Zobacz wątek - Spalanie a pojemność silnika.
NAS Analytics TAG

Spalanie a pojemność silnika.

Enduro, Cross
_________

Spalanie a pojemność silnika.

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 00:49

Witam, zastanawiam się nad kupnem enduro bądź crossa i założyć mu światła gdyż chce nim jeździć po drodze i tu rodzi się moje pytanie jaka pojemność będzie najbardziej oszczędna? Wyczytałem już że 250 jest oszczędniejsza od 125 a co z większymi pojemnościami? Szukam czegoś do 6 tysięcy. Nie zamierzam używać go do ciężkich warunków jak co niektórzy, asfalt czasem zjechać z drogi może las. Jeżeli były już takie tematy to proszę o link.
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21


Postprzez papek23 » 25/3/2012, 09:06

najbardziej oszczędny to jest rower ;D a miałeś kiedyś doczynienie z motocyklami??ja bym polecił jakieś soft enduro
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz


Postprzez henio12323 » 25/3/2012, 09:27

250 jest oszczędniejsza na torze pod słabym rajderem. na asfalcie jak chcesz zarejestrowac 250 spali wiecej. ale bez sensu kupować na wyczyna, skoro boisz sie spalania. akurat spalanie to połowa kosztów druga połowa to utrzymanie, remonty, częsci itp itd. kup sobie soft enduro, yamahe dt 125, klx 250,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 10:37

Nie chodzi o to że się boję spalania tylko o to żeby nie kupić czegoś co przy spokojnej jeździe spali 8l. Jak już pisałem nie szukam wyczyna tylko czegoś do jazdy rekreacyjnie, no może czasem żeby można było zjechać z drogi ale większość czasu raczej spędzę na asfalcie. Co do waszego pytania czy jeździłem motocyklami? Ta jeździłem.
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21

Postprzez Sumomoto » 25/3/2012, 10:48

Uniwersalny motocykl w tej kwocie to XT600. możesz "zwiedzić" amatorski rajd, jeździć po mieście i pojechać w Alpy:).
najlżejszy w klasie, ekonomiczny i niezawodny.
Troszkę bardziej szosowy NX650 w plastikach i cięższy ale tez niezawodny.
Do miasta i w teren np.DR350.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Bostorn » 25/3/2012, 16:23

podstawowe pytanie

wiek i posiadane uprawnienia

jeżeli ciężko Ci wydac $ na paliwo to dr 125, yamaha wr 125, Derbi Senda 125, MZ 125 itp itd
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 19:51

Mam 21 lat na enduro już trochę jeździłem, co do $ to mam prace więc nie będzie z tym problemów. Szukam czegoś po 2000 roku co do propozycji Sumomoto, XT600 średnio się mieści w budżecie aby kilka sztuk jest ale muszę przyznać że całkiem fajne moto nie myślałem o tak dużej pojemności bardziej z przedziału 249-500ccm. Noi żeby mieściło się do 6k
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21

Postprzez henio12323 » 25/3/2012, 19:56

popatrz na suzuki DR 650, suzuki DR 350, sprzęty tansze, i tak : 350 jest lzejsza i bardziej "sportowa" o ile mozna ją nazwać sprzetem sportowym względem 650tki, czyli w terenie sie pobawic mozna, nawet wjechac na tor i sobie posmigac. 650 na tor wjechac to juz wiekszy problem :P ciezszy, nie składa sie w winklach, itp itd. z kolei 650 na asfalcie sobie lepiej poradzi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 20:24

A co sądzicie o KX 250, YZ(F) 250, CR 250 ? YZF 426, DT/XT 125, wszystko po 2000 roku i w przedziale do 6 tysięcy.
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21

Postprzez henio12323 » 25/3/2012, 20:28

czytaj ze zrozumieniem!!!!!!!!!!!!!!!!!



kx cr yzf to są crossówki, nie nadają sie na ulice, po 2 nie masz kasy na utrzymanie takiego motocykla zwłąszcza na asfalcie. po 2 rejestracja kosztuje sporo, bo jest duzo przeróbek

DT ok, XT też ok. DT to 2T, wiec jest mocniejsza ale wiecej pali i tłok sie wymienia co 15 tys km. XT tłoka sie praktycznie nie wymienia. ale ma praktycznie połowe mocy DT, ale połowe mniej od DT spala paliwa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 21:56

Heniu na co dzień jeżdżę samochodem więc zrobienie 15 tysięcy to jak dla mnie szmat drogi. Jak zrobię 2-3 tysiące na sezon to max a moto nie szukam na lata tylko na sezon może dwa więc zużycia takiego wielkiego nie będzie no chyba ze trafie na jakichś felerny egzemplarz że za każdym wyjazdem będę wracał na warsztat. A jak wielka jest różnica pomiędzy DT a XT? Bo w mocy to róznica jest ogromna DT jest 2 razy mocniejsze od XT. I jak ma się do tego WR które ma większą pojemność.
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21

Postprzez henio12323 » 25/3/2012, 22:09

nie rozumiem. pytasz sie i sam odpowiadasz. tak DT ma 2X wieksza moc od XT.

WR 450 jezeli ci o taką chodzi to tez wyczynówka. utrzymanie sezonowe kosztuje koło 1500 zł. sprzęt głownie w teren z mozliwoscią dojazdu w teren na kołach. na twoje oczekiwania chyba DR 350 była by najlepsza, nie wyzyłowana, oszczędna i bezobsługowa
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aureon » 25/3/2012, 22:21

Tylko że DR 350 są dość wiekowy motocykl ja szukam czegoś około 2000 roku a o DR chyba togo nie można powiedzieć. Co do mojego poprzedniego posta to chodziło mi o porównanie DT/XT 125 pod względem spalania. A co do WR to myślałem o 426.
Aureon
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 23/11/2011, 22:21

Postprzez Bostorn » 25/3/2012, 22:45

ehh... czytając twoje wypowiedzi aż mi żyłka skacze.

Po 1.. chłopie.. jak baba w ciąży.. sam nie wiesz czego chcesz, marudzisz o spalaniu, o kosztach, a chwile później piszesz o wyczynach.

po 2 zdecyduj się co chcesz? żadne moto wyczynowe nie nadaje się na asfalt

po 3 koszta Cie zjedzą..

po 4 chyba nie masz zielonego pojęcia co i jak więc naprawy i serwisy Cię zjedzą

po 5 swoją niewiedza możesz tylko pogorszyc swój stan materialny, nie odpowiednim serwisowaniem

po 6 Henio dobrze mówi jeżeli chodzi o dt, dr itp, bo to są maszyny tempo odporne, idealne dla ludzi podobnych do Ciebie którym zależy na groszu i nie chca się bawic w naprawy i wywalanie pieniędzy.

po 7 doradzamy tobie jak najlepiej możemy, motocykle przez nas podawane są najlepszym wyborem, więc zanim coś napiszesz przemyśl to, przeczytaj ze 3 razy i jeszcze raz się zastanów

ps: 426 to wyczyn, wiekowy, niedopracowany, i lubiący się psuc, koszta napraw Cię zjedzą, nie mówiąc o trudach i cenach dostępności części
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Dzesiu10 » 26/3/2012, 00:13

co do ps: to za 6k nie dostanie dobrej 426, czytam wiele tematów i to nie tylko na tym forum i jestem gotów postawić teze że Polacy to by chcieli mieć wszystko i za darmo, do autora tematu: zastanów się czy chcesz 2t czy 4T, ja osobiście za 6 tys wziałbym tylko i wyłącznie dt 125 i nic więcej.
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Duriv » 26/3/2012, 00:18

Gdy go czytam, to mi ciśnienie skacze gorzej niż staremu cukrzykowi po anabolikach.
Kup sobie 450 i daj nam święty spokój. Potem tylko będziemy czytać albo nekrologi albo nowe posty w stylu "zatarło się, co robić".
my Ci dobrze radzimy, motocykl wyczynowy = do wyczynowego korzystania.
1 mth = 12 km. 100 mth = 1200 km. w 3 tys km zdążysz zrobić 3 remonty. Stać Cię ? 7,5 tys sezonowo + 1000 na nicasil ? Poza tym spalanie rzędu 10-12 l na 80 km ?nPolicz sobie, pomyśl, to nie boli (aczkolwiek różne legendy chodzą).
Nie rozróżniasz podstawowych pojęć :
MOTOCROSS - NA TOR! WYCZYN, WYJAZD NA DROGĘ TO ZŁO, CZELUŚCI PIEKIELNE I DO KOŚCIOŁA POTEM NIE WPUSZCZĄ.
Hard Enduro - Tyle co na dojazd na tor, lub trasy teren. ew. profesjonalna przeróbka na sm. Wyjazd na drogę po bułeczki i do dojazdów to zło. konsekwencje j/w.
Soft enduro - wjedziesz i na tor i na droge, i tu i tu się sprawdzi, patrz na wagę.

Moim zdaniem :
Honda FMX 650, Suzuki DR 350, stara huska WRE 125 ( E KONIECZNIE) lub ktm lc4, były serie 400 o ile się nie mylę. No i w/w DT 125.

Pozdrawiam.
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr