Zobacz wÄ…tek - R6 98r. (tak nie pomylilem sie) - ograniczenie mocy
NAS Analytics TAG

R6 98r. (tak nie pomylilem sie) - ograniczenie mocy

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

R6 98r. (tak nie pomylilem sie) - ograniczenie mocy

Postprzez sewii » 24/1/2013, 17:03

Witam.

Mysle juz jakis czas nad zakupem motocykla. Bedzie to wlasciwie moj pierwszy duzo motocykl na dluzej (do tej pory jezdzilem troche monterem 800, sradem 600), wczesniej wiadomo, pyrkawki typu Aprilia.

Wracajac do tematu, mam mozliwosc sprowadzenia z Wloch Yamahy r6 z 98r. (motocykl z premiery, malowanie fiat). Oczywiscie w pelnej krasie, ten motocykl ma za duzo mocy i zdaje sobie z tego swietnie sprawe. Dlatego myslalem, zeby ograniczyc jego moc do jakichs 33km. Jak to wyglada w praktyce? Warto, dla przyjemnosci jazdy r6, ktora notabene podoba mi sie strasznie, ograniczac jej moc? Czy jednak lepszym wyjsciem jest kupno innego motocykla? Zastanawialem sie nad GS500, GSR600, er6n, monsterem.

Jakie sa plusy i minusy, ewentualne koszta takiego zabiegu ograniczajacego?

Dziekuje i pozdrawiam
Seweryn

P.S. Motocykl juz widzialem, mechanicznie jest bardzo dobry, brak legendarnych problemow z drugim biegiem, rama prosta itp., itd., wiec domniemane oskarzenia, ze to stary rzech prosze Nam oszczedzic :)
sewii
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
Lokalizacja: WPY//KRK


Postprzez Glenroy » 24/1/2013, 17:43

Nie wiem czy R6 da się zablokować, ale zazwyczaj koszty takiej operacji przekraczają 1000zł.
Dziwi mnie trochę pewien fakt, twierdzisz, że jeździłeś 73 konnym monsterem, 110 konnym sradem i zastanawiasz się nad zablokowaniem R6 do 33KM albo zakupem GS500-ki?
TrochÄ™ mi siÄ™ to nie klei do kupy ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU


Postprzez sewii » 24/1/2013, 17:46

Zwaz na slowo troche. :) Monsterem jakies 500 km, SRADEM to nie wiem, nawet 100 nie bylo. O ile Monstera potrafilem opanowac, to SRAD sprawial wrazenie byc poza zasiegiem. Tak, czy siak, doswiadczenie zerowe, wole losu nie kusic :)

Na allegro widzialem swego czasu zablokowane r6, moze to bujda byla ;)

GS to taka ostatecznosc, gdybym nie znalazl zadnego z powyzszych. :)
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
sewii
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
Lokalizacja: WPY//KRK

Postprzez fincher » 24/1/2013, 18:08

Pod A2 tego nie podciągniesz jeśli o to Ci chodzi.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Glenroy » 24/1/2013, 18:09

Tak z wyszukiwarki forum, trochę temat już wiekowy i nie do końca w temacie, ale poniekąd coś się doczytasz.
about46636-0.html

Ogólnie, najlepiej było by zapytać po prostu w jakimś serwisie Yamahy czy istnieje taka możliwość i ile by ona kosztowała, zapłacisz za to tyle, ile wyniesie koszt połączenia a dowiesz się wszystkich szczegółów :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez sewii » 24/1/2013, 18:47

Dzięki Glenroy, fachowa odpowiedź :)

fincher, dziękuję ale nie obowiązują mnie żadne ograniczenia (czyt. mam kat. A). Prócz tych czysto-rozsądkowych rzecz jasna.
NS1 -> RS125 -> Monster 800 -> Hornet 600-> CBR600RR pc37
sewii
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
Lokalizacja: WPY//KRK

Postprzez fincher » 24/1/2013, 21:55

A to przepraszam.
Bo jak widzę ostatnimi czasy słowa ograniczenie mocy i liczbę z przedziału 20-50 to mi się automatycznie przychodz ina myśl kategoria "A2".

Skoro masz A i chcesz motocykl sportowy to zacznij od czegoś sportowego ale lżejszego.
NP CBR F3/F4
F3 bo tylko z nią miałem do czynienia jest bardzo łagodna i spokojnie bez fajerwerków wprowadza w świat sportowych motocykli.
Choć bez fajerwerków to złe słowo - bo dla kogoś z małym doświadczeniem na większych moto 100KM w F3 będzie istnym szatanem ale do opanowania.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez Seba_ER5 » 24/1/2013, 22:10

Fiat moze byc chinska owiewka chyb wtedy nie latali w facie. Alpha kit z 1000zl . Reductio kit. 1000zł bo razem z certyfikatem musi gozakladac certyfikow zaklad. Plus hamownia. a bez to mozna taniej uzywk dorwac sa to zwezki do airboxa pierscienie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Glenroy » 24/1/2013, 22:37

Ale czekaj, to działa na takiej samej zasadzie jak w przypadku puszek z chipem? Nie trzeba zmieniać danych w dowodzie? Bo wtedy hamownia i certyfikaty były by raczej zbędnym dodatkiem :). Nie chcę nikomu źle doradzać czy wciskać kitu, ale gdyby zaopatrzył się w jakąś używkę to myślę, że zamontować to normalnie dał by radę mechanik, a wtedy koszta są sporo niższe jednak :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2835
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Seba_ER5 » 24/1/2013, 23:45

Chodzi o to czy chce rejestrowac dla siebie czy dla A2. W UK ograniczenia sa dla mocy. I tak kastruja. Niektore motocykle maja blokade na ECU starsze i nawet niektore na wtrysku tak jak moja 636 na kroccach ssacych pod airboxem. sa dedykowane pierscienie. Taniej tylko uzywki z ebay uk lub de. W uk czesto montuj dla nizszego ubezpieczenia.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez power_bit » 25/1/2013, 00:56

Kup motocykl który ogarniesz, nie wycinaj jaj R6-tce
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez cezary1985 » 25/1/2013, 10:14

Pier.... studia, zostań Ninją
Avatar użytkownika
cezary1985
Świeżak
 
Posty: 197
Dołączył(a): 24/11/2011, 20:48
Lokalizacja: Częstochowa/Hofheim am Taunus

Postprzez power_bit » 25/1/2013, 13:13

Mylisz się, nie można przystosować R6 do kat A2. Przepisy mówią, że motocykl na kat a2 nie może powstać z motocykla który przekracza fabrycznie 70 KW. Założyciel tematu posiada już kat A, jednak nie ma doświadczenia i chcę kupić zablokowaną jednostkę, co moim zdaniem jest bezsensu.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez sewii » 25/1/2013, 18:11

fincher - "Szatan do opanowania" lekki oksymoron, nie sÄ…dzisz? :)

power_bit - dzięki za opinię. Jedyne po co chcę, myślę nad kupnem r6 z blokadą jest to, że wolałbym motocykl na kilka sezonów, nie co roku zmieniać z powodu "braku mocy". Ale raz jeszcze dziękuję, liczy się każda opinia.


seba_er5 - nie wiem, czy Chiny. Podrzucam link do wloskiego ogloszenia
http://www.subito.it/vi/57047596.htm
sewii
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 29/12/2012, 16:50
Lokalizacja: WPY//KRK

Postprzez Kaai » 25/1/2013, 19:08

jak słyszę te wasze 'nie chcę co roku zmieniać' to mnie szlag trafia. to jest najlepsze co może być. wlaśnie zmieniać co sezon. jak bym miał latać na takiej r6 przez 10lat to bym umarł. ileż można. a zmiana moto co sezon to tak naprawdę koszty rejestracji i tyle. bo moto to nie auto, wartości takie już nie tracą.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez mati22252 » 25/1/2013, 20:01

Jeżeli ściąga moto z Niemiec. To w dowodzie polskim nie będzie miał info o blokadach tak jak to jest stosowane w niemieckich dowodach. W Polsce moc będzie podana po blokadzie w miejscu mocy podstawowej. W Niemczech w podstawowej masz moc prawdziwą a obok w adnotacjach info o blokadzie. Rozmawiałem też przy przeglądzie auta w stacji kontroli pojazdów jak wygląda blokowanie. To blokujesz przez zastosowanie zwężek bądź zmiana ECE i wtedy masz wpis jak z hakiem albo instalacją gazową.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez power_bit » 25/1/2013, 21:17

Ale o czym Ty teraz mówisz?
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Vergon » 26/1/2013, 18:01

Kaai napisał(a):jak słyszę te wasze 'nie chcę co roku zmieniać' to mnie szlag trafia. to jest najlepsze co może być.


Też tego nie trybię, miałem kiedyś taki plan, że będę co rok zmieniał, ale lubię pakować hajs w dodatki do moto, więc średnio bym na tym wychodził.
Ale zmiana co 2 lata jak najbardziej, wyrabiasz sobie zdanie co lubisz a co nie, czego Ci potrzeba i finalnie znajdziesz dla siebie moto idealne, które może już być docelowym sprzętem.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê