Zobacz wÄ…tek - Tuning Yamaha Cygnus X
NAS Analytics TAG

Tuning Yamaha Cygnus X

i inne małe pojemności
_________

Tuning Yamaha Cygnus X

Postprzez klekocix » 17/5/2012, 17:53

Szukałem na necie informacji o tuningu mojego skutera ale niestety nic nie znalazłem - to dość rzadko spotykany skuter na naszych drogach.

Jest to Yamaha Cygnus X 125ccm z 2006 roku (wersja gaźnikowa).
Obecny przebieg to 18.300km.

Jako że chcę tym skuterem pojeździć długo (bardzo pasują mi gabaryty oraz przestrzeń bagażowa) myślę pomału o zrobieniu tuningu.

Z optyki chcę zmienić malowanie plastików, a dokładniej oklejenie ich jakąś ciekawą folią jak na przykład:

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

I do tego jakiÅ› napis "z jajem" w kontrastowym kolorze zamiast nazwy modelu, np. "CHRUPEK" lub "ANTI TRAFFIC MACHINE".

W każdym razie skuter ma być jedyny w swoim rodzaju :)

Co do mechaniki planujÄ™:

- cylinder kuty Naraku 155ccm
- wariator Malossi Multivar 2000 lub Pollini Maxi Speed Control
- zewnętrzna tarcza wariatora Malossi Ventilvar 2000
- dzwon sprzęgła Malossi Maxi Clutch Bell lub Naraku R-Vent
- sprzęgło Malossi Maxi Fly Clutch lub Malossi Maxi Delta
- wydech Technigas Silent Pro lub Technigas Maxi 4 ew. LeoVince 4Road

Czy coś z tych rzeczy warto posiadać? Wiem, że koszty są naprawdę spore, ale jak pisałem to skuter na lata więc pomału mogę bawić się w tuning i wymianę poszczególnych elementów.

Co da wymiana poszczególnych seryjnych komponentów na mocniejsze? Jakich przyrostów mogę oczekiwać, jakie może być po tuningu spalanie oraz jak wpłynie to na żywotność silnika?

P.S. mój skuter jest zarejestrowany jako motocykl
P.S. proszę o powstrzymanie się od komentarzy aby zmienić skuter na inny - planuję zabawę z tym i na nim pozostanę.
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13


Postprzez komarcc » 17/5/2012, 22:06

Nikt nie będzie Cie namawiał do zmiany motocykla tylko dlatego, że chcesz zmienić mu wygląd, ale zastanów się czy warto to robić, najładniej wyglądają motocykle w oryginalnym malowaniu, masz fajny sprzęt i najlepiej staraj się by jak najdłużej zachował się w oryginale na seryjnym silniku bez żadnych przeróbek, demona prędkości z tego nie zrobisz, a mocy jak na 125 ma napewno wystarczająco.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez motocyklista188 » 17/5/2012, 22:29

Hm pomysl dobry :)

co do czesci to napewno jest warto posiadac takie jak np Ty wymieniles

nie dosyc ze poprawia Ci osiagi to skuter bedzie mocniejszy

a takze jestem za tym aby robic motory pod siebie jezeli chce sie go miec tak jak wspomniales na lata. Mi moja apka w zupelnosci wystarczy:) i rowniez zostanie:)

co do tej foli to mam mieszane odczucia bo szczeze mowiac ja osobiscie wolal bym jakies sportowe kolory :) ale to juz kwestia gustu:)

tak jak wspomniales "W każdym razie skuter ma być jedyny w swoim rodzaju" to jezeli masz checi czas i pieniadze na to wszystko to rob tuninguj przerabiaj ale to jest tylko moje zdanie pozdrawiam :)
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 2/7/2012, 18:28

PodnoszÄ™ temat, ktoÅ› z Was jeszcze doda coÅ› od siebie?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 12:13

a co konkretnie chcesz wiedziec?
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 15:09

motocyklista188 napisał(a):a co konkretnie chcesz wiedziec?


Co warto zmienić najpierw, co później, a czym nie warto się w ogóle zajmować?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 15:47

Najpierw to tak.

Mechanicznie:

Tlumik
Cylek tlok pierscienie
wariator
rolki wariatora (lzejsze bedzie mial wiekszego kopa)(ciezsze bedzie mial lepszy V-MAX bedzie TROSZKE slabszy na starcie)
sprzeglo (cale ze sprezyna i innymi rzeczami)
pasek Na jakis mocniejszy
dysza
przelozenie (tego robic nie musisz bo na torze sie scigac nie bedziesz)


optycznie

Twoj gust
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 16:04

motocyklista188 napisał(a):Najpierw to tak.

Mechanicznie:

Tlumik
Cylek tlok pierscienie
wariator
rolki wariatora (lzejsze bedzie mial wiekszego kopa)(ciezsze bedzie mial lepszy V-MAX bedzie TROSZKE slabszy na starcie)
sprzeglo (cale ze sprezyna i innymi rzeczami)
pasek Na jakis mocniejszy
dysza
przelozenie (tego robic nie musisz bo na torze sie scigac nie bedziesz)


optycznie

Twoj gust



Czy lepsze osiągi da tłumik:
- LeoVince 4Road (1205zł)
- Tecnigas Silent Pro (405zł)
- Tecnigas Maxi 4 (772zł)

i czy ten LeoVince 4Road jest 3 razy lepszy pd tego Tecnigas Silent Pro? (patrząc na cenę oczywiście).
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 16:06

placisz tylko za firme i taka jest prawda. a kazdy sportowy wydech bedzie odblokowany


jest gdzies w necie na to dowod koles jezdzil na kazdym tlumiku i na kazdym bylo tak samo (osiagi) mowie o sportowym

jedynie co sie zmienialo to dzwiek


na tvn turbo tez o tym bylo
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 16:11

motocyklista188 napisał(a):placisz tylko za firme i taka jest prawda. a kazdy sportowy wydech bedzie odblokowany


Czyli ze stajni Tecnigas lepiej kupić ten Silent Pro zamiast Maxi 4 bo różnicy nie będzie żadnej?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 16:14

Tak


one roznia sie dzwiekiem i wygladem co do osiagow kazdy z nich na odblokowanym tlumiku da to samo
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 16:22

motocyklista188 napisał(a):Tak


one roznia sie dzwiekiem i wygladem co do osiagow kazdy z nich na odblokowanym tlumiku da to samo


To nie łatwiej i taniej odblokować seryjny? :) Czy się nie da?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 16:25

Da sie ale to nie bedzie to samo co sportowy odblokowany








zapomnialem napisac ze modul odblokowany tez bedzie potrzebny
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 16:31

motocyklista188 napisał(a):Da sie ale to nie bedzie to samo co sportowy odblokowany


Dzięki za info na temat wydechu.

Jak myślisz, jakie wymierne efekty może dać zmiana tłumika na w pełni odblokowany (i tu pytanie - po co blokują wydechy w skuterach 125ccm, które są motocyklami w świetle prawa?)
Obecnie prędkość max wynosi licznikowe 105km/h, po zmianie będzie lepiej?

Natomiast co sądzisz, aby następnym krokiem zamiast zmiany cylindra była zmiana wariatora?
I tu kolejny dylemat:
- wariator Malossi Multivar 2000 czy Pollini Maxi Speed Control
- zewnętrzna tarcza wariatora Malossi Ventilvar 2000 (warto?)
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 16:36

wiec tak do pierwszego

po takim tuningu powinien jechac w granicach 130-135 jak bys dal wiekszy cylek moto bedzie jechal okolo 150 jak nie lepiej wszystko zalezy w doborze rolek wariatora.

blokuja takie moto poniewaz one sa jeszcze na kategorie A1 a nie A na kategori A mozesz jechac 500km/h wiec nie ma wymagan co do tego

a A1 jest blokowany dlatego abys nie jechal wiecej ponad 100km/h

ja osobiscie bral bym Pollini Maxi Speed Control

zewnętrzna tarcza wariatora Malossi Ventilvar 2000 (warto?) tak Warto
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 3/7/2012, 16:43

motocyklista188 napisał(a):wiec tak do pierwszego

po takim tuningu powinien jechac w granicach 130-135 jak bys dal wiekszy cylek moto bedzie jechal okolo 150 jak nie lepiej wszystko zalezy w doborze rolek wariatora.

blokuja takie moto poniewaz one sa jeszcze na kategorie A1 a nie A na kategori A mozesz jechac 500km/h wiec nie ma wymagan co do tego

a A1 jest blokowany dlatego abys nie jechal wiecej ponad 100km/h

ja osobiscie bral bym Pollini Maxi Speed Control

zewnętrzna tarcza wariatora Malossi Ventilvar 2000 (warto?) tak Warto




Wielkie dzięki, więc pewnie ostatnie (lub przedostatnie) pytania :)

A co do wydechu jeśli wszystkie dają do samo a tłumik pewnie blokowany jest w samej tej puszce a nie w rurze (jak dobrze myślę) to może się da bez utraty mocy kupić jakiś inny, ciekawszy tuningowy tłumik końcowy pasujący do skutera 125ccm i sobie dospawać do oryginalnej rury? Czy to nie jest tak prosto jak myślę?

I czy wariator Pollini będzie działał z tarczą zewnętrzną Malossi jak powyżej?

No i jaką gramaturę rolek dobrać do tego wariatora? Mam nowe, kupowane w kwietniu tego roku rolki założone do swojego skutera, czy ich waga będzie odpowiednia?

Niestety, chyba innych modułów niż oryginalne do Yamahy Cygnus nie produkuje żadna firma :(
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 3/7/2012, 16:46

ktos cos napewno produkuje lub sa zamienniki:)


powiem tak wszystko da sie zrobic tylko trzeba chciec i wszystko na temat tlumika.

tylko taki sportowy odblokowany bedzie z innego materialu bedzie lzejszy jak oryginalny takze lepiej kupic tlumik.


tego juz nie powiem czy bedzie pasowac musisz pytac patrzec na aukcji co pisze jakie wymiary itd
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 4/7/2012, 07:13

motocyklista188 napisał(a):ktos cos napewno produkuje lub sa zamienniki:)


powiem tak wszystko da sie zrobic tylko trzeba chciec i wszystko na temat tlumika.

tylko taki sportowy odblokowany bedzie z innego materialu bedzie lzejszy jak oryginalny takze lepiej kupic tlumik.


tego juz nie powiem czy bedzie pasowac musisz pytac patrzec na aukcji co pisze jakie wymiary itd


A czy "dedykowany" do danego modelu tłumik jest lepszy niż "uniwersalny" sportowy po 125ccm? Czy to kolejny chwyt marketingowy?
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Postprzez motocyklista188 » 4/7/2012, 10:47

jezeli bedzie sportowy i odblokowany i bedzie pasowal do Twojego modelu skutera to bedzie ok


chodzi o to ze oryginalny tlumik wazy liczmy z 6kg jest pozatykany jakimis kanalami :/

a taki sportowy odblokowany wazy max 2kg jak nie mniej jest tak zrobiony aby spaliny byly wywalana na FULL zadnych zwezek czy glupot tego typu

i tu nie wazne czy bedzie on firmy Gianneli czy leovince wazne aby byl odblokowany i sportowy
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez klekocix » 4/7/2012, 12:01

motocyklista188 napisał(a):jezeli bedzie sportowy i odblokowany i bedzie pasowal do Twojego modelu skutera to bedzie ok


chodzi o to ze oryginalny tlumik wazy liczmy z 6kg jest pozatykany jakimis kanalami :/

a taki sportowy odblokowany wazy max 2kg jak nie mniej jest tak zrobiony aby spaliny byly wywalana na FULL zadnych zwezek czy glupot tego typu

i tu nie wazne czy bedzie on firmy Gianneli czy leovince wazne aby byl odblokowany i sportowy


Oryginalny tłumik pewnie jak wygląda - wie każdy - bez rewelacji (a do tego jest dławiony).

TÅ‚umik Tecnigas Silent Pro wyglÄ…da tak:

Obrazek (otwórz link)


Moim zdaniem wygląda tragicznie, dużo gorzej od seryjnego (szczególnie przez tę "słomkę" na końcu wydechu).


Natomiast wpadłem na pomysł żeby zamontować coś takiego:

Obrazek (otwórz link)

Jest to uniwersalny tłumik, przystosowany do montażu w pojazdach o pojemności 125ccm. Pomysł jest taki, żeby uciąć mój tłumik we właściwym miejscu i spasować ten z kawałkiem mojej rury oraz zamontować obejmę, jedną lub dwie.

Jak widzę, ludzie kombinują, a efekt dźwiękowy wydechu tego typu przechodzi moje oczekiwania :)

http://youtu.be/pF5oWqlcosg
klekocix
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 17/4/2012, 09:13

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê