Zobacz wątek - jawa 50 stawidło
NAS Analytics TAG

jawa 50 stawidło

i inne małe pojemności
_________

jawa 50 stawidło

Postprzez mateo12506 » 27/1/2013, 20:17

Cześć wszystkim,
posiadam ogara 200 z silnikiem jawki i chciałbym wykonać stawidło do niej, do tego gaźnik od mz albo wsk i więcej plukow i powinna kręcić 16 tys obrotów:) Co o tym myślicie i może ktoś posiada plany stawidła ? Za wszystkie odpowiedzi dzięki
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29


Postprzez miluszczk » 27/1/2013, 20:35

hmm... stawidło? myślę ze będzie to zbyt problematyczne rozwiązanie, i przysporzy Ci wielu problemow. działa tylko na wysokich obrotach silnika, a jawki nie wkręcisz na 16 tys obrotów... 1. wal razem z tłokiem poleca na kilometr w przód... 2 zapłon jawy porostu konstrukcyjnie nie pozwoli Ci na osiągniecie takich obrotów. 3. jeśli chcesz przerobić kanały płuczące to wstaw membranę bezpośrednio do bloku i zastosuj wypełnienie skrzyni korbowej na pewno będzie lepiej 4. jeśli chcesz osiągnąć chociaż tys obrotów w co wątpię po tak nikłych przeróbkach, przerób ją pod zapłon bezstykowy.

Poza tym bez kapitalnego remontu wzmacnianego walu, łożysk, i sprzęgła nie zrobisz nią nawet 500km

Sam mam Jawe Mustang i jest to piękny motorower tamtych czasów i lepiej bedzie jesli ja doprowadzisz do stanu idealnego by mogła cieszyć oko niż porostu ją zniszczyc
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy


Postprzez mateo12506 » 28/1/2013, 14:48

Mam już jedna na oryginalnych częściach z przebiegiem 72 km:) zaplon oczywiście na impulsatorze cdi , wal mam czeski po regeneracji a cylinder 55/5/3 plus do tego spawak i jazda
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez henio12323 » 28/1/2013, 17:43

haha nie ma szans, zobacz sobie japonskie konstrukcje np wysokoobrotowych crossówek w 2T... weź do ręki wał z np cr 125 a z jawki, fizycznie nie ma opcji. opcja kolegi ze zrobieniem 500 km jest moim zdaniem zbyt idealistyczna. trzeba zmienic wszystko, fabryczne łozyska chociazby wału nie wytrzymaja takich obrotów, sprzegło sie spali, skrzynia bedzie pekała, wał i korba musi byc wzmacniana tłok to samo. tłok fabryczny tez nie pozwoli tak wysoko kręcic. jedynie co mozna sensownie zrobic to lekkie planowanie głowicy, pseudosportowy wał z allegro z wypełniaczami, wiekszy/lepszy gaźnik, membranka na dolocie, dedykowany sportowy wydech. poprawić płukanie. zapłon też by sporo dał. koszta sporo mniejsze, efekt powinien byc odczuwalny. i tyle ;D ew od razu cylek dać o zwiekszonej srednicy, to wiecej da niz próba kręcenia silniczka do tych obrotów :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miluszczk » 28/1/2013, 18:03

wiem może przesadziłem z tymi 500km;D chodzilo mi o to ze jesli by dokrecil silnik do takich obrotów to by sie rozleciał silnik, skrzynia i sprzeglo jak napisales wyzej:)

planowania glowicy nie polecam poniewaz bardzo latwo przesadzic, po drugie jest to zbyt durze obciazenie, jesli wymienisz wal nawet na tytanowowy i lozyska np z yamahy ktore sie kreca i tak do jakichs 13tys obrotow to zrobia sie luzy z czasem na wnękach lozysk w karterze, silnik jawy juz taki jest ze jak cos w nim nie jebnie to jest chory;d ja w swojej wypolerowalem skrzynie korbowa spasowalem pluki, zrobilem wypelnienie skrzyniu korbowej, i cylinder 60ccm z kutym tlokiem, gaznik zostal jawowski jikov, i nic wiecej nie trzeba w niej robic, bo nawet wzmocnione sprzeglo wiecej nie wytrzyma.
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez mateo12506 » 28/1/2013, 19:06

http://youtube.com/#/watch?v=VDKftP0o10 ... o10A&gl=PL Miało by to tak mniej więcej wygladac, albo tak http://youtube.com/watch?v=a3Bqu8Dz7iY Sprzeglo poszło by tak jak w ogarze 90 lc kolegi z innego forum a skrzynia od am5 albo am6:) Dla chcącego nic trudneg, tylko się nie smiejcie i od razu negujcie tego projektu bo jest on w stanie planowania, liczenia i zakupu części
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez henio12323 » 28/1/2013, 19:50

nie no spoko, ja sie nie smieje, negować też nie neguje jak sie lubisz bawić. tylko moim zdaniem wiekszego sensu to nie ma prócz tego że sie urobisz po łokcie i stracisz troche kasy. jedyna kwestia to taka że potem byle zdrowa 125 ccm bedzie szybsza tak czy siak ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez miluszczk » 29/1/2013, 00:07

Jeslii chcesz szybkiego motoroweru, to nie ma dla mnie sensu wydawac pieniedzy na cos co i tak nie bedzie szybkie w tej klasie, kup poprostu cos z silnikiem am6 lub inna sportowa biegowke klasy 50ccm. Ponieważ zabytki powinno sie odrestaurowywać a nie niszczyc
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez mateo12506 » 29/1/2013, 12:07

Szanuje wasza opinię ale i tak będe wykonywał stawidło bez względu na to uważacie ale dzięki za sugestie :)
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez mateo12506 » 29/1/2013, 12:07

Szanuje wasza opinię ale i tak będe wykonywał stawidło bez względu na to uważacie ale dzięki za sugestie :)
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez MJR128 » 29/1/2013, 13:10

Sory, ale nie jestem w temacie. Co nazywasz stawidłem? Zamontowanie zaworu membranowego ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 29/1/2013, 14:11

hehe też miałem problem z ogarnięciem :D ale google wyrzuciło wyniki z których domysliłem się ze chodzi o zawór wydechowy.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mateo12506 » 29/1/2013, 14:38

To nie jest zawór wydechowy tylko dolot mieszanki do skrzyni korbowej sterowany za pomocą zaworu obrotowego
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez MJR128 » 29/1/2013, 14:40

Można prosić jakiś schemat lub zdjęcia ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

stawidlo

Postprzez miluszczk » 29/1/2013, 15:58

stawidlo jest to najprosciej mowiac prymitywny przodek membrany napedzany walem sterującym momentem napełnienia skrzyni korbowej mieszanką po przez otwor w tarczy okolo 200stopni, pozwala na osiagniecie bardzo dużej mocy przy wysokich obrotach silnika, gdyż na niskich mocy nie bedzie wcale, co za tym idzie problemy z odpaleniem i ustawieniem niskich obrotow. niestety nie znalazlem zadnych konkretnych zdjec czy schematow na temat stawidla w internecie
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez MJR128 » 29/1/2013, 16:20

Rozumiem. To po co tyle zachodu z tym stawidłem? Nie prościej wstawić zawór membranowy? Nic się nie obraca, nie wyciera.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez miluszczk » 29/1/2013, 16:23

wlasnie dlatego odradzam koledze pomysl ze stawidlem ale ten idzie w zaparte:)
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez mateo12506 » 29/1/2013, 17:09

http://wueska.pl/viewtopic.php?f=23&t=1681&start=20 tu są schematy i wygląd silnika z stawidłem, a tu jak ja chciałbym zrobić http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upr ... patko.html
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Postprzez MJR128 » 29/1/2013, 17:18

Z tego co widzę ten patent w porównaniu do zaworu membranowego nie ma najmniejszego sensu.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez mateo12506 » 29/1/2013, 17:31

ma jeśli chce się osiągnąć wysokie obroty, zobacz sobie na yt jak kręcą sie jawki czy simy na stawidle
mateo12506
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10/11/2012, 20:29

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości




na gr