sezon Hondą CB500 i jakieś 3 miesiące Kawą.
Zdaża się też, ale zdecydowanie rzadziej, że inne biegi wyskakują, albo po prostu nie wchodzą. A czasami przy redukcji do hamowania słychać takie zgrzytanie (i znowu, mój błąd, czy problem może tkwić w motocyklu?)
Czy zmiana oleju może coś na to pomóc? Teraz zalany jest Castrolem do motocykli tego typu, nie pamiętam dokładnie jakim, zastanawiam się, czy nie zmienić mu na Motula?
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Zasadniczo możesz spróbować zmienić olej. Czasem lepszy nowy olej poprawia pracę sprzęgła jak i skrzyni biegów (u mnie na motulu 5100 też skrzynia ciężko chodziła na 300V można ją zmieniać jednym palcem) Ja bym w twoim przypadku postawił również na wymianę sprzęgła jeśli biegi nie chcą wskakiwać tzn że sprzęgło ci nie wysprzęgla. Bardzo prosto to sprawdzić (spróbuj zmienić biegi bez sprzęgła: gdy będziesz chciał przebić z jedynki na dwójkę, jedziesz normalnie dodajesz gazu, ciut odpuszczasz jednocześnie próbując wbić wyższy bieg ) Jeśli tak biegi będą chodzić normalnie to pewnie sprzęgło. Jeśli nawet bez sprzęgła nie będą chciały chodzić to masz padniętą skrzynie i kupiłeś rzęcha. Ja w swojej dziesiątce prawie w ogolę nie używam sprzęgła tylko do ruszenia i redukcji 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Temat doboru oleju = temat rzeka ilu userów tyle opinii.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Jak tylko zrobi się cieplej to zobaczę jak chodzi bez sprzęgła. Co do zmiany z 1 na 2, czasami wchodzi niesłyszalnie, czasami z tym kliknięciem, a czasami nie wchodzi.
Jeszcze jeno pytanie, bawił się ktoś w montowanie kontrolki rezerwy w motocyklu, który fabrycznie takowej nie posiada? Ile mniej więcej biorą za to mechanicy, o ile w ogóle się podejmują?
Edit:
Jeszcze jedna sprawa
Co może być powodem minimalnie nierównej pracy? Minimalnie nierówna czyli jak stoi na N to obroty skaczą sobie o jakieś 100RPM. To normalne, czy powinien cykać ze wskazówką w miejscu? I czy normalne, że żeby odpalił trzeba trochę odkręcić manetkę, a i mimo to nie zawsze zapali od strzała?
Pytam, bo poprzednia Honda CB500 też była na gaźnikach a cykała równiutka i paliła od strzała bez dodawania gazu.
Czy synchro gaźników może pomóc? I ile średnio chcą za taką operację?
Jeszcze jeno pytanie, bawił się ktoś w montowanie kontrolki rezerwy w motocyklu, który fabrycznie takowej nie posiada? Ile mniej więcej biorą za to mechanicy, o ile w ogóle się podejmują?
Edit:
Jeszcze jedna sprawa

Pytam, bo poprzednia Honda CB500 też była na gaźnikach a cykała równiutka i paliła od strzała bez dodawania gazu.
Czy synchro gaźników może pomóc? I ile średnio chcą za taką operację?
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
U mnie też obroty sobie skaczą z 1400 na 1500 a mam wtrysk i jest to jak najbardziej normalne. We wszystkich moich motocyklach obroty się wahały. Być może jest to uwarunkowane konstrukcją silnika i układu zapłonowego. Za synchro + czyszczenie w bladym płaciłem jakieś 300zł.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
- misiek1506
- Świeżak
- Posty: 150
- Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
- Lokalizacja: Krzydlina Wielka
Daj do serwisu niech ci przeczyszczą i zsynchronizują gaźniki na pewno wyjdzie mu na dobre.
Obczaj też świece w końcu rozpoczęcie sezonu już nie długo.

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Świece, kable, gaźniki, zawory i dobra regulacja czyli taki standard ; ) Innej drogi nie ma, chyba że kończy Ci się piec, ale to mało prawdopodobne ; )
XJ 600N
- misiek1506
- Świeżak
- Posty: 150
- Dołączył(a): 16/9/2012, 20:52
- Lokalizacja: Krzydlina Wielka
Wczoraj trochę pojeździłem i biegi już mi nie sprawiały problemu - pociągnąłem do około 11tyś i wbita na 2, 12tyś i na 3 i bez problemowo poszło
Czyli wydaje mi się, że ze sprzęgłem i skrzynią wszystko jest ok, ale to jeszcze sprawdzi mi mechanik
I w następnym tygodniu stawiam moto na czyszczenia, synchro itd
Dzięki za pomoc



Dzięki za pomoc

Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości