Zobacz wątek - coś jakby szoruje...
NAS Analytics TAG

coś jakby szoruje...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

coś jakby szoruje...

Postprzez xatt » 29/5/2007, 12:33

podczas przetaczania na luzie cos jakby delikatnie szorowało w przednim kole...może to klocki? choć nowe nie są to powinny się dotrzeć już troche... :? a może to tak powinno być?! zaznaczam to bardzo delikatne odczucie szorowania, ale ja sie już jakiś przewrażliwiony chyba robie... :roll: aha - moto to CBR600f 2001r. 13600 przebiegu
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock


Postprzez hugo2003 » 29/5/2007, 21:20

sprawdz luz na lozysku i czy kolo swobodnie so obraca jezeli wszystko ok to klocki leeko odcieraj o tarcz ...to nic takiego u mnie tez tak jest pozdro
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez nurczas » 29/5/2007, 22:23

ja tez bym zaczal od lozyska a co do tarcz u mnie tez obcieraja ale slychac to tylko jak jade wolnu czyli prawie nigdy wiec jest luz :-)
FZR 1000 92 r STREETFIGHTER
Avatar użytkownika
nurczas
Świeżak
 
Posty: 218
Dołączył(a): 25/12/2006, 23:52
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez elco » 29/5/2007, 22:29

no ja tez radze sprawdzic najpier luz na kole, czyli lozysko. A jezeli takowego nie ma to sprobuj odpowietrzyc hamulec. Byc moze tloczki w zacisku hamulcowym sie z niewyjasnionych powodow zablokowaly.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Grzybu » 29/5/2007, 22:57

Eeee tam. Jak przy parkowaniu zaciśniesz hebel, to normalne, że przy przetaczaniu motocykla klocki się nie rozsuną do końca.
Niech ktoś Ci obciąży tył na centralce i pokręcając kołem sprawdź na słuch skąd dochodzi szorowanie. Jak z klocków to się nie przejmuj. Chyba że się ostro grzeją podczas normalnej jazdy - znaczy zapieczone.
Spróbuj też ścisnąć zacisk ręką na prowadnicy, tak jakbyś chciał wcisnąć tłoczki dociskając jedną stroną do tarczy (mocnym chwytem przez jakieś 10 sekund). Jak się zrobi luz pomiędzy tarczą a klockami - czyli wyciśniesz tłoczki- to wszystko jest ok. Po kilkakrotnym naciśnięciu hamulca klama powinna być znowu twarda.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez xatt » 30/5/2007, 12:05

Dziś byłem w serwisie, gostek przetoczył moje moto i powiedział że nic tu nie ma, że jest OK, że to normalne, i zawsze tak jest że jakiś klocek troche obciera o przynajmniej jedną z tarcz
1. Romet ogar 200 (1989r.)
2. Kawasaki gpz 500s (1994r.)
3. Honda cbr600 F4i sport (2001r.)
4. Suzuki GSX-650F - nówka sztuka na dotarciu

...FJR1300 - my dream (może jak się zestarzeję...)


Nie Jedź Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać ;)
Avatar użytkownika
xatt
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 15/5/2006, 21:36
Lokalizacja: WhiteStock

Postprzez elco » 30/5/2007, 16:25

to znaczy, ze robisz sie juz stary i wrazliwy i wkrotce zaczna ci nawet przeszkadzac poobcierane srubki i drobne odpryski lakieru zrobione przez kamienie :D
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lmpk » 31/5/2007, 11:38

elcommendante napisał(a):no ja tez radze sprawdzic najpier luz na kole, czyli lozysko. A jezeli takowego nie ma to sprobuj odpowietrzyc hamulec. Byc moze tloczki w zacisku hamulcowym sie z niewyjasnionych powodow zablokowaly.


?????????

a co ma odpowietrzanie do blokowania?
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury

Postprzez bartez78 » 31/5/2007, 12:25

wlasnie do blokowania nie ma wpływu odpowietrzanie jedynie tylko odkrecic srubke i spuscic troszke plynu i8 wtedy moga ci klocki odbic od tarcz
bartez78
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 23/4/2007, 21:46
Lokalizacja: strzelce kraj

Postprzez elco » 31/5/2007, 14:02

lmpk napisał(a):
elcommendante napisał(a):no ja tez radze sprawdzic najpier luz na kole, czyli lozysko. A jezeli takowego nie ma to sprobuj odpowietrzyc hamulec. Byc moze tloczki w zacisku hamulcowym sie z niewyjasnionych powodow zablokowaly.


?????????

a co ma odpowietrzanie do blokowania?


zdanie odnosnie zablokowania tloczkow jest po kropce. Uznalem to za dodatkowy powod naszego problemu i z odpowietrzaniem to nie ma nic wspolnego :? Prosze to traktowac jako zupelnie odrebna informacje i nie mieszac tego z odpowietrzaniem. Nastepnym razem postaram sie dobrac bardziej jasne i klarowne slowa.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez limak14 » 2/4/2008, 19:47

witam
mam podobny problem
jak przetaczam moto to slysze jak klocki tra o tarcze
znajomy mowi ze juz nie mam czym hamowac tj. klocki sa juz zuzyte bo slyszal to jak niby jechalem wolno
macie jakies pomysly??
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez PavloRBR » 2/4/2008, 22:26

na słuch to wiesz co mazna sobie sprawdzić.. chyba że okładziny Ci sie juz skończyły i słychać balache z klocka ocierająco o tarcze... to miły odgłos nie jest i tarczy tez nie naprawiają wtedy... ale moim zdaniem kazdy kto ma moto odrózni odgłos zwykłego tarcia klocków o tarcze od przeraźliwego szlifowania skończonych klocków o tarcze...
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez limak14 » 3/4/2008, 20:17

ale jestes alfa i omega
wow
podziwiac
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez adrianCB » 4/4/2008, 21:56

Jakto nie!! Przeciez musza delikatnie trzec o tarcze...w i nnym przypadku musialbys hamowac na 3razy.... Nikt nie mowi ze kolo ma sie nie dac ruszyc...ale ze wzgledu na to ze tloczek (ewentulanie tloczki) sa tylko z jednej strony zacisku nigdy to po przeciwnej stronie nie odejda na tyle aby nie trzec o tacze. A poza tym tak jak pisalem gdyby odeszly nawet na 1mm to hamulec trzeba by kilka razy naciskac zeby zadzialal. Tak jak ze sprzeglem...tam jest luz 0.2mm albo nawet mniejszy (jesli chodzi o auta) miedzy tarcza a kolem zamachowym, stad czasem nawet w nowym aucie problemy z wrzucaniem wstecznego.... Tak samo klocki i tarcze luz musi byc niewidzoczny praktycznie golym okiem. A ze tarcz i klockow nie zmienia sie razem stad ten fakt ze tra o siebie nawet w "STANIE SPOCZYNKU"
adrianCB
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez limak14 » 5/4/2008, 07:54

przeciez sporty to nie jakies mz-tki
tak samo jak poprzednik uważam że lekkie ocieranie o tarcze nie jest złe
przecież nie będę hamował na 5 razy jak mi coś wyskoczy
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr