Gsxr 600 k1 zmiana na 2 bieg
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Gsxr 600 k1 zmiana na 2 bieg
Witam czy to jakaś bolączka tych modeli?? bo czasem to aż ciężko jest płynnie wrzucić tą 2 i niekiedy nawet lekki zgrzyt idzie.
Słychać to w tym fimiku http://www.youtube.com/watch?v=wzz65vtY ... re=related
Słychać to w tym fimiku http://www.youtube.com/watch?v=wzz65vtY ... re=related
ETZ 251>Gsxr 600 k1
-
idzkos - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
- Lokalizacja: Sokoły
Żadna bolączka. Jak ktoś zmieniać biegi uczył się na MZ to nie dziwne że na sporcie ma problemy z wbiciem dwójki
Sugeruje pouczyć się bez sprzęgła bo wbrew pozorom łatwiej ją wtedy płynnie wbić. A jak się już załapie o co chodzi to i ze sprzęgłem nie ma problemów.

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Hmm... w sumie wtedy nie powinno być problemów, delikatne wysprzęglenie jednocześnie z dźwignią do góry i odjęciem gazu i powinno bezstresowo pójść. A najlepiej jak przed sprzęgłem noga już lekko naciska dźwignię i przy gazie i sprzęgle tylko "dobija" bieg. Przy wkręceniu silnika pod czerwone pole i zbyt mocnemu wysprzęgleniu lub innemu błędowi to może się nie wbić, ale tak to nie powinno być problemów.
Poważnie popróbuj bez sprzęgła, mi dużo łatwiej było wyczuć w ten sposób o co chodzi.
Poważnie popróbuj bez sprzęgła, mi dużo łatwiej było wyczuć w ten sposób o co chodzi.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Widac masz skrzynie w dobrym stanie kolega który ma z tym problem może miec już wytarte wodziki i biegi nie przebijaja sie tak płynnie. Jest to czesta oznaka jak poprzedni własciciel uczył sie przebijac biegi na gumie bez sprzegła. Spotkałem sie równeż że złe ustawienie samej dzwigni zmiany biegów potrafi byc bardzo uciążliwe przy owej przebitce.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Z 1na2 bez sprzęgła pod czerwonym polem? Chyba z quickshifterem.
Kolego zacznij od prostych spraw bo najłatwiej, sprawdź czy masz łańcuch prawidłowo naciasgniety, niewłaściwy naciągnąć może powodować problemy przy zmianie biegów, przesmaruj tez sama dźwignię aby chodziła ładnie i precyzyjnie, a jesli problem nadal bedzie występował to wtedy zaczolbym szukać czegoś powazniejszego.
Kolego zacznij od prostych spraw bo najłatwiej, sprawdź czy masz łańcuch prawidłowo naciasgniety, niewłaściwy naciągnąć może powodować problemy przy zmianie biegów, przesmaruj tez sama dźwignię aby chodziła ładnie i precyzyjnie, a jesli problem nadal bedzie występował to wtedy zaczolbym szukać czegoś powazniejszego.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
Rosiboj napisał(a):Z 1na2 bez sprzęgła pod czerwonym polem? Chyba z quickshifterem.
Taa... hamować z ABS'em, przyśpieszać z kontrolą wheelie, wychodzić z zakrętów z kontrolą trakcji, zmieniać biegi z quickshifterem

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
@Invinciblee Czyzbys mial powrot kompleksu malego siusiaczka? ;D Poraz klolejny wydajesz sie spinac swoje posladki z zalu. A zawieszenie po co ci? Kiedys flinstonowie jezdzili bez. Sprzegla tez nie montowano w pierwszych pojazdach z silnikami spalinowymi. Z jednym sie zgodze, gdybym mial takiego gsxr-a (tyle postow a brak zdjecia w pokazcie czym jezdzicie, czyzby wstyd bylo to pokazac?) to pewnie bym nie potrzebowal kontroli trakcji, ale jak sie ma cos takiego jak s1000rr to raczej jest to wymagane. Moze za 10 lat bedzie ci dane przejechac sie czyms o podobnych osiagach to wtedy zrozumiesz jak bez sensu gadasz. Tak wogole to twoj tok myslenia skierowany jest strone tych co twierdza, ze najwieksze moski to jezdza w motogp bo:
a) maja podobna moc do mojego motocykla
b) maja podobne systemy do mojego motocykla
c) uzywaja ich
d) zmiataja gsxr-y z powierzchni ziemi ;D
To by bylo na tyle w stosunku do twoich glupich docinek i bezsensownych doradztw a teraz wybacz ale postanowilem cie ignorowac wiec pisz co chcesz.
Kolego idzkos, proponuje ci odpuscic sobie glupie rady osobnika Invinciblee (trola), przy zmianie z 1-2 w odroznieniu od 2-3 3-4 4-5 i 5-6 miedzy 1-2 jest jeszcze neutral i w zwiazku z tym ta zmiana jest inna od pozostalych biegow, trudniej jest uzyskac synchronizacje stad moga pojawiac sie rozne problemy, spokojnie mozna zmieniac biegi powyzej 2 bez sprzedla ale 1-2 radze robic ze sprzeglem/pol sprzeglem, a to ze wzgledu na dobro twojego motocykla.
a) maja podobna moc do mojego motocykla
b) maja podobne systemy do mojego motocykla
c) uzywaja ich
d) zmiataja gsxr-y z powierzchni ziemi ;D
To by bylo na tyle w stosunku do twoich glupich docinek i bezsensownych doradztw a teraz wybacz ale postanowilem cie ignorowac wiec pisz co chcesz.
Kolego idzkos, proponuje ci odpuscic sobie glupie rady osobnika Invinciblee (trola), przy zmianie z 1-2 w odroznieniu od 2-3 3-4 4-5 i 5-6 miedzy 1-2 jest jeszcze neutral i w zwiazku z tym ta zmiana jest inna od pozostalych biegow, trudniej jest uzyskac synchronizacje stad moga pojawiac sie rozne problemy, spokojnie mozna zmieniac biegi powyzej 2 bez sprzedla ale 1-2 radze robic ze sprzeglem/pol sprzeglem, a to ze wzgledu na dobro twojego motocykla.
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
-
rosiboj - Moderator
- Posty: 2217
- Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
- Lokalizacja: mam wiedziec?
a ja dodam od siebie - praktykować i praktykować aż będzie płynnie. Tak na prawdę to tylko kwestia wprawy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
racja z 2 na 3 i wyżej bez sprzęgła wchodzi elegancko ale z 1 na 2 bez sprzęgła to nie bardzo. Jeszcze zobaczę może tą dźwignie da sie jakoś przestawić inaczej, a z tym łańcuchem to jak jest za luźny czy za mocno naciągnięty??
ETZ 251>Gsxr 600 k1
-
idzkos - Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 22/8/2006, 15:55
- Lokalizacja: Sokoły
Rosiboj napisał(a):tyle postow a brak zdjecia w pokazcie czym jezdzicie, czyzby wstyd bylo to pokazac?
Kompleksy to mają raczej osoby które uważają że fakt posiadania - w sumie nie tak drogiego - moto jest jakimkolwiek argumentem w dyskusji i o czymkolwiek świadczy. Ale jeśli ci to pomoże to możemy założyć że jeżdżę przerdzewiałą wueską z naklejką GSXR

Swoją drogą to zdjęcia mojego moto są w tamtym temacie.
Rosiboj napisał(a):d) zmiataja gsxr-y z powierzchni ziemi ;D
Wątpię czy nawet ze swoimi kontrolami wszystkiego co się da zmieciesz mnie gdziekolwiek indziej niż na długiej prostej.
Napisałem tylko że mi łatwiej było się nauczyć i załapać o co chodzi (nauczyć nie jeździć na stałe) zmieniać z 1 na 2 nie używając sprzęgła. Jak ktoś ma inne moto, inną skrzynię itd to jak najbardziej może nie być tak samo.
Aha, mając na myśli zmianę bez sprzęgła mam na myśli - naciskamy dźwignię do góry po chwili jednocześnie wbijamy bieg odejmując odpowiednio gazu na moment. Czyli w sumie tak jak ze sprzęgłem tylko że bez sprzęgła. U mnie idzie wtedy jak w masło. Z tego co pamiętam to jak nie mogłem nauczyć się dobrze przebijać z 1 na 2 (a to jeszcze na SRADzie było) to tą metodą bardzo szybko się naumiałem. Problemy z 1 na 2 będą na pewno jak za mocno wciśniesz i przytrzymasz sprzęgło.
W K3 też idą mi z 1 na 2 bez sprzęgła jak w masło. Ale to już jest nie miarodajne bo po kilku latach jazdy na GSXRach to za mocno się zżyłem z tą skrzynią

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Lepiej jednak przy zmianie jakiego kolwiek biegu musnąc chociaż klamke sprzegła. Dla zmiany tematu dam przykład goscia który też był nauczony przebijac biegi bez sprzegła w swojej 600. Kolega dał mu sie przejechac na 1000 i sami zgadnijcie jaki był tego finał.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
PrimoGhost napisał(a):140 niutonów momentu zjadło bieg?
Chyba przy jakiejś mega dziwnej zmianie, bez przesady, jeśli chodzi o ulice to można się spierać, ale kto na jakichś wyścigach bawi się w sprzęgło przy zmianach w górę. Sporty są projektowane do zmiany w górę bez sprzęgła i koniec

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości