Wymiana klocków tylnich - problem
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Wymiana klocków tylnich - problem
Witam,
mam problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych.
Mój motocykl to Aprilia RS 50 rocznik 2007.
Mój problem polega na tym, że nie wiem zupełnie jak się do tego zabrać.
Czy jest możliwość wymiany bez zdjęcia koła? Czy jednak trzeba to zrobić, gdyż zacisk jest przymocowany do pół-osi, i nie ma możliwości odkręcenia go bez zdjęcia koła.
Zacisk jest przepołowiony, i gdy odkręciłem 2 śruby to pociekło kilka kropel płynu hamulcowego, kiedy wytarłem i zakręciłem to nic już nie cieknie.
Proszę o szybką odpowiedź - PILNE!
Pozdrawiam!
PS. Jako załącznik dodaje zdjęcie, na którym zaznaczony zacisk z połączeniem na oś to nr 1.
(otwórz link)
mam problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych.
Mój motocykl to Aprilia RS 50 rocznik 2007.
Mój problem polega na tym, że nie wiem zupełnie jak się do tego zabrać.
Czy jest możliwość wymiany bez zdjęcia koła? Czy jednak trzeba to zrobić, gdyż zacisk jest przymocowany do pół-osi, i nie ma możliwości odkręcenia go bez zdjęcia koła.
Zacisk jest przepołowiony, i gdy odkręciłem 2 śruby to pociekło kilka kropel płynu hamulcowego, kiedy wytarłem i zakręciłem to nic już nie cieknie.
Proszę o szybką odpowiedź - PILNE!
Pozdrawiam!
PS. Jako załącznik dodaje zdjęcie, na którym zaznaczony zacisk z połączeniem na oś to nr 1.

- Ganderus
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 2/7/2012, 14:08
- Lokalizacja: Warszawa
Podejrzewam ze trzeba odkrecic i wyjac nie do konca os tak by mocowanie zacisku "wyszlo" chyba ze sa sroby mocujace zacisk... ... te co napisales to sorby "skladajace" zacisk! byc moze troche sie zapowietrzyl... jesli nie to poperostu wyjmij oske i nawet zdejmij kolo potem wymien klocki i zloz w odwrotnej kolejnosci.... Powodzenia
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
nie wiem jak u ciebie jest to zbudowane słabo widac schemat a nie chce mi sie go analizowac.
najłatwiej bedzie sciągnąc koło i zdemontowac zacisk. potem czyms rozpierasz klocki tak ( łatwiej to zrobic na starych klockach zeby nie uszkodzic samych tłoczków albo nowych klocków ) aby tłoczek został docisniety do konca, inaczej nie wsadzisz nowych klocków. nie ma oznaczenia na schemacie wiec nie powiem ci dokładnie. tłoczek to ten element który wypycha klocka. potem wyciagasz klocki i wsadzasz nowe ;P przy okazji mozna wszystko przemyc np płynem hamulcowym.
najłatwiej bedzie sciągnąc koło i zdemontowac zacisk. potem czyms rozpierasz klocki tak ( łatwiej to zrobic na starych klockach zeby nie uszkodzic samych tłoczków albo nowych klocków ) aby tłoczek został docisniety do konca, inaczej nie wsadzisz nowych klocków. nie ma oznaczenia na schemacie wiec nie powiem ci dokładnie. tłoczek to ten element który wypycha klocka. potem wyciagasz klocki i wsadzasz nowe ;P przy okazji mozna wszystko przemyc np płynem hamulcowym.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości