Problem przy 300km/h
Posty: 94
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Problem przy 300km/h
Witam.
Mam następujący problem.
Mój motocykl zaczął zużywać zauważalnie więcej paliwa.
Od kiedy wyjechałem za miasto i normalnie zacząłem jeździć w okolicach 300km/h, to mój GSX600F Katana, zaczął zużywać około 5,85l na setkę. Wcześniej przy spokojnej jeździe w mieście tak do 200km/h brał tylko 4,5l. Czy to normalne?
Jak sprawa wyglÄ…da u was?
Mam następujący problem.
Mój motocykl zaczął zużywać zauważalnie więcej paliwa.
Od kiedy wyjechałem za miasto i normalnie zacząłem jeździć w okolicach 300km/h, to mój GSX600F Katana, zaczął zużywać około 5,85l na setkę. Wcześniej przy spokojnej jeździe w mieście tak do 200km/h brał tylko 4,5l. Czy to normalne?
Jak sprawa wyglÄ…da u was?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Na moim gixxie750 sytuacja wygląda nieco bardziej tragicznie. Póki kulam jeszcze w zabudowanym tak do 130-140 to spalanie mieści się w granicy 7,5 litra, ale jak tylko wylecę na siekierkowską i rozbujam tak do 260-280 to niestety w baku wbija niezły wir - moto potrafi zeżreć i 15 litrów
.

-
gelo007 - Administrator
- Posty: 2731
- Dołączył(a): 3/7/2006, 13:28
- Lokalizacja: Radom
zastanawiam siÄ™ czy to nie przez zapchany filtr...
Chociaż ostatnio zmieniłem wydech na przelotowy i ładnie daje ogniem
Co prawda sąsiedzi jak tylko wyjeżdżam dzwonią po niebieskich, ale efekt dźwiękowy jest nieziemski.
Jak myślicie, czy to może być przyczyną?
Pytam, bo wcześniej nie jeździłem 300, a tylko do dwustu dochodziłem i nie wiem czy to normalne w tym modelu, czy należy się bać.
Chociaż ostatnio zmieniłem wydech na przelotowy i ładnie daje ogniem

Co prawda sąsiedzi jak tylko wyjeżdżam dzwonią po niebieskich, ale efekt dźwiękowy jest nieziemski.
Jak myślicie, czy to może być przyczyną?
Pytam, bo wcześniej nie jeździłem 300, a tylko do dwustu dochodziłem i nie wiem czy to normalne w tym modelu, czy należy się bać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Ja od kiedy przycisnałem swoim lovelkiem do 150 na expresówce pochłaniam 2galony power ade na 100km.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
no tak, ale to prędkość tylko trochę większa, a zużycie większe aż o 30% ? Panie to tylko motocykl jest.
Gelo to rozumiem, większa pojemność, większa maszyna... Chociaż i tak chyba masz coś nie tak z gaźnikiem, regulowałeś go może? czy masz większą dawkę paliwa ustawioną na przyśpieszenie?
Gelo to rozumiem, większa pojemność, większa maszyna... Chociaż i tak chyba masz coś nie tak z gaźnikiem, regulowałeś go może? czy masz większą dawkę paliwa ustawioną na przyśpieszenie?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
k9aro3l - Stały bywalec
- Posty: 1013
- Dołączył(a): 14/11/2010, 18:39
- Lokalizacja: Bartoszyce
Dopompuj opony do maksymalnego cisnienia zalecanego przez producenta,
Zamiast filtra powietrza najlepiej zamoczyc papier toaletowy w oleju i napchac nim airbox.
dodatkowo zredukuj mieszanke paliwowa do minimalnej...niestety wiekszosc swiec nie wytrzymuje temperatury dlatego trzeba wkrecic swieczki od matiza.
warto tez nasmarowac tarcze hamulcowe olejem dzieki temu podczas hamowania energia bedzie wytracana parabolicznie wzgledem predkosci co pozwoli zaoszczedzic okolo 5% paliwa.
Zamiast filtra powietrza najlepiej zamoczyc papier toaletowy w oleju i napchac nim airbox.
dodatkowo zredukuj mieszanke paliwowa do minimalnej...niestety wiekszosc swiec nie wytrzymuje temperatury dlatego trzeba wkrecic swieczki od matiza.
warto tez nasmarowac tarcze hamulcowe olejem dzieki temu podczas hamowania energia bedzie wytracana parabolicznie wzgledem predkosci co pozwoli zaoszczedzic okolo 5% paliwa.
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Wiadomo że jedyny słuszny - czarny! tak jak ghost rider!
co do tarcz, to faktycznie trochę szorują jak ruszam, może to być to.
Silnik mi bierze olej, tak że nie muszę zwilżać filtra powietrza, cylindry i bez tego mają lepsze smarowanie.
A faktycznie powietrza nie dopompowywałem po zimie, będę musiał jutro odwiedzić stacje benzynową.
co do tarcz, to faktycznie trochę szorują jak ruszam, może to być to.
Silnik mi bierze olej, tak że nie muszę zwilżać filtra powietrza, cylindry i bez tego mają lepsze smarowanie.
A faktycznie powietrza nie dopompowywałem po zimie, będę musiał jutro odwiedzić stacje benzynową.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Może to być spowodowane brakiem ciężarków w kierownicy (mowa tu o jedynych słusznych- czarnych pochłaniających fale emitowane przez słońce tzw światło). Warto też zmienić powietrze w oponach na wysoko górskie, osobiście preferuje majowe z polotem baranich bobków. Chyba nie musze dodawać ze dzięki bobkom guma nie tylko sie lepiej kleji ale też jest smarowana, dzieki czemu opory toczne sie zmniejszają. Do baku można czasem sypnąc pierogów ruskich, które swoją energią bezwładności trochę zmniejszają wielkość wiru powstałego w baku. Dodanie ruskich do baku jest bardzo niebezpieczne! przy obrotach powyżej 5tys strzela skwarkami z wydechu. Do dzis nie wyjaśniono co dalej dzieje sie ze skwarkami po wystrzale.
-
Leonneon - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 13/6/2010, 00:35
- Lokalizacja: Dębica
Hyde, jak Ty taki świętoszek to na forum jedynego słusznego radia w tej prawej polsce. To jest forum motocyklowe, a nie różańcowe. Wszyscy wiemy jak się jeździ, tak że świętego nie udawaj. A jak nawet 140km/h nie potrafisz przekroczyć, to myślę że pora stuningować, a najlepiej to sprzedać tego skuterka co posiadasz.
Pozdrawiam
Lewa w górę bracia.
Pozdrawiam
Lewa w górę bracia.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Przyczyną spalania może być też zbyt słabe przyśpieszanie. Najlepiej jak najszybciej przyśpieszyć do tych 300 km/h i jechać ze stałą prędkością - wtedy spali mniej, niż np. byś miał się powoli rozpędzać przez całe miasto.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
A jakie masz gumy? Jak miałem świeżo założone Pirelli Diablo Bablo to też mi tyle palił jak latałem pod 300km/h.
Teraz mam bieżnik ok 1mm i spalanie drastycznie spadło i lata się zaj*biście. W niedzielę spaliłem gumę przed kościołem w trakcie sumy i zobaczymy czy coś się zmieni, ogólnie to już czuję, że lepiej się w winkle składa.
Psami się nie przejmuj, prawka nie masz to nie mają Ci co zabrać

Teraz mam bieżnik ok 1mm i spalanie drastycznie spadło i lata się zaj*biście. W niedzielę spaliłem gumę przed kościołem w trakcie sumy i zobaczymy czy coś się zmieni, ogólnie to już czuję, że lepiej się w winkle składa.
Psami się nie przejmuj, prawka nie masz to nie mają Ci co zabrać


-
Vergon - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
mi sie wydaje ze trzeba obnizyc lagi o 8 centymetrow....mniej bedzie palil, lepiej wygladal i bedziesz go lepiej czul.
Pamietajmy tez o tym ze zwiekszenie kompresji poprzez sztuczne wytworzenie nagaru weglowego w komorze spalania pozytywnie wplywa na ekonomie motocykla. aby zwiekszyc kompresje nalezy nagrzac silnik do optymalnej temperatury i wlac do kazdego gaznika 250 ml octu. JEzeli moto jest na wtrysku to mozna dolac octu do paliwa w odpowiednich proporcjach
Warto tez uzyc domestosa zeby przeczyscic silnik. Poprostu wlewamy domestosa zamiast oleju i odpalamy motocykl na 2 minuty. Nastepnie spuszczamy domestos i pluczemy woda 2 razy. Po takim zabiegu trzeba silnik wysuszyc. Do tego celu wystarczy przylozyc glowke suszarki do wlewu oleju. Pamietajcie tez o tym zeby sruba spustowa oleju byla odkrecona aby powietrze lepiej cyrkulowalo w silniku
Pamietajmy tez o tym ze zwiekszenie kompresji poprzez sztuczne wytworzenie nagaru weglowego w komorze spalania pozytywnie wplywa na ekonomie motocykla. aby zwiekszyc kompresje nalezy nagrzac silnik do optymalnej temperatury i wlac do kazdego gaznika 250 ml octu. JEzeli moto jest na wtrysku to mozna dolac octu do paliwa w odpowiednich proporcjach
Warto tez uzyc domestosa zeby przeczyscic silnik. Poprostu wlewamy domestosa zamiast oleju i odpalamy motocykl na 2 minuty. Nastepnie spuszczamy domestos i pluczemy woda 2 razy. Po takim zabiegu trzeba silnik wysuszyc. Do tego celu wystarczy przylozyc glowke suszarki do wlewu oleju. Pamietajcie tez o tym zeby sruba spustowa oleju byla odkrecona aby powietrze lepiej cyrkulowalo w silniku
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Posty: 94
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości