Zobacz wątek - Reakcja motocykla na obciążenie
NAS Analytics TAG

Reakcja motocykla na obciążenie

O wszystkim
_________

Reakcja motocykla na obciążenie

Postprzez BoloW » 19/8/2012, 09:56

Zarejestrowałem się na Forum bo nurtuje mnie problem, na który nie znalazłem odpowiedzi. Może podpowiecie, w jakim dziale to pytanie postawić.
Mianowicie: Często w artykułach o motocyklach występuje stwierdzenie "reakcja motocykla na zmianę obciążenia". Nie ma tego w parametrach technicznych. Dodam jeszcze że próby szukania tematu nie powiodły się.
Pozdrawiam Wszystkich.



przeedytowałem temat
m.
Avatar użytkownika
BoloW
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/8/2012, 08:11
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez motoluka » 19/8/2012, 10:24

Witaj, co do Twojego pytania to wiele zależy od kontekstu, ale wnioskuję, że chodzi o spadek wartości użytkowej wraz ze wzrostem załadowania motocykla. Najprościej rzecz ujmując, wraz ze wzrostem obciążenia motocykl traci moc, elastyczność. Małe silniki są znacznie bardziej podatne na zmiany obciążenia. Nie ma takich danych w katalogach bo są trudne do zmierzenia. Możesz jednak wszystko wywnioskować z krzywej przebiegu momentu obrotowego i możliwości załadunkowych motocykla. Takie luźnie pytania możesz zadawać w dziale HP w temacie o pogawędkach albo w dziale Motocykle zapewne. A tutaj proszę masz dział do powitań viewtopic.php?t=10

PS: Oczywiście reakcję motocykla na zmiany obciążenia można rozumieć inaczej, ale podejrzewam że autorowi chodziło o to co powyżej popisałem. Inne wymiary to min. reakcja opon na zmianę obciążenia, reakcja zawieszenia, układu hamulcowego czy też ramy.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe


Postprzez BoloW » 19/8/2012, 12:50

Sorki, że tu umieściłem powitanie. W dziale FAQ kliknąłem na odnośnik "powitania", ale niepotrzebnie wpisałem temat. Proszę admina o przeniesienie mojego powitania do odpowiedniego tematu.
W sprawie reakcji na obciążenie, ściślej reakcji silnika - w co drugim opisie motocykli, czy to w czasopismach, czy witrynach, autorzy używają tego sformułowania. Na stronie "ścigacza" w "motocykle używane" i "testy" w opisach również spotyka się takie określenie.
Avatar użytkownika
BoloW
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/8/2012, 08:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Invi » 19/8/2012, 13:31

Chyba raczej nie o to chodzi :lol:


Jedziesz, hamujesz silnikiem, przestajesz hamować i chcesz znowu dać w p**** gazu. Jeśli moto ma ładną reakcję na zmianę obciążenia to od razu odjedzie, jeśli nie to może się przez chwilę zamyślić. Tak samo jak jedziesz normalnie i gwałtownie dodasz gazu. Bo wtryski się zamyślą, gaźniki coś nie takie, albo moto musi rozpędzić gigantyczne masy żeby zacząć jechać.

Istotne jest to głównie na zakręcie kiedy przechodzisz z hamowania do przyśpieszania jakiekolwiek niestabilności są bardzo niepożądane.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12



Powrót do Hydepark



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê