Zobacz wÄ…tek - Jaki olej.
NAS Analytics TAG

Jaki olej.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jaki olej.

Postprzez czajnik88 » 7/11/2012, 12:33

Cześć,

ostanio pytałem o wymiane oleju po zimie, i uznałem że go wymienie. Teraz zastanawiam się na jaki. Moto to r6 2003r. z przebiegiem podobno 15 tysięcy km. (moto w miare zadbane, więc istnieje jakiś tam % , że jest to prawdziwy przebieg). Wlałem do niego motula 5100 bo nie wiedziałem jaki był lany wczesniej. Chciał bym do niego teraz wlac motula 300v. Ma to sens czy moze zostać przy 5100? Jakie mogą byc ewentualne za i przeciw? Czy silnik może się rozszczelnić lub rozdup....??


Pozdrawiam.
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31


Postprzez Black-Ghost » 7/11/2012, 13:40

Też miałem taki dylemat. Spokojnie możesz lać 300V na podwójnych esterach;) powinno poprawić prace samego silnika i delikatnie go uciszyć.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 14:13

moim zdaniem do wyczynówki nie powinno sie lac nic gorszego niz pełen syntetyk :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez power_bit » 7/11/2012, 16:29

Black-Ghost napisał(a):Też miałem taki dylemat. Spokojnie możesz lać 300V na podwójnych esterach;) powinno poprawić prace samego silnika i delikatnie go uciszyć.


i doprowadzić do wycieku albo wysrania uszczelki...

Przecież nie zmienia się oleju na rzadszy (o mniejszej gęstości) jeżeli był lany półsyntetyk to lej półsyntetyk i nie ma co wymyślać.
Wyczynowcze na pełnym syntetyku tylko? Podważasz opinie wielu dobrych mechaników, ale może to oni się nie znają.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez henio12323 » 7/11/2012, 16:56

hmm to w takim razie po co są produkowane oleje w pełni syntetyczne ? czemu każdy zawodnik motocrossowy minimum bez motula 300V nie podchodzi do moto przy wymianie oleju. rozszczelnić to sie moze stary junak...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez power_bit » 7/11/2012, 20:36

henio12323 napisał(a):hmm to w takim razie po co są produkowane oleje w pełni syntetyczne ? czemu każdy zawodnik motocrossowy minimum bez motula 300V nie podchodzi do moto przy wymianie oleju. rozszczelnić to sie moze stary junak...


Olej syntetyczny ma bardzo dobre właściwości smarujące, jest odporny na prace w bardzo wysokich temp. stosowanie takiego oleju eliminuje powstawanie nagarów itd. Uważam, że nie należy rezygnować z syntetyka do czasu znikania oleju z miarki (palenie oleju, drobne wycieki) natomiast jeśli już do tego doszło w ten czy inny sposób niezalecana jest wymiana oleju z powrotem na rzadszy, tym bardziej dlatego, że założyciel tematu posiada 9 letnią R6 o niekoniecznie pewnym przebiegu w dodatku zalaną gęstszym olejem który jest również poprawny. Nie wiem w jakim celu ma wracać do pełnego syntetyka, przecież z tym silnikiem nie ma prawa się nic stać, większa eksploatacja ? Może odczuje to za 10-15 lat....
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Invi » 7/11/2012, 21:28

power_bit napisał(a):dodatku zalaną gęstszym olejem który jest również poprawny.


Jaki gęstszy? 10W to 10W...


A wszelkie pół/świerć czy ile tam syntetyki nie mają mniej dodatków płuczących niż syntetyki. I tak jak Henio napisał, rozszczelniać to się może stary Junak.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez power_bit » 7/11/2012, 21:44

Invinciblee napisał(a):
power_bit napisał(a):dodatku zalaną gęstszym olejem który jest również poprawny.


Jaki gęstszy? 10W to 10W...


A wszelkie pół/świerć czy ile tam syntetyki nie mają mniej dodatków płuczących niż syntetyki. I tak jak Henio napisał, rozszczelniać to się może stary Junak.


Po co wymyślacie, na 300V pojedzie dalej ? Lej tego 5100 - jest dobrze.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Kvba » 7/11/2012, 22:08

Miałem 929 z przebiegiem ponad 50tys km. Najpierw zalałem ją 5100, potem był 300V i jakoś nie stwierdziłem ubywania oleju z michy. W dodatku znam osobiście kilkanaście przypadków motocykli które również przeszły z półsyntetyka na pełny syntetyk i żaden z nich nagle nie zaczął przepalać oleju ani silniki nie rozpadły się po tej zmianie.

Jak Ci motocykl przepala olej to nawet jak mu zalejesz mineralny olej z dodatkiem galarety to i tak będzie go wpierniczał w mniejszych lub większych ilościach.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez stareRadio » 8/11/2012, 11:15

może Autor zaleje teraz syntetykiem i odpowie na to zasadniecze, zaje#*&$ ważne pytanie ? pocieknie czy nie pocieknie ?

posiadam faza z 74k km przebiegu,11 lat, lałem 5100, leje 300V i suchutko
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Invi » 8/11/2012, 15:09

power_bit napisał(a):
Invinciblee napisał(a):
power_bit napisał(a):dodatku zalaną gęstszym olejem który jest również poprawny.


Jaki gęstszy? 10W to 10W...


A wszelkie pół/świerć czy ile tam syntetyki nie mają mniej dodatków płuczących niż syntetyki. I tak jak Henio napisał, rozszczelniać to się może stary Junak.


Po co wymyślacie, na 300V pojedzie dalej ? Lej tego 5100 - jest dobrze.


A po co wymyślasz? na 5100 pojedzie dalej? Nalej minerala od Orlenu i też pojedzie :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez czajnik88 » 8/11/2012, 15:32

OK, mowi sie ze niby coś tam wypłucze. To może jest tu ktoś, albo znacie kogos kto przeszedl z połówki na pełny i mu rozdupcyło silnik albo coś wypłukało??;]
r6
Avatar użytkownika
czajnik88
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 19/6/2011, 17:31

Postprzez Jasiu123 » 8/11/2012, 15:42

Odnośnie zmiany rodzaju oleju w jedną i w drugą stronę, mieszania i wszystkich opowieści o olejach większość okazuje się ściemą przekazaną z ust do ust. W necie jest pełno artykułów na ten temat
np.
http://m.interia.pl/motoryzacja/news,18 ... n=polecane
Co prawda odnosi się do samochodów ale wystarczy poczytać.
Jasiu123
Świeżak
 
Posty: 380
Dołączył(a): 27/8/2012, 22:28

Postprzez drug0n » 8/11/2012, 15:49

Kiedyś się zaczytałem w tematach o olejach, każdy pisze o płukaniu, ale nikomu to się nigdy nie przydarzyło. Ponadto ktoś mi wytłumaczy dlaczego rzekomo nie można mieszać?
drug0n
Bywalec
 
Posty: 529
Dołączył(a): 11/9/2012, 19:35

Postprzez Miczab » 8/11/2012, 16:44

Chyba zacznę prowadzić takie statystyki - średnio co 2 dni mam telefony z takim pytaniem. Możesz sobie zalać minerala do nowego S1000RR, przelatać miesiąc i zmienić na syntetyk, potem w ramach kaprysu wlać półsyntetyczny i nic się nie rozszczelni. Możesz też wziąć 10letniego trampka, który zjeździł Afrykę, Azję wschodnią i Grenlandię na mineralu i wlać do niego sytnetyk. Nic się nie rozszczelni. Fakt, że przy pałowaniu syntetyczny olej lepiej się sprawdza. 5100 zlewałem ze swojego moto w postaci błota, 300V i 7100 po takim samym przebiegu i traktowaniu wyglądał i pachniał jak nowy. Przekolorowałem, ale różnica była widoczna.
Miczab - Twój partner w motozakupach ;)
Avatar użytkownika
Miczab
Administrator
 
Posty: 1099
Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola

Postprzez zxer » 10/11/2012, 15:17

Lej byle co byleby dzialalo z mokrym sprzeglem. Syntetyk, polsyntetyk, obojetne. W zdrowym piecu nic nie ma prawa sie rozszczelnic. 300V jak jestes bogaty, 5100 jak jestes biednym zuczkiem. Tylko kupuj oliwe ze sprawdzonego zrodla a nie od miecka z alegro ktory sprzedaje dodatkowo chinskie zabawki.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Adrenalina123xx » 30/11/2012, 20:26

Ja ma cbr f3 600 przebieg 53 tys polecam motul 5100 silnik dobrze nanim pracuie zero poboru oleiu polecam
Avatar użytkownika
Adrenalina123xx
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30/11/2012, 16:26
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Seba_ER5 » 1/12/2012, 03:15

Gęstość 5100 i 300V to 10W40. Zalecane oleje 10W40. Lejesz 10W40 i jeździsz na takowym aż do śmierci silnika. Zalejesz gęstszy to możesz mieć za słabe smarowanie na głowicy.
Ja jeżdżę na 5100 a serwis robię regularnie.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mirekm71 » 1/12/2012, 05:01

Jesli chodzi o zmiane z mineralnego na syntetyk to moj kolega zniszczyl tak dawno temu silnik od audi cygaro. Chodzila jak zloto, jego ojciec jezdzil do pracy na niemcy i bylo ok. Kumpel dostal auto, chcial poprawic, polepszyc i wlal syntetyk. Rozdzwonil sie rozciekl i musial motor wymienic. Nie jest to opinia zaslyszana z niewiadomo jakiego zrodla tylko pewniak i znam chlopa osobiscie. W swoim trampku zmienilem z pelnego 5w na pol 10w i na razie nie widze roznicy. Jak czytam, ze nalewaja syntetyk bo moto sportowe albo wyczynowe? Motocykl sportowy zakupiony przez kogos na pierwsze moto, ktory nigdy nie zobaczy toru, gumy ani nawe polowy zakresu obrotow? Gow...no a nie wyczynowy i na mineralnym nic mu nie grozi.

Temat pewnie rozwinie aie na 16 stron i ilu uzytkownikow tyle bedzie opinii.
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê
cron