Yamaha R1 2000 zgrzytajaca 2-ujka
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Yamaha R1 2000 zgrzytajaca 2-ujka
Witam. mam problem z drogim biegiem a mianowicie przy zmianie biegu z 1 na 2 czasem wejdzie gładko ze słychać tylko takie stukniecie a czasem słychać takie jak by zgrzytniecie i nie zawsze 2 wejdzie... cala reszta biegów ok jeszcze co zauważyłem to wrzucając 1 przy wyższych obrotach 1 szarpie czy to może być oznaka zużytego sprzęgła? a takich dolegliwości dostała po zmianie oleju z jakiegoś castrola na motul 5100 dodam ze przebieg jest dość spory bo ok 47tys.
- miocio90
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
- Lokalizacja: ZMC
problemy z 1 i 2 bigiem to niestety bolączka tych modeli. Obawiam się, że czeka Cię wymiana / regeneracja skrzyni biegów. Wnioskuję to po szarpiącej jedynce przy wysokich obrotach. Problemy z zapięciem z 1 na 2 to MOŻE być jednak Twoja winą, chyba, że jesteś dobrze obyty z motocyklami sportowymi. Żeby sprawnie zapiąć dwójkę trzeba zrobić to umiejętnie. Samo wbicie i długa zmiana często powoduje wypadnięcie biegu.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
ale to się nie zdarza za każdym razem jak dłużej przytrzymam sprzęgło na jest ok ładnie wchodzi tak samo jedynka jak i dwójka... a jeszcze mam takie wrażenie ze na 2 jak odkręcę tak na maxa manetkę to przy ok 7-8tys obr czuje jak by się sprzęgło ślizgało tzn obroty szybciej rosną z porównaniu do przyspieszenia. A nie mam zielonego pojęcia w jaki stanie jest sprzęgło.... czy to może być przyczyna
- miocio90
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
- Lokalizacja: ZMC
Oczywiście. Jeżeli sprzęgło ślizga i nie przenosi właściwie mocy to zdecydowanie może mieć wpływ na problemy ze zmiana biegów. Napisałeś jednak, że motocykl szarpie na jedynce. Wyrypana jedynka często powoduje właśnie brak płynności w jeździe, problem z zapięciem dwójki, gdyż tryby są pościerane i nie zakleszczają się płynnie nawet podczas właściwej redukcji / przebitki w górę. Jednak jeżeli mówisz o przyspieszaniu i typowym ślizganiu się sprzęgła, to należy nim się pierwsze zająć, tym bardziej, że przebieg na poziomie 47k aż się o to prosi, jeżeli nie było robione.
http://www.scigacz.pl/Wymiana,sprzegla, ... 17738.html
Zerknij jeszcze w tego linka, ale najpierw zajmij się sprzęgłem, bo jeżeli jesteś pewien, że ślizga to należy nim się zająć. Jazda z niedomagającym jest bardzo niebezpieczna.
http://www.scigacz.pl/Wymiana,sprzegla, ... 17738.html
Zerknij jeszcze w tego linka, ale najpierw zajmij się sprzęgłem, bo jeżeli jesteś pewien, że ślizga to należy nim się zająć. Jazda z niedomagającym jest bardzo niebezpieczna.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
napisałem ze jedynka szarpie ale chodziło mi ze podczas wrzucania 1 biegu jest kilka jakby takich szarpnięć i towarzyszy i odgłos tak jakby zazębiających się trybów ale tylko na podwyższonych obrotach ale nie szarpie podczas jazdy. postaram się jutro nagrać i wrzucę ytb.
A odnośnie sprzęgła to jakie tarcze wybrać i czy razem z tarczami wymienić przekładki???
A odnośnie sprzęgła to jakie tarcze wybrać i czy razem z tarczami wymienić przekładki???
- miocio90
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 19/4/2012, 06:32
- Lokalizacja: ZMC
http://www.mgm-moto.pl/
Napisz do kolesia, on Ci wszystko dobierze i fachowo doradzi - nie zdzierajÄ…c przy tym.
Napisz do kolesia, on Ci wszystko dobierze i fachowo doradzi - nie zdzierajÄ…c przy tym.

<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Jeśli odległość nie jest dla Ciebie problemem, to polecam zdecydowanie Pawła Gapysa z miejscowości Zbydniów pod Stalową Wolą. http://www.scigacz.pl/GAP_MOTO_Warsztat ... 53,ez.html
Robiłem u niego poprzednią Hondę, teraz zawożę Z1000 i pełne zadowolenie!
Robiłem u niego poprzednią Hondę, teraz zawożę Z1000 i pełne zadowolenie!

Miczab - Twój partner w motozakupach 

-
Miczab - Administrator
- Posty: 1099
- Dołączył(a): 25/2/2009, 11:15
- Lokalizacja: Warszawa / Stalowa Wola
Przed naprawa sprzegła sprawdz je na innych - wyzszych biegach, jesli sie nie bedzie slizgało to znaczy ze jest ok. Niestety objaw jaki opisujesz - niby slizganie przy wyzszych obrotach na 2-gim biegu to na 99% padnieta skrzynia biegow, a dokładnie sprzegła kłowe koła zebatego 2-go biegu. W jamaszce zawsze to tak wyglada, zreszta w innych moto rowniez - z czasem bieg zacznie całkowicie wyskakiwac przy coraz to nizszych obrotach....
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości