zapieczone tloczki kawasaki zx6r 99'
Posty: 17
• Strona 1 z 1
zapieczone tloczki kawasaki zx6r 99'
Witam forumowiczow. Jestem tutaj swiezakiem i zwracam sie do was o pomoc. Mialem bardzo miekki hamulec, okazalo sie ze na 6 tloczkow na strone dzialal zaledwie 1. Dlatego tez jeden klocek wyjechal sie do zera. Mam problem z zapieczonymi tloczkami. Pospieszylem sie i nie potrzebnie porozbieralem zaciski, wyczyscilem te ktore sie dalo. Dzisiaj pomyslalem aby za pomoca francuza lub malych zaciskow zablokowac sprawne tloczki i wypchac pozostale. Niestety gdy poskrecalem wszystko, zalalem plynem to klamka ciagle jest miekka mimo iz hamulce sa odpowietrzone. Wydaje mi sie ze ciagle zaciski sa wilgotne tu i owdzie. Przypuszczam ze za slabo poskrecalem i plyn ucieka jakimis wolnymi przestrzeniami.
I tu pytanie do was, czy moglem cos uszkodzic podczas rozkrecania zaciskow ? Uszczelki sa na swoim miejscu, czy to po prostu kwestia tego ze zbyt slabo poskrecalem. Chociaz wydaje mi sie ze poskrecane bylo dobrze aczkolwiek przewod hamulcowy przykrecany byl "w powietrzu" tzn bez przykrecenia zacisku do elementow karoserii.Wisial on na samym przewodzie.
I tu pytanie do was, czy moglem cos uszkodzic podczas rozkrecania zaciskow ? Uszczelki sa na swoim miejscu, czy to po prostu kwestia tego ze zbyt slabo poskrecalem. Chociaz wydaje mi sie ze poskrecane bylo dobrze aczkolwiek przewod hamulcowy przykrecany byl "w powietrzu" tzn bez przykrecenia zacisku do elementow karoserii.Wisial on na samym przewodzie.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Zle zrobiles. Trxeba bylo wyciagnac wszystkie tloczki i sprawdzic stan uszczelek oraz co pod nimi zalega. Zazwyczaj zbiera sie tam masa soli i innego syfu. Pamietaj ze te zaciski mozna rozpolowic i wtedy o wiele latwiej wyciagnac tloczki i sprawdzic stan uszczelek oraz wyczyscic zacisk. (uwazaj na malutkie oringi przy rozpolawianiu zacisku.) Pamietaj zeby kazdy tloczek byl wsuniety w te sama uszczelke z ktorej go wyciagnales. A najlepiej kupic zestaw nowych usczelek tyle ze te tanie nie sa. Przy zakladaniu uszczelek daj cieniutka warstwe smaru od zewnetrznej strony uszczelki (ta ktora przylega do zacisku) to samo z malutkimi o-ringami Zacisk i rowki w ktore ida uszczelki musza byc idealnie czyste.
Jak na tloczkach masz syf ktorego szczoteczka nie mozesz usunac to przetrzyj ten bajzel papierem sciernym 2500. NIE CZYSC TLOCZKOW NICZYM CO MOGLO BY JE ZARYSOWAC.
Ogolnie to trzeba sie troche nameczyc z odpowietrzeniem tych hamulcow. Uwazaj tez zeby nie przesadzic z dokreceniem odpowietrznika bo mozesz caly zacisk rozwalic. Bardzo delikatnie podchodz do odpowietrznika
przewody dokrec do odpowiedniego momentu jak juz bedzie wsio na widelcu przykrecone
Nie spiesz sie z niczym i nie rob nic na sile
Jak na tloczkach masz syf ktorego szczoteczka nie mozesz usunac to przetrzyj ten bajzel papierem sciernym 2500. NIE CZYSC TLOCZKOW NICZYM CO MOGLO BY JE ZARYSOWAC.
Ogolnie to trzeba sie troche nameczyc z odpowietrzeniem tych hamulcow. Uwazaj tez zeby nie przesadzic z dokreceniem odpowietrznika bo mozesz caly zacisk rozwalic. Bardzo delikatnie podchodz do odpowietrznika
przewody dokrec do odpowiedniego momentu jak juz bedzie wsio na widelcu przykrecone
Nie spiesz sie z niczym i nie rob nic na sile
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Wyciagalem uszczelki i czyscilem te miejsca, tloczki rowniez, oczywiscie te ktore udalo mi sie wyjac. Rozpolawialem zaciski, niestety uszczelki juz mam pozakladane (zapewne) inaczej niz byly ale chyba zdecyduje sie na zakup nowych, zobacze jaka cena. Mimo rozpolowienia niestety tloczkow nie da rady wyjac. Chyba pozostaje mi szczelnie skrecic wszystko spowrotem i sprubowac opcji ze sciskami i wypychaniu tloczkow plynem.
zxer bede wdzieczny jak podrzucisz orientacyjna cene uszczelek na PW.
zxer bede wdzieczny jak podrzucisz orientacyjna cene uszczelek na PW.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
caly zestaw 12 uszczelek + 12 uszczelek zabezpieczajacych to wyjdzie okolo 500 - 600 zl w ASO. W tej cenie mozna juz kupic caly zestaw uzywanych zaciskow W larssonie pewnie bedzie taniej o polowe.
Lepiej kup cobie takie szczypce do wyciagania tloczkow za kilka groszy bo samo wypychanie tych tloczkow plynem to masa babraniny. Przerabialem ten temat. NAjtrudniej wyciagnac te 2 mniejsze.
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=105833
Lepiej kup cobie takie szczypce do wyciagania tloczkow za kilka groszy bo samo wypychanie tych tloczkow plynem to masa babraniny. Przerabialem ten temat. NAjtrudniej wyciagnac te 2 mniejsze.
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&n ... bid=105833
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Zwaliles mnie z nog tymi cenami. Masakra.Placic minimum 350zł za kilka gumowych uszczelek. Co do babraniny to prawda, za kazdym razem wszystko w plynie hamulcowym, lacznie z motorem, ktory trzeba pozniej umyc porzadnie, az sie boje ze kiedys przyjde do garazu a tam pol motoru bedzie wyzarte
zxer a co myslisz o tym zeby zamiast meczenia sie z wyciaganiem zapieczonych tloczkow (co grozi uszkodzeniem uszczelek) zakupic uzywany caly zacisk. Wiadomo ze to troche taka loteria bo nie zawsze jest jak zapewnia sprzedawca "w stanie idealnym", ale moze raczej ten kierunek obrac ? Tylko znowu czy moge wymienic tylko jeden zacisk ?
zxer a co myslisz o tym zeby zamiast meczenia sie z wyciaganiem zapieczonych tloczkow (co grozi uszkodzeniem uszczelek) zakupic uzywany caly zacisk. Wiadomo ze to troche taka loteria bo nie zawsze jest jak zapewnia sprzedawca "w stanie idealnym", ale moze raczej ten kierunek obrac ? Tylko znowu czy moge wymienic tylko jeden zacisk ?
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
No ja wlasnie tak zrobilem jak mi w serwiscie na sile brudne tloczki wcisneli w zacisk a potem po rozkreceniu,wyczyszczeniu, i zlozeniu wszystkiego rozwalilem jeden zacisk odpowietrznikiem . Udalo mi sie kupic caly zestaw zaciskow z stalowymi oplotami i pompka za 500zl. Zaciski byli jezdzone w kalifornii wiec zero przezarcia przez sol drogowa itd. Po przeczyszczeniu byly praktycznie jak nowe
stary zacisk + tloczki z drugiego zacisku sprzedalem za mniej wiecej 70% ceny zaciskow z usa wiec nie bylo zle.
stary zacisk + tloczki z drugiego zacisku sprzedalem za mniej wiecej 70% ceny zaciskow z usa wiec nie bylo zle.
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Zakupilem dwa zaciski za 200zł, zdjete z modelu z 2000r. Klocki w fajnym stanie wiec na ten sezon oszczedze sobie ich wymiany. Mam zamiar rowniez zalozyc stalowe oploty ale na drugi rok. Chciualem tgeraz ale fundusz nie pozwala, a za rok wymienie przy okazji wymiany plynu hamulcowego.stare na razie sobie zostawie bo jak by nie patrzc to sa one calkiem sprawne jak by tylko wyjac i wyczyscic zapieczone tloczki, uszczelki tez byc moze sa dobre i nie przeciekaja to moze jeszcze kiedys uratuja mnie w razie w
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Najlepiej teraz zaopatrz sie w spray do czyszczenia hamulcow i dokladnie wyczysc nowe zaciski i tloczki. Potem doslownie kropelka smarowidla ktore nie szkodzi gumie na kazdy tloczek. Wypchnij je troche i rozprowadz smarowidlo ladnie wacikiem zeby luzno chodzily. Potem juz tylko mozolne odpowietrzanie
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
tloczki nasmaruje i przeczyszcze lecz nie bede ich do konca wyciagal w tym celu, tylko wysune. bo szczerze mowiac boje sie aby nie uszkodzic ktorejs uszczelki. Chyba dlugo trzeba sie bawic z odpowietrzaniem kiedy motor tak stoi bez plynu i zaciskow od kilku dni ? wystarczy klasyczne odpowietrzanie czy w takich sytuacjach konieczne jest rowniez odpowietrzenie pompki ?
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
mozesz lekko "wykrwawic" srube banjo przy pompce po calkowitym odpowietrzeniu klockow. Ja zawsze odpowietrzam 2 razy. Znaczy raz odpowietrzam lewa strone potem prawa, znow lewa i ponownie prawa. Sporo plynu przy tym schodzi ale zawsze za drugim odpowietrzeniem klocka schodzi minimalna kropelka powietrza wiech chyba warto;)
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Na pewno warto - dla dobrych hebli. Ja 3 dni odpowietrzalem bo mialem miekka klamke strasznie, dotykala juz manetki, az w koncu pokusilem sie sprawdzic zaciski i wyszlo szydlo z worka. Z prawej strony jeden klocek w stanie bdb w drugi na dniach zaczol by walic iskrami pieknie niszczac przy tym tarcze.
zxer jaki plyn lejesz, castrola ? Do sklepu motocyklowego mam kawalek i dlatego zastanawiam sie czy moge kupic u siebie na miejscu plyn hamulcowy samochodowy.
zxer jaki plyn lejesz, castrola ? Do sklepu motocyklowego mam kawalek i dlatego zastanawiam sie czy moge kupic u siebie na miejscu plyn hamulcowy samochodowy.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Problem rozwiazany. Klameczka twarda. Co prawda mam ustawiona w pozycji "1" ale jake to ma znaczenie, wazne ze klamka twarda i heble dzialaja.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Moja radosc nie potrwała długo. Zrobilem jedna jazde testowa i wszystko okey. Odstawilem moto na pare dni, wczoraj przychodze a klameczka miekka bardziej jak przed wymiana czegokolwiek.
Spróbuje jeszcze raz odpowietrzyc a jak nie to biore sie za wymiane pompki i przewodów bo chyba wiecej juz nic nie mozna zdiagnozowac. Nie mozliwe raczej zeby znowu zapiekly sie tloczki, skoro sa wymienione na calkiem inne, wyczyszczone i nasmarowane, przy montazu leciutko chodzily, powciskalem je palcami bez problemow wiec odpada opcja ponownego zapieczenia.
Temat prowadze nadal bo byc moze ktos ma lub bedzie mial podobny problem.
Ponowne odpowietrzenie pomoglo. Jeszcze ucieklo nieco powietrza i klamka twarda, zobaczymy czy taka pozostanie.
Spróbuje jeszcze raz odpowietrzyc a jak nie to biore sie za wymiane pompki i przewodów bo chyba wiecej juz nic nie mozna zdiagnozowac. Nie mozliwe raczej zeby znowu zapiekly sie tloczki, skoro sa wymienione na calkiem inne, wyczyszczone i nasmarowane, przy montazu leciutko chodzily, powciskalem je palcami bez problemow wiec odpada opcja ponownego zapieczenia.
Temat prowadze nadal bo byc moze ktos ma lub bedzie mial podobny problem.
Ponowne odpowietrzenie pomoglo. Jeszcze ucieklo nieco powietrza i klamka twarda, zobaczymy czy taka pozostanie.
- Mentos1111
- Świeżak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 8/7/2012, 13:21
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości