Witajcie !! Krótko chce spytać o pomoc !!
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Witajcie !! Krótko chce spytać o pomoc !!
Jak pamiętacie mam ktm 540 sxc 98 rok. Zeszło mi się ale zebrałem fundusze i poszedłem w generalkę. wraz z lakierem itd. Teraz kończę przygodę z silnikiem. Długo mnie nie było za co przepraszam, ale dużo kłopotów rodzinnych i byłem wyłączony z życia na leśnych bezdrożach.
Słuchajcie - tuleja wprasowana na oryginalny nominał 95 mm. Oczywiście każdy rozkładał ręce i nie potrafił dobrać mi tłoka. Kupiłem tłok identyczny jak do ktm LC4 400 - 94,95 mm po wielkich poszukiwaniach w internecie, doszedłem do wniosku że da radę - identyczne prawie silniki. Miałem dylemat czy 94,95 czy 94,94 - wybrałem ten pierwszy. Oto link do aukcji gdzie zakupiłem http://allegro.pl/wossner-tlok-94-95-mm ... 74745.html
Uszczelki zakupiłem w http://www.ktm-rally.pl/ koszt 200 zł komplet - zamówione mam. Co o tym wszystkim myślicie ? Szczepan ? Heniu? Jakieś większe błędy? O czym pamiętać przy składaniu już do konkretnej ,,kupy,, ? heh
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedzi i miłego sezonu życzę !!
Słuchajcie - tuleja wprasowana na oryginalny nominał 95 mm. Oczywiście każdy rozkładał ręce i nie potrafił dobrać mi tłoka. Kupiłem tłok identyczny jak do ktm LC4 400 - 94,95 mm po wielkich poszukiwaniach w internecie, doszedłem do wniosku że da radę - identyczne prawie silniki. Miałem dylemat czy 94,95 czy 94,94 - wybrałem ten pierwszy. Oto link do aukcji gdzie zakupiłem http://allegro.pl/wossner-tlok-94-95-mm ... 74745.html
Uszczelki zakupiłem w http://www.ktm-rally.pl/ koszt 200 zł komplet - zamówione mam. Co o tym wszystkim myślicie ? Szczepan ? Heniu? Jakieś większe błędy? O czym pamiętać przy składaniu już do konkretnej ,,kupy,, ? heh
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za odpowiedzi i miłego sezonu życzę !!
KTM sx 525 2005 rok 

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
witaj,ja niedawno temat przerabialem u siebie w moto.manual w reke i musisz wszystko skladac bardzo dokladnie, nie ma miejsca na pomylke.wazne jest zamontowanie pierscieni tlokowych,kazdy ma okreslone miejsce zamkniecia,wazne jest dokrecanie srob w odpowiedniej kolejnosci i odpowiednimi momentami,zaopatrz sie w dobry klucz dynamometryczny,nie wiem jak u Ciebie ale u mnie na niektore sroby szedl klej,powoli bez nerwow, nie spiesz sie a napewno sie uda.powodzenia
- warzywek1
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 30/3/2012, 15:21
- Lokalizacja: Wrocław
zastanawiam sie nad odpowiednim luzem bo z tego co wiem to wossner jest tłokiem kutym a takie sie dopasowywuje na 0,06mm ale 0,05mm raczej tez bedzie
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
zgadza sie Wossner ma 0,06mm, zaklad w ktorym honowali mi cyl nie chcial sie zgodzic na taki luz twierdzac ze przyjde do nich za jakis czas z zatartym cylindrem ale przekonalem ich ze dobrze dotre, no i nie musialem wracac.wedlug mnie zloz tylko bardzo ostroznie postepuj po 1uruchomieniu, przy tym zernij na pompe olejowa,smarowanie jest bardzo wazne podczas docierania.zwroc uwage na dobre chlodzenie i nie pozwol sie przegrzac i pamietaj ze na poczatku bedzie sie mocno grzal.wtedy latwo o spuchniecie.ja po kapitalce zalalem polsyntetykiem silnik, choc sa tacy ktorzy twierdza ze na pierwsze 50km lepiej zalac mineralny,pomaga to lepszemu osadzeniu pierscieni,ja tego nie sprawdzalem wiec do konca nie moge potwierdzic tej mysli
- warzywek1
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 30/3/2012, 15:21
- Lokalizacja: Wrocław
aha
No ja poszukiwałem bardzo długo po forach i u wujka google, jaki luz zastosować i spotkałem się z różnymi opiniami. Właśnie między 0,06 albo 0,05 i powiem szczerze że sam nie byłem przekonany do 0,05 - ale myślę że lipy nie będzie, a z drugiej strony żal by było te 1500 zł wywalić tak o - więc modlitwa aby było dobrze. Manual na pewno będzie prowadził mnie przez ten montaż. Może godzina po złożeniu odpalony bez jakiejkolwiek ingerencji w gaz ? Tylko na wolnych obrotach ?
Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem i czekam na kolejne ciekawe myśli. A jeśli chodzi o tuleje i ten tłok nie widzicie przeszkód że to żeliwo ? Sądzicie że będzie to ładnie pracować samo w sobie ? Czy macie mieszane uczucia.
Ja trochę żałuję jednego. Ostatnio na allegro pojawił się silnik do 540 sxc za około 2000 zł - sprawny w ramie do odpalenia, a mnie remont już przekracza 1500 zł nie licząc już ingerencji w lakier, ramę, okleinę itd. Tu będę wiedział co zrobiłem i na czym latam, tam nie do końca ale w sumie cały silnik za taką kasę to jak za darmo.
Życie to ciągłe decyzję, ale mam ogromną ochotę dopieścić tą 540 w każdym calu.
Pozdrawiam !!
Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem i czekam na kolejne ciekawe myśli. A jeśli chodzi o tuleje i ten tłok nie widzicie przeszkód że to żeliwo ? Sądzicie że będzie to ładnie pracować samo w sobie ? Czy macie mieszane uczucia.
Ja trochę żałuję jednego. Ostatnio na allegro pojawił się silnik do 540 sxc za około 2000 zł - sprawny w ramie do odpalenia, a mnie remont już przekracza 1500 zł nie licząc już ingerencji w lakier, ramę, okleinę itd. Tu będę wiedział co zrobiłem i na czym latam, tam nie do końca ale w sumie cały silnik za taką kasę to jak za darmo.
Życie to ciągłe decyzję, ale mam ogromną ochotę dopieścić tą 540 w każdym calu.
Pozdrawiam !!
KTM sx 525 2005 rok 

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
Masz tuleje, spadnie ci komprecha, oraz lekko moc, ale przy 540 nie odczujesz. Dziwie się ze tuleje wstawiłeś można było cylek wysłać za granice do nicasilowania. Tylko nie jestem pewien czy ten model był na tulei czy na nicasilu :/ Ale czytając Twoje poprzednie posty, to już miałeś tuleje.
Zastanawiam się jedynie nad tym luzem... Tłok Wossner to dobry wybór.
Co do złożenia, pozbąć się starej uszczelki z bloku jeśli jeszcze jest. Potem uszczelka. W tłok sworzeń lekko wsadż. Tłok na korbe, sworzeń włóż do końca, zabezpiecz go. Włóż pierścienie, ściśnij, trochę oleju i wkładaj cylek. Zobacz jak jest spasowany czy nie wychodzi za gładź i poruszaj kopajką czy ładnie chodzi. Skręcaj odpowiedni z odpowiednią siłą. Napisałem szybko bo spać mi się chce, także jak byka walnąłęm to niech inni mnie poprawiają
Zastanawiam się jedynie nad tym luzem... Tłok Wossner to dobry wybór.
Co do złożenia, pozbąć się starej uszczelki z bloku jeśli jeszcze jest. Potem uszczelka. W tłok sworzeń lekko wsadż. Tłok na korbe, sworzeń włóż do końca, zabezpiecz go. Włóż pierścienie, ściśnij, trochę oleju i wkładaj cylek. Zobacz jak jest spasowany czy nie wychodzi za gładź i poruszaj kopajką czy ładnie chodzi. Skręcaj odpowiedni z odpowiednią siłą. Napisałem szybko bo spać mi się chce, także jak byka walnąłęm to niech inni mnie poprawiają

-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
sadze ze wszystko bedzie ladnie pracowac,wiem po sobie ze Wossner podnosi moc i sprawnosc jednostki.w zadnym wypadku po odpoleniu nie zostawiaj go na godz a pod zadnym pozorem nie idz w tym czasie z kumplami na piwo
odpalisz,pozwol mu lekko nabrac temp(uwierz mi ze nastapi to natychmiast) siadaj i bez znacznego obciazania silnika obrotami i co wazne musisz krecic go tak zeby szedl swobodnie.bedzie mial wtedy zapewnione odpowiednie chlodzenie(nawet jesli jest to ciecz bedzie sie cholernie grzal) i pomoze to prawodlowemu dotarciu.grunder ma racje, wszystko dokladnie przed zalozeniem musisz naoliwic(oczywiscie olejem ktory bedziesz zalewal) przed zalozeniem glowicy na sciankach cyl nalej oleju i jak slusznie przedmowca zaznaczyl poruszaj tlokiem w celu rozprowadzenia oleju.zanim zamkniesz wszystko pokrywa zaworowa,zerknij dwa razy na ustawienie rozrzadu,jesli robiles glowice, luz mozesz nieco zwiekszyc poniewaz zawory sie doklepia.skladaj, siadaj i jezdzij.zabieraj sie do roboty, do odwaznych swiat nalezy

- warzywek1
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 30/3/2012, 15:21
- Lokalizacja: Wrocław
super...
Super Chłopaki, dzięki za pomoc - zastanawiam się teraz czy od tej 400 wszystko będzie ok - ale w poniedziałek tłok będzie to zerknę. Ale wierze w to , inaczej sprzedaje wszystko i kupuje inny. Ten model jest dość problemowy przez wypuszczenie zbyt małej ilości na rynek.
Jeden bak do pełna i powolna jazda wystarczy ? Czy sądzicie że dłuższe jałowe poruszanie obowiązkowe? Czy paliwo zalać 98 czy 95 ? Komplet uszczelek zamówiłem na górę nówkę i co mnie zaskoczyło to wyszło niecałe 200 zł za 4 uszczelki. Więc spoko. No wierzę w siebie i kolegę że damy radę - a jeździć mi się tak chce że nie macie pojęcia
Jeden bak do pełna i powolna jazda wystarczy ? Czy sądzicie że dłuższe jałowe poruszanie obowiązkowe? Czy paliwo zalać 98 czy 95 ? Komplet uszczelek zamówiłem na górę nówkę i co mnie zaskoczyło to wyszło niecałe 200 zł za 4 uszczelki. Więc spoko. No wierzę w siebie i kolegę że damy radę - a jeździć mi się tak chce że nie macie pojęcia

KTM sx 525 2005 rok 

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
nie chce mi sie czytac całego tematu. powiem tyle. róznica 0.05 albo 0.06 to zadna róznica. spoko mozna tak i tak wsadzic. na nicasilu pasuje sie od 0.04 tłoki do 0.07 nawet. w żeliwie nie pasował bym zbyt ciasno bo jak wiesz pewnie żeliwo lubi zwiekszac objętosc pod wyzszą temp co moze prowadzic do przytarcia silnika. dlatego ja bym załozył na 0.06 luz.
dociera sie najlepiej na torze, gdzie ciągle ruszasz manetką, masz momenty podjazdu, gdzie silnik moze popracowac pod obciązeniem i zjazdu gdzie silnik moze sie wyzej wkręcic bez obciązenia. ruchy manetką powoduja ze silnik co raz przyspiesza i raz hamuje. wiec takie docieranie jest najzdrowsze dla silnika enduro/cross. jazda np na trase żeby go dotrzec to tez jest wyjscie, ale lepiej jest jak sie ciągle operuje gazem i dociera pod róznymi obciązeniami pod róznymi zakresami obrotów. oczywiscie co chwile trzeba przystawać ( zwłasszcza na tuleji ) żeby nie przegrzac. no i wiadomo jazda dopiero na odpowiednio rozgrzanym silniku.
dociera sie najlepiej na torze, gdzie ciągle ruszasz manetką, masz momenty podjazdu, gdzie silnik moze popracowac pod obciązeniem i zjazdu gdzie silnik moze sie wyzej wkręcic bez obciązenia. ruchy manetką powoduja ze silnik co raz przyspiesza i raz hamuje. wiec takie docieranie jest najzdrowsze dla silnika enduro/cross. jazda np na trase żeby go dotrzec to tez jest wyjscie, ale lepiej jest jak sie ciągle operuje gazem i dociera pod róznymi obciązeniami pod róznymi zakresami obrotów. oczywiscie co chwile trzeba przystawać ( zwłasszcza na tuleji ) żeby nie przegrzac. no i wiadomo jazda dopiero na odpowiednio rozgrzanym silniku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
przeczytaj jeszcze raz. nie ma prawie znaczenia czy to 0.06 czy 0.05... po prostu przy dopcieraniuu minimalnie bardziej bedziesz musiał uwazac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Henio dobrze mówi, dla przykładu miałem podobny przypadek. Tłok w CR zmieniono z A na selekcje C przeskakując B. Efekt? Przytarty cylinder ubogą mieszanką, kosztem większej kompresjii, po co to komuś było...
Musisz jeździć spokojnie przy docieraniu.
Musisz jeździć spokojnie przy docieraniu.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/Włodawa
tylko że to było w nicasilu
a nicasil i żeliwo rządzą sie swoimi prawami 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Lenar składaj i docieraj furę bo pogoda coraz ładniejsza. Może uda się jakoś złapać na wspólny terror okolicznych lasów. Brakuje mi ostatnio konkretnego polatania w terenie bo moja DRZ częściej stoi na kołach SM.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Elo Szczepan !! Jeszcze tydzień. W Sobotę z Jakubem składamy wszystko do Kupy i 540 i 640 jedzie w teren
Dam znać na kiedy dokładnie. Napisz mi koma na priv ... Oby wszystko się udało, a boje się!!!! 


KTM sx 525 2005 rok 

-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
zawsze mozecie się zgadac i wspólnymi siłami przy piwku porozmyślac i poskładac maszynę 

Ostatnio edytowano 1/4/2012, 21:21 przez Bostorn, łącznie edytowano 1 raz
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości