Zobacz wÄ…tek - 125 dla nowicjusza?
NAS Analytics TAG

125 dla nowicjusza?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

125 dla nowicjusza?

Postprzez DD_KSP » 26/4/2012, 22:24

Dobry wieczór,

W temacie motocykli jestem kompletnie zielony, ale już od dawna kusi mnie, że przesiąść się z czterech kółek na dwa. Tym samym postanowiłem przynajmniej troszeczkę zorientować się, czego powinienem szukać. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady w kwestii pierwszego moto.

- Doświadczenie na motocykl, skuter itd - zerowe. Prawko od kilku lat tylko na samochód.
- 180 cm, 85kg, 25 lat.
- Pojazd raczej do jazdy po małej miejscowości, od czasu do czasu na wyjazdy do 200-300 km w obie strony, ale rzadko. Na pewno nie szukam do jakiegoś ścigania się czy w celu szaleńczych prędkości.
- Na motocykl jestem w stanie przeznaczyć 5-6 tys. Plus tysiąc na najważniejsze ciuchy.
- Przyznam szczerze, że chętnie widziałbym się w sportowej sylwetce.
- Do tej pory wpadła mi w oko Honda CBR 125.

Uważacie, że powinienem zacząć od 125? Powiem tak, nie muszę robić ogromnych prędkości, zadowoli mnie nawet 100km/h :wink: Nie chcę przeszarżować ze swoimi ambicjami, ale nie chcę też wyglądać jakbym jechał na skuterze ze względu na moją budowę.

Pozdro.
DD_KSP
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26/4/2012, 22:06


Postprzez Walenty » 26/4/2012, 22:35

Bardzo dobre podejście, CBR to fajny motorek, spalanie z obiegowych opinii na poziomie 3 litrów wzbudza podziw, aczkolwiek rozejrzyj się też za czymś typu GS 500/CB 500/ Er5. W tych pieniądzach powinieneś znaleźć naprawdę przyzwoitego GSa. Dobre sprzęty, tanie części, idealnie spełniłyby postawione przez Ciebie wymagania.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3602
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL


Postprzez pietrek7557 » 26/4/2012, 22:43

Witaj. Moim zdaniem 125 tka na poczatek jest dobrym wyborem choc malo popularnym (jeszcze, choc widze ze i tak wiele sie zmienilo w ciagu 4 ostatnich lat). Szczerze polecam dwa modele: cbr 125 i yzf 125. Z tym ze za taka kase nie wyrwiesz yzf, zostaje wiec cbr. Plusy motocykla to niskie spalanie (2.5 - 3l), niskie koszty eksploatacji i na dzis sporo czesci i zamiennikow, czego nie bylo jeszcze 4 lata temu. Ma takze najladniejsze brzmienie wydechu ze wszystkich 125 tek. Silniki tej cbrki wytrzymuja kilkadziesiat tys. km bez remontu. Rozpedza sie bez problemu do 110 km/h (zablokowana) po odblokowaniu pojedzie jeszcze wiecej. Na plus jest rowniez stosunkowo wyprostowana pozycja przy jezdzie i wygodne skorzane siedzenie (czego nie mozna powiedziec o yzf) Co do wad to przede wszystkim dwie: gorszy wyglad od konkurencji (choc to kwestia gustu i w dodatku zalezna od generacji cbrki) oraz chyba najwezsze opony w swojej klasie (chodzilo o utrzymanie dobrych wlasciwosci jezdnych przy niskiej masie motocykla - przy zastosowaniu szerszej opony pogarszaja sie).

Sa jeszcze 125 tki 2T, ale odradzam je ze wzgledu na: wysokie spalanie (5 - 7l benzyny na 100 km), koniecznosc dolewania oleju co jakis czas, koniecznosc posiadania prawa jazdy A, zeby uniknac nieprzyjemnych konsekwencji w razie kontroli/wypadku motocykla, o czym juz dzisiaj pisalem, dzwiek wydechu jak w skuterze i niewiele mozna z tym zrobic, koniecznosc robienia remontow silnika co 15 - 25 tys. km.

Mam do sprzedania cbrke, jesli bylbys zainteresowany napisz na pw. Jesli bedziesz zdecydowany to napewno dogadamy sie co do ceny.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kelhorn » 27/4/2012, 17:39

Mam w zasadzie te same wymiary co ty, czasem jeżdżę 125 i powiem szczerze - sram na to, jak na tym wyglądam. Jeżdżę bo lubię, ktoś ma problem z tym jak wygląda moto - to niech ma. Jak chcesz 125 z opcją na turystykę do 6k to CBF/YBR. Lekkie, zwinne, bardzo wygodne. No chyba, że zobaczysz i zakochasz się w Varadero.

@pietrek: wąska opona nie jest wadą, trzeba tylko zadbać, żeby to była przyzwoita guma i tyle. I najważniejsze: ONE NIE SĄ W ŻADEN SPOSÓB BLOKOWANE. Ze 125 w 4T nie wyciągniesz więcej niż 15 KM na fabrycznych częściach a próby uzyskania większej mocy to spore wydatki i konieczność zaangażowania mechanika wyjątkowo znającego się do rzeczy, bo do roboty idzie w zasadzie cała góra silnika. Nie ma żadnych stricte "blokad" jak w 2T, po prostu gardziej gaźnika ma określoną średnicę, silnik ma tyle zaworów ile ma, mają one określoną średnicę i cudów tu nie wymyślisz.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez pietrek7557 » 28/4/2012, 11:11

Kellhorn wybacz ale dzwonilem z ciekawosci do Hondy i cbr SA BLOKOWANE. Pierwsza blokada znajduje sie prawdopodobnie w tlumiku (masz tam taka zwezke), a druga blokade masz prawdopodobnie na module. Honda za odblokowanie zyczy sobie jakies 200 zł, takze blokady sa. Co do opon - oczywiscie ze waskie opony nie sa wada sama w sobie, ale w aspekcie wizualnym tak - bardziej podobaja mi sie szersze, zastosowane w yzf, ale kazdy motocykl jest inny, wiec i opony musza byc inne.

A ja sam mam 183 cm i tez wzrost mi nie przeszkadza.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kelhorn » 28/4/2012, 16:00

Pietrek, ok, szkoda tylko że nie powiedzieli ci, co zdjęcie tej zwężki daje. Prawie nic. Tak samo znajomy z forum ybr, wywalił katalizator, zmienił dyszę, wypolerował króciec i zamiast 12 hp ma całe 13,5. Jasne, jakaś tam iluzoryczna blokada jest, ale jej zdjęcie niewiele daje. I o to mi chodziło.

YBR (którą mam i uwielbiam) jest tak brzydka, że żadna szerokość opony jej nie pomoże :).
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez pietrek7557 » 28/4/2012, 18:20

Z tego co mi wiadomo zdjecie tych blokad zwieszka moc z 13 - 14 KM do okoł 19 KM. Niby nic, ale troche daje. Fakt, ze przez to silnik sie tez bardziej meczy, wiec nie sciagalem blokad u siebie.

Racja, zamiast kombinowac z dodatkami typu szersze opony, lepiej kupic wieksze moto :)
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez k9aro3l » 28/4/2012, 19:13

bierz coś z klasy 500, taka moja rada na 125 będziesz się męczył
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez pietrek7557 » 28/4/2012, 19:54

To ja sie pytam dla kogo sa robione 125 tki i 250 tki? Dlaczego jest to tak niepopularne u nas?
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Boshi » 28/4/2012, 20:01

Na 250 trzeba mieć sporo pieniędzy ok 10 tys, by coś wyrwac, 125 to tylko miasto, nigdzie dalej tym nie pojedziesz bo będzie to męczarnia przy próbie wyprzedzania i ogólnie jeździe z prędkością ok 90-100km/h co daje jakieś 90 % max prędkości. Taka 500 to jakieś 50% całej mocy.
Zastrzeżenia na PW.
Avatar użytkownika
Boshi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2349
Dołączył(a): 22/7/2010, 16:21

Postprzez k9aro3l » 28/4/2012, 22:35

125 są robione dla dzieciaków którzy mają A1, 250 są mało popularne w polsce jeszcze ale to się zmieni w przeciągu 2-3 lat gdy wejdzie od 2013 przepis na prawko A2 .
how low can you go? | www.pajacyk.pl
Avatar użytkownika
k9aro3l
Stały bywalec
 
Posty: 1013
Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
Lokalizacja: Bartoszyce

Postprzez Pain » 1/5/2012, 14:38

Mam 188 cm wzrostu 94 kg wagi, 125 W 100% ODRADZAM, wyglądałem na niej jak na "psie".
Pain
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/5/2012, 14:05

Postprzez pietrek7557 » 1/5/2012, 15:20

Wybacz ale ze 188 cm to nawet na gsx r bys wygladal jak na psie
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Pain » 1/5/2012, 15:27

niby tylko 8 cm więcej niż założyciel tematu :) Ale cbr 125 jest naprawdę malutka i może byłaby ok dla gościa co ma 165-170 cm wzrostu :)
Pain
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/5/2012, 14:05

Postprzez pietrek7557 » 1/5/2012, 15:36

Ja mam 183 i jakos nie czuje duzego dyskomfortu jesli chodzi o wzrost. Inna sprawa to masa - jest troche za lekka. Zreszta co Cie obchodzi jak to wyglada z zewnatrz? Wiekszosc osob nie zdarzy sie obejrzec za Toba i dla wiekszosci plastik to plastik i nie rozrozniaja 125 od 600
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê