Zawór wydechowy CR 125?
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Zawór wydechowy CR 125?
Witam. Mam takie pytanie: po co jest ten zawór, jak on działa i czy można go w jakiś sposób regulować? Próbowałem sam sobie odpowiedzieć na to pytanie ale nic nieprzychodzi mi do głowy.
- oblatywacz93
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 17/10/2012, 14:42
zawór jest po to żeby poprawić troche silnik 2T. jak wiesz te silniki mozna regulowac wydechami, w zaleznosci od dyfuzora mozesz poprawic dół obrotowy albo góre, crossówki sa zazwyczaj ustawione na dosyc dobra srednią i wysoka partę obrotów. ale z kolei bez zaworu z dołu straszniue by muliło. dlatego na niskich obrotach zawór jest przymykany ( po prostu okno wylotowe jest nieco przysłaniane ) robią sie podcisnienai inne itp i moto z dołu jakos jedzie. potem zawór sie otwiera i masz pełną moc motocykla. działa w rózny sposób. sa sterowane silniczkami elektrycznymi ( to zazwyczaj w enduro ) w crossówkach są to sterowane linkami zawory własnie w CRkach, albo starsze odśrodkowo po prawej stronie masz mechanizm pod pewnymi obrotami cięgno jest ciągnięte xd ( logiczne zreszta ;P ) i sie zawór otwiera. mozna regulować jak najbardziej, ksiazka serwisowa mówi co i jak do danego modelu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dzieki henio właśnie sobie uświadomiłem że chyba coś ostro skopałem
ale czym to można regulować?
dodam link do schematu żeby było łatwiej http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... AUST_VALVE


- oblatywacz93
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 17/10/2012, 14:42
W twoim przypadku nie ma możliwości regulacji.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Ja miałem w swojej crce zle założoną sprężynke poniżej link.
http://oi50.tinypic.com/ilj3v9.jpg
Z boku cylindra ten mechanizm od zaworu chodził luzno przez zle ustawioną sprężynke brat mówi ze to byłoby bez sensu zeby tak sobie gonił,zerknoł na serwisówke i założył tak jak w serwisówce, po tym małym zabiegu ten mechanizm odbijał jak sprężyna ,motor wczesniej nie zamulał jezdził ale nie miał takiego kopa i cięzko mi teraz stwierdzic co dała ta mała zmianka iz wtedy miałem stary tłok a teraz nówke , ciekawi mnie czy po założeniu tej spreżyny zawór chodzi tak jak powinien i wtedy mi sie fartło ,, ze akurat sie ustawił tak ze moto nie muliło), jakie są reakcje moto jak klapki zaworowe są na stałe zamkniete otwarte i półotwarte?
http://oi50.tinypic.com/ilj3v9.jpg
Z boku cylindra ten mechanizm od zaworu chodził luzno przez zle ustawioną sprężynke brat mówi ze to byłoby bez sensu zeby tak sobie gonił,zerknoł na serwisówke i założył tak jak w serwisówce, po tym małym zabiegu ten mechanizm odbijał jak sprężyna ,motor wczesniej nie zamulał jezdził ale nie miał takiego kopa i cięzko mi teraz stwierdzic co dała ta mała zmianka iz wtedy miałem stary tłok a teraz nówke , ciekawi mnie czy po założeniu tej spreżyny zawór chodzi tak jak powinien i wtedy mi sie fartło ,, ze akurat sie ustawił tak ze moto nie muliło), jakie są reakcje moto jak klapki zaworowe są na stałe zamkniete otwarte i półotwarte?
- hondacr1989
- Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 30/10/2011, 21:43
jak stale zamknięte ,czyli zawór zamknięty, to moto normalnie jak powinien idzie z dołu, ale na górze obrotowej przerywa muli nie ma pełnej mocy. i odwrotnie. jak zawór otwarty dół ma beznadziejny ale jak sie wkręci idzie normalnie tak jak isc powinna.
co do ustawienia tak jak mjr mówi nie ma. chociaz mozna chyba troszke oszukac zawór. bo tam masz na schemacie wyzej elementy 9 i 10. one sie zazębiaja. czasami mozna sie walnąć o 1 ząbek i zawór moze byc źle ustawiony. np troche jest jest za bardzo otwarty i nie wraca do konca w pozycji zamkniętej.
niektórzy w róznych motocyklach wywalają te zawory, duzo widze scigaczy itp 125 w 2T maja powywalane, ale sporo jest to wina tego, że się uszkadzały. no i potem kazdy płacze że dodają gazu ze startu i moto ledwo jedzie. ale po wkręceniu sie leci juz jak trzeba ;D
co do ustawienia tak jak mjr mówi nie ma. chociaz mozna chyba troszke oszukac zawór. bo tam masz na schemacie wyzej elementy 9 i 10. one sie zazębiaja. czasami mozna sie walnąć o 1 ząbek i zawór moze byc źle ustawiony. np troche jest jest za bardzo otwarty i nie wraca do konca w pozycji zamkniętej.
niektórzy w róznych motocyklach wywalają te zawory, duzo widze scigaczy itp 125 w 2T maja powywalane, ale sporo jest to wina tego, że się uszkadzały. no i potem kazdy płacze że dodają gazu ze startu i moto ledwo jedzie. ale po wkręceniu sie leci juz jak trzeba ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- oblatywacz93
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 17/10/2012, 14:42
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości