Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Motocyklowe oleje zawieszeniowe -...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Motocyklowe oleje zawieszeniowe -...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Motocyklowe oleje zawieszeniowe -...

Postprzez Åšcigacz » 22/3/2012, 18:19

Dyskusja na temat: Motocyklowe oleje zawieszeniowe - bardzo czarna magia
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Motocyklowe oleje zawieszeniowe - bardzo czarna magia
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 22/3/2012, 18:19

Jeśli producent podaje "Yamaha Fork Oil 20Wt" to jaki olej mogę zastosować? Niestety nie ma go na wskazanej liście.<br><hr>władek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 22/3/2012, 19:45

W każdym amorku da się wymienić olej? np w takich jak mają cruisery?<br><hr>Patryk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/3/2012, 20:43

Komentatorzy napisał(a):W każdym amorku da się wymienić olej? np w takich jak mają cruisery?<br><hr>Patryk<br>
W widelcu każdym, w amorku nie każdym, niektóre są teoretycznie nierozbieralne, choć są różne patenty i takie nierozbieralne też się da rozebrać i zmienić olej.<br><hr>Erni
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/3/2012, 02:04

"oleje zawieszeniowe" - skąd autor wziął taką nazwę? I w jakim to jest języku? Słowotwórstwo siedmiolatka ;]<br><hr>17
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/3/2012, 15:48

Komentatorzy napisał(a):Jeśli producent podaje "Yamaha Fork Oil 20Wt" to jaki olej mogę zastosować? Niestety nie ma go na wskazanej liście.<br><hr>władek<br>
Olej 20W innego producenta można śmiało zalać w zastępstwie. Mniemam, że nie jest to widelec kartridżowy :-) <br><hr>Migacz
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 23/3/2012, 16:11

Komentatorzy napisał(a):Jeśli producent podaje "Yamaha Fork Oil 20Wt" to jaki olej mogę zastosować? Niestety nie ma go na wskazanej liście.<br><hr>władek<br>
Zadzwoń do autoryzowanego serwisu Yamahy kolego. Może mają na stanie.<br><hr>Piepioor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2012, 08:09

a co da zmiana oleju na gesciejszy i przeregulowanie zaworków na większe otowry ?? NIC
Moim zdaniem art tylko po to by zareklamować serwis i orginalne oleje.....
Co nie zmienia faktu że dobrze wyregulować zawieszenie potrafi nie wiele osób a zmienia jakoś prowadzenia motocykla diametralnie Więc jeśli ktoś lubi jazde po torze czy po winklach powinien moto oddać na regulacje zawieszenia pod siebie :)<br><hr>zorro
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2012, 13:24

Komentatorzy napisał(a):a co da zmiana oleju na gesciejszy i przeregulowanie zaworków na większe otowry ?? NIC
Moim zdaniem art tylko po to by zareklamować serwis i orginalne oleje.....
Co nie zmienia faktu że dobrze wyregulować zawieszenie potrafi nie wiele osób a zmienia jakoś prowadzenia motocykla diametralnie Więc jeśli ktoś lubi jazde po torze czy po winklach powinien moto oddać na regulacje zawieszenia pod siebie :)<br><hr>zorro<br>
"gesciejszy" - od razu wiadomo że mamy do czynienia z najwyższej klasy specjalistą od zawieszeń i udzielania rad w necie....<br><hr>Rzadziejszy
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2012, 20:38

a ja chciałbym napisać coś o moim deavilku, którym już zjechałem kawałek europy i choć czsem prędkości przelotowe sięgają marnych 140/150 km/h olej gęsty sie nie sprawdza. w tych motorkach najlepiej sprawdzają się 10tki, a nawet piątki. nie wiem co leją orginalnie, ale chyba coś gęściejszego, bo po 20 tys. zmieniłem na 10tke i teraz jest tak jak powinno być. Fabrycznie zalane lagi po zjechaniu z autostrady wytrzęsły mnie niesamowicie. To tylko moje zdanie niefachowe. Uważam , że redakcja powinna więcej pisać artykółów o budowie i obsłudze motocykli niż o nowościach np BMW na które mało kogo stać.pozdrawiam wszyskich na dwóch kołach.<br><hr>darobass
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 24/3/2012, 23:41

a tak w ogóle to z waszego arykółu nic nie wynika. klient który wymienia sobie uszelniacze a przy okazji co jest oczywiste olej, nic nie wynosi z waszego opisu. wchodzi do sklepu i jest głupi jak go sprzedawca pyta jaki chce olej. serwisy są drogie i nierzetelne. każdy , kto troche serca chce włożyć w swój motorek powinien czasem rozkręcić conieco, a zawieszenie w porównaniu z silnikiem to pikuś. Rubcie to sami ,podpierając się doświadczeniami kolegów , a będziecie pewni , że macie w lagach to co powinno być.pozdro<br><hr>darobass
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2012, 19:20

Komentatorzy napisał(a):a tak w ogóle to z waszego arykółu nic nie wynika. klient który wymienia sobie uszelniacze a przy okazji co jest oczywiste olej, nic nie wynosi z waszego opisu. wchodzi do sklepu i jest głupi jak go sprzedawca pyta jaki chce olej. serwisy są drogie i nierzetelne. każdy , kto troche serca chce włożyć w swój motorek powinien czasem rozkręcić conieco, a zawieszenie w porównaniu z silnikiem to pikuś. Rubcie to sami ,podpierając się doświadczeniami kolegów , a będziecie pewni , że macie w lagach to co powinno być.pozdro<br><hr>darobass<br>
Powiedział co wiedział. Naucz się pisać po polsku, a potem "rup co hcerz" w swoich lagach.<br><hr>Polonista
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/3/2012, 07:05

Komentatorzy napisał(a):a tak w ogóle to z waszego arykółu nic nie wynika. klient który wymienia sobie uszelniacze a przy okazji co jest oczywiste olej, nic nie wynosi z waszego opisu. wchodzi do sklepu i jest głupi jak go sprzedawca pyta jaki chce olej. serwisy są drogie i nierzetelne. każdy , kto troche serca chce włożyć w swój motorek powinien czasem rozkręcić conieco, a zawieszenie w porównaniu z silnikiem to pikuś. Rubcie to sami ,podpierając się doświadczeniami kolegów , a będziecie pewni , że macie w lagach to co powinno być.pozdro<br><hr>darobass<br>
Komentatorzy napisał(a):Powiedział co wiedział. Naucz się pisać po polsku, a potem "rup co hcerz" w swoich lagach.<br><hr>Polonista<br>
dajcie takiemu uszczelniacze wymienic, to nie wiadomo jak to wyjdzie , ale napewno bardzo ortograficznie:)<br><hr>darobass
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/3/2012, 10:51

A co sądzicie o wymianie oleju bez demontażu lag jesli wszystko jest ok ?<br><hr>B@rt
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/3/2012, 17:05

Fajny artykuł! Kilka uwag z wielu lat pracy w sewisie motocyklowym:
Oleje producentów zawieszeń WP, Kayaba, Ohlins są dostępne na rynku (u nas w fimie <a href="http://www.NMR.pl" target="blank" class="link" rel="nofollow">www.NMR.pl</a> stoją na półce zawsze), ale ich cena to ok. 100pln/ltr. Dlatego w praktyce stosujemy je tylko dla zawodników. Mamy dobrane z doświadczenia oleje bardzo dobrze naśladujące parametry tych oryginalnych. Na przykład jako zamiennik do cross/enduro WP czy Kayaba do zawieszeń przednich nadaje się doskonale Motorex 5W, cena ok. 50pln/ltr. Gorzej jest na szosie, gdzie rzeczywiście oznaczenia oleju teleskopowego producentów niewiele mówią o rzeczywistych parametrach oleju. pozostaje metoda prób i błędów, zwłaszcza, że większość zawieszeń motocykli szosowych nie ma lub ma bardzo podstawowe zaworki do tłumienia, których nie da się "przestroic" od inny olej. Do amortyzatorów tył stosujemy tylko oryginalne oleje - ponieważ wchodzi tam mniej niż pół litra oleju, więc cena 100pln/ltr jest do zaakceptowania. Zabawa z tyłami jest technologicznie trudniejsza (specjalne narzędzia, odpowietrzanie najlepiej pompą próżniową, nabijanie gazem pod ciśnieniem).<br><hr>sqra
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 10/10/2012, 17:00

Dlaczego jest tak mało danych o olejach Ohlins? Czyżby producent skrywał jakieś tajemnice?<br><hr>Sikor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/4/2014, 12:18

Komentatorzy napisał(a):a tak w ogóle to z waszego arykółu nic nie wynika. klient który wymienia sobie uszelniacze a przy okazji co jest oczywiste olej, nic nie wynosi z waszego opisu. wchodzi do sklepu i jest głupi jak go sprzedawca pyta jaki chce olej. serwisy są drogie i nierzetelne. każdy , kto troche serca chce włożyć w swój motorek powinien czasem rozkręcić conieco, a zawieszenie w porównaniu z silnikiem to pikuś. Rubcie to sami ,podpierając się doświadczeniami kolegów , a będziecie pewni , że macie w lagach to co powinno być.pozdro<br><hr>darobass<br>
Komentatorzy napisał(a):Powiedział co wiedział. Naucz się pisać po polsku, a potem "rup co hcerz" w swoich lagach.<br><hr>Polonista<br>
Komentatorzy napisał(a):dajcie takiemu uszczelniacze wymienic, to nie wiadomo jak to wyjdzie , ale napewno bardzo ortograficznie:)<br><hr>darobass<br>
Tak piszemy "na pewno" pozdrawiam<br><hr>sid
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 26/3/2016, 08:27

Komentatorzy napisał(a):A co sądzicie o wymianie oleju bez demontażu lag jesli wszystko jest ok ?<br><hr>B@rt<br>
Jak najbardziej można. Jeśli masz śrubę spustową u dołu lagi to nie ma żadnego problemu. Trzeba tylko pamietac żeby zlewarować motocykl przed odkręceniem górnych korków.<br><hr>bonzo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 17 gości




na górê