Cylinder do silnika RK6 (beta, KTM)
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Cylinder do silnika RK6 (beta, KTM)
Witam.
To długa historia, postaram się ją maksymalnie streścić.
Mam bete rr 50 98r. obecnie latam na cylku od ktm sx 65 (alu) który kupiłem w dość "wydojonym" stanie za małe pieniądze, pasował bez żadnych przeróbek. Raczej długo nie pochodzi, bo ma tylko 7 bar kompresji ale pomimo to ma dużo mocy, na przyśpieszenie do 80 idzie równo z hondą ns1 75cc.
Nie mam za wiele możliwości remontu, na nowy cylinder od sx nie mam kasy (koszt to prawie 2000) tulejować bym za bardzo nie chciał, słyszałem o tym dużo złego, że moc spada i tuleje sie grzeją. Szukałem jakiegoś zastępczego żeliwnego cylindra do bety, albo to ktm exc 50 czy do sx65 ale bez rezultatów
Wie ktoś może gdzie można kupić takie cylindry? Czy może jednak opłaci się tulejować?
Jestem tu nowy więc przepraszam jeśli zrobiłem coś źle. Z góry dzięki za odpowiedzi.
To długa historia, postaram się ją maksymalnie streścić.
Mam bete rr 50 98r. obecnie latam na cylku od ktm sx 65 (alu) który kupiłem w dość "wydojonym" stanie za małe pieniądze, pasował bez żadnych przeróbek. Raczej długo nie pochodzi, bo ma tylko 7 bar kompresji ale pomimo to ma dużo mocy, na przyśpieszenie do 80 idzie równo z hondą ns1 75cc.

Nie mam za wiele możliwości remontu, na nowy cylinder od sx nie mam kasy (koszt to prawie 2000) tulejować bym za bardzo nie chciał, słyszałem o tym dużo złego, że moc spada i tuleje sie grzeją. Szukałem jakiegoś zastępczego żeliwnego cylindra do bety, albo to ktm exc 50 czy do sx65 ale bez rezultatów

Wie ktoś może gdzie można kupić takie cylindry? Czy może jednak opłaci się tulejować?
Jestem tu nowy więc przepraszam jeśli zrobiłem coś źle. Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Murzyn94
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/5/2012, 20:05
- Lokalizacja: Gdz-okolice
ciezko jest smigac na tulejowanym, ale jak nie masz innego tuningu to mozna spróbować na pewno taniej wyjdzie niz regeneracje itp mocy nieco straci w stosunku do nicasilu na pewno. ale najgorsza sprawa to grzanie sie sprzetu i mozliwosc puchniecia tłoka ;/ wiec ciezko sie to dociera
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Czemu jeśli nie mam innego tuningu, jakie to ma znaczenie? Za dużo nie mam zrobione, tylko gaźnik wymieniłem z dellorto phbn 12 (dysza 72) na mikuni corp 24 z dyszą 200- seryjny od sx 65
A właśnie grzanie- mam elektroniczny termometr, czujnik zamontowałem w chłodnicy mniej więcej na wprost wlotu węża z cylindra, jaka może być najwyższa temperatura w tym miejscu?
Jeśli bym kupił dobry tłok to chyba by nie puchł ta szybko... jest przecena na wossnery do sxa. Ale docierania to sobie nie wyobrażam

A właśnie grzanie- mam elektroniczny termometr, czujnik zamontowałem w chłodnicy mniej więcej na wprost wlotu węża z cylindra, jaka może być najwyższa temperatura w tym miejscu?
Jeśli bym kupił dobry tłok to chyba by nie puchł ta szybko... jest przecena na wossnery do sxa. Ale docierania to sobie nie wyobrażam

- Murzyn94
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/5/2012, 20:05
- Lokalizacja: Gdz-okolice
ma takie znaczenie że im lepszy tuning tym silnik bardziej sie grzeje, aluminiowy cylinder duzo lepiej pobiera ciepło i odprowadza do chłodnic to raz, dwa że sam cylinder lepiej sie schładza, wiec nawet wysilona jednostka ma dobre chłodzenie. żeliwo ciezej jest schłodzic i fabryczny obieg moze byc niewystarczający np w upalny dzien podczas ostrzejszej jazdy bo ci moze sie silniczek gotować.
co do termometru zalezy
jak zaczniesz gotowac silnik złapie ponad 100 stopni i wywali ci płyn z chłodnicy
nawet na tłoku za 1000 zł ciezko jest dotrzeć tuleje. trzeba zrobic na starcie wiekszy luz pasowania minimum 0.06 lac wiecej oleju i smigac modlac sie żeby tłok nie spuchł
co do termometru zalezy

nawet na tłoku za 1000 zł ciezko jest dotrzeć tuleje. trzeba zrobic na starcie wiekszy luz pasowania minimum 0.06 lac wiecej oleju i smigac modlac sie żeby tłok nie spuchł

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości