Zobacz wątek - Problem z gaźnikiem cbr 125
NAS Analytics TAG

Problem z gaźnikiem cbr 125

Jeśli chcesz porozmawiać o motocyklach, które nadają się dla posiadaczy kategorii A1 lub B (powyżej 3 lat) to jest to miejsce dla Ciebie.
_________

Problem z gaźnikiem cbr 125

Postprzez FransuÅ‚a » 15/5/2012, 19:03

Witajcie. Mam problem z moją Hondą cbr. Dałem motocykl do synchronizacji gaźników jakiś czas temu. Po odebraniu motocykla, cięgno ssania zaczęło chodzić mniej płynnie i ciężej. Ale problem leży gdzie indziej - okazuje się, że motocykl dużo lepiej zapala i pracuje bez włączonego ssania, niż z włączonym (wówczas chodzi jak by miał zaraz zgasnąć, albo nawet gaśnie). Czy to normalne? Sądziłem, że to ma związek z wysokimi temperaturami, podczas których jeździłem (wówczas nie trzeba używać ssania), ale dziś, gdy było chłodniej przetestowałem sprawe i to raczej nie w tym rzecz. Mechanik również wspominał, że można by wymienić świecę zapłonową bo jest w średnim stanie. Czy to ma jakiś związek ze sobą?
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk


Postprzez henio12323 » 15/5/2012, 20:52

po 1 jakim cudem mogłes synchronizować gaźniki w jednocylindrówce oO to jest dla mnie rzecz niepojęta ?

byc moze mechanik xle wyregulował ten gaźnik... moto moze ale nie musi odpalac bez ssania, musi odpalac ładnie na ssaniu na zimnym silniku. na rozrgzanym silniku moze gasnąc na ssaniu - tyle w temacie ;D jak jest inaczej to trzeba ustawic żeby było dobrze
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez rosiboj » 15/5/2012, 22:08

Mowisz, ze linka zaczela ciezej chodzic? Byc moze ona juz sie nie chowa do konca i jestes na nieustannym ssaniu caly czas, przez to niejako myslisz ,ze teraz zapala dobrze bez ssania.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez FransuÅ‚a » 15/5/2012, 22:40

Może źle się wyraziłem. Moto miało regulowane gaźniki oraz zawory. Jasne - na rozgrzanym silniku moze gasnąć, no ale nie po to jest ten gaźnik, żebym go nie używał na zimnym silniku...

Rosiboj, moze coś w tym być, aczkolwiek wydaje mi się, że cięgno wraca do odpowiedniej pozycji. Może to zabrzmi idiotycznie, ale mam wrażenie, że ta główka cięgna, czy jakkolwiek to nazwać, zrobiła się twardsza w dotyku. Ale to pewnie efekt tego, że teraz musze użyć trochę siły palcem przy wyłączaniu ssania.

Jeszcze jedna rzecz, która być może ma znaczenie. Po regulacjach, wciąż nie do końca byłem zadowolony z pracy silnika, dlatego podkręcaliśmy z mechanikiem obroty silnika (nie znacznie o jakies 500 obrotow z 1500 na 2000) i było wszystko już ok. Natomiast z tym ssaniem to już od pierwszego użycia po regulacjach czułem że jest coś inaczej.
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez zxer » 15/5/2012, 22:41

Tak chaotycznie napisales ze niewiadomo o co biega.

Chodzi ci o to ze motocykl na zimnym zapala normalnie bez ssania ? Bo ssanie uzywa sie tylko podczas zimnego zaplonu.

Jak odpalisz calkowicie zimny silnik bez ssania to powinien dostac typowej czkawi i zgasnac. Jezeli zapala normalnie na zimno to chodzi zbyt bogato
Cieply silnik odpala sie bez ssania.

Wajcha ssania ma luz ? powinna miec 2-3 mm luzu

w cbr 125 jest tylko jeden gaznik wiec nie ma go z czym synchronizowac :P
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez FransuÅ‚a » 16/5/2012, 09:37

Też mi się wydaje, że moto chyba dostaje zbyt bogatą mieszanke, przejadę się tam spowrotem i niech zerkną na to. No bo nie może być tak, że mi odpala na zimnym silniku od strzała bez uzycia gaźnika, skoro po to on jest.

A czy jazda na włączonym gaźniku odbija się na czymś? Na przykład na zwiększonym spalaniu? Bo tak było chyba w samochodzie dostawczym ojca, jak nie wyłączył ssania, to potrafiło mu spalić więcej paliwa.
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez rosiboj » 16/5/2012, 09:50

Fransuła napisał(a):No bo nie może być tak, że mi odpala na zimnym silniku od strzała bez uzycia gaźnika, skoro po to on jest.

A czy jazda na włączonym gaźniku odbija się na czymś?

:lol:
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2217
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Postprzez FransuÅ‚a » 16/5/2012, 10:56

Eh, nie łap mnie za słówka, miałem na myśli ssanie oczywiście. To jak z tym wygląda sprawa?
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez henio12323 » 16/5/2012, 11:07

ssanie to wzbogoacanie mieszanki czyli wiecej mieszanki dostaje - czyli wiecej pali. jazda jest taka niezdrowa nie chodzi tu tylko o kwestie ekonomiczne. na moje oko albo ssanie nie zamyka sie do konca na pozycji wyłączonej. albo masz ustawioną za bogatą mieszanke. - łatwo to sprawdzic jak moto pochodzi z 10 minut bez ssania normalna jazda i wykręcasz swiece ma byc kawa z mlekiem. zakładam że twoja będzie czarna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez FransuÅ‚a » 16/5/2012, 11:21

Ok dzięki za radę. Dodatkowe rzeczy jakie zauważyłem, a zapomniałem napisać to to, że motocykl wogóle nie rozgrzewa sie jak dawniej - potrafił przy rozgrzewaniu wejść nawet na 4 tys. obrotów, teraz cały czas jest 2 tys.
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez henio12323 » 16/5/2012, 11:30

no to tym bardziej juz jest to pewne że ma za duzą mieszanke, wtedy na ssaniu dostaje jeszcze wiecej na tyle że własnie wchodzi na wysokie obroty. zmniejszysz skład , to tez zmniejszysz skład na ssaniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez the-o » 16/5/2012, 11:31

Moze dostaje za malo powietrza...? ssanie zwieksza chyba tylko dawke paliwa i jak nie ma dostatecznej ilosci powietrza to nie nadaza spalac i zalewa? jesli sie myle niech ktos mnie porawi bo to tylko moje domysly.

ja mialem tez problem z gasnieciem na ssaniu w mojej kawie. okazalo sie, ze zle zlozylem zawory powietrzne do pokrywy zaworow i sie nie otwieraly. bez ssania odpalal ale na wolnych ledwo pyrkal lub gasl. po wlaczeniu ssania zdychal natychmiast. bez ssania po podkreceniu obr na gaznikach trzymal obr ale po przegazowce bardzo wolno spadaly.

moze zle wyregulowal miesznke? nie wiem jak jest skonstruowany silnik w cbr'ce ale jesli tez ma zawory powietrzne w pokrywie zaworow to warto sprawdzic czy dobrze to poskladal i czy uklad jest drozny.
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez henio12323 » 16/5/2012, 12:02

gdyby dostawał za mał loto by sie dusił, nie wchodził na obroty po dodaniu ssania itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez the-o » 16/5/2012, 12:10

no u mnie wlasnie tak bylo. dostawal za malo powietrza i przygasal, a po dodaniu ssania dusil sie i zdychal. jak dodawalem gazu bez ssania to pracowal ok, bo przepustnice sie otwieraly i powierza bylo wystarczajaco duzo. obrocilem zaworki powietrzne zeby silnik mogl zasysac powietrze i jak reka odjal.
Theo
Kawasaki ER5 -> KTM LC2
Avatar użytkownika
the-o
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 6/10/2011, 05:38
Lokalizacja: Starogard Gd.

Postprzez FransuÅ‚a » 16/5/2012, 13:12

Postanowiłem zapytać o problem u źródła. Dwóch mechaników kręciło się i badało motocykl, z ssaniem i bez i nic nie mogli zdziałać. Stwierdzili, żebym się tym nie przejmował. Natomiast potem przyszedł trzeci, który kiedyś robił mi motocykl i stwierdził, że celowo tak wyregulował motocykl, żebym nie musiał rozgrzewać motocykla kilka minut (jak to było dawniej - dlatego sie zdecydowałem na regulacje) i że wszystko jest ok. Jak przyjdą niższe temperatury, to wówczas będę musiał użyć trochę ssania.
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez zxer » 16/5/2012, 15:31

Bo motocykla nie rozgrzewa sie kilka minut. Z rana jak jest kompletnie zimny podczas krecenia rozrusznikiem odkrecasz rownomiernie ssanie az zapali i to wystarczy. Sprzeglo, bieg i jedziesz na ssaniu. Potem zakrecasz ssanie po przejechaniu paruset metrow.

Ogolnie tak jak henio napisal sprawdz po przejechaniu 50 kilometrow jaki kolor ma swieca. Jak kawa z mlekiem to jest idealnie wyregulowane i sie nie przejmuj. Jak swieca bedzie czarna to zbyt bogato chodzi . Jak swieca biala to chodzi na zbyt ubogiej mieszance ale wtedy to by ci grzalo mocno silnik.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez FransuÅ‚a » 16/5/2012, 15:49

Dzięki za informacje, napewno się przyda na przyszłość. Po prostu dawniej moto rozgrzewało się max 10 - 15 sekund, potem zrobiło się z tego kilka minut, dlatego dałem do regulacji.
Fransuła
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15/5/2012, 18:38
Lokalizacja: Ełk

Postprzez Invi » 3/10/2014, 17:54

Dlaczego mi tu coś śmierdzi "mechanikiem" panem zbyszkiem xD

Podstawowa sprawa, rozgrzane moto (rozgrzane, a nie po kilku sekundach xD Moto rozgrzewa się dużo dłużej niż do wyłączenia ssania, to że ssanie nie jest potrzebne, nie znaczy że silnik jest rozgrzany), rozwija pełną moc, czy jest słabsze?

Jeśli jest tak jak być powinno, osiąga prędkość itd, to bym się nie przejmował, dla spokoju sprawdziłbym kolor świecy. Jeśli zamula, albo świeca nie ma takiego koloru jaki mieć powinna, to zjebać "mechanika" i nigdy więcej nie dać mi się dotknąć do czegoś co nie jest polonezem :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

CBR 125 2005...problem z krankiem/pÄ…pkÄ…

Postprzez czubeczek1 » 20/10/2014, 19:49

Witam .
pacjent : Honda CBR 125 . 2005r.
modlę modlę i nie mogę wymodlić :-)
zakupiłem to cudo po 6 mieś postoju , porozkręcane itd.
gazior wyczyściłem , dokupiłem ten zawór/kranik paliwa , nowe przewody , regulacja zaworów itditd.
ponieważ bak nie należy do najczystszych założyłem jej filterek paliwa na przewodzi paliwowym i co zauważyłem ......moto jeździ ale paliwo w filterku raz jest a za chwilę go nie ma ..... jak jadę paliwa nie pompuje , jak stanę potrząsnę motorem paliwo leci ....i tak ciągle ...
wykręciłem zaworek/kranik przeczyściłem to samo.... ale......jeśli odchylę lekko przewód paliwowy przy baku paliwo pompuje jak oszalałe .....czyżby w tym modelu nie może być założony filterek który zakłóca pracę tego zaworu/kranika??????
a może sam kranik jest popsuty......
oczywiście jest możliwość demontażu filterka , ale wtedy musiał bym co 100km czyścić gaźnik :-)....
może ktoś z Was przechodził już przez montaż filtra paliwa w tym modelu ???
pozdro i dzięki za zainteresowanie ......

właśnie coś sprawdziłem.... ja zdejmę przewód paliwowy a zostawię podciśnieniowy to paliwo leci jak z porządnego kranu ........
Avatar użytkownika
czubeczek1
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/4/2013, 14:49

Postprzez kubala18 » 18/10/2015, 19:46

Witam, pytanie może nie na temat, ale mam cbr'ke z 2007 na gaźniku i w trakcie jazdy osłabła. Po zdjęciu plastików, podniesieniu zbiornika przy gaźniku po lewej stronie był cienki odłączony przewód ( najprawdopodobnie od podciśnienia) jest też prawy podłączony do gaźnika. I moje pytanie gdzie ma być podłączony ten przewód z lewej ? . Pomocy!
kubala18
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2015, 17:08
Lokalizacja: Szczecinek



Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê