R6 98r. (tak nie pomylilem sie) - ograniczenie mocy
Posty: 18
• Strona 1 z 1
R6 98r. (tak nie pomylilem sie) - ograniczenie mocy
Witam.
Mysle juz jakis czas nad zakupem motocykla. Bedzie to wlasciwie moj pierwszy duzo motocykl na dluzej (do tej pory jezdzilem troche monterem 800, sradem 600), wczesniej wiadomo, pyrkawki typu Aprilia.
Wracajac do tematu, mam mozliwosc sprowadzenia z Wloch Yamahy r6 z 98r. (motocykl z premiery, malowanie fiat). Oczywiscie w pelnej krasie, ten motocykl ma za duzo mocy i zdaje sobie z tego swietnie sprawe. Dlatego myslalem, zeby ograniczyc jego moc do jakichs 33km. Jak to wyglada w praktyce? Warto, dla przyjemnosci jazdy r6, ktora notabene podoba mi sie strasznie, ograniczac jej moc? Czy jednak lepszym wyjsciem jest kupno innego motocykla? Zastanawialem sie nad GS500, GSR600, er6n, monsterem.
Jakie sa plusy i minusy, ewentualne koszta takiego zabiegu ograniczajacego?
Dziekuje i pozdrawiam
Seweryn
P.S. Motocykl juz widzialem, mechanicznie jest bardzo dobry, brak legendarnych problemow z drugim biegiem, rama prosta itp., itd., wiec domniemane oskarzenia, ze to stary rzech prosze Nam oszczedzic
Mysle juz jakis czas nad zakupem motocykla. Bedzie to wlasciwie moj pierwszy duzo motocykl na dluzej (do tej pory jezdzilem troche monterem 800, sradem 600), wczesniej wiadomo, pyrkawki typu Aprilia.
Wracajac do tematu, mam mozliwosc sprowadzenia z Wloch Yamahy r6 z 98r. (motocykl z premiery, malowanie fiat). Oczywiscie w pelnej krasie, ten motocykl ma za duzo mocy i zdaje sobie z tego swietnie sprawe. Dlatego myslalem, zeby ograniczyc jego moc do jakichs 33km. Jak to wyglada w praktyce? Warto, dla przyjemnosci jazdy r6, ktora notabene podoba mi sie strasznie, ograniczac jej moc? Czy jednak lepszym wyjsciem jest kupno innego motocykla? Zastanawialem sie nad GS500, GSR600, er6n, monsterem.
Jakie sa plusy i minusy, ewentualne koszta takiego zabiegu ograniczajacego?
Dziekuje i pozdrawiam
Seweryn
P.S. Motocykl juz widzialem, mechanicznie jest bardzo dobry, brak legendarnych problemow z drugim biegiem, rama prosta itp., itd., wiec domniemane oskarzenia, ze to stary rzech prosze Nam oszczedzic

- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
Nie wiem czy R6 da się zablokować, ale zazwyczaj koszty takiej operacji przekraczają 1000zł.
Dziwi mnie trochę pewien fakt, twierdzisz, że jeździłeś 73 konnym monsterem, 110 konnym sradem i zastanawiasz się nad zablokowaniem R6 do 33KM albo zakupem GS500-ki?
TrochÄ™ mi siÄ™ to nie klei do kupy
Dziwi mnie trochę pewien fakt, twierdzisz, że jeździłeś 73 konnym monsterem, 110 konnym sradem i zastanawiasz się nad zablokowaniem R6 do 33KM albo zakupem GS500-ki?
TrochÄ™ mi siÄ™ to nie klei do kupy

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Zwaz na slowo troche.
Monsterem jakies 500 km, SRADEM to nie wiem, nawet 100 nie bylo. O ile Monstera potrafilem opanowac, to SRAD sprawial wrazenie byc poza zasiegiem. Tak, czy siak, doswiadczenie zerowe, wole losu nie kusic
Na allegro widzialem swego czasu zablokowane r6, moze to bujda byla
GS to taka ostatecznosc, gdybym nie znalazl zadnego z powyzszych.


Na allegro widzialem swego czasu zablokowane r6, moze to bujda byla

GS to taka ostatecznosc, gdybym nie znalazl zadnego z powyzszych.

NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
Tak z wyszukiwarki forum, trochę temat już wiekowy i nie do końca w temacie, ale poniekąd coś się doczytasz.
about46636-0.html
Ogólnie, najlepiej było by zapytać po prostu w jakimś serwisie Yamahy czy istnieje taka możliwość i ile by ona kosztowała, zapłacisz za to tyle, ile wyniesie koszt połączenia a dowiesz się wszystkich szczegółów
about46636-0.html
Ogólnie, najlepiej było by zapytać po prostu w jakimś serwisie Yamahy czy istnieje taka możliwość i ile by ona kosztowała, zapłacisz za to tyle, ile wyniesie koszt połączenia a dowiesz się wszystkich szczegółów

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Dzięki Glenroy, fachowa odpowiedź
fincher, dziękuję ale nie obowiązują mnie żadne ograniczenia (czyt. mam kat. A). Prócz tych czysto-rozsądkowych rzecz jasna.

fincher, dziękuję ale nie obowiązują mnie żadne ograniczenia (czyt. mam kat. A). Prócz tych czysto-rozsądkowych rzecz jasna.
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
A to przepraszam.
Bo jak widzę ostatnimi czasy słowa ograniczenie mocy i liczbę z przedziału 20-50 to mi się automatycznie przychodz ina myśl kategoria "A2".
Skoro masz A i chcesz motocykl sportowy to zacznij od czegoś sportowego ale lżejszego.
NP CBR F3/F4
F3 bo tylko z nią miałem do czynienia jest bardzo łagodna i spokojnie bez fajerwerków wprowadza w świat sportowych motocykli.
Choć bez fajerwerków to złe słowo - bo dla kogoś z małym doświadczeniem na większych moto 100KM w F3 będzie istnym szatanem ale do opanowania.
Bo jak widzę ostatnimi czasy słowa ograniczenie mocy i liczbę z przedziału 20-50 to mi się automatycznie przychodz ina myśl kategoria "A2".
Skoro masz A i chcesz motocykl sportowy to zacznij od czegoś sportowego ale lżejszego.
NP CBR F3/F4
F3 bo tylko z nią miałem do czynienia jest bardzo łagodna i spokojnie bez fajerwerków wprowadza w świat sportowych motocykli.
Choć bez fajerwerków to złe słowo - bo dla kogoś z małym doświadczeniem na większych moto 100KM w F3 będzie istnym szatanem ale do opanowania.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
-
fincher - Bywalec
- Posty: 822
- Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45
Fiat moze byc chinska owiewka chyb wtedy nie latali w facie. Alpha kit z 1000zl . Reductio kit. 1000zł bo razem z certyfikatem musi gozakladac certyfikow zaklad. Plus hamownia. a bez to mozna taniej uzywk dorwac sa to zwezki do airboxa pierscienie.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Ale czekaj, to działa na takiej samej zasadzie jak w przypadku puszek z chipem? Nie trzeba zmieniać danych w dowodzie? Bo wtedy hamownia i certyfikaty były by raczej zbędnym dodatkiem
. Nie chcę nikomu źle doradzać czy wciskać kitu, ale gdyby zaopatrzył się w jakąś używkę to myślę, że zamontować to normalnie dał by radę mechanik, a wtedy koszta są sporo niższe jednak
.


Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Chodzi o to czy chce rejestrowac dla siebie czy dla A2. W UK ograniczenia sa dla mocy. I tak kastruja. Niektore motocykle maja blokade na ECU starsze i nawet niektore na wtrysku tak jak moja 636 na kroccach ssacych pod airboxem. sa dedykowane pierscienie. Taniej tylko uzywki z ebay uk lub de. W uk czesto montuj dla nizszego ubezpieczenia.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
http://www.autoscout24.de/Moto/Details. ... 00&asrc=st zblokowana gotowa do A2
Pier.... studia, zostań Ninją
-
cezary1985 - Świeżak
- Posty: 197
- Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
- Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus
Mylisz się, nie można przystosować R6 do kat A2. Przepisy mówią, że motocykl na kat a2 nie może powstać z motocykla który przekracza fabrycznie 70 KW. Założyciel tematu posiada już kat A, jednak nie ma doświadczenia i chcę kupić zablokowaną jednostkę, co moim zdaniem jest bezsensu.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
fincher - "Szatan do opanowania" lekki oksymoron, nie sÄ…dzisz?
power_bit - dzięki za opinię. Jedyne po co chcę, myślę nad kupnem r6 z blokadą jest to, że wolałbym motocykl na kilka sezonów, nie co roku zmieniać z powodu "braku mocy". Ale raz jeszcze dziękuję, liczy się każda opinia.
seba_er5 - nie wiem, czy Chiny. Podrzucam link do wloskiego ogloszenia
http://www.subito.it/vi/57047596.htm

power_bit - dzięki za opinię. Jedyne po co chcę, myślę nad kupnem r6 z blokadą jest to, że wolałbym motocykl na kilka sezonów, nie co roku zmieniać z powodu "braku mocy". Ale raz jeszcze dziękuję, liczy się każda opinia.
seba_er5 - nie wiem, czy Chiny. Podrzucam link do wloskiego ogloszenia
http://www.subito.it/vi/57047596.htm
- sewii
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
- Lokalizacja: WPY//KRK
jak słyszę te wasze 'nie chcę co roku zmieniać' to mnie szlag trafia. to jest najlepsze co może być. wlaśnie zmieniać co sezon. jak bym miał latać na takiej r6 przez 10lat to bym umarł. ileż można. a zmiana moto co sezon to tak naprawdę koszty rejestracji i tyle. bo moto to nie auto, wartości takie już nie tracą.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Jeżeli ściąga moto z Niemiec. To w dowodzie polskim nie będzie miał info o blokadach tak jak to jest stosowane w niemieckich dowodach. W Polsce moc będzie podana po blokadzie w miejscu mocy podstawowej. W Niemczech w podstawowej masz moc prawdziwą a obok w adnotacjach info o blokadzie. Rozmawiałem też przy przeglądzie auta w stacji kontroli pojazdów jak wygląda blokowanie. To blokujesz przez zastosowanie zwężek bądź zmiana ECE i wtedy masz wpis jak z hakiem albo instalacją gazową.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Kaai napisał(a):jak słyszę te wasze 'nie chcę co roku zmieniać' to mnie szlag trafia. to jest najlepsze co może być.
Też tego nie trybię, miałem kiedyś taki plan, że będę co rok zmieniał, ale lubię pakować hajs w dodatki do moto, więc średnio bym na tym wychodził.
Ale zmiana co 2 lata jak najbardziej, wyrabiasz sobie zdanie co lubisz a co nie, czego Ci potrzeba i finalnie znajdziesz dla siebie moto idealne, które może już być docelowym sprzętem.
-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości