Zobacz wątek - Zatarta Yamaha [ x limit ] 2007 r.
NAS Analytics TAG

Zatarta Yamaha [ x limit ] 2007 r.

i inne małe pojemności
_________

Postprzez YamaszowiecGucio » 28/7/2012, 20:48

A jeszcze 2 pytania : D

1. Czy to możliwe że przez zepsuta chłodnice zatarł się ten cylinder?

2. Czy jest taka mozliwosc ze przez chinski cylinder 90 zatarł urwał wał korbowy , albo korbowód ?
YamaszowiecGucio
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/7/2012, 16:43
Lokalizacja: Krakow


Postprzez komarcc » 28/7/2012, 21:53

1. Zależy w jakim stopniu była zepsuta, jak zapchana lub mocno dziurawa to tak, jest to możliwe.

2. Taaa przez cylinder urwał się wał :D ciekawe w którym miejscu :P urwać mógł się korbowód i jeśli tłok w cylindrze się bardzo mocno zblokował, to mógł się urwać korbowód, choć to mało prawdopodobne, najczęściej korba urywa się chyba wtedy jak ma duże luzy, z jednej lub drugiej strony, albo dwóch naraz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez Norton » 29/7/2012, 07:50

Możliwe że przez chłodnice, ale musiałaby być wtedy porządnie uszkodzona tj zapchana, albo tka nie szczelna że zgubiła płyn chłodniczy.
Co do wału, to tak jak poiwedział komarcc

PS: Weź opisz nam ogólnie co koleś mówi o tym jak się zatarł, co działa co nie, to pomożemy. Bo na razie to co chwila coś nowego.
"Nie liczy się czym jeździsz - ważne jak tym jeździsz"
Norton
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 4/1/2011, 19:12
Lokalizacja: Łódź

Postprzez YamaszowiecGucio » 29/7/2012, 19:23

napisalem dzis do kolegi pare pytan i czekam na je odpowiedzi takie pytania

1. Chłodnica jest już tak dziurawa że głupi płyn chłodnicy albo zapchana ?
2. Wiesz moze dlaczego sie zatarl sie?
3. Licznik normalnie dziala swieci i przelanczasz funkcje itd?
4. Gdy docierales cylinder to przegrzewałes motor jezdziles na full manetce i na koło ?

JEZELI MACIE POMYSLY JAKIE PYTANIA MU ZADAC TO PISZCIE

A moje pytania
1. gdy będę kupowac chłodnice to kupic nowa czy używaną ?
2. gdy jak wymienie cylinder cały to będę mógł normalnie kopac żeby odpalic czy lepiej przed odpalaniem zmienic cylinder? :)
3. Gdy jak bede w zimie zmieniał Cylinder Airsal Tech Racing 70cc to będę musiał wymienic sprzęgło wał gaźnik,duszę ?
YamaszowiecGucio
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/7/2012, 16:43
Lokalizacja: Krakow

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 20:57

1. Nowa to koszt ok. 300zł, więc raczej odpada, bierz używkę nie pogiętą, nie dziurawą ogólnie, żeby była w bdb stanie i żeby zbyt długo nie leżała bez płynu, a jeśli już była bez płynu to max do miesiąca czasu, jeśli leżała więcej to lepiej sobie taką odpuść.
2. Przeczytaj co napisałeś i napisz czy coś z tego rozumiesz?
3. Przy zmianie pojemności na większą będziesz musiał wymienić łożyska na wale, wał jeśli będzie słaby to też, gaźnik również, inaczej nie wyciągniesz całej mocy z cylindra, sprzęgło? Jeśli dobre do może zostać, duszę :?: nie znam. tłumik itd itd.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez YamaszowiecGucio » 29/7/2012, 21:13

A wiec tak znam odpowiedzi

1. tak chlodnica dziurawa przebila sie od kamyczka bo byla slaba orginelana

2. nie wiem dlaczego sie zatarla chyba z tego ze sie nie ochladzal

3. Licznik działa

4. Gdy docierał to jeździł powoli ok 60 km/h a jak na większe obroty to robił to bardzo wolno


Co do mojego

2. To chodziło mi o to że jak wymienie cylinder to normalnie moge odpalac z taką chłodnicą czy lepiej chłodnice też wymienic przed odpalaniem

3. Chodziło mi o dyszę .
YamaszowiecGucio
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/7/2012, 16:43
Lokalizacja: Krakow

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 21:19

Jak nie było płynu, to normalne, że się przegrał i zatarł, po zmianie cylindra i chłodnicy wszystko powinno działać jak należy.

Nazywaj rzeczy po imieniu, bo cylinder to nie chłodnica i na odwrót.

2. Jak wymienisz cylinder to musisz koniecznie wymienić też chłodnicę, wystarczy parę minut by zatrzeć znowu cylinder, chłodzenie jest konieczne, tym bardziej na nowym cylindrze gdyż tarcie jest znacznie większe i wszystko szybciej się grzeje.

3. Dysza to za mało potrzebny większy gaźnik.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez YamaszowiecGucio » 29/7/2012, 21:30

Pytałem się go również czy jak zakładał cylinder czy zmieniał łożyska dysze to mówił ze wszystko aby 90 dawała radę

A gdybym zapalił motor po wymianie cylindra tak na 3 sekundy , aby tylko sprawdzic czy to chodziło o cylinder to chyba się nic nie stanie cylindrowi ? Czy jednak lepiej kupic tą chłodnice ?
YamaszowiecGucio
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/7/2012, 16:43
Lokalizacja: Krakow

Postprzez komarcc » 29/7/2012, 21:41

Nigdy nie wierz sprzedawcy, chyba, że ma faktury/paragony/stare części. Jak go będziesz miał u siebie to najlepiej zobacz co w nim siedzi i w jakim jest stanie, wtedy będziesz miał 100% pewności.

Jak już go odpalisz to najlepiej żeby chodził do momentu całkowitego rozgrzania, a nie 3s, w ten sposób tylko szkodzisz nowemu cylindrowi. Tak kupuj tą chłodnicę i załóż najpierw chłodnice, a potem cylinder, żeby Cię nie kusiło.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez YamaszowiecGucio » 29/7/2012, 22:11

Nie no jezeli kupie i wymienie cylinder na 90 i chłodnice i zadziała to pojezdze do zimy i w zimie generalny remont silnika znaczy rozbiore i myśle ze wymienie wał sprzeglo , gaznik , cylinder 70 orginal i takie male rzeczy
YamaszowiecGucio
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 27/7/2012, 16:43
Lokalizacja: Krakow

Poprzednia strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr