Zobacz wątek - Tl i już problem.
NAS Analytics TAG

Tl i już problem.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Tl i już problem.

Postprzez Meciek » 7/6/2007, 04:32

Witam. Jakiś czas temu kumpel kupił Tl wersje R z roku 2001, wczoraj śmigamy sobie po mieście, w paru korkach trzeba było postać bo puszki zawadzały - kumplowi parę razy zgasł i w końcu staneliśmy a jemu z weża zapodało płynem z chłodnicy, w sumie nie dużo ale jednak się wylało tak z 250ml, temperatura coś koło 107 stopni C. Ktoś zna przyczynę i czy może to normalne?!
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka


Postprzez ryÅ› » 7/6/2007, 05:57

moze niech zobaczy czy mu termostat otwiera
Avatar użytkownika
ryÅ›
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22


Postprzez Meciek » 7/6/2007, 07:41

Wątpię by to było to bo wentylator się załącza.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez motoman » 7/6/2007, 08:42

Wentylator załacza się bo czujnik go włacza, a termostat to inna para kaloszy:) ... ja w swoim mam zamiar wyjac termostat w pizdziec :D bo z tego co wiem fz6 ciagle sie grzeja i wentylator sie wlacza non stop:) i tak musze zobaczyc jak to wyglada na otwartym obiegu:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Meciek » 7/6/2007, 22:25

bylismy u mechanika i bez ogledzin powiedział ,ze może to być uszczelka pod głowicą:/, a mam jeszcze pytanko : gdy wyłaczy sie zagrzany silnik to z płyn wraca z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i zaczyna się przelewać - nic nei bylo dolewane i to dzieje sie prawie cały czas. ktoś wie o co chodzi?
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez motoman » 8/6/2007, 07:19

Troche misz masz napisane:P...

jak wyłaczasz silnik rozgrzany to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym sie podnosi tak?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Grzybu » 8/6/2007, 08:40

Moja Cebra też ma problemy z jelitami po wyłączeniu rozgrzanego pieca. :lol: To chyba normalne. Tak po kilku sekundach od wyłączenia słychać bulgotanie i właśnie płyn się cofa do zbiorniczka. Jak kiedyś dolałem trochę to się po rozgrzaniu wylał do jakiegoś tam stanu i znów jest dobrze. (może espumisan albo coś takiego pomoże ;) ) To chyba chodzi o to, że jak wyłączysz kluczyk płyn nie ma obiegu, poza tym wentylator też się nie włączy (przynajmniej u mnie tak jest) i płyn w silniku się przegrzewa. Wtedy sobie "bulgotnie" i wypycha trochę do zbiorniczka.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
A uszczelka pod głowicą to chyba bez względu na temperaturę kipiało by z chłodnicy. Albo przynajmniej przy odkręconym korku od płynu.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez spazz » 8/6/2007, 09:05

wydaje mi sie ze wiatrak nawet bez wlaczonej stacyjki powinien chlodzic jak temp za duza...
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Grzybu » 8/6/2007, 09:12

Też mi się tak wydawało dlatego to sprawdziłem u siebie i jednak jak stacyjka wyłączona to się nie załączał -bądź poprostu rozłączał. Dlatego piszę, że u mnie tak jest. Może coś mam źle podłączone w stacyjce, że mi rozłącza. :?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Meciek » 8/6/2007, 11:51

motoman napisał(a): jak wyłaczasz silnik rozgrzany to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym sie podnosi tak?


tak dokładnie i leci na glebę.

Z tym wiatrakiem też się zgodze przy wyłączonym silniku wentylator nie chodzi a ni w moim GSXR ani w kumpla TL.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Grzybu » 8/6/2007, 12:19

Czyli wypełnia się całkiem zbiorniczek - aż się przepełnia i korkiem wyleci tak?

A jak ostygnie i włączasz silnik to w zbiorniczku jest nadal pełno?

Bo coś mi się wydaje, że poprostu jest nadmiar płynu. Tam powinna gdzieś być miarka min-max przy zbiorniczku. Można jeszcze sprawdzić drożność odpływu ze zbiorniczka, bo może pod ciśnieniem wypycha płyn a nie ma sie jak przecisnąć grawitacyjnie z powrotem. (ściśnięty przewód)

Ale to wszystko przy założeniu, że wcześniej się nie przelewało, bo silnik nie był mocno rozgrzany. (chłodniejszy dzień) U mnie ruch w układzie chłodzenia (te bulgoty o których mówię) zdecydowanie pojawiają się częściej kiedy jest upał. W normalny pochmurny dzień nawet po świrowaniu (wysokie obroty, stosunkowo małe prędkości ;)) nic się nie dzieje
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez lmpk » 8/6/2007, 14:00

za dużo płynu raczej. płyn sie rozszerza wraz ze wzrostem temperatury. jak wywali nadmiar bedzie git
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Meciek » 8/6/2007, 14:45

płyn nie był dolewany i caly czas go wywala, pilnuje stanu zbiorniczka wyrównawczego. to tyle.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez motoman » 8/6/2007, 15:02

A właśnie orientuje się ktoś może czy można tak podłączyć kabelki żeby wentylator chodził nawet jak wyjmie sie kluczyki ze stacyjki? <da na off> bo mnie to zaczyna wk* nie zostawie bike`a jak jest na "czerwonym polu" a np spiesze sie gdzies, i postoj 5 minut przy moto. wie ktos cos na ten temat?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez lmpk » 8/6/2007, 15:47

to i tak du** bo na zgaszonym wentylator chłodzi to co w chłodnicy a obiegu nie ma tak wiec w silniku dalej masz parnik
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Grzybu » 8/6/2007, 16:15

motoman napisał(a):A właśnie orientuje się ktoś może czy można tak podłączyć kabelki żeby wentylator chodził nawet jak wyjmie sie kluczyki ze stacyjki? <da na off> bo mnie to zaczyna wk* nie zostawie bike`a jak jest na "czerwonym polu" a np spiesze sie gdzies, i postoj 5 minut przy moto. wie ktos cos na ten temat?


Myślę, że wystarczy obejść stacyjkę. Czyli wyciągnąć z czujnika ten kabel co jest i przeciągnąć prosto od aku z plusa. Czujnik zamknie obieg z wentylatorem i już dmucha. Gorzej jak sie czujnik zatnie, to Ci wentylator wyładuje aku. Ale jeszcze nie słyszałem żeby się czujnik zaciął.

Ale fakt, że wyntylator tylko tyle, że wymieni powietrze wokół silnika. Zawsze to coś...

Po głębszym zastanowieniu EDYTUJE posta - bo chyba błędnie napisałem wyżej.
Nie można od aku do czujnika dać kabla, tylko plusowy ZE STACYJKI DO WENTYLATORA zamienić na taki prosto z aku. Czujnik przy pewnej temperaturze tylko załącza cały układ z masą co powoduje włączenie wentylatora.
Jakby zrobić tak jak napisałem wcześniej to poprostu zamiast włączyć wentylator zrobiłoby się zwarcie.

Sory :oops:
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê