Dziwne zachowanie Hondy NSR 50
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Dziwne zachowanie Hondy NSR 50
Witam. Posiadam hondę NSR 50 '91 i mam z nią taki problem: Na obroty na luzie wkręca się elegancko ( jakieś 10-11k) i na biegach 1,2,3 też, lecz na 4 jeśli dam od razu dużo "gazu" to silnik zaczyna buczeć, i motorower zwalnia, ( aż zgaśnie, chyba ze puszcze manetke, to s powrotem wraca na obroty) dzieje się tak przy szybszym odkręceniu manetki, jeśli będę to robił powoooooli to jakoś tam sie zbiera ( dodam ze zębatkę zdawczą mam 15z i jak silnik jest rozgrzany , to na 4 ciągnie jakieś 50km/h max) Na dodatek wszystkiego, to buczenie jest wtedy , gdy jade bez ssania. Gdy dam ssanie, wbija sie w obroty elegancko, i ciągnie na 4 60km/h. Jaki jest powód tego buuuczenia silnika przy dodaniu gazu? ( NSR'ka przy normalnej jezdzie pali ok 3l/100km jeśli gdzies sie spiesze i jade na ssaniu , to ciut więcej ale nie wiecej niz 3.6l) Proszę o pomoc.
- Xero11
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
- Lokalizacja: Garwolin/Mmz
skoro nie masz, to daj moto komus kto ma o tym pojęcie, sam bez tego " pojecia" mozesz nawet uszkodzic sobie bzyka. także oddaj lepiej do mechanika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jeśli mówiac "regulacja gaźnika" masz na mysli ustawienie mieszanki benzyny i powietrza, to rozumiem: są śrubki w gaźniki, i nimi sie reguluje. Ja to robiłem tak, ze odpaliłem go i silnik pracował na luzie, a ja wkręcałem i wykręcałem po trochu te śrubki, żeby mieć dobre obroty ( na luzie) i chodzi tak 2k obrotów, gdy zwiększam paliwo to musze i powietrze, bo sie dławi, ale jak juz zwiększe jedno i drugie, to mam obroty rzędu minimum 4k a to juz o wielee za duże jak na luz. PS. W zime ( tj. po sezonie) mam zamiar rozebrać NSR'ke na cześci pierwsze i zobaczyc czy ma jakies blokady itp. i ewentualnie będę ją regulował. Jeśli by ktoś miał na sprzedaż owiewke przednią ( tj przód z szybką, i przednie boczki) to prosze o kontakt na PW
- Xero11
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
- Lokalizacja: Garwolin/Mmz
Podnieś na iglicy o te takie "ząbki", miałem niedawno to samo w byłym 50ccm. Jak nie wiesz jak to zrobić to spytaj ojca/kolegę który ogarnia temat motocykli.
P.S. Gaźnik reguluje się na rozgrzanym silniku, a nie na kilku przegazowaniach w garażu.
P.S. Gaźnik reguluje się na rozgrzanym silniku, a nie na kilku przegazowaniach w garażu.
- Apovsky.
- Świeżak
- Posty: 190
- Dołączył(a): 26/5/2012, 15:31
nie mozesz jednoczesnie zwiekszac doplywu powietrrza i paliwa. Po to jest ta srubka, zeby ustawic optymalnie. Druga regulujesz jedynie niskie obroty. Wyczysc gaznik i wyreguluj na nowo. Jak nie potrafisz to daj komus kto umie, bo mimo iz to prosta rzecz, to jak ktos nie ma wyczucia to nie wyreguluje dobrze. A dobrze wyregulowany gaznik to podstawa, bo moze ci sie wydawac ze masz blokady, a tak naprawde moto dostaje za duzo powietrza i nie ogarnia jak mu odkrecasz
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
A więc tak: Dzis po południu zabrałem się za tą iglice, a zabawy z nia miałem co niemiara, gdyz robiłem to pierwszy raz ;D najpierw kombinowałem 30 min. jak zdjąć sprężynę, pozniej jak już zdjąłem, to ta blaszka , która jest miedzy sprężyną a igłą mi jakoś wypadla i za chiny nie wiedziałem pozniej jak ja włozyć spowrotem. Później jak już mniej-wiecej ogarnałem, pzrestawiłem iglice z 1 od dołu rowka, na środkowy. Gdy już wszystko złożyłem, nie chciał odpalić, i był taki dźwięk z okolicy gaźnika, jak by w cylindrze nie było swiecy, pozniej cos pokombinowałem, to jak odpaiłem, to odrazu wbijał na max rpm. No a okazało się , że wystarczyło tłoczek obrócić o 180 i włożyć s powrotem do przepustnicy. No i suma-sumarum NSR'ka odpaliła, zostawiłem ja na 5 min. odpalona, i ciągle miała obroty 1,5k a wczesniej normalnie miała 2-2,5. Niestety nie wiem jak sie sprawuje podczas jazdy, gydz dopiero co skończyłem i nie zdążyłem już pzretestowac na drodze... Regulacją Gaźnika zajmę się w weekend. ( NIE! Nie będę oddawał jej do mechanika z tak błachymi sprawami...mam 17 lat i zielonego pojecia o mechanice...< no może jakies małe> i co niby...z każdym problemem bd. do mechana leciał? ;D Trzeba uczyc sie na błędach ( tak jak dzis z iglicą) za NSR'ke dałem 1000PLN i wsadziłem max 300 w "remont" więc nawet jak by coś, to dużo nie stracę)
- Xero11
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
- Lokalizacja: Garwolin/Mmz
Nie wiem, czy to potrzebne...teraz wszystko mozna znaleźć w necie. A co do NSR'ki, to dzis rozgrzałem i pojeździłem trochę i: trzeba teraz po przestawieniu przepustnicy, wyregulować gaźnik, gdyż po mocniejszym przekręceniu manetki na każdym biegu, prócz 1, przylewa się.
- Xero11
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
- Lokalizacja: Garwolin/Mmz
Wyreguluj gaźnik lub wyczyść gaźnik powiem szczerze że miałem również taki przypadek w swojej NSR125 91 rok i u mnie trzeba było rozkręcić gaźnik i powyczyszczać potem regulacja i do dzisiaj jeździ
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
- MaTT17
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 27/9/2012, 20:06
- Lokalizacja: Połaniec
A więc tak: Gaźnik wyczyszczony i teoretycznie wyregulowany, i jest tak: Teraz ma wbijanie na obroty i odejscie podobne do tego co było na początku, tyle ze na 4 juz jak sie da gazu na maxa szybko to nie buczy, lecz po prostu nie reaguje i jedzie ze stała prędkością. ( jeśli powoli sie daje gazu to jest ok)
- Xero11
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 25/9/2012, 20:50
- Lokalizacja: Garwolin/Mmz
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości