Wybór silnika
			Posty: 15
			 • Strona 1 z 1
		
	
Wybór silnika
Witajcie ^^ 
W związku z tym że wczoraj zajechałem swój silnik w rs na amen proszę was o pomoc w doborze nowego silnika
 
aktualnie w ramie siedzi oryginalny silnik od rs50 2010 r ( AM6 )
ale w związku z tym, że silnik się nie sprawdził i zatarł się na amen proszę o MĄDRE porady w doborze nowego silnika
Jeżeli zna ktoś możliwość wsadzenia w rame 50 silnika od jakiejś 125/250 to też tu można napisać ja sam osobiście się na tym nie znam dlatego proszę was o pomoc. Liczę na mądre komentarze a nie coś w stylu że taki silnik do stuntu się nie nadaje bo nie sprzęt a technika robi z człowieka zawodnika
 Lewa!
				
			W związku z tym że wczoraj zajechałem swój silnik w rs na amen proszę was o pomoc w doborze nowego silnika
aktualnie w ramie siedzi oryginalny silnik od rs50 2010 r ( AM6 )
ale w związku z tym, że silnik się nie sprawdził i zatarł się na amen proszę o MĄDRE porady w doborze nowego silnika
Jeżeli zna ktoś możliwość wsadzenia w rame 50 silnika od jakiejś 125/250 to też tu można napisać ja sam osobiście się na tym nie znam dlatego proszę was o pomoc. Liczę na mądre komentarze a nie coś w stylu że taki silnik do stuntu się nie nadaje bo nie sprzęt a technika robi z człowieka zawodnika
- 
				

stuncik1 - Świeżak
 - Posty: 76
 - Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
 - Lokalizacja: Kowalów
 
Najlepiej zrobić ten silnik. Jeżeli go zatarłeś to znaczy że nie było smarowania albo przegrzałeś. Koszt naprawy będzie niższy od kupna nowego i będziesz miał coś pewnego. Jak stuncisz to może lepiej wywalić dozownik bo przy jeździe na kole on nie dostarcza oleju i to mogła być przyczyna zatarcia. Dodatkowo wstawiając mocniejszy wał korbę i łożyska wału możesz zastosować większa pojemność, lecz to tylko do jazdy po placu jeżeli nie posiadasz wyższych uprawnień niż karta motorowerowa.
				
			- 
				

mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 805
 - Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
 - Lokalizacja: Żagań/ Poznań
 
padło łożysko igiełkowe na wale + zajechał się tłok i porysował cylinder więc nie wiem czy opłaca się to robić bo koszty tego to podobno +2000zł a nowy silnik za 1000 można na allegro dorwać 
 no mechanik też mi mówił że to przez ten z*** dozownik się wszystko narobiło 
				
			- 
				

stuncik1 - Świeżak
 - Posty: 76
 - Dołączył(a): 10/8/2011, 23:11
 - Lokalizacja: Kowalów
 
TZR ma ten sam silnik jeżeli to AM6. Z tego co się orientuję to od 2005 czy 6 były w apki ładowane silniki rotaxa z derbi. Od cbr 125 musiał byś przekładać z całą elektryką a to już duże koszta. Dodatkowo przerobienie mocowań i wiele dostosowań
				
			- 
				

mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 805
 - Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
 - Lokalizacja: Żagań/ Poznań
 
bedziesz musiał mase rzeczy przerabiać. mocowanie silnika. zgrac zębatki, o ile w ogóle wejscie do samej ramy bo czasem i ją trzeba przerabiać. też trzeba zmienic chłodzenie na 125 ccm. przy czym bedziesz miał beznadziejne hamulce, i słabe zawieszenie jak na ten silnik. wiec troche bezsens ;D
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Po 1 primo masz tam silnik D50B0 a nie AM6.
Po 2 primo koszt wymiany cylindra kompletnego z tłokiem to niecałe 600zł:
http://moto125.pl/p/215/1473/cylinder-k ... rilia.html
Lub można zwiększyć pojemność np do 70cm3
http://moto125.pl/p/215/1471/cylinder-k ... rilia.html
Wymiana u mechanika około 200zł.
Do tego sportowy wydech i motorek leci sobie około 110km/h bez stresu:).Silnika napewno nie opłaca się wymieniać na inny,wymianasz cylinder do tego łożyska,uszczelniacze, olej i masz silnik po remoncie i kolejne kilka lat jazdy.
				Po 2 primo koszt wymiany cylindra kompletnego z tłokiem to niecałe 600zł:
http://moto125.pl/p/215/1473/cylinder-k ... rilia.html
Lub można zwiększyć pojemność np do 70cm3
http://moto125.pl/p/215/1471/cylinder-k ... rilia.html
Wymiana u mechanika około 200zł.
Do tego sportowy wydech i motorek leci sobie około 110km/h bez stresu:).Silnika napewno nie opłaca się wymieniać na inny,wymianasz cylinder do tego łożyska,uszczelniacze, olej i masz silnik po remoncie i kolejne kilka lat jazdy.
Twój sklep dla 50 125 i 250cm3 | .. :: www.moto125.pl :: ..
			- 
				

www.moto125.pl - Świeżak
 - Posty: 32
 - Dołączył(a): 4/6/2012, 02:55
 - Lokalizacja: Bochnia
 
A tak ogolnie posiadasz prawo jazdy kat A1? lub A ze chcesz do motoroweru o poj. 50ccm3 wsadzic silnik 125 lub 250? Przerejestrujesz moto na wieksza pojemnosc? Bo jezeli nie to jest to nielegalne wiec nie kombinowal bym. W razie wypadku mozesz miec spore klopoty. Ale owszem wszystko idzie zrobic. Ale rama od 50 moim zdaniem jest troszke za slaba na silnik o pojemnosci 125 a co dopiero 250. Przerobienie ramy jest rama musial bys rame powzmacniac wymienic lozyska w kolach isc do Urzedu przerejestrowac Motorower juz na Motocykl. Pomysl czy warto? Lepiej kupic wiekszy motor np 125 i jezdzic jezdzic a nie grzebac pozdrawiam 
				Aprilia Rs/Gs
			- 
				

motocyklista188 - Bywalec
 - Posty: 656
 - Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
 - Lokalizacja: Poznan
 
Z tego co wiem to RS 50 i 125 miały tą samą ramę.
A co do "Bycia zgodnym z prawem" to nie bądźcie już tacy świeci - rozumiem że Wy i wszyscy wasi znajomi co mają 50cm mają je zablokowane i nigdy 45km/h nie przekraczają tak??
				A co do "Bycia zgodnym z prawem" to nie bądźcie już tacy świeci - rozumiem że Wy i wszyscy wasi znajomi co mają 50cm mają je zablokowane i nigdy 45km/h nie przekraczają tak??
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
			- 
				

fincher - Bywalec
 - Posty: 822
 - Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
 
fincher napisał(a):Z tego co wiem to RS 50 i 125 miały tą samą ramę.
A co do "Bycia zgodnym z prawem" to nie bądźcie już tacy świeci - rozumiem że Wy i wszyscy wasi znajomi co mają 50cm mają je zablokowane i nigdy 45km/h nie przekraczają tak??
Przy wypadku nikt nie czepi się że skuter jest odblokowany z 45km/h, ale przy silniku 125 czy idiotycznie 250 nawet dureń skapuje się po wielkości silnika, że to nie jest fabryczny motor.
Dostanie diagnostę, będzie musiał kupić silnik 50cm, podbić badania , do tego 500 zł za brak uprawnień... Warto, na prawdę.
- 
				

Boshi - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2349
 - Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21
 
fincher napisał(a):Z tego co wiem to RS 50 i 125 miały tą samą ramę.
A co do "Bycia zgodnym z prawem" to nie bądźcie już tacy świeci - rozumiem że Wy i wszyscy wasi znajomi co mają 50cm mają je zablokowane i nigdy 45km/h nie przekraczają tak??
A z tego co ja wiem to rs 50 i rs 125 to zupelnie inne ramy patrz
rs 50 http://www.motocykl-online.pl/baza-moto ... ilia_rs_50
rs 125 http://www.motocykl-online.pl/baza-moto ... lia_rs_125
Rama od 50 tki ma zupelnie inne lapki silnika i nawet chlodnicy by nie zamontowal
W regulaminie forum jest napisane z tego co mi sie wydaje o takich sytuacjach jak ta dokladnie zwiazana z prawem dotyczaca np rejestracji 125 na 50 czy innych pojemnosci na 50.
Jezeli kolega chce miec problemy z prawem to niech kombinuje ale gra nie warta swieczki lepiej kupic org... moto
Aprilia Rs/Gs
			- 
				

motocyklista188 - Bywalec
 - Posty: 656
 - Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
 - Lokalizacja: Poznan
 
Przerobić mocowania silnika - dostosować pod silnik 125 to nie problem. wiadomo zgodne z prawem to jest jest ale technicznie jest to wykonalne. 
A skoro autor porusza się jednośladem to ma dość rozumu by wiedzieć jakie są konsekwencje jazdy motocyklem z tak zmienionym silnikiem
				A skoro autor porusza się jednośladem to ma dość rozumu by wiedzieć jakie są konsekwencje jazdy motocyklem z tak zmienionym silnikiem
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
			- 
				

fincher - Bywalec
 - Posty: 822
 - Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
 
fincher napisał(a):Przerobić mocowania silnika - dostosować pod silnik 125 to nie problem. wiadomo zgodne z prawem to jest jest ale technicznie jest to wykonalne.
A skoro autor porusza się jednośladem to ma dość rozumu by wiedzieć jakie są konsekwencje jazdy motocyklem z tak zmienionym silnikiem
Owszem nie problem przerobic...
Ale zobacz pisalem juz wczesniej ze rama od 50tki jest za slaba na silnik od 125 musial by rame powzmacniac lozyska w kolach powymieniac i inne rzeczy takze lepiej sprzedac to i kupic od razu sobie 125 lub 250 bezpieczniej i pewniej co nie?
Aprilia Rs/Gs
			- 
				

motocyklista188 - Bywalec
 - Posty: 656
 - Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
 - Lokalizacja: Poznan
 
			Posty: 15
			 • Strona 1 z 1
		
	
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości