CBR 600F4i na pierwszy motor
Posty: 5
• Strona 1 z 1
CBR 600F4i na pierwszy motor
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Żadne
- Wiek, waga, wzrost,
28 lat, 70Kg, 184cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
dojazd do pracy, weekendowy wyjazd gdzieÅ› dalej, jazda relaksacyjna
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
3000-5000 Km, trudno dokładnie określić
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 15 000 plus dodatkowo kasa na ciuchy (ok. 6 tyÅ›)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
~3000 zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe, nakedy, choppery
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
CBR 600F4i
Witam serdecznie.
Przymierzam się właśnie do zakupu swojego pierwszego *poważnego* motocykla. Po długich namysłach i przemyśleniach stwierdziłem, że zdecyduje się na CBR'kę 600F4i. Wiem, że piszecie, iż 600cc na pierwsze moto to za dużo, ale z drugiej strony bardzo podoba mi się wygląd tej maszyny, dodatkowo przemawia za nią bardzo wygodna pozycja za kierownicą plus na portalu był artykuł w którym redaktor stwierdził, że można pokusić się o ten model na swój pierwszy motocykl bo "moc oddaje w łagodny sposób".
Mam tylko jedeno pytanie, sporo się naczytałem tutaj na forum o nakedach (które właśnie polecacie) i nie ukrywam, że mają swój urok. Jak prezentuje się jazda nakedem w porównaniu do ściagacza ? Mam na myśli zwrotność i promień skrętu, a konkretnie chodzi mi o spokojną jazdę po mieście. Czy przeciskanie się nakedem jest dużo prostsze/łatwiejsze czy tylko minimalnie
. Trasę mogę sobie jeszcze jako-tako wyobrazić.
Czy mój wybór jest jakoś rozsądnie uargumentowany czy jednak jest to zły pomysł ?
Pozdrawiam
Żadne
- Wiek, waga, wzrost,
28 lat, 70Kg, 184cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla
dojazd do pracy, weekendowy wyjazd gdzieÅ› dalej, jazda relaksacyjna
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
3000-5000 Km, trudno dokładnie określić
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
ok. 15 000 plus dodatkowo kasa na ciuchy (ok. 6 tyÅ›)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
~3000 zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
sportowe, nakedy, choppery
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
CBR 600F4i
Witam serdecznie.
Przymierzam się właśnie do zakupu swojego pierwszego *poważnego* motocykla. Po długich namysłach i przemyśleniach stwierdziłem, że zdecyduje się na CBR'kę 600F4i. Wiem, że piszecie, iż 600cc na pierwsze moto to za dużo, ale z drugiej strony bardzo podoba mi się wygląd tej maszyny, dodatkowo przemawia za nią bardzo wygodna pozycja za kierownicą plus na portalu był artykuł w którym redaktor stwierdził, że można pokusić się o ten model na swój pierwszy motocykl bo "moc oddaje w łagodny sposób".
Mam tylko jedeno pytanie, sporo się naczytałem tutaj na forum o nakedach (które właśnie polecacie) i nie ukrywam, że mają swój urok. Jak prezentuje się jazda nakedem w porównaniu do ściagacza ? Mam na myśli zwrotność i promień skrętu, a konkretnie chodzi mi o spokojną jazdę po mieście. Czy przeciskanie się nakedem jest dużo prostsze/łatwiejsze czy tylko minimalnie

Czy mój wybór jest jakoś rozsądnie uargumentowany czy jednak jest to zły pomysł ?
Pozdrawiam
-
Matthaios - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
- Lokalizacja: Katowice
zapoznaj się z tym artykułem http://www.scigacz.pl/Pierwszy,motocykl ... 13809.html
how low can you go? | www.pajacyk.pl
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Czytałem ten artykuł (nawet nie raz) i w normalnych warunkach w pełni bym się zgodził. Niestety jak sobie pomyślę, że za sezon, dwa miałbym znowu jeździć i szukać czegoś ciekawego w ofertach to już mam dość. Wszystkie motory w ogłoszeniach są "jak igły", na miejscu okazuje się, że łańcuch do wymiany bo ktoś sobie ze sprzęgła "strzelał", owiewki połamane, plastiki pokrzywione, a tak w ogóle to olej jest czysty od dwóch lat i nie trzeba go zmieniać...
Wolę kupić coś raz, a porządnie, zwłaszcza, że "przywiązuje się" się do swoich maszyn (na razie tylko do samochodów), jak zaczynam przy aucie grzebać, poświęcać godziny to potem ciężej mi się z nim rozstać. Podobnie pewnie będzie z motorem, będę na niego chuchał i dmuchał byle by mu się nic nie stało
. Ale najpierw muszę kupić jakąś porządną sztukę.
Natomiast chciałbym ponowić pytanie do kogoś kto ma doświadczenie. Jak się sprawuje naked w porównaniu do ścigacza w warunkach miejskich ?
Wolę kupić coś raz, a porządnie, zwłaszcza, że "przywiązuje się" się do swoich maszyn (na razie tylko do samochodów), jak zaczynam przy aucie grzebać, poświęcać godziny to potem ciężej mi się z nim rozstać. Podobnie pewnie będzie z motorem, będę na niego chuchał i dmuchał byle by mu się nic nie stało

Natomiast chciałbym ponowić pytanie do kogoś kto ma doświadczenie. Jak się sprawuje naked w porównaniu do ścigacza w warunkach miejskich ?
-
Matthaios - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
- Lokalizacja: Katowice
Jestes w jak najbardziej normalnych warunkach. Kazdy ma ten dylemat, ze potem bedzie za dwa sezony zmienial moto, nie widze tu nic wyjatkowego. A co do oleju, to nie widze w tym nic dziwnego ze nie kazdy wymienia olej co sezon. Dlaczego? Jak sie kreci male przebiegi to nie widze sensu wymiany oleju co rok, mozna co dwa lata. Gdzies byl tu artykul na scigaczu o olejach i tam rowniez nie bylo powiedziane wprost, ze olej musi byc co rok zmieniany. Wiem co miales na mysli, ale licz sie z tym ze kilkuletni motor nie bedzie jak nowka i zawsze znajdziesz w nim cos co Ci sie nie spodoba.
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Oczywiście rozumie, zdaje sobie sprawę, że nie celuje w zabytkowe sprzęty gdzie się je trzyma w garażu i tylko okazjonalnie wyjeżdża raz na tydzień na miasto. Wiem, że nie znajdę motoru w super stanie, który nigdy nie leżał. Natomiast idzie pewnie dostać egzemplarz, który został w przyzwoity i estetyczny sposób połatany, a nie posklejany poxipolem i pomalowany farbą ze spray'a
o silniku już nie wspomnę.
Te silniki są mocno wyżyłowane, 110KM z 600cc o czymś świadczy, olej natomiast wraz z wiekiem traci swoje właściwości. Wszyscy mi powtarzają, że olej się zmienia co ileś Km lub co roku, ale zmienić trzeba. Osobiście uważam, że wymiana oleju to nie jest duży koszt (sam olej i filtr) i powinno się to robić co roku (ja przynajmniej w samochodzie tak robię
).

Te silniki są mocno wyżyłowane, 110KM z 600cc o czymś świadczy, olej natomiast wraz z wiekiem traci swoje właściwości. Wszyscy mi powtarzają, że olej się zmienia co ileś Km lub co roku, ale zmienić trzeba. Osobiście uważam, że wymiana oleju to nie jest duży koszt (sam olej i filtr) i powinno się to robić co roku (ja przynajmniej w samochodzie tak robię

-
Matthaios - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2012, 13:52
- Lokalizacja: Katowice
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości