szybka zmiana biegów !?!?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
szybka zmiana biegów !?!?
Witam mam problem w mojej yz 125 wydaje mi się ze skrzynia ma bardzo krótkie biegi nie wydaje mi się żeby w każdym crosie tak było wystarczy 100 metrów a już się jedzie na 5 lub 6 ? czy to normalne
można to zredukować zębatkami ??? u mnie przednia ma 11 a tylna 52 zęby !
można to zredukować zębatkami ??? u mnie przednia ma 11 a tylna 52 zęby !
- kuba9018
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 19/10/2012, 19:15
Nie wiem gdzie ty kupiłeś są 11 ? Zapewne ślizg łańcucha już jest nieźle przez to przetarty.
Seryjnie przód jest 13, a tył w zależności od rocznika od 49 do 51 zębów.
Na 13 z przodu będzie szybszy.
Seryjnie przód jest 13, a tył w zależności od rocznika od 49 do 51 zębów.
Na 13 z przodu będzie szybszy.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
11 prawie nie ma w sprzedaży. Nie wiem komu była taka potrzebna, ale na pewno wygodnie się na niej nie jeździ. Tak samo 52 z tył. Ślizg łańcucha na wahaczu nie jest przetarty ?
Sprawdź wiadomość PW.
Sprawdź wiadomość PW.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
A jaki to rocznik?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
zębatki dobiera się pod styl jazdy, teren itp. np do enduro czasami fabryczne przełoznia są bezsensowne, na jedynce musisz piłować a na 2 jest za mało mocy - i tutaj zmiana przełozen ułatwia sprawe
dlatego jak jeździłes to ocen czego potrzebujesz, v maxu, przyspieszenia, momentu z dołu czy jak

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja osobiscie bym proponował 12/52 przełożenie na moc z racji tego ze jest to setka w 2t ma słaby dół więc postawiłbym na moc (szukalem zębatki 53 tył do swoje setki ale nie znalazłem a o 11 z przodu to nie słyszałem) jak sie ma 6 skrzynie szybko sie zmienia biegi ja miałem problemy jak skoczyłem z 6 na 5 biegowy motor 

- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
i co ci po tym 12/52? czego nie zrobisz, asz 11/60 to setk nie bd miała taiego dołu jak powinna, setka jest setką i jeżeli chcesz nią jechac musisz kręcic, przez tak krótkie przełożenia nie dosc ze silnik jest agresywniejszy, skrzynia bardziej dostaje w dupe, to i tłok przy okazji, 13/52 jest najlepszym rozwiązaniem, wystarczy jechac na odpowiednim gazie i tyle, a jak ktoś lami na wolnych obrotach to czy on będzie miał 11z czy 5z na jedno i to samo wyjdzie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jeśli seria zaleca 49 zębów to nie widzę powodów do zakładania 52.
Jedynie tylna prowadnica szybciej się zużyje.
Jedynie tylna prowadnica szybciej się zużyje.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
znajomy ma 13 przód i 49 tył i mówi że mu pasuje do yz ja ci nie powiem ale mam w swoim ktm'ie chyba nawet takie same, mam kilka zębatek i różnie zakładam, zależy z kim jeżdżę mam 2 przód po 13 i 2 tył jedną na moc żeby rwało z dołu i drugą na v max jak się chcemy pościgać.
Powiem ci że jeżdżę aktualnie w tej na v max bo nie chce mi się zmienić. 


KTM SX 125 - JEST MOOOOC! <3
- MattQ
- Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 28/7/2012, 22:50
- Lokalizacja: Åšwidnica
co okresla słowo ,,kręcic,, ? nie zchodzic z obrotów?szybko wbijac biegi ?,wbijac biegi nie odpuszczając gazu? ,odpuszczac i podciągac manetke gazu i wysprzęglac?, nie rozumie tego pojęcia a wypadało by znac jak sie jezdzi na 2t
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
Jeździć na wysokich(powyżej 9000tys obrotów)
A nie zamulac na niskich
A nie zamulac na niskich
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
słowo kręcic znaczy dosłownie too
http://www.youtube.com/watch?v=diYiCWoDM7g
więcej mówic chyba nie trzeba
http://www.youtube.com/watch?v=diYiCWoDM7g
więcej mówic chyba nie trzeba

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Tak sie staram go zyłowac jak widze wolne pole przed sobą lub proste,lub znam teren:) w lesie musze czasem odpuscic nie wkręcac go tak bo bym sie na drzewie znalazł ,mam jeszcze pytanie czy przy zmianie biegu nalezy odpuszczac troche gaz? od początku jestem nauczony wbijac bez sprzęgła biegi nie odpuszcając manetki powinło się odpuszczac przy zmianie biegu na wyższy?
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
Tak ale nie do końca (aby silnik ani nie ciągnął ani nie hamował ) zobaczysz ze w tedy łatwiej jest wbić bieg
a tak z 2 strony to zmiana bez sprzęgła jest ok ale gdy robi się to umiejętnie i tylko dla tego że sprzęgło by cię zatrzymało(podjazd) albo gdy walczysz o części sekundy na torze (lepiej używaj bo wykończysz skrzynie)

sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
jak zmieniasz bieg musisz do konca puscic gaz i od razu zmienic bieg. pocwicz i wyczujesz o co chodzi. bo jak za długo poczekasz po odpuszczeniu gazem zacznie hamowac silnikiem i bedzie trudno wbic bieg. z kolei jak jeszcze nie zejdzie wystarczająco z obrotów to wbijesz bieg ze zgrzytem co też jest oczywiscie niepoprawne. jak wbijesz w odpowiednim momencie to praktycznie sam wskoczy. sprzegła nie musisz uzywac, ja jak smigam po torze to czy w góre czy w dół nie uzywam. chyba że jest np winkiel redukcja i strzał ze sprzegła i tego typu techniczne sytuacje. jak bedziesz zmieniał bieg na pełnej manetce zarzniesz szybko skrzynie ;D to nie quick shifter ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości