Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha FZR 600 szarpie na niskich obrotach.
Sytuacja wygląda następująco: jadąc na rozgrzanym silniku zwalniam redukując biegi do 2-ki,1-ki, do prędkości około 30km/h 20km/h (najczęściej w korku między samochodami),no i w momencie ponownego przyspieszania zaczyna szarpać. Nie ma tragedii, ale jest to upierdliwe. Po wejściu na wyższe obroty i przy większych prędkościach, przy zwalnianiu i następnie przyspieszaniu efekt szarpania nie występuje. Efekt szarpania występuje tylko przy niskich obrotach i małych prędkościach.
Efekt ten redukuje się w momencie ustawienia wolnych obrotów około 1500/1600, kosztem spalania oczywiście. Pewien posiadacz FZR-ki pisał, że to normalne (?) w tym modelu.
Czy może mieć na to wpływ zużycie sprzęgła, sprężyn/tarcz?
Nieodpowiednie lepkość oleju?
Nieodpowiedni filtr powietrza (coś wspominał pan w sklepie z akcesoriami)?
Wszystkie filtry wymieniane zostały w połowie zeszłego sezonu ASO.
Jak wiadomo FZR pobiera olej i w trasie zmuszony zostałem dolać ten, który był akurat na stacji.
Czy zmieszanie olejów mogło się do tego przyczynić?
Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które mogą usunąć przyczynę szarpania.
Efekt ten redukuje się w momencie ustawienia wolnych obrotów około 1500/1600, kosztem spalania oczywiście. Pewien posiadacz FZR-ki pisał, że to normalne (?) w tym modelu.
Czy może mieć na to wpływ zużycie sprzęgła, sprężyn/tarcz?
Nieodpowiednie lepkość oleju?
Nieodpowiedni filtr powietrza (coś wspominał pan w sklepie z akcesoriami)?
Wszystkie filtry wymieniane zostały w połowie zeszłego sezonu ASO.
Jak wiadomo FZR pobiera olej i w trasie zmuszony zostałem dolać ten, który był akurat na stacji.
Czy zmieszanie olejów mogło się do tego przyczynić?
Bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które mogą usunąć przyczynę szarpania.
Ostatnio edytowano 17/3/2012, 08:42 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
-
reszko - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Łańcuch jest napięty, tyle, że ma już swój przebieg. Na razie nie stać mnie na nowy zestaw...
Czy ewentualnie coś jeszcze może wpływać na szarpanie?
A, no i jak bardziej przycisnę i szybko zmieniam biegi sprzęgło się czasem ślizga. Czy to może być powiązane?
Czy ewentualnie coś jeszcze może wpływać na szarpanie?
A, no i jak bardziej przycisnę i szybko zmieniam biegi sprzęgło się czasem ślizga. Czy to może być powiązane?
-
reszko - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Jeżeli lałeś dolewki olejem samochodowym to sprzęgło może dostawać. Oleje samochodowe mają maksymalnie zmniejszy tarcie i nie posiadają dodatków do mokrych sprzęgieł, co może prowadzić do jego ślizgania a w efekcie spalenie.
-
mati22252 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Olej wymieniony został tuż przed wymianą napędu. Rozmawiałem z kilkoma posiadaczami FZR 600 i większość starszych roczników niestety tak pracuje na niskich. Ten motocykl był dedykowany torom nie korkom ulicznym:) Jeżeli chodzi o sprzęgło, to do wymiany kwalifikują się tarcze i sprężyny, z tego co mówi mechanik.
-
reszko - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Tak jak normalne jest że co jakis czas trzeba w FZR robic dolewke to moim zdaniem normalne jest ,że ten motocykl szarpie , sam czasem tak mam, że jade przez miasto i gdy jestem zmuszony zwolnic do tych 20-30km/h to jak chce ruszyc szarpie.
Podobną sytuacje mam jak wyjeżdżam z podwórka.
@Reszko, próbowałeś rozebrać sprzęgło i sprawdzałeś tarcze czy liczysz na słowo honoru mechanika?
Podobną sytuacje mam jak wyjeżdżam z podwórka.
@Reszko, próbowałeś rozebrać sprzęgło i sprawdzałeś tarcze czy liczysz na słowo honoru mechanika?
- stachv1
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
- Lokalizacja: Gryfów Śląski
Czyli wymiana tarcz w FZR nie wiąże się z większymi kombinacjami. Rozumiem, że nie wysypią mi się elementy sprzęgła po odkręceniu dekla i nie wyleje mi się olej?
Pytam, bo nigdy tego nie robiłem... A czy samo przełożenie tarcz i sprężyn nie wymaga jakiś nietypowych narzędzi?

-
reszko - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
olej ci się wyleje bo jest pod tym deklem - masz 2 opcje albo spuścić olej albo przechylić moto - ja oparłem je o stołek taki wysokości z 15 cm tak że moto prawie leżało i olej spłynął na 2 stronę
nic ci się nie wysypie ale dobrze by było jak byś poczytał w serwisówce co i jak. Żadnych nietypowych narzędzi nie potrzebujesz.

- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
ogolnie wymiana sprzęgła raczej nie przyniesie Ci korzyści bo jakby bylo zuzyte to by Ci sie slizgało przy dodawaniu gazu obroty szly by w gore a motor stał . Takze jakby wystepowalo szarpania to raczej zuzyte sprzeglo by to zniwelowalo , bo by sie slizgaly na sprzegle szarpniecia , A tak jak bedzie świeże będzie wszystko przenosić na kolo
Ogolnie to bym stawiał tylko na źle wyregulowany gaźnik to raz
No chyba ze spuszczasz go do obrotow ponizej tego 1600 i sie dziwisz ze szarpie
chyba wiesz ze motocyklem sie inaczej jezdzi niz samochodem
Ogolnie to bym stawiał tylko na źle wyregulowany gaźnik to raz
No chyba ze spuszczasz go do obrotow ponizej tego 1600 i sie dziwisz ze szarpie
chyba wiesz ze motocyklem sie inaczej jezdzi niz samochodem
Akcesoria do moto z carbonu Potrzebujesz ? pisz !
-
DostojnyKocur! - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 6/1/2011, 15:16
- Lokalizacja: Nienack
@Reszko, zobacz na YT filmiki jak sie rozbiera sprzęgło
np. http://www.youtube.com/watch?v=jHNHbtSg ... ature=plcp
może to inny troche silnik bo od YZF , ale różni sie tylko tym ,że jest jedna mniej śruba i sprężyna.
Ja na podstawie tego sam pierwszy raz rozbierałem
Samemu to zrobisz za pomocą imbusa i klucza 10, nic wiecej nie potrzeba, a zaoszczędzisz troche kasy ;p

np. http://www.youtube.com/watch?v=jHNHbtSg ... ature=plcp
może to inny troche silnik bo od YZF , ale różni sie tylko tym ,że jest jedna mniej śruba i sprężyna.
Ja na podstawie tego sam pierwszy raz rozbierałem

- stachv1
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
- Lokalizacja: Gryfów Śląski
DostojnyKocur!, sprzęgło delikatnie się ślizga na wysokich. Czasami jak mu "dodam niebywale dużo gazu", to po zmianie biegu załapuje dopiero po 1-2 sekundach, czyli ewidentnie tarcze do wymiany. Tylko czy wymiana tarcz zmniejszy efekt szarpania? Moto po rozgrzaniu ma 1500 na jałowym
, bo ten model nie hula na niższych. Wyregulowany jest na cacy. Chodzi równiutko jak w zegarku. Gumy zabieraka też nowe.
stachv1, na filmie koleś rozbiera sprzęgło do zera.. Do zmiany tarcz chyba nie trzeba demontować wszystkiego?
Tu na przykładzie hondy wymiana samych tarcz: http://www.youtube.com/watch?v=br63PLcq ... re=related
Czy ten film się nadaje? Czy trzeba jeszcze coś regulować przy klamce?
Proszę nie używać wulgarnych słów, nawet wykropkowanych itp
Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie.
komarcc

stachv1, na filmie koleś rozbiera sprzęgło do zera.. Do zmiany tarcz chyba nie trzeba demontować wszystkiego?
Tu na przykładzie hondy wymiana samych tarcz: http://www.youtube.com/watch?v=br63PLcq ... re=related
Czy ten film się nadaje? Czy trzeba jeszcze coś regulować przy klamce?
Proszę nie używać wulgarnych słów, nawet wykropkowanych itp
Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie.
komarcc
Ostatnio edytowano 19/6/2012, 15:23 przez reszko, łącznie edytowano 1 raz
-
reszko - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 9/3/2012, 12:22
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny
Oczywiście ,że nie trzeba
wyjmujesz tylko te śruby ze spręzynami, pokrywe i tarcze z przekładkami, stare tarcze zamieniasz na nowe i analogicznie składasz
Na pewno trzeba bedzie odkręcić śrube od dekla (bo pewnie nowe tarcze sie nie pomieszczą) a co za tym idzie poluzować linke od klamki i później ustawić luz na klamce


Na pewno trzeba bedzie odkręcić śrube od dekla (bo pewnie nowe tarcze sie nie pomieszczą) a co za tym idzie poluzować linke od klamki i później ustawić luz na klamce

- stachv1
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 18/3/2012, 16:59
- Lokalizacja: Gryfów Śląski
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości