naciąganie łancucha - na co zwrócić uwage ?
Posty: 13
• Strona 1 z 1
naciąganie łancucha - na co zwrócić uwage ?
Witam ponownie.
Zwróciłem dziś uwagę na naciąg łańcucha i zastanowiło mnie jedno, pewnie to błachostka ale lubie znac odpowiedzi na takie wlasnie blachostki Czym się kierowac przy naciągu łańcucha, śrubą czy tym kwadratowym klockiem i kreskami na ramie ? Napęd mam naciągniety i zawsze kierowałem się wlasnie tym klockiem względem kresek, a dzisiaj zauwazylem że śruba od naciągu z lewej strony wystaje wiecej niż z drugiej. Niby łatwa sprawa ale wole się upewnic i ewentualnie poprawić zanim zacznie się sezon.
Druga sprawa jeszcze, czy w zx6r 99' z tyłu zacisk hamulcowy jest "pływający" ? Wymieniałem płyn i zwróciłem uwage że jest delikatny luz na zacisku i nie wiem czy coś jest nie tak czy jakiś element jest tam "pływający". Z przodu nie ma żadnego luzu i nigdy nie było, z tyłu wcześniej nie zwrociłem uwagi.
Zwróciłem dziś uwagę na naciąg łańcucha i zastanowiło mnie jedno, pewnie to błachostka ale lubie znac odpowiedzi na takie wlasnie blachostki Czym się kierowac przy naciągu łańcucha, śrubą czy tym kwadratowym klockiem i kreskami na ramie ? Napęd mam naciągniety i zawsze kierowałem się wlasnie tym klockiem względem kresek, a dzisiaj zauwazylem że śruba od naciągu z lewej strony wystaje wiecej niż z drugiej. Niby łatwa sprawa ale wole się upewnic i ewentualnie poprawić zanim zacznie się sezon.
Druga sprawa jeszcze, czy w zx6r 99' z tyłu zacisk hamulcowy jest "pływający" ? Wymieniałem płyn i zwróciłem uwage że jest delikatny luz na zacisku i nie wiem czy coś jest nie tak czy jakiś element jest tam "pływający". Z przodu nie ma żadnego luzu i nigdy nie było, z tyłu wcześniej nie zwrociłem uwagi.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Z tyłu zacisk jest chyba zawsze pływający. Z przodu w nowoczesnych konstrukcjach tarcze. Zależy na czym masz ten luz raczej nie jest to wyczuwalne ręką.
Kierujesz się tym żeby tylne koło było równo z przednim. Wskaźnik laserowy lub coś idealnie prostego i długiego
Kierujesz się tym żeby tylne koło było równo z przednim. Wskaźnik laserowy lub coś idealnie prostego i długiego
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Czyli jest ok z zaciskiem. Jak wcisne dzwignie hamulca to klocki tarcze łapią bo wówczas zacisk nie ma zadnego luzu.
A wiesz może jak jest w gsxr 99 z tymi tarczami ? Pytam dlatego bo kumpel ma i cos ostatnio mowil ze ma luzy na tych nitach na tarczach z przodu.
Czyli napęd to najszybciej tak aby koła były równo przód i tyl, a zadnymi klockami i srubkami sie nie przejmowac i nie sugerowac ?
A wiesz może jak jest w gsxr 99 z tymi tarczami ? Pytam dlatego bo kumpel ma i cos ostatnio mowil ze ma luzy na tych nitach na tarczach z przodu.
Czyli napęd to najszybciej tak aby koła były równo przód i tyl, a zadnymi klockami i srubkami sie nie przejmowac i nie sugerowac ?
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
nie do konca liczy sie to co jest własnie w klockach itp. tylko geometria ma byc prosto i tyle ale jak moto jest proste i te wszystkie elementy ma w dobrym stanie. to ustawianie bazując sie na znakach na wahaczu y tych klockach ustawisz poprawnie napęd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
To jednak da sie na klockach. dzieki za odpowiedzi. Bo zgłupialem troszke, klocki ustawione prawa lewa strona tak samo a śruba z każdej strony inaczej wykrecona, na co wczesniej nawet uwagi nie zwróciłem bo zwracalem wlasnie uwage na te klocki no i na tak zwane oko czy jest koło prosto
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
ja tak sobie mysle ze przednie kolo nie powinno pokrywac w lini po pzylozeniu czegos prostego lub lasera bo z tylu jest szersza opona chyba ze doliczajac ruznice .
czytalem juz tutaj ze chlopaki pojechali ogladac moto i stwierdzili ze jest po wypadku krzywe bo przylozyli deske do tylnego kola i ruznica wzgledem przedniego byla ok 1,5cm 2cm a to ruznica w szerokosci opon
czytalem juz tutaj ze chlopaki pojechali ogladac moto i stwierdzili ze jest po wypadku krzywe bo przylozyli deske do tylnego kola i ruznica wzgledem przedniego byla ok 1,5cm 2cm a to ruznica w szerokosci opon
- lysy211980
- Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 18/3/2012, 13:48
- Lokalizacja: kamien pom.
Śruby możesz mieć różnej długości chociażby ze względy na konstrukcję wahacza, w który są wkręcane. Ustaw na klocki, rozpędź się, wrzuć luz i puść kierownicę, jak jedzie prosto to nie ma co kombinować w mierzenie od koła do koła.
Co do zacisku to lekki luz jest wyczuwalny, bo składa się z ruchomych względem siebie 2 części.
Co do zacisku to lekki luz jest wyczuwalny, bo składa się z ruchomych względem siebie 2 części.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Moto jedzie prosto, mialem juz taki naciag jak jezdzilem i nic zlego sie nie działo. dzisiaj po prostu przykuło to moja uwage dlatego chcialem sie upewnić czy dobrze obslugiwalem naped za kazdym razem, i wyglada na to ze prawidlowo. Dzieki wszystkim za rozwianie watpliwosci i konkretne uzasadnienie.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Mentos1111 napisał(a):A wiesz może jak jest w gsxr 99 z tymi tarczami ? Pytam dlatego bo kumpel ma i cos ostatnio mowil ze ma luzy na tych nitach na tarczach z przodu.
Też tak miałem w SRADie. Są wyrobione, najlepiej byłoby kupić nowe i wymienić. Ja jeździłem mimo że tarcza już zdrowo latała i żadnych problemów z hamowaniem nie było.
W żadnym wypadku nie wolno tego zaklepywać czy czegoś tam innego robić.
lysy211980 napisał(a):ja tak sobie mysle ze przednie kolo nie powinno pokrywac w lini po pzylozeniu czegos prostego lub lasera bo z tylu jest szersza opona chyba ze doliczajac ruznice .
czytalem juz tutaj ze chlopaki pojechali ogladac moto i stwierdzili ze jest po wypadku krzywe bo przylozyli deske do tylnego kola i ruznica wzgledem przedniego byla ok 1,5cm 2cm a to ruznica w szerokosci opon
No chyba nikt nie jest tak głupi żeby zapomnieć uwzględnić szerokość opony. Zresztą, ja patrzę z dwóch stron coby zweryfikować "przyrząd pomiarowy"
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Zaklepac mlotkiem to nawet bylo by trudne
Ja mialem w gixxie mega luz na nitach, mowie cos z tym trzeba zrobic, zgadalem sie ze slusarzem, mowil ze robil juz cos takiego. Uzywal do tego odpowiedniego rozmiaru kulki z lozyska i prasy. Nity byly szczelne, ale nie tak zeby calkiem zablokowac tarcze, po tygodniu jazdy bylo to samo. Wiec jesli maja zbyt duzy luz to tylko wymiana.
Ja mialem w gixxie mega luz na nitach, mowie cos z tym trzeba zrobic, zgadalem sie ze slusarzem, mowil ze robil juz cos takiego. Uzywal do tego odpowiedniego rozmiaru kulki z lozyska i prasy. Nity byly szczelne, ale nie tak zeby calkiem zablokowac tarcze, po tygodniu jazdy bylo to samo. Wiec jesli maja zbyt duzy luz to tylko wymiana.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
to sie znajomy nie ucieszy spory serwis mu sie szykuje na ten sezon. Ale to tak niestety jest jak sie kupuje moto po "okazyjnej cenie". A swoja droga jakiś tam wlasnie pseudo mechanik powiedział mu ze mozna to zaklepać, co najlepsze zaoferował swoją pomoc
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości