Tl i już problem.
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Tl i już problem.
Witam. Jakiś czas temu kumpel kupił Tl wersje R z roku 2001, wczoraj śmigamy sobie po mieście, w paru korkach trzeba było postać bo puszki zawadzały - kumplowi parę razy zgasł i w końcu staneliśmy a jemu z weża zapodało płynem z chłodnicy, w sumie nie dużo ale jednak się wylało tak z 250ml, temperatura coś koło 107 stopni C. Ktoś zna przyczynę i czy może to normalne?!
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
-
ryś - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Wentylator załacza się bo czujnik go włacza, a termostat to inna para kaloszy:) ... ja w swoim mam zamiar wyjac termostat w pizdziec
bo z tego co wiem fz6 ciagle sie grzeja i wentylator sie wlacza non stop:) i tak musze zobaczyc jak to wyglada na otwartym obiegu:)

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
bylismy u mechanika i bez ogledzin powiedział ,ze może to być uszczelka pod głowicą:/, a mam jeszcze pytanko : gdy wyłaczy sie zagrzany silnik to z płyn wraca z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i zaczyna się przelewać - nic nei bylo dolewane i to dzieje sie prawie cały czas. ktoś wie o co chodzi?
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Moja Cebra też ma problemy z jelitami po wyłączeniu rozgrzanego pieca.
To chyba normalne. Tak po kilku sekundach od wyłączenia słychać bulgotanie i właśnie płyn się cofa do zbiorniczka. Jak kiedyś dolałem trochę to się po rozgrzaniu wylał do jakiegoś tam stanu i znów jest dobrze. (może espumisan albo coś takiego pomoże
) To chyba chodzi o to, że jak wyłączysz kluczyk płyn nie ma obiegu, poza tym wentylator też się nie włączy (przynajmniej u mnie tak jest) i płyn w silniku się przegrzewa. Wtedy sobie "bulgotnie" i wypycha trochę do zbiorniczka.
Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
A uszczelka pod głowicą to chyba bez względu na temperaturę kipiało by z chłodnicy. Albo przynajmniej przy odkręconym korku od płynu.


Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
A uszczelka pod głowicą to chyba bez względu na temperaturę kipiało by z chłodnicy. Albo przynajmniej przy odkręconym korku od płynu.
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Też mi się tak wydawało dlatego to sprawdziłem u siebie i jednak jak stacyjka wyłączona to się nie załączał -bądź poprostu rozłączał. Dlatego piszę, że u mnie tak jest. Może coś mam źle podłączone w stacyjce, że mi rozłącza. 

-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
motoman napisał(a): jak wyłaczasz silnik rozgrzany to poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym sie podnosi tak?
tak dokładnie i leci na glebę.
Z tym wiatrakiem też się zgodze przy wyłączonym silniku wentylator nie chodzi a ni w moim GSXR ani w kumpla TL.
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Czyli wypełnia się całkiem zbiorniczek - aż się przepełnia i korkiem wyleci tak?
A jak ostygnie i włączasz silnik to w zbiorniczku jest nadal pełno?
Bo coś mi się wydaje, że poprostu jest nadmiar płynu. Tam powinna gdzieś być miarka min-max przy zbiorniczku. Można jeszcze sprawdzić drożność odpływu ze zbiorniczka, bo może pod ciśnieniem wypycha płyn a nie ma sie jak przecisnąć grawitacyjnie z powrotem. (ściśnięty przewód)
Ale to wszystko przy założeniu, że wcześniej się nie przelewało, bo silnik nie był mocno rozgrzany. (chłodniejszy dzień) U mnie ruch w układzie chłodzenia (te bulgoty o których mówię) zdecydowanie pojawiają się częściej kiedy jest upał. W normalny pochmurny dzień nawet po świrowaniu (wysokie obroty, stosunkowo małe prędkości
) nic siÄ™ nie dzieje
A jak ostygnie i włączasz silnik to w zbiorniczku jest nadal pełno?
Bo coś mi się wydaje, że poprostu jest nadmiar płynu. Tam powinna gdzieś być miarka min-max przy zbiorniczku. Można jeszcze sprawdzić drożność odpływu ze zbiorniczka, bo może pod ciśnieniem wypycha płyn a nie ma sie jak przecisnąć grawitacyjnie z powrotem. (ściśnięty przewód)
Ale to wszystko przy założeniu, że wcześniej się nie przelewało, bo silnik nie był mocno rozgrzany. (chłodniejszy dzień) U mnie ruch w układzie chłodzenia (te bulgoty o których mówię) zdecydowanie pojawiają się częściej kiedy jest upał. W normalny pochmurny dzień nawet po świrowaniu (wysokie obroty, stosunkowo małe prędkości

-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
A właśnie orientuje się ktoś może czy można tak podłączyć kabelki żeby wentylator chodził nawet jak wyjmie sie kluczyki ze stacyjki? <da na off> bo mnie to zaczyna wk* nie zostawie bike`a jak jest na "czerwonym polu" a np spiesze sie gdzies, i postoj 5 minut przy moto. wie ktos cos na ten temat?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):A właśnie orientuje się ktoś może czy można tak podłączyć kabelki żeby wentylator chodził nawet jak wyjmie sie kluczyki ze stacyjki? <da na off> bo mnie to zaczyna wk* nie zostawie bike`a jak jest na "czerwonym polu" a np spiesze sie gdzies, i postoj 5 minut przy moto. wie ktos cos na ten temat?
Myślę, że wystarczy obejść stacyjkę. Czyli wyciągnąć z czujnika ten kabel co jest i przeciągnąć prosto od aku z plusa. Czujnik zamknie obieg z wentylatorem i już dmucha. Gorzej jak sie czujnik zatnie, to Ci wentylator wyładuje aku. Ale jeszcze nie słyszałem żeby się czujnik zaciął.
Ale fakt, że wyntylator tylko tyle, że wymieni powietrze wokół silnika. Zawsze to coś...
Po głębszym zastanowieniu EDYTUJE posta - bo chyba błędnie napisałem wyżej.
Nie można od aku do czujnika dać kabla, tylko plusowy ZE STACYJKI DO WENTYLATORA zamienić na taki prosto z aku. Czujnik przy pewnej temperaturze tylko załącza cały układ z masą co powoduje włączenie wentylatora.
Jakby zrobić tak jak napisałem wcześniej to poprostu zamiast włączyć wentylator zrobiłoby się zwarcie.
Sory

-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości